LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door mamavan2 »

reken gemiddeld op 7 tot 8 duizend euro incl btw. Want dat wordt er vaak niet bij gemeld dat het excl. BTW is.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door kazana »

Topic is van 2006 dus haal me reaktie maar weg :D
Laatst gewijzigd door kazana op 27 feb 2007 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door prem »

@ Flipkaneel. Waar vind jij een installateur die met
een helper 10 werkdagen werkt voor 1500 euro?
Denk maar echt niet dat je in 2 dagen een badkamer doet.
Een zelfstandige heeft toch echt een duizendje of tien per
maand nodig om alles te kunnen betalen, en dan heb ik
het nog maar over één man personeel.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door roberto1977 »

mijn idee over die badkamer :
2 dagen voor het slopen en de leidingen verwerken
halve dag voor muren stucen
2 dagen voor het tegelwerk
1,5 dag voor het installeren en afkitten van het sanitair
dus laat maar zeggen kwa kosten tussen de €3000 en €4000
is wel reeel

amber1
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:11

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door amber1 »

1 dag slopen
3 dagen leidingen verleggen ( water riool en electra ) incl metselen muren
4 a 5 dagen tegelzetter
1 a 2 dagen afsanitairen
dit is rieel

2 dagen tegelen staat gelijk aan prutswerk

groetjes amber

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door roberto1977 »

welk kasteel ga jij bezig.
er stond in het begin dat de leidingen redelijk op zijn plek zaten,
dus 3 dagen is gewoon overdreven
en zo`n kleine badkamer kan in 2 dagen betegeld zijn als je een goede tegelzetter hebt

DeklusserOpmaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2007 12:41

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door DeklusserOpmaat »

Ik ben net nieuw hier, en heb me even verdiept in alle theorieen.

Voor een geimddeld normale badkamer zoals beschreven,
Ben je gemiddeld kwijt zo'n:

1200,- voor het tegelwerk Excl voegen)
aansmeren muren en impregeneren(waterdicht maken): 450,-
Voegwerk: 300,-
Evt leidingen verleggen:300,-
Sanitair monteren: 700,-
Complete badkamer afkitten: 300,-.

Ervan uit gaande dat de klant zijn eigen materiaal verzorgd!
Wel excl 19% Btw, en voorrijkosten A 0,24- p/km.

Komen we op arbeid uit op: 3250,-
Schatting materiaal kosten: gemiddeld 3000,-.
Maakt totaal: 6250!!!!

Dit is pas een reele prijsopgaaf!
Dus hou aub met dat gegis, en ga es echt zelf op de werkvloer staan en ervaar hoe het is om een badkamer aan te leggen!

Met vriendelijke groet,
DeklusserOpmaat

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door roberto1977 »

ik ben het kwa werk wel met je eens klusser ,maar hoe baseer jij het bedrag van 3000 euro materiaal ,die mensen leveren zelf het materiaal dus zoveel materiaalkosten heb je dan toch niet

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Nou meneer de klusseropmaat.

Ik ben maar een gewone kantoorklerk maar heb mijn eigen badkamer in ongeveer 8 dagen werk geheel gesloopt en weer opnieuw opgebouwd inclusief installatiewerk en tegelwerk (en de badkamer is volledig betegeld met nogal wat vreemde hoeken)

Een professional (zoals de bouwvakker zichzelf placht te noemen) zou zo'n klus dus makkelijk in 1 week af moeten hebben. 1 week is 40 uur a zeg EUR 40,00 per uur INCLUIS BTW (mijn salaris is immers ook niet verdubbeld sinds de euro) is bij mij nog altijd EUR 1.600,00 en geen 3.250,00.

En EUR 300,00 voor een badkamer afkitten??? Dat grenst sowieso al aan diefstal op klaarlichte dag. Kwestie van schoonmaken, aftapen en gaan met die spuit. Half uurtje schoonmaken/tapen uurtje kitten dus maximaal EUR 60,00.

En er staat dat de opdrachtgever zelf materiaal aanlevert dus die post is onzin.

Uw post sterkt alleen maar mijn gedachten dat aannemers als enige doel het snel rijk worden over de rug van een ander hebben.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Flipipo »

Prachtig die discussies... Tja, niet alle aannemers en installateurs zijn prutsers hoor, alhoewel er minder echte vakmensen meer zijn! Ik Kan het weten egzien bouwen tegenwoordig en mijn pa metselaar en opzichter was!
Ik heb zojuist badkamer laten verbouwen door een ander dan erkende aanemers/installateurs.. het kan idd veel goedkoper!!! Het was supergoede derden! Heeft ook bij mij vrienden geklust en puike kwaliteit afgeleverd! Ook binnen 1 week sloopwerk en installeren gedan... bad, hangcloset(was er nog niet) en wastafel met kasten en complete tegelwerk!!! Het kan wel, alleen aannemers en installateurs willen ook centen verdienen en dan rekken ze op plus veel meerwerk.... hoi controle voor jezelf en hou bij... want het is helaas waar dat velen neit werken volgens boekje en je dokken moet!

pruttel
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2007 17:37

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door pruttel »

@flipkaneel,
als jij het zo snel kan als kantoorklerk wil ik niet weten hoe het eruit ziet maar er zijn mensen die er waarden aan hechten dat er kwaliteit geleverd wordt en dat kost tijd en dus geld. misschien heb je er niet bij stil gestaan dat bepaalde materialen moeten drogen zoals stucwerk,tegellijm en voeg middel. Heb je ook zelf je leidingwerk veranderd? Dan hoop ik voor je dat het waterdicht blijft.
Waarom denk je dat er opleidingen voor vakmensen zijn?
Jammer dat vakwerk niets meer mag kosten tegenwoordig,maar als je vakmensen te duur vind kan je altijd nog een pool nemen voor 11 euri een uur. Maar ja daar is dan de kwaliteit ook naar.
Ik vind het zowiezo al belachelijk dat er vakmensen zijn die voor mensen werken die zelf hun spullen bij een ander kopen.

grt Pruttel

Lodewijk33
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:35

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Lodewijk33 »

Een badkamer plaatsen duurt minimaal 10 werkdagen indien hij compleet vervangen dient te worden.
De verhalen die ik hier lees zijn niet op waarheid berust.
En alles hangt af van wat er moet gebeuren.
Hiervoor moet je da badkamer echt wel gezien hebben.
*Maak eerst een ontwerp.
*Bekijk eerst hoever je buget rijkt.
*Hou er rekening mee, dat je wel voor 4000 euro artikelen kunt kopen
maar dat daar nog zeker (als het niet meer is) bij komt voor installatie.
*Kijk of het ervaren mensen zijn, niet iedereen kan zomaar een badkamer renoveren!
Succes
:roll:

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Nou meneer Pruttel het ziet er prima uit. De zogenaamde professional had dat echt niet beter gedaan. Het zit er nu al zo'n 8 jaar in en geen druppel lekkage.


En trouwens de keuken is wel door een zogenaamde professional gedaan. Toen die weg was kon ik het zelf nog even af gaan maken omdat ie zo her en der nog wat "vergeten" was. Sommige onderdelen kon ik zelfs nog uit de dozen gaan vissen die de zogenaamde professional al weggegooid had.

10 werkdagen is gewoon pure diefstal. Maar ja, anders moet je en door gaan werken en kun je natuurlijk minder uren rekenen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

En zo zit het in elkaar

Babet, om een badkamer naar behoren te voorzien in zoals door jou omschreven zal het inderdaad best 3 a 4 dagen kunnen duren voordat deze klaar is.
Bedenk dat eerst het oude interieur eruit moet incl. wandtegels want ik neem aan dat de leidingen in de muur verwerkt worden. Als dat niet het geval is laat dat dan even weten.
De eerste dag is jouw huidige badkamer dus geheel ontdaan van alle het ouder interieur en tegels.
Dit werk kan inderdaad een dag duren. Vervolgens de tweede dag.
Sleuven zagen voor de waterleidingen en leidingen in de vloer alsmede het aanbrengen der nieuwe leidingen en het solderen ervan.
De middag het afstucken van de vloer en muren.
De volgende dag het tegelzetten en afvoegen daarvan.
De vierdedag Het plaatsen van het nieuwe interieur.

Het is zo goed in te vullen.
Belangrijker is het dat de aannemer de klus ook echt voor een vaste prijs aanneemt behoudens meerkosten voor later aangegeven gerieven.
Spreek met uw aannemer een vast bedrag af.
Ga uit van vier dagen werk
Dat is aan arbeidsloon ongeveer 1.300 euro exclusief btw.
U koopt zelf verder alle materialen, ook het cement etc.
Voor 2.000 euro moet dan uw badkamer te realiseren zijn.
Derhalve is de door u genoemde 7.000,-- veel en veel te duur.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door kazana »

Babet reageert helemaal niet meer maar dit topic is al een jaar oud.

Ben wel benieuwd hoe het is afgelopen

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik min of meer ook wel maar goed, we wachten af.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Vandaag stucadoren en morgen diezelfde muur betegelen???

Beste Chatmaster, je wordt met de dag deskundiger.

"Tegelzetten voor dummy's" zou ik eens goed lezen en bestuderen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik maak zelfs mee dat vanochtend de muur gestuck wordt en vanmiddag de tegels erop gezet, gaat prima.
Mijn deskundigheid strekt inderdaad ver maar dat houdt altijd verband met de juridische financiële aspecten ervan.
Vraag me niet om een muur te metseen, dat kan ik dus niet.
Ik heb behoorlijk wat diploma's op installatiegebied maar mag dat werk vanwege lichamelijke omstandigheden niet verrichten. Nadien herscholing en omscholing gedaan in de financiële hulpverlening en juridische aspecten.
Thats all talks

Rexomnium
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2007 22:30

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Rexomnium »

Ik werk in een sanitairzaak in Noord Holland. Gemiddeld doen we ongeveer 10 tot 15 werkdagen over de installatie van een gehele badkamer. Tien dagen als de leidingen e.d. op de goede plek zitten en/of het een kleine ruimte is, vijftien dagen als het een wat grotere klus is.

Het uurloon dat wij rekenen is 45 euro. Dit zou dus neerkomen op een bedrag tussen de 3600 en 5400 euro voor het installeren van een badkamer. Voor dit bedrag ben je er echter nog niet!

Vaak pakken we bij een badkamer ook het plafond aan. Over het algemeen wordt er een zogenaamd schuurplafond (een soort gestuct plafond) inclusief verlichting aangebracht. De (vaste) prijs hiervan is € 775. Daarnaast dient er vaak een elektrische vloerverwarming te worden aangebracht. Wij maken gebruik van een vloerverwarming van Magnum (de Comfort) en deze wordt in een afwerkvloer verwerkt. De kosten hiervoor bedragen € 225,-.

Bovendien moet de oude badkamer in veel gevallen worden gesloopt. De sloopkosten zit bij het arbeidsloon, maar het afvoeren van het puin wordt apart gerekend. Over het algemeen komt dit neer op zo'n € 315,-. Ten slotte wordt er een post in de offerte opgenomen waarin de diverse materialen staan. Dit behelst ondermeer hout, koper, ytongblokken, etc. etc. De diverse materialen voor een standaard badkamer bedragen ongeveer 6 à 700 euro. De kosten voor de tegellijm, voegmiddel, hoekafwerkingprofielen (alles wat je gedetailleerd kunt uitrekenen) liggen rond de 400 euro.

Als we alle bedragen bij elkaar optellen komen wij op een bedrag tussen de zeven en acht duizend euro inclusief verwerkingsmaterialen. Bij mijn weten rekenen onze naaste concurrenten met precies dezelfde prijzen, dus naar mijn mening zijn we hier niet extreem hoog mee. Toch is het best mogelijk dat een aannemer hiervan afwijkt. Houd er echter wel rekening mee dat een aannemer geen echte installateur is en je vaak beter af bent bij een goede sanitairzaak (garantie, speciale wensen, luxe en design).

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: welk bedrag is reeel voor plaatsen badkamer?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Drie, maximaal vier dagen en dan moet je klaar zijn en weg wezen.

Aanvang eerste werkdag

Uitgaande van de nodige voorbereidingen op voorhand zodat al het benodigde materiaal aanwezig is kan het werk beginnen.
Het oude interieur moet worden verwijderd, daar bent u nog geen uur voor nodig. De oude betegeling moet gekapt worden. Dat duurt ruim genomen 4 uur. Er moeten sleuven gezaagd worden en deze vervolgens uitgekapt. Als dat goed uitgetekend is duurt het twee uren.
Einde eerste werkdag.

Aanvang tweede werkdag.

Leidingen aanbrangen, solderen en isoleren alsmede muurplaten plaatsen 2 uren.

Stucwerk
De stucadoor geeft de vorm aan het eindresultaat. Deze werkt de doucheruimte ruw af. 4 manuren. Nu moet het verse cement uitharden dus rust voor vandaag.

De volgende dag komt de tegenzetter.
Het opzetten van de tegels 4 uur.
Het voegen ervan 1 uur

De loodgieter/installateur plaatst na het uitharden der voegen het nieuwe interieur. 4 uur.

Totaal te besteden manuren 19

Gesloten