LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door SUZI »

Hallo,

wij hebben net een nieuwe huis gekocht en willen aan de achterkante een serre laten bouwen, om de woonkamer groter te maken. De muur tussen de keuken en de woonkamer willen we ook laten uitbreken en betrekken bij de serre.

We hebben geen idee hoeveel het ons zou kunnen kosten, we gaan volgende week wel naar zo'n serrebouwer, maar ik zou graag alvast een indicatie willen hebben.

Het hoeft niet zo'n poespas te zijn, met 2 meter de woonkamer verlengen, aliminium kozijnen en glazen dak.

Heeft iemand ook een serre laten bouwen en hoeveel heeft het gekost?

Alvast bedankt.

marjal
Berichten: 194
Lid geworden op: 27 aug 2005 18:04

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door marjal »

Nieuw Toscane Veranda / Serre daken / Carpoort Bij ons voor echt een lage prijs ... Zie foto's voor info of bel gsm 0641017245 Prijs is va €. 3,50 per m2. ...

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door kazana »

Vergeet niet ALLE vergunningen aan te vragen want je mag niet zomaar aanbouwen :wink: spreek uit ervaring

SUZI
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 feb 2006 21:55

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door SUZI »

nu ben ik nog niet wijzer,. Ik heb de advertentie gezien en een veranda kost zo'n 1624 euro, maar ik wil geen veranda, ik wil de muur uitbreken aan de achterkant en de tussenmuur van de keuken en de woonkamer, dus een dichte serre van maken, geen veranda of zoiets.

Plus er moet een vergunning aangevraagd worden.

Jammer dat er geen andere nuttige reacties komen.

Ik heb net een nieuw huis gekocht en heb een bouwdepot en daar wil ik het van financieren.

kazana
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2005 18:59

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door kazana »

Kennisen van ons hebben een serre bijlaten bouwen alhoewel het leek een serre maar het werd gewoon 2 nieuwe verdiepingen kosten 45000

vanrooij84
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2006 20:34

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door vanrooij84 »

Gezien de combinatie van een muur uitbreken en het bouwen van een serre is het verstandig een plaatselijke aannemer te raadplegen.
Vraag hem naar referenties.
Overigens de benaming serre en veranda worden door elkaar gebruikt voor hetzelfe soort bouwwerk. Een serre wordt het meestal in Nederland genoemd en in België een veranda.

Met vriendelijke groet,

Ad van Rooij.

smoky
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 okt 2006 00:30

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door smoky »

een goede serre afhankelijk van de afmeting kost incl fundering +/- 2500 euro per vierkante meter ( voor een serre kassen zijn natuurlijk goedkoper)

amber1
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 19:11

Re: Wie heeft er ook een serre laten bouwen?

Ongelezen bericht door amber1 »

deze prijs klopt smokey

Gesloten