Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Wat speelt er tussen ons en Dakonderhoud Diks uit Den Bosch. Volgens de KvK een eenmanszaak met 1 werkzame persoon, doch in de dagelijkse praktijk met drie werkzame werknemers. Dit bedrijf heeft in oktober 2022 een nieuwe dakbedekking (60m2) gelegd op ons chaletje, maar helaas is dit niet helemaal goed uitgevoerd door het personeel van Diks en hebben we een forse lekkage op het terrasdak. Dit kan gebeuren, maar de manier waarop Dakonderhoud Diks met problemen omgaat verdient geen schoonheidsprijs.
Sinds medio november 2022 belooft Diks ons keer op keer dat hij het op korte termijn alsnog zou maken.
Wanneer we Diks op deze lekkage aanspreken, geeft hij telkens wisselende redenen maar komen doet hij niet, afgezien van 1x, echter zonder het probleem op te lossen. Dan de problemen met de kosten. Deze vielen circa 3000 euro hoger uit met de verplichting dit zwart te betalen, naast een te betalen factuur van circa 8300 euro (met 10 jaar garantie). Hier hebben wij slapeloze nachten van gehad en het onder grote druk maar gedaan. Die kostenstijging zou volgens heer Diks door het meerwerk komen. Echter hebben wij niets aan de opdracht toegevoegd. De heer Diks heeft zelf een fout gemaakt met afvoeren en opstaande randen.
Op onze vraag ons inzicht te verschaffen in de aard en kosten van het meerwerk, toonde de heer Diks ons op zijn mobieltje een niet te lezen nep offerte waaruit deze kosten zouden blijken. Wij vroegen de heer Diks om een kopie van deze offerte zodat we deze zelf konden checken. Deze konden we niet krijgen omdat dit het vertrouwen tussen Diks en de leverancier zou kunnen schaden (sic!). We hebben deze gang van zaken op google review geplaatst. Hier reageerde aannemer Diks zeer ontzet op en intimideerde hij ons. We moesten deze review ogenblikkelijk verwijderen. Uiteraard is dit een dubieuze methode om klanten af te schrikken. Diks probeert ons klem te zetten en bang te maken en dat geeft, na maanden van niet nagekomen toezeggingen en afspraken, een beangstigend en onmachtig gevoel. Ten einde raad hebben we de teamleider, de heer J.Koolen, benaderd en gevraagd om zijn hulp bij de oplossing van dit probleem. Echter geen enkele reactie. Laatste contactafspraak met de heer Diks was op 25 april 2023 om dit af te ronden. Ook hier is geen gevolg aan gegeven. We zijn woonachtig in het buitenland. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we niet omdat een object in het buitenland, Nederland dus, niet verzekerbaar is voor rechtsbijstand. Hoe nu verder met deze affaire.
Sinds medio november 2022 belooft Diks ons keer op keer dat hij het op korte termijn alsnog zou maken.
Wanneer we Diks op deze lekkage aanspreken, geeft hij telkens wisselende redenen maar komen doet hij niet, afgezien van 1x, echter zonder het probleem op te lossen. Dan de problemen met de kosten. Deze vielen circa 3000 euro hoger uit met de verplichting dit zwart te betalen, naast een te betalen factuur van circa 8300 euro (met 10 jaar garantie). Hier hebben wij slapeloze nachten van gehad en het onder grote druk maar gedaan. Die kostenstijging zou volgens heer Diks door het meerwerk komen. Echter hebben wij niets aan de opdracht toegevoegd. De heer Diks heeft zelf een fout gemaakt met afvoeren en opstaande randen.
Op onze vraag ons inzicht te verschaffen in de aard en kosten van het meerwerk, toonde de heer Diks ons op zijn mobieltje een niet te lezen nep offerte waaruit deze kosten zouden blijken. Wij vroegen de heer Diks om een kopie van deze offerte zodat we deze zelf konden checken. Deze konden we niet krijgen omdat dit het vertrouwen tussen Diks en de leverancier zou kunnen schaden (sic!). We hebben deze gang van zaken op google review geplaatst. Hier reageerde aannemer Diks zeer ontzet op en intimideerde hij ons. We moesten deze review ogenblikkelijk verwijderen. Uiteraard is dit een dubieuze methode om klanten af te schrikken. Diks probeert ons klem te zetten en bang te maken en dat geeft, na maanden van niet nagekomen toezeggingen en afspraken, een beangstigend en onmachtig gevoel. Ten einde raad hebben we de teamleider, de heer J.Koolen, benaderd en gevraagd om zijn hulp bij de oplossing van dit probleem. Echter geen enkele reactie. Laatste contactafspraak met de heer Diks was op 25 april 2023 om dit af te ronden. Ook hier is geen gevolg aan gegeven. We zijn woonachtig in het buitenland. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we niet omdat een object in het buitenland, Nederland dus, niet verzekerbaar is voor rechtsbijstand. Hoe nu verder met deze affaire.
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Je bent zo erg afgezet, dat je daar meer wakker van zou moeten liggen dan van hoe de lekkage op te lossen.....
60 vierkante meter bitumen dakbedekking mag zo'n E 5500,00 maximaal kosten, inclusief arbeidsloon. Dat is wel wat iets meer dan de betaalde E 11300,00......!
Als er nog geen vele lagen over elkaar liggen, kan er bijna altijd nieuwe over oude gelegd worden, nadat de oude goed met lange schroeven en bijbehorende ronde plaatjes is vastgezet.
Aangezien de verstandhouding met het bedrijf tot het dieptepunt gezonken is, zou ik sterk adviseren een ander bedrijf het herstel te laten uitvoeren. Een lekkage herstellen hoeft immers niet zo heel veel te kosten. En tot slot, betaal nooit zwart.
60 vierkante meter bitumen dakbedekking mag zo'n E 5500,00 maximaal kosten, inclusief arbeidsloon. Dat is wel wat iets meer dan de betaalde E 11300,00......!
Als er nog geen vele lagen over elkaar liggen, kan er bijna altijd nieuwe over oude gelegd worden, nadat de oude goed met lange schroeven en bijbehorende ronde plaatjes is vastgezet.
Aangezien de verstandhouding met het bedrijf tot het dieptepunt gezonken is, zou ik sterk adviseren een ander bedrijf het herstel te laten uitvoeren. Een lekkage herstellen hoeft immers niet zo heel veel te kosten. En tot slot, betaal nooit zwart.
Dipappi
vindt dit leuk
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Als u weer een dakdekker inschakelt, neem er dan die aangesloten is bij Vebidak, hun brancheorganisatie.
Dipappi
vindt dit leuk
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
U beseft wel dat als u bewust zwart heeft betaald net zo schuldig, dus net zo strafbaar, bent als de ontvanger van het geld?Dipappi schreef: ↑26 mei 2023 15:12Wat speelt er tussen ons en Dakonderhoud Diks uit Den Bosch. Volgens de KvK een eenmanszaak met 1 werkzame persoon, doch in de dagelijkse praktijk met drie werkzame werknemers. Dit bedrijf heeft in oktober 2022 een nieuwe dakbedekking (60m2) gelegd op ons chaletje, maar helaas is dit niet helemaal goed uitgevoerd door het personeel van Diks en hebben we een forse lekkage op het terrasdak. Dit kan gebeuren, maar de manier waarop Dakonderhoud Diks met problemen omgaat verdient geen schoonheidsprijs.
Sinds medio november 2022 belooft Diks ons keer op keer dat hij het op korte termijn alsnog zou maken.
Wanneer we Diks op deze lekkage aanspreken, geeft hij telkens wisselende redenen maar komen doet hij niet, afgezien van 1x, echter zonder het probleem op te lossen. Dan de problemen met de kosten. Deze vielen circa 3000 euro hoger uit met de verplichting dit zwart te betalen, naast een te betalen factuur van circa 8300 euro (met 10 jaar garantie). Hier hebben wij slapeloze nachten van gehad en het onder grote druk maar gedaan. Die kostenstijging zou volgens heer Diks door het meerwerk komen. Echter hebben wij niets aan de opdracht toegevoegd. De heer Diks heeft zelf een fout gemaakt met afvoeren en opstaande randen.
Op onze vraag ons inzicht te verschaffen in de aard en kosten van het meerwerk, toonde de heer Diks ons op zijn mobieltje een niet te lezen nep offerte waaruit deze kosten zouden blijken. Wij vroegen de heer Diks om een kopie van deze offerte zodat we deze zelf konden checken. Deze konden we niet krijgen omdat dit het vertrouwen tussen Diks en de leverancier zou kunnen schaden (sic!). We hebben deze gang van zaken op google review geplaatst. Hier reageerde aannemer Diks zeer ontzet op en intimideerde hij ons. We moesten deze review ogenblikkelijk verwijderen. Uiteraard is dit een dubieuze methode om klanten af te schrikken. Diks probeert ons klem te zetten en bang te maken en dat geeft, na maanden van niet nagekomen toezeggingen en afspraken, een beangstigend en onmachtig gevoel. Ten einde raad hebben we de teamleider, de heer J.Koolen, benaderd en gevraagd om zijn hulp bij de oplossing van dit probleem. Echter geen enkele reactie. Laatste contactafspraak met de heer Diks was op 25 april 2023 om dit af te ronden. Ook hier is geen gevolg aan gegeven. We zijn woonachtig in het buitenland. Een rechtsbijstandsverzekering hebben we niet omdat een object in het buitenland, Nederland dus, niet verzekerbaar is voor rechtsbijstand. Hoe nu verder met deze affaire.
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Dus als ik kontant betaal , is het dan ook zwart geld
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 08 mei 2023 08:48
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Contant geld, vanaf een bepaald bedrag, geef je natuurlijk gewoon op bij je jaarlijkse belastingaangifte. Direct gevolg, dan is het niet zwart.
Maar dat wist je toch wel ?
Maar dat wist je toch wel ?
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Dat contante geld, boven een bepaald bedrag, geef je alleen op als je het op 1 januari in je bezit hebt.
Contante ontvangsten en betalingen in de loop van een jaar maken nog niet dat dat zwart geld is.
Contante ontvangsten en betalingen in de loop van een jaar maken nog niet dat dat zwart geld is.
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Beste
Rechterlijk gezien kun je dit nooit winnen . Je hebt akkoord gegeven over de werkzaamheden.
Voor de gene de denken dat een lekkage snel verholpen moet zijn op een, wat ze zeggen nieuw dak wat al lekkage geeft, dat is zoeken in een speld in een hooiberg.
Advies alles eraf. Of overlagen
Overlagen kan alleen als het dak er strak bij ligt en er een rol word gebruikt die ook daar voor bestemd is.
Rechterlijk gezien kun je dit nooit winnen . Je hebt akkoord gegeven over de werkzaamheden.
Voor de gene de denken dat een lekkage snel verholpen moet zijn op een, wat ze zeggen nieuw dak wat al lekkage geeft, dat is zoeken in een speld in een hooiberg.
Advies alles eraf. Of overlagen
Overlagen kan alleen als het dak er strak bij ligt en er een rol word gebruikt die ook daar voor bestemd is.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2023 20:45
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Hier helaas een zelfde ervaring met diks. Dak niet afgemaakt, en aan het lijntje gehouden dat het goed zou komen. Helaas nu lekkage en hij reageert nergens meer op
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 06 jun 2023 20:45
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Inmiddels reageert en wordt verholpen , situatie is uitgelegd en wordt netjes opgelost door de firma.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 aug 2023 09:39
Re: Daklekkage niet goed verholpen, meerkosten zwart betalen?
Ik vind dat veel gebruikers hier opmerkingen hebben over de oorspronkelijke post en de poster, echter kan ook ik uit eigen ervaring zeggen dat Dakonderhoud Diks mij heeft gedupeerd.
Hij heeft in maart 2022 een lekkage " opgelost", waarbij hij juist weer een nieuwe lekkage veroorzaakt heeft. Nadat ik hem hierop aangesproken had (deze lekkage kwam meteen bij de eerste buit een week later na zijn werkzaamheden aan het licht), gaf hij aan: " dat is vreemd, hier zijn wij niet bezig geweest" Hij heeft hier notabene 200 dakpannen vervangen en prusterig mijn dakraam afgesmeerd!
Deze firma geeft je theoretisch 10 jaar garantie op de werkzaamheden, echter na het doorcommuniceren van een garantiekwestie geeft hij daarna alleen nog maar beloftes om het op te komen lossen die hij niet nakomt. Hij kan je dus net zo goed 100 jaar garantie geven. Dhr. Diks komt niet terug om het probleem op te lossen.
Aan iedereen dus, die overweegt Dakonderhoud Diks in te huren:
Zorg dat je een advocaat achter je hebt staan, of accepteer dat als hij prutswerk levert, dat hij dit NIET op komt lossen en dat dus de 10 jaar garantie belofte een formaliteit is.
PAS OP voor deze firma.
Hij heeft in maart 2022 een lekkage " opgelost", waarbij hij juist weer een nieuwe lekkage veroorzaakt heeft. Nadat ik hem hierop aangesproken had (deze lekkage kwam meteen bij de eerste buit een week later na zijn werkzaamheden aan het licht), gaf hij aan: " dat is vreemd, hier zijn wij niet bezig geweest" Hij heeft hier notabene 200 dakpannen vervangen en prusterig mijn dakraam afgesmeerd!
Deze firma geeft je theoretisch 10 jaar garantie op de werkzaamheden, echter na het doorcommuniceren van een garantiekwestie geeft hij daarna alleen nog maar beloftes om het op te komen lossen die hij niet nakomt. Hij kan je dus net zo goed 100 jaar garantie geven. Dhr. Diks komt niet terug om het probleem op te lossen.
Aan iedereen dus, die overweegt Dakonderhoud Diks in te huren:
Zorg dat je een advocaat achter je hebt staan, of accepteer dat als hij prutswerk levert, dat hij dit NIET op komt lossen en dat dus de 10 jaar garantie belofte een formaliteit is.
PAS OP voor deze firma.