LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] barsten in voeg badkamer

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
waanzin
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2007 12:15

barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door waanzin »

4 weken gelden is bij mij de badkamer gedaan door een kennis die aannemer is en daarvan heb ik gewoon een bon met btw ontvangen.
Nu zijn er wat probleempjes geweest met de oplevering maar dat is allemaal verholpen. De rekening is netjes betaald.
Nu 4 weken later dus zitten er al allemaal barstjes in het voegwerk
waar de aannemer een gipsblokken muurtje heeft gezet + een kolom van hout heeft gemaakt. Ook de ( hoe zeg je dat ) plastic randen/strips op de hoeken laten bij de voegen los.
Nu blijkt de aannemer nergens bij aangesloten te zijn en ook zijn de voorwaarden niet gedeponeerd bij de KvK. De aannemer wil de zaak niet repareren.

Dom dom dan ik dit niet eerder nagekeken heb mbt de voorwaarden + aangesloten bonden maar daarvoor is het nu te laat.
De aannemer mag toch zo niet zeggen dat hij niets meer wil maken en dat alles afgerond is omdat ik hem al betaald heb ?

Of mag dat zomaar ? Waar kan ik terecht met zo'n kwestie ..

ps ik heb nog geen rechtsbijstandverzekering deze gaat pas over 3 maanden in.

Bedankt

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nou, wanneer deze niet als aannemer staat ingeschreven bij de KvK dan kunt u geen verhaal maken. Mijn advies, koop een sileconen litpatroon en strijk de barsten dich. Die barsten zult u altijd hebben vanwege werking.

CM

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door roland48 »

Het probleem zit hem waarschijnlijk in dat gipsblokken muurtje. Deze heeft een grote zuigende werking, waardoor na het betegelen en voegen alle vocht uit de lijm de muur in wordt getrokken.

Heeft de aannemer een goed voorstrijkmiddel gebruikt voordat de wand betegeld werd? Dit heft nl. het grootste deel van deze zuigende werking op.

Er bestaat een goede kans dat, indien dit het geval is, na verloop van tijd de wandtegels los gaan laten. Als al het water uit de lijm is gezogen, heeft deze vrijwel geen kleefkracht.

Voor uw badkamer is er maar 1 goede oplossing: tegelwerk verwijderen, wand schoonmaken, wand voorstrijken ("voorstrijk voor cellenbeton), opnieuw tegelen.


U mag verwachten van een aannemer dat hij, als hij zelf de muur zet EN de tegels plaatst, dit volgens geldende productvoorschriften doet. 1 punt daarvan is dus het gebruik van voorstrijk op gipsbetonblokken VOOR verven, behangen en tegelen van deze wand.

Als de aannemer alle medewerking weigert, kunt u misschien eens via de belbus van Kassa wat proberen. Verder zit er weinig op denk ik.


Brabantse wijsheid uit de bouw: "As ge ut nie mir wit, gebruikt ge kit"

Chanmaster's onzin: vertel dat nog eens wanneer alle wandtegels van Waanzin op de grond liggen. Wat zou je nog willen kitten dan? Geweldige wijsheid, niet?

Nog een: "waar het purren begint eindigt de bouwkunst"

waanzin
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mar 2007 12:15

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door waanzin »

sorry aannemer staat wel ingeschreven bij de Kvk maar hij heeft zijn voorwaarden er niet gedeponeert, als hij niet ingeschreven zou staan kan ik toch ook nooit een bon met BTW krijgen ?

Thnx

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

In uw geval is het burgerlijkwerboek van toepassing.
Maar dan nog, Het muurtje zal altijd werken dus mijn eerdere voorstel gaat hierin op.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

sileconen litpatroon en strijk de barsten dich.
........

Denkwijs!
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2006 19:13

Re: barsten in voeg badkamer

Ongelezen bericht door Denkwijs! »

Hallo , ik denk dat u recht heeft op een vergoeding . Er is nu eenmaal bij wet geregeld dat wanneer mensen een product afleveren , het aan bepaalde deugdelijkheid voldoen moet . Stel dat de aannemer een dakje had gebouwd en de boel zou na een maand instorten en eventueel nog meer schade zou ontstaan .. zou u dan geen voetrecht hebben om de aannemer een proces aan de broek te doen ? Maar vraag eens juridisch advies bij een non profit rechtskantoor . Bij mij in de stad houden deze altijd één morgen in de week spreekuur . Wellicht dat die mensen u verder kunnen helpen .

Gesloten