LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nefit, Topline, of Smartline

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
EGoossens
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:35

Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door EGoossens »

Beste mensen,

hier een tweede vraag van mijn kant. Ik denk dat ik voor een ketel van Nefit ga. Er zijn echter twee opties de TOPLINE en de SMARTLINE. Welke van de twee zal ik nemen. De Topline wordt mij door 1 leverancier (via gasned) voor circa 80 euro meer aangeboden dan de Smartline (via NUON).

Is dit prijsverschil dit waard? Of moet ik gewoon voor de goedkoopste aanbieder gaan?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!!

Groeten Eimert

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als U naar de site van Nefit gaat kunt U een DVD aanvragen, en daar rustig alle verschillen zien, kopen en bij bank lenen is altijd goedkoper dan leasen, de plaatselijke dealer heeft meestal een zeer goed en betrouwbaar service contract, naar keuze, alleen onderhoud of incl storingen.
Ook heeft deze bijscholing en alle onderdelen in voorraad, Nuon en Feenstra verwarming doen teveel merken, en soms krijg je een mindere schoonmaker in plaats van monteur.
Vaak is plaatselijk goedkoper en beter, en je kunt als je op afbetaling wilt, zowel de eigen bank als de verkoper/installateur vragen.

Als U niet tevreden is, ook Vaillant en Remeha zijn erg goed, dus als de persoon/winkel niet bevalt, of te ver weg is, dan is dit ook mogelijk.

Veel succes, en vraag gerust die DVD, binnen week thuis, en je maakt vermoedelijk kans op de loterij voor gratis ketel!

Keteldokter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:05

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Keteldokter »

Ik ben het 100% eens met de voorgaande reactie, nooit leasen maar gewoon zelf aanschaffen bij de instalateur.

Ga alstublieft niet voor de smartline, hier hebben wij zeer veel problemen mee, daar word je niet blij van elke week weer een andere storing, ivm met een lease constuctie via het energiebedrijf worden deze massaal aangeboden.
Wij rijden dagelijks de storingen af, en de smartline zie ik helaas ook dagelijks.
van de topline is nog niet veel bekend, die is te kort op de markt.
Als U nefit kiest, kies dan de ecomline clasic, deze is 100 betrouwbaar, en heeft dit al jaren bewezen, de ketel is zeker niet gedateerd, maar gegarandeerd de beste koop.

EGoossens
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:35

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door EGoossens »

ik hoef niet persee een Nefit, maar ik kreeg de Smartline al twee keer aangeboden door Gasned en de Nuon. Ik zit zelf te denken over het kopen van een ketel. Onze tussen woning is goed geisoleerd, en we gebruiken ons bad op dit momenet slecht 1 x per maand ofzo. Wat is dan de beste keus voor ons?

@ Keteldokter: De ene keer hoor ik weer dat de smartline een goed product is en de Remeha avanta niet, en de andere keer weer andersom
Overigens is de garantie op de warmtewisselaar bij de smartline 5 jaar en de topline 15 jaar. Ik neem aan dat dit ook wel iets zegt over de betrouwbaarheid van de ketel?

Groeten Eimert

Keteldokter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:05

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Keteldokter »

Zowel de remeha avanta als de nefit smartline zijn zg projektketels, dus speciaal voor de woningbouwstichtingen ontworpen, lage ontwikkelingskosten, minder duurzame materialen, dus goedkoop.

De topline is de opvolger van de ecomline, dat zijn allebij dus A klasse ketels van nefit.
Alleen is de topline zo kort op de markt dat er nog geen ervaringen zijn opgedaan in het veld.
De Ecomline heeft zich bewezen als zijnde zeer goed, vandaar dat ik deze aanraad.

Van Remeha is de A klasse ketel de Quinta, welke ook veel degelijker is dan de Avanta

Zo hebben de meeste ketelfabrikanten een A klasse voor de veeleisende consument, en projektketels voor de woningbouw.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Anastasia »

Er zijn erg veel Smartline verkocht dus ook veel storingen, en die andere hebben ook lagere verkoop cyfers..
Remeha Avanta hetzelfde, veel verkocht en die Quinta is duurder, maar wel beter, en na enkele storingen zou je het terug verdienen.

Ik koos voor de Avanta wegens de slechts 25 Kg dus die andere is te zwaar om zelf te plaatsen, maar tot nu toe storingsvrij, maar wat is één ketel, de monteurs kun je beter vragen dan de verkopers, dus volgende keer, geen project ketel meer, het is erg licht gemaakt en of je dan meer dan 10 a 15 jaar haal?

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door installateur »

@Keteldokter, en Goossens lees ff mee, daar hebben we hem weer, onze proffesor zonder studie, waar hebben we het nou over € 80, = prijsverschil en de vraag om bij een plaatselijke installateur te kopen/huren/leasen whatever of de NUON!!! :evil: :evil: :evil:
En waar begin jij weer over, dat er zo veel storingen zijn. Veel ketels verkopen = veel storingen (dat zij Anastasia ook al). Hoe ze op te lossen, of beter gezegt in 1 keer op te lossen is dat niet het devies? Kijk eens om je heen dokter, hoeveel inwoners heeft nederland? en welke wachtlijsten kennen we bij ziekenhuizen? Het is toch gewoon een optelsom, en nog es wat, Uh Goossens dit ff niet lezen hé :wink: , dokter wees blij dat er veel storingen zijn, jouw kinderen willen toch ook studeren, net als papa of niet soms?
Goossens, Neem de duurste! Ik bedoel die ene die € 80, = duurder is, dat is toch een lachertje, tel eens uit over 15 jaar isse ff kijken euh ja € 5 euro per jaar meer dan de NUON. En die hebben we al lang genoeg gespekt dacht ik zo.

Keteldokter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:05

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Keteldokter »

Beste ìnstalateur, ik zit dagelijks in de storingen, en weet dus heel goed welke ketels veel storingen geven, dat U ze graag verkoopt neem ik graag aan, ik zie liever tervreden klanten!

Zal het nog een keer wat duidelijker zeggen?

Nefit Ecomline, vrijwel nooit storingen (jammer he dan verdien je minder..)

Nefit Smartline is een projekt ketel, en heeft zeer vaak storingen (verdien je vast veel aan..)

Tuurlijk kan je leasen, dat ieder zijn eigen keus, betaal je wel je ketel 4 keer, en verkoop je de woning dan moet je nog ff de ketel afkopen..? slim?

Ik hoop ook nog lang werk te hebben, maar niet tenkoste van de klant omdat er rotzooi verkocht word!!

installateur
Berichten: 48
Lid geworden op: 20 mar 2006 00:25

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door installateur »

@dedokter het gaat mij/ons ook om tevreden klanten (daarom bestaat het bedrijf al meer dan 100 jaar) en een goede relatie van 15 jaar zodat we de versleten cv-ketel ook weer mogen vervangen. Feit is en daar doelde ik op je generaliseert. Nefit kan het zich niet veroorloven een slechte cv-ketel te maken want lang niet alle consumenten weten het onderscheidt tussen een Smartline, classic of een excellent, dus zit er één slechte tussen dan gaat Nefit onderuit. En wat betreft het aantal storingen, die zijn inherent aan het maximale rendement uit de ketel willen halen, daarvoor heb je ingenieuze technieken nodig en allerlei controle, gasl/luchtverhouding, beheersing van temperaturen (ntc) geen waaklvam (gloeiplug/electronische ontsteking) en een inteligent systeem (de brainbox/branderautomaat) om dit alles in de hand te houden. De kans op storingen is dus ele malen groter dan bij de oude conventionele generatie cv-ketels. En laten we eerlijk zijn € 80,= meer betalen t.o.v. een Smartline is toch een lachertje, of de één is heel, heel, heel goedkoop, of de ander met de Smartline veel te duur!.
Zoals ik al zij, voor 5 euro per jaar meer over een periode van 15 jaar waar praten we over?, het is 0,013 eurocent per dag :!: Schaaf je commerciele kant bij en je wordt een pracht van een ambassadeur voor het bedrijf waar je voor werkt. Nog één tip en dan verlaat ik dit deel v.h. forum kraak geen ketels af, maar wijs de klant op de sterkere punten van de andere.

Keteldokter
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 jan 2007 15:05

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door Keteldokter »

Voor het bedrag van 80 euro moet je geen concessies doen ben ik eens, tevens wil ik de Nefit smartline niet afkraken, maar ik zie gewoon veel storingen voorkomen bij dit type.

Natuurlijk heeft een Hr ketel zeer veel techniek, waardoor de kans op storingen toeneemt, maar Neftit heeft ook laten zien dat ze met de Ecomline toch goed voor elkaar hebben, toch een degelijk produkt met weinig mankementen, dus het kan wel!

En natuurlijk zijn er ook voordelen aan de smartline, zoals goedkoper, kleiner, lichter en eleganter, mag wel genoemd worden.

Maar hangt de ketel op zolder in een kast? nou lekker iets degelijks weghangen dan.

powerhouse
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 23:44

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door powerhouse »

beste meneer goosens.
hier weer een service monteur hopelijk met een goed antwoord. wij zijn zelf nefit dealer en ook dealer van itho cv ketels.
als u voor een nefit ketel gaat kan u het beste mijn inziens voor een ecomline clasic of excellent gaan dit zijn betrouwbare ketels ben zelf niet weg van de smartline denk dat ze op langere termijn veel problemen gaan geven vooral op wisselaar en o-ringen.
als u weinig ruimte heeft voor een ketel is de itho echt een uitkomst levert net zo veel of meer warm water dan de nefits ook een cw5 toestel 17 liter water van 40 graden en 10 liter van 60 graden en geen boiler in de ketel dus minder gas verbruik ivm warm houden +- 30 liter deze ketel heeft een spiraal van +-2 liter die het warm houd deze ketels nu 6 jaar in oh erg tevreden. mvg powerhouse

ecm
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:43

Re: Nefit, Topline, of Smartline

Ongelezen bericht door ecm »

Het leasen van cv ketels is niet duurder dan kopen. Reken je het belastingvoordeel mee ( Woningverbetering), het All Inn service karakter van leasen en het feit dat je je geld voor andere, wellicht leukere dingen kunt gebruiken en je zal zien dat het echt om een paar euro per maand gaat. Wij doen al jaren niets anders als cv ketels en luchtverwarmers op leasebasis aanbieden en hebben louter tervreden klanten. Daar hoef je heus geen NUON voor te heten !!

Gesloten