LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kosten onderhoud CV-ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
-margriet-
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:39

kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door -margriet- »

Hi,

In 2000 hebben wij een VR Vaillantketel laten plaatsen. Hieraan zat géén onderhoudscontract. Nu hadden we iemand die dat voor weinig voor ons deed.

Nu, op zoek naar een ander, kwam deze met de prijs van 90 euro! Ik vind dat een héleboel geld! Een beetje googlen leert mij dat hij zéker niet de goedkoopste is.

Ik heb van mijn beneden huis nóg een ketel uit 2002. Deze moet ook gedaan worden.

Wat zou een redelijke prijs zijn voor beide ketels (schoonmaken/onderhoud) ?

En, heeft het zin om eventueel een onderhoudscontract af te sluiten? Hoeveel kost dat? En hoe werkt dat als we gaan verhuizen? (het huis staat te koop)

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door royco »

SLuit een onderhoudscontract af. DIt zou bij ons bedrijf 78 euro per jaar kosten ex BTW. Je krijgt hiervoor: jaarlijkse onderhoudsbeurt. Voorrang op storingen tav klanten zonder contract. Je geniet van een 24-uurs service. Geen voorrijkosten, arbeid en voorrijkosten tijdens storingen gratis. Als ik bekijk dat ik (servicemonteur) 38euro ex p/uur kost en 18 euro voorrijkosten, vinds ik dit een reeel bedrag.

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door installateur »

Hallo Royco, te diep in de roycosoep gekeken?, 78 euro ex BTw is toch al snel 92 euro inclusief, en wat schrijft mevrouw?, misschien iets vroeger je nest in om slimmer te antwoorden.
En als jij 45 euro per uur kost kom dan maar bij mij een uurtje ketelpoetsen, toch verruit voordeliger dan die 92 en dan ook nog iemand doen laten geloven dat ze voorrang hebben, hoe ijdel kun je zijn.

cyberson
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006 19:46

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door cyberson »

die € 78 is normaal incl 1x per jaar ketel schoonmaken en 24 uur service.en idd 1 man uur is ongeveer € 45,-en verschilt per bedrijf.
Maar als je geen contract heb ja dan komen er denk ik ook voor rij kosten bij.

dus contract afsluiten

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door royco »

ik kost 39 euro per uur en 17,50 voorrijkosten. Tel uit je winst, en JA voorrang bij storingewn. Als mij op een avond iemand belt met een storing zonder contract zeg ik dat ie kan wachten tot morgen.

cyberson
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 feb 2006 19:46

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door cyberson »

en er staat dan ook nog in het verhaal ons huis staat te koop,ik vraag me wel eens af wat mensen moeilijk aan het doen zijn.
Ik zou zeggen veel sterkte en doe vooral goed je best om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen.

j.stolk
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2006 20:13

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door j.stolk »

ik weet niet waar je woont maar je zou even op de stite www.esnw.nl kunnen kijken

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Sluit geen onderhoudscontract af. Scheelt al gauw 90 euro per jaar.
In en uit elkaar halen geeft meer storingen. Advies van onderhoudsbedrijven zelf, indien geen problemen: afblijven. Indien ze defect raken moet je toch betalen. Zelf kun je de condensafvoer wel in de gaten houden en het syphonnetje zo nu en dan schoonmaken. Zelf heb ik zo al 8 jaar x 90 euro uitgespaard. Nog 2 jaar en dan gaat er weer een andere in, leuk voor de hobby. Onderhoudsbedrijven generen hun eigen werk. Is het risico aanvaardbaar? Wel even, (zowieso) een rookmelder nabij de ketel neerleggen. Zelfs 'onderhouden' ketels geven geen garantie............

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door royco »

jij weet niet waar je over praat rebels monteurtje....

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door chat »

Waarschijnlijk wel, als je het allemaal zelf kunt stelt het ook niet veel voor, maar dit geldt voor meer dingen. Een belastingambtenaar zal toch ook geen acountant inhuren voor z`n belastingpapieren.

Ben je niet op de hoogte van de materie, besteed het dan uit.

henkjoy
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:34

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door henkjoy »

wie geen onderhoud aan zijn toestel doet is een beetje raar bezig Met onderhoud verleng je de levensduur van een ketel Het probleem bij valiant 2000 is dat je vaak meer moet loshalen of losmaken om er goed bij te komen.Altijd alles dicht bij elkaar maken daar zijn ze goed in De vhr 18-22 is de stevigste ketel ook mankementen maar je kan er overal bij komen vadaar de prijs die ze gewoonen hebben met die ketel...

albertine
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:10

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door albertine »

Binnenkort is er een nieuwe norm van kracht ( i.p.v. de APK voor woningen) Verzekeringsmaatschappijen kunnen dan een onderhoudscontract eisen.

henkjoy
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:34

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door henkjoy »

Het enige wat ze kunnen eisen is dat hij elk jaar wordt schoongemaakt
hoeft geen contract te zijn.

hvguldener
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2006 12:32

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door hvguldener »

www.feenstra.com omlid te worden

claab
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:09

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door claab »

Hallo,

Wist u dat een moderne CV-ketel slechts eens in de twee jaar onderhoud behoeft? Grote fabrikanten bevestigen dat. Het staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Dus als een bedrijf eens per jaar onderhoud gaat plegen bij zo'n ketel middels een onderhoudscontract is dat misschien gunstig voor dat bedrijf, maar voor de ketel is het niet nodig. Het rekensommetje wordt dan iets genuanceerder.

Overigens is het wel zo dat wanneer goed onderhoud nagelaten wordt (om de 2 jaar bij moderne ketels dus), de ketel ook minder rendabel wordt en dus meer gaat verstoken.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door oneerlijk »

Leuk om te zien hoe de diverse bedrijven en beunhazen over elkaar struikelen om maar te zeggen hoe goedkoop ze zijn.
Het verhaal van APK voor woonhuisinstallaties kun je gerust nog een tijd vergeten, althans niet de vorm waarbij de verzekeraars dit gaan eisen.
Er wordt inmiddels al heel wat jaren over gesproken en tot op de dag van vandaag is er nog niets bindends voor woonhuis bezitters.
De overheid heeft een halfslachtige poging gedaan voor grote installaties met inspectie en onderhoud maar daar blijft het dan wel bij.
En wie zou dat dan moeten controleren? de landelijke overheid? geen kans, ook bij de grote installaties hebben ze die taak afgeschoven.
De lokale overheid dan....milieudienst en bouw-wonig toezicht? geen tijd / mankracht dus ook hier heeft men er geen trek in.

Maar ik raak een beetje off-topic, onderhoud was de kern van de zaak.
Laat elke ketel gewoon jaarlijks nazien, neem desnoods contact op met de fabrikant van de ketel om aan het adres van een goede onderhoud firma te komen.
Geloof me, wij fabrikanten (ik werk zelf bij 1 van de toon aangevende ketel fabrikanten) weten heel goed welke bedrijven je wel en welke je niet bij je toestel moet hebben.
Helaas is het zo, er is een duidelijke 2 deling in vakkundig en prullerig (sorry heren)
Over de onderhouds frequentie kan je kort zijn, jaarlijks.
Moet het toestel dan jaarlijks uit elkaar? nee natuurlijk niet.
Schrijft een fabrikant voor een bepaalde pakking jaarlijks te vervangen (zonder namen te noemen) is het verstandig dat dan ook te doen.
Het is bij elk toestel nodig jaarlijks een inspectie uit te voeren, deze zou moeten bestaan uit meten van de rookgassen en tapwater temperatuur/flow en visuele controle van het toestel / installatie.

Met een jaarlijkse controle wordt vaak dmv een kleine handeling voorkomen dat er later grote onkosten zijn.
Denk bijvoorbeeld maar aan een klein lekje aan een koppeling, als je dat tijdig aandraaid is er mniets aan de hand, wacht je 2 jaar (tussen onderhoudsbeurten) is de zaak verroest en loop je de kans dat eea vervangen moet worden.

Wij doen geen onderhoud of inspecties aan kleine ketels, wij komen pas als die "oh zo goed en goedkope onderhoudsmonteurs" klaar zijn.........of als U vind dat er geen onderhoud nodig was :roll:

ciby
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2006 18:59

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door ciby »

Iedereen moet het voor zichzelf weten of ze een contract nemen of niet. Wat mijn ervaring is dat mensen indien ze een storing hebben en geen cv+ww hebben wel binnen 24 uur geholpen willen zijn. Liefst nog binnen het uur.

Met een contract redt je het meestal wel binnen die 24-uur. Ook met weekende en feestdagen. Materialen wel daarbuiten gelaten.

Wat je bovendien ook niet moet vergeten, is dat op het moment dat je een storing hebt, je volgens de voorwaarden van de fabrikant ook geen recht hebt op garantie, mits erkende installateur. Hoe lang de garantie ook was wisselaar (10-15 jaar). Deze kosten + de kosten voor arbeid en voorrijkosten komen dan allemaal voor rekening. Met een contract heb je meestal goedkopere tarieven en recht op garantie.

Ik heb diverse mensen gezien die zich behoorlijk veel geldt hebben bespaard met een contract, ook heb ik van veel mensen vernomen dat ze veel bespaard hebben door geen contract te nemen.
Kortom zie het als een verzekering maar onthoud op het moment dat je huis in brand staat ben je te laat om een brandverzekering af te sluiten.

Gert K
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 okt 2004 21:16

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door Gert K »

Wanneer men een kontrakt heeft, moet men goed lezen welke rechten je hebt. Er worden tijdens storingen soms géén uren berekend, maar een onderdeel wel en die is dan ook snel geplaatst. Bij onderhoud (geen kontrakt) is een uurloon van € 39,00 per uur normaal en meestal ook voorrijkosten, dit afhankelijk van de reisafstand. Deze kosten zijn wel exclusief BTW en matereaal.

bennie bever
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2006 22:07

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door bennie bever »

moi ik ben ook installeteur..

wat een gezeur ik kan het zelf wel laat het vakwerk aan de erkende installeteur over en ga zelf niet klooten met de cv ketels , het gas blok kun je zelf niet afstellen onderdelen heb je zelf niet op voor raad en ga zo maar door neem van mij aan voor goede werking 1 keer per jaar een beurt laaten geven door een erkend bedrijf..

gr bennie uit groningen :wink:

ketel binkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:48

Re: kosten onderhoud CV-ketel

Ongelezen bericht door ketel binkie »

Ik doe al jaren onderhouds en storings monteur,

je ketel is net een auto die heeft ook onderhoud nodig en gaat wel eens stuk
een ketel ook. (raar he). dat denken de meeste mensen, een ketel moet het gewoon doen
maar neem vam mij aan een onderhoudscontract is geen overbodige luxe, als je er problemen mee krijgt en je de fabrikant vraagt zal hij geheid kijken of er onderhoud aan gepleegd is zoniet kun je in vele gevallen de evt. garantie op je buik schrijven.

dus doen en die paar euro die het kost is wel de moeite waard,

Gesloten