LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klusbedrijf verbouwing laten doen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
rwwal

klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door rwwal »

Gezien dat wij geen vertrouwen in Nederlandse aannemers meer hebben, zijn wij benieuwd naar ervaringen mensen hebben met klus bedrijven die bij VLOK zijn aangesloten. Of met Duitse werklieden? onze dank,

Gast

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is het VLOK??

mhp

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door mhp »

DAG GARANTIE EN SERVICE, EN WELKOM ELLENDE

klusconcept

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door klusconcept »

:D

Gast

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door Gast »

Vereniging Lokale Omroep Katendrecht.

Gast

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door Gast »

Een klusbedrijf moet je geen aannemersklussen laten doen. (funderingswerk, stalen balken, kolommen, gaten zagen in dragende wanden). Er lopen veel cowboys in deze branche. Schilderwerk, keukentje of badkamer plaatsen, oke. Een klein dakkapelletje plaatsen gaat vaak nog net goed. Denk goed na voor je een klussenbedrijf een grote verbouwing laat uitvoeren.

Waarschuwing van een bouwpro.

groen-grijs
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 dec 2003 14:48

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door groen-grijs »

De offerte waar ik 60% +35% op moest aanbetalen was van een VLOK klusser. Zie eerder topic

Daarnaast was meneer ongeveer een factor twee duurder, als wat ik nu heb.

Tip vraag gewoon een tijdsbesteding, of schat dit in.

Bijvoorbeeld een plat dak leggen op een berging.
Als dit een dag kost met twee man, is dat aan uren 2x8x30 euro is ca 500 euro. Iemand die dan 2000 euro vraagt heeft iets uit te leggen, of legt er goud op.

Soms wordt er ook van een kubieke meter prijs uitgegaan.
bijvoorbeeld 200 tot 500 euro per kuub.

Ook dan schrik je soms....

Gast

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door Gast »

30 euro per uur? Mja, dan moet je ook eens erg gaan twijfelen. Prijzen van aannemers/bouwbedrijven/timmerbedrijven etc. beginen bij zo'n 40 euro excl. BTW tegenwoordig. We leven niet meer in 1997, hoor.

Die van 30 euro per uur zitten ver onder andermans prijzen. Daardoor krijg je dat gerenommeerde bedrijven die vakwerk kunnen afleveren en een garantie kunnen geven naar de knoppen gaan.

lucy

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door lucy »

Wij hebben al heel wat jaren ervaring met klussers maar ook met aannemers. Bij beide zit er veel kaf onder het koren.Inmiddels hebben wij 2 goede klusbedrijven (want niet iedereen is overal even snel en goed in en wij hebben een oud huis en duidelijke wensen),een goede installateur,betrouwbare stucadoors en tegelzetter gevonden.
Opvallend is dat het allemaal kleine familiebedrijfjes of eenmansbedrijfjes zijn. Dus bekend of groot of aannemer zegt niets over de kwaliteit en eerlijkheid.

klusgast

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door klusgast »

VLOK betekent Vereniging Landelijke Organisatie Klussenbedrijven

voor elke opmerking hierboven valt wat te zeggen,ieder zo zijn ervaring
maar er zijn wel degelijk ook goede klusbedrijven net zo goed als er prutsers zijn.
Voor allen geldt (ook voor aannemers) informeer in je omgeving naar ervaringen, dat is de beste graadmeter.
Ken je niemand die een ervaring heeft met betrekking tot hetgeen wat jij wilt realiseren dan wordt het iets lastiger maar referenties zijn natuurlijk altijd beschikbaar.
i.i.g. prijsstunters zijn bijna zelden vakmensen maar het zit helaas in de natuur van mensen om voor het goedkoopste op de eerste rang te willen zitten.

danny271

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door danny271 »

wat is er mis met 30 euro per uur???
heb zelf 15 jaar voor grote aannemer gewerkt onderhoud en renovatie voor oa woningbouwvereniging
wegens bedriijfs beeindiging kwam ik op straat
andere bouwbedrijven waren niet in mij geinterreseerd
nadat mijn ww periode werd beeindigd ben ik maar voor mijzelf begonnen omdat ik de bijstand echt niet zag zitten
werk nu voor 30 euro en kan de kost goed verdienen
dat ik daarmee de grote jongens kapot maak wat ik niet geloof interreseert me niet
ze moetem mij gezien mijn leeftijd toch niet meer en wil op een normale manier aan het eten blijven zonder mijn hand op te houden
en een grote jongen moet wel 40 euro of meer vragen
zo`n bedrijf heeft ook een hoop meeeters op kantoor zitten die ik dus niet heb

als mijn klanten referenties willen kunnen ze\ze krijgen
in het algemeen heb ik tevreden klanten

ZZP

Re: klusbedrijf verbouwing laten doen

Ongelezen bericht door ZZP »

Voor een zzp is € 30 normaal (eenmans bedrijf)
Die hebben geen personeel in dienst
En besparen zo weer andere kosten uit

Gesloten