LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunstofkozijnen en deur

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
life2ride
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 23:18

Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door life2ride »

Wij zitten te twijfelen tussen het Kommerling Holland 100 verbeterde profiel en Schuco Accent.

Deur: Adeco / Obuk of Frager (al is dat laatste kwalitatief minder denken wij).

Onze offertes verschilden niet extreem veel van elkaar: E 8500 tot 10500.

Kan iemand ons een advies geven? Bovendien spreken verkopers zich tegen wat is nu beter: afwerken met compriband of kitten?

DANK voor jullie reactie

life2ride
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 23:18

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door life2ride »

offerte:
Ramen, ral-9001 creme wit
*Toiletraampje beneden (735x350)
*Voordeur (Adeco Global / Obuk Lola II paneel) antraciet renolit (houtnerf)
*Raam woonkamer (optie Duco 10) (2400x1970)
*2x Draaikiep boven (1395x1445) of 1x Draaikiep voorzijde huis, 1x verhuisraam achterzijde
*Toiletraampje boven (500x650)
*Badkamerraam (900x650) of voorstel andere maat
*Hefschuifpui (3000x2500)

incl. politiekeurmerk, HR++ glas neutraal, ...

akker
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2005 08:08

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door akker »

Wij hebben gekozen voor Weru met houtprofiel.
Deuren nemen we toch in hout. Dit vanwege de niet kras vast heid !
Let daar ook een beetje op. met een scherp voorwerp zit er zo een kras op. Aangezien wij een hond hebben , hebben we de deuren in hout gekozen en ramen kunstof.
Let ook op de metalen versteviging in het kozijn.
En het aantal kamers in het kozijn (liefst 3). En de waterafkering of deze aanwezig is. Politie keurmerk.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Gr

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door bojanneke »

Ik neem aan dat het hier gaat over het afdichten en niet over het afwerken aan de binnenzijde?

Monteren op een stelkozijn en een afdichting met compriband is zoals het volgens de VKG montage voorschriften zou moeten.

Kitten zorgt nooit langdurig voor een goede dichting omdat kunstof daarvoor teveel krimpt en uitzet, kit zal daardoor op den duur los raken.
Waarschijnlijk houd het bedrijf dat afdicht met kit zich niet aan montagevoorschriften die opgesteld zijn door een brancheorganisatie.
Evenzo waarschijnlijk zijn ze geen lid van een dergelijke organistie!

Dit geeft overigens geen garantie dat een bedrijf dat wel goed monteerd ook lid zou zijn van een brancheorganisatie.

life2ride
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2005 23:18

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door life2ride »

Klopt, ik heb het over de buiten afdichting. Toch gebruiken de meeste aanbieders kit (ook bijv. Hellebrekers die VKG-keurmerk hebben).

bojanneke
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mar 2006 14:06

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door bojanneke »

Buiten kitten om af te dichten is niet volgens VKG normen, en het is niet nodig als ze goed werk leveren.
Binnen is het een normaal om met kit te werken bij het afwerken.


Ik vind overigens dat het VKG keurmerk slechts een plusje is, maar dat wil niet zeggen dat je met een VKG bedrijf altijd goed af zal zijn.
Ik heb ook offertes gehad van VKG bedrijven die zo de oud papierbak in konden.

Let ook eens op het volgende bijvoorbeeld.

- Complete offerte inclusief afwerking
- Verkoper uit het vak (geen jasje dasje type)
- Geen bedrijven die zich vooral met financieringen bezig lijken te houden (keurkozijn bijv.)

Ik vind zelf het volgende ook niet onbelangrijk

Veel kozijnenboeren hebben moeite met het maken van fatsoenlijke dorpels. Je ziet bijvoorbeeld vensterbanken die buiten worden toegepast als waterdorpels, terwijl ze gewoon geglazuurde stenen dorpels zouden moeten maken (als het duurzaam moet tenminste).
Vooral ook loopdorpels in deuren kunnen beter niet uit kunstof zijn, ze slijten namelijk nogal hard weg.
Deze loopdorpels moeten dan tenminste beschermd zijn bijv. met RVS afwerking, maar het beste is toch gewoon een hardstenen dorpel die nagenoeg onverslijtbaar is, en echt niet meer hoeft te kosten.
Het punt is vaak alleen dat velen niet kunnen metselen, en daarom kiezen voor knip en plakwerk met afwerkingsmateriaal dat voor binnenafwerking bedoelt is.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door felicitas »

vreemd dat VKG voorschrijft dat er gemonteerd moet worden met stelkozijnen, dit is wel de beste methode, maar legio VKG aangesloten bedrijven monteren gewoon stomp op de muur en moeten dan wel alles afkitten aan de buitenzijde, goed gemonteerde kozijnen op nieuwe aangebrachte stelkozijnen hoeven niet aan de buitenzijde te worden afgekit

Margareth Stuivenberg
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2006 16:13

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door Margareth Stuivenberg »

wat een geld 8500 en 10500 !!! ik heb ook schuco corona accent maar niet zo duur als u, voor dat geld had ik veel meer!!

habeetje
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 aug 2006 23:41

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door habeetje »

VKG keurt naar streek.

d.w.z.:

Zonder stelkozijnen en kit aan de buitenzijde is streekgebonden goedgekeurd. Met name in het zuiden van het land.

Neem van mij aan:

Er staan duizenden woningen met kunststof ramen zonder stelkozijnen en aan de buitenzijde gekit.
Voor de montage is kitwerk uiteraard iets meer werk.

smoky
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 00:30

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door smoky »

Keurmerk VKG zegt eigenlijk niet zo veel, bij beginsel is het een vereneging en dat kan natuurlijk iedereen beginnen en je neemt natuurlijk de dingen in je beleid op dat het best bij je past.
Ik wil het keurmerk niet afkraken want het is tenminste wel een richtlijn, jammer genoeg een slappe richtlijn.
Terug te komen over kitten of met compriband te werken, kitten is eigenlijk beter maar inderdaad dit heeft ook zijn nadelen, maar het is altijd beter dan compriband want dit materiaal is in het begin soepel maar na een aantal jaren verkleurt het ( bruin) en het wordt poreus waardoor het vocht absorbeert, en dat kan funest zijn.

smoky
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 00:30

Re: Kunstofkozijnen en deur

Ongelezen bericht door smoky »

Keurmerk VKG zegt eigenlijk niet zo veel, bij beginsel is het een vereneging en dat kan natuurlijk iedereen beginnen en je neemt natuurlijk de dingen in je beleid op dat het best bij je past.
Ik wil het keurmerk niet afkraken want het is tenminste wel een richtlijn, jammer genoeg een slappe richtlijn.
Terug te komen over kitten of met compriband te werken, kitten is eigenlijk beter maar inderdaad dit heeft ook zijn nadelen, maar het is altijd beter dan compriband want dit materiaal is in het begin soepel maar na een aantal jaren verkleurt het ( bruin) en het wordt poreus waardoor het vocht absorbeert, en dat kan funest zijn.

Gesloten