LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in Ketels?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ing. J
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:49

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door ing. J »

Laat je niets wijsmaken.

Elke ketel kent zo zijn eigenschappen. De een heeft een zwak onderdeel x de andere onderdeel y. Elke ketel bevat vaak onderdelen van eenzelfde fabrikaat. Pompen Wilo/Grundfos. Branderautomaat/ logica Honeywell of Philips. Driewegklep Honeywell. Alu warmtewisselaars vd Giesen. etc etc.
Er zijn naast de door jou genoemde merken zeker nog meer goede ketels (zeker het merk Remeha en Daalderop mag niet ontbreken).

Bij bepaalde merken betaal je veel extra voor hun naamsbekendheid en sponsoringactiviteiten.

J
Laatst gewijzigd door ing. J op 30 mar 2006 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.

henkjoy
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 mar 2006 22:34

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door henkjoy »

De valiant vhr solide is een leuke ketel alleen de brander pakking droogt vrij snel uit en de drie weg klep blijft in de loop ter tijd hangen waardoor de motor snel stuk gaat.
De nefit smartline vindt ik niet lekker om mee te werken sensoren erg gevoelig condensbakken zijn van plastic en rubbers van de condensbak lekken wel eens bij de brander.
De intergas is wel een van de mooiste ketels alleen de afvoer is nog steeds aan de kleine kant is wel eens verstopt en de stomings schakelaar komt wel eens kalk tussen waardoor hij op warm water blijft staan.
Elke ketel heeft wat als je moest kiezen 1 intergas 2 valiant 3nefit

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Hou het geld binnen de grenzen, een duitser :twisted: bv. koopt nooit een nederlandse ketel. Nefit(Buderus)+Vaillant+AWB+Bosch(Radson)+ATAG=Duits moederconcern. Agpo=Italiaans. ÍTHO=onduidelijk (lijkt assemblage)Intergas, Daalderop en Remeha zijn oer Nederlandse bedrijven. Ter overweging? Ervaring met Remeha is goed. Bekijk de forums. De problemen met 3 wegkleppen is een Honeywell aangelegenheid :evil: en is niet des ketels. Met Atag moet je 450 euro alvast reserveren voor de vervanging na ca. 5 jaar van een warmtewisselaar :P
Laatst gewijzigd door Rebels monteurtje op 30 mar 2006 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door royco »

geld binnen de grenzen?? Ik denk dat jij je s aan je hoofd moet voelen. ALs je een auto koopt wat doe je dan???????? Dit slaat werkelijk nergens op....

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door chat »

Zolang het gelijkwaardig product is, waarom niet? Er zijn zat landen die sterk aan dit principe houden.

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Chat wij kunnen praten.
Royco: Voor jou beeld, er worden al jaren geen nl. auto's meer gemaakt, waarschijnlijk o.a. een gevolg jou principe.
:D Ik noem dat ons oude zeeroversprincipe uit de 16e eeuw :D
Als het gelijkwaardig is (en ik ben van mening dat de huidige nl merken ketels zeker gelijkwaardig zijn en soms beter) koop je toch een nl. product? Een Duitser zal nooit een nl. product kopen. Ter illustratie, de Nefits onder de naam Nefit verkochten geheel niet in Duitsland. Wat hebben ze gedaan: Op de mantel het plakkertje van Buderus geplakt en jawel nu verkocht het gaswandketeltje wel. Eigen economie eerst.

Enuuh in reactie op je opmerking: je weet niet waar je over praat inzake onderhoud ketels: stel me eens een vraag?

Chat had gelijk, als je het niet zelf kunt of de techniek niet doorgrond moet je het uitbesteden. Maar er zij teveel bedrijven die "onderhoud" plegen (14 ketels per dag) waarbij ik ernstig mijn vraagtekens heb. Dat was mijn moraal. waarom geen frequentie van 1xper 2 jaar of 3 jaar etc? Is onderhouden kijken of de ketel nog goed functioneerd? Kapje open, syphon en luchtinlaat schoonmaken, kijken of de vlammetjes nog blauw zijn, kapje dicht en wegwezen? voor €90 per jaar? Nee de onwetendheid van de gemiddelde nederlander word te vaak geschaad door zgn. "vakbroeders".

royco
Berichten: 77
Lid geworden op: 25 okt 2005 20:43

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door royco »

Enuuh in reactie op je opmerking: je weet niet waar je over praat inzake onderhoud ketels: stel me eens een vraag?
Waarom zouden er dan meer storingen optreden als je een toestel uit elkaar haalt?? Wat dacht je van een AWB 2HR die jarenlang met een verkeerd afgestelde gas/luchtverhouding brandt, en waar de wisselaar rookgaszijdig verstopt. En dat deze niet te reinigen is. Branderpakkingen (bijv. Turbo) die scheuren en rookgaslekkages veroorzaken in het toestel.

Nefit is gewoon de beste onder de topmerken dat te verkijgen is in Nederland. En dan bedoel ik de Ecomline. Trouwens, wat duitsers doen moet je ze laten doen en niet na gaan doen. Is weer iets typisch nederlands.
En waarom gooi je jij je ketel na 10 jaar eruit?????

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Royco,

AWB
Dat soort afgeleverde producten zegt wat over dat merk en diegene die hem installeerde. Een verkeerd afgestelde auto accepteer je toch ook niet.....Een installateur moet wel zijn vakmanschap waarmaken.

Nefit
Menige eerste Turbo's van Nefit overleefden de 10 jaar niet. Gelukkig hebben ze het na 3 modellen wel voor elkaar begrijp ik van je. Er zijn volgens mij ook Nederlandse gelijkwaardige ketels. Veel basisonderdelen bij menige ketel zijn van dezelfde fabrikanten

10 jaar
Ik wacht niet dat er zich een storing gaat voordoen met pittige kosten. Dus 10 jaar lijkt me een mooie tijd zonder onderhoud en storingen.
En als je in het vak zit kost een nieuw Keteltje niet veel :lol:
Je hebt dan ook weer 1 met recente techniek. Jij vindt recente techniek toch ook leuk in huis?

Nadoen
Nederland was volgens mij de eerste met een gaswandketel. Dus wie doet wie na? Volgens mij hebben de Duitsers (Buderus) gewoon een Nederlands bedrijf gekocht met de Know-how. Hetzelfde wat de fa. Bosch gedaan heeft.

Groet

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door berna »

Buderus maakt helemaal geen gaswandketels. Alle Buderus gaswandketels komen gewoon bij Nefit uit de fabrieken in Nederland, en zijn volledig zelfstandig in Deventer ontwikkeld en ontworpen, d'r zit geen Duits schroefje aan.

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Nefit is in Duitse handen en alle geldstromen gaan dus naar ons buurland. Het was ooit Nederlands, zoals zoveel bedrijven.

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door berna »

Beste Rebel, het is niet erg als u niet precies weet hoe het zit, maar práát er dan ook niet over.

Rebels monteurtje
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 mar 2006 23:41

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door Rebels monteurtje »

Beste Berna

Quote site Nefit:
Nefit hoort tot het internationale Robert Bosch-concern.
http://www.nefit.nl/proza/index.asp?Hom ... D=164&ID=0

Quote site Nefit:
In 1993 werd 40% van de aandelen verkocht aan Buderus Heiztechniek GmbH in Duitsland. Door diverse omstandigheden werd op 1 januari 1994 de gieterij afgesplitst en kwam in eigendom van de familie Beltman (Nefit Industrial). In september 1994 werden de resterende aandelen verkocht aan Buderus. Hierdoor ontstond een strategische alliantie waardoor de export steeg tot boven de 50% van de totale omzet. Op 1 september 2000 werd de ondernemingsnaam Nefit gewijzigd in Nefit Buderus B.V.
De Bosch Group heeft in januari 2004 Buderus AG overgenomen waaruit het bedrijf BBT Thermotechniek GmbH is ontstaan. Nefit B.V. maakt deel uit van BBT Thermotechniek. De naam Nefit Buderus B.V. is in januari 2005 veranderd in Nefit B.V.

http://www.nefit.nl/proza/index.asp?Hom ... D=243&ID=0

Dus wie weet waar hij over praat? :lol:

braakje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2006 11:50

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door braakje »

Allemaal reuze bedankt voor de tips!!

Voor hen die het willen weten;
uiteindelijk is het een ketel geworden die er niet bij staat.
Namelijk de REMEHA AVANT....

druk druk
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:04

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door druk druk »

ook voor het zelfde geld????
de remeha avanta is namenlijk nog goedkoper dan de intergas....

berna
Berichten: 154
Lid geworden op: 29 sep 2005 21:37

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door berna »

Sorrie monteurtje dat ik wat laat reageer; Dát is inderdaad wat op internet staat.
Groeten Berna

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door roberto1977 »

daar heb je een goede keuze in gemaakt met de remeha

gogo
Berichten: 90
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:17

Re: Verschil in Ketels?

Ongelezen bericht door gogo »

offerte hrc24 cw4

Mijn offerte voor de hrc24 cw4 (juli 2006) is maar liefst euro 2250,
exclusief dakdoorvoer.
Hoe komt Braak aan zo'n mooie offertes?


Mijn ketel (Daalderop 22/80) geeft na 9 jaar\ al zoveel problemen dat hij sinds mei niet meer goed functioneert. Laatste langdurige storing : no 3
geen warm water.
Laatste poging was nieuwe gasdrukregelaar via Intergas.
Het scheelt wel iets in de frequentie van de storing maar blijft sukkelen natuurlijk.

Vandaar op zoek naar nieuwe ketel voor redelijke prijs in omgeving Tilburg.


Gogo

Gesloten