LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

Tja hieraan kun je dus zien hoe dom men is.
Als men eerst langs gerenomeerde bedrijven gaat zoals baderie o.i.d dan weet je wat het kost om dit netjes en goed opgeleverd te krijgen.
een badkamer van 3x3m dus 9m2 totaal daar telt baderie inclusief sanitair tegels etc €15000,- voor.
Je kiest zelf voor € 5500,- dat is vragen om moeilijkheden.
Als je de website van www.werkspot.nl eens goed doorsurft dan zie je dat ook u niet de enigste bent die voor het laagste kiest.
De concurentie is moordend .
Het vreemde van alles is dat iedereen de prijs al weet wat de klus moet gaan kosten.
Ik bedoel hier dus mee de opdrachtgever.
Deze gaat naar de plaatselijke praxis of gamma.
Telt de zooi materiaal bij elkaar op.
Bepaalt aantal te werken uren en het uurtarief van liefst € 10,- per uur incl btw.
Heren en dames word even wakker.
Nee van mij geen medelijden hoor!
U heeft dit vaak aan u eigen te danken.
Vooronderzoek prima maar het verder uitwerken etc de hele klus op een traject uitdenken en werken daar moet je niet aan beginnen als men iedere week al 10 jaar het programma eigen huis en puin volgt.
Laat het over aan een goed bedrijf en het kost dan wat meer so wat .
Men heeft garantie en kwaliteit.
Daar gaat het toch om :wink:

Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

Zo gebeurt het dus op werkspot.
Zie opdracht.
http://www.werkspot.nl/opdracht/221609/ ... schilderen
Hieraan kan men zien dat de consument zelf verantwoordelijk is voor rotzooi.
Althans deze consument.
Kon het niet laten om even een bericht naar de beste man te sturen.
En dan komen er vaak van zulke types klagen achteraf :?
Lees goed!
De opdrachtgever zegt gemiddeld € 850,- over 9 biedingen.
Hij wenst nu dat het voor minder dan de helft word gemaakt en ook nog kwaliteit met 2 uitroeptekens.
Wat heb je toch een raar volk rondlopen :roll:

riko76
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 mei 2010 21:18

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door riko76 »

mag hopen dat het dan binnen 1 maand eraf pleurt. :twisted:

Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

Nou beste Riko76.
Eingelijk niet.
Maar indien men een gedeelte op hun site kon verwerken omtrent werkelijke bouwkosten zou dat een ander licht werpen op het gehele gebeuren.Helaas word werkspot tegengewerkt door de NMA.
een door de overheid in het leven geroepen instituut die er op toe moet zien dat er eerlijke concurentie is.
En geen prijsafspraken.
Nou gebied mij te zeggen dat ik deze situatie alles behalve eerlijk vind.
Het is nu de consument die de touwtjes in handen heeft en mag bepalen wat men als onderaannemer voor een klus mag vragen.
Het is al sinds jaar en dag dat de meeste bedrijven ongeveer dezelfde tarieven hanteren.
Nu is het zo dat nieuwe bedrijven hier heel erg onder gaan zitten omdat op werkspot geld hoe meer referenties hoe beter.
Dus het nieuwe bedrijf gaat bijna voor niets werken en uiteindelijk zal het geen lang leven beschoren blijven.
Het draait erom wie de langste adem heeft.
Ik doelde er hoofdzakelijk op dat de consument bepaalt ,maar de manier waarop deugt voor geen meter.
Dit zijn de types lui die later als het niet goed is lopen te klagen op forums zoals deze.
Goed uitzonderingen daargelaten en dan ben ik blij dat dit soort forums bestaan.
Maar vaak ligt het aan de aangeboren nederlandse hebberigheid om de prijs te drukken ook al koopt men een kat in de zak.
Het gaat er om dat je het zo goedkoop mogelijk hebt kunnen laten doen door een (bedrijf?????).
Triest ja maar wat doe je er aan.
Helemaal niets.
Het zou anders zijn al zou de NMA zich op een andere manier bemoeien met het bedrijfsleven.
Want als men dit toe laat is er straks weinig meer over om te spreken over een gezonde groei in de bouw en afbouwsector na de recessie.
Het loopt nu al op zijn eind dankzij overheid en banken en verzekeringsmaatschappijen.
Er word ook niks meer gebouwd omdat banken niet mee werken.
Maar daar gaat het hier niet over.
De site zelf is een geweldig platvorm.
Maar wel met beperkingen en prijsafspraken door de consument en niet door de zzper of mkb :wink:

sjonnie654
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door sjonnie654 »

Wij zijn sinds kort ook lid van werkspot.
Er worden inderdaad absurd lage prijzen geboden door bedrijven .
Tevens worden er soms aanbestedingen gedaan van complete nieuwbouw projecten ontworpen door een architect beetje vaag om dan zoiets op werkspot te plaatsen.
Wij hebben ook al diverse keren geboden op verbouwingen en aanbouwen.
Als je de opdrachtgever een mailtje stuurt of je langs kan komen om de zaken in te meten of te bekijken,of meer info betreffende sonderings rapporten voor het heien of constructie berekeningen(om dat bericht te sturen moet je als bedrijf wel betalen bij werkspot) , horen wij negen van de tien keer niks terug.
Hoe kan je als bedrijf zijnde een offerte uitbrengen op alleen wat foto's en afmetingen zonder de situatie ter plaatse te hebben gezien.

Ik vraag me af hoeveel fictieve klussen erop werkspot worden aangeboden.

Wil je een klus uitbesteden nodig het bedrijf eerst uit om de verbouwing te bekijken en stel vragen over de verbouwing en vergelijk die met een ander bedrijf wat komt kijken.
Gun je een opdracht aan een bedrijf zonder afspraak of bezichtiging. Dan kom je zeker in aanmerking voor het tv programma Wie redt mijn verbouwing.

Wij zijn inmiddels gestopt met reageren op klussen en gaan het opzeggen.
Veel plezier met de beunhazen op deze site.

Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

dat klopt sjonnie 654.
Kijk hier maar weer een na.
Als vakman lach ik m,n ....uit m,n broekzak
http://www.werkspot.nl/opdracht/223405/ ... n-en-vloer
En dit hebben de opdrachtgevers meer aan zich zelf te danken.
Als men zich zou verdiepen en orienteren in de werkelijke tarieven en deze oostblok droomprijzen voor lief lieten.
Maar het is inderdaad triest om als vakman hier tussen te moeten staan.
Als we onze handen ineen konden slaan al was het maar om de overheid en NMA te dwingen om de consument dit niet te laten bepalen dan zou dit soort ellende ook niet meer voorvallen

sjonnie654
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door sjonnie654 »

Ik heb de foto's gezien Divers en ik moet er eigenlijk ook wel om lachen.
Dit roept jan de particulier zelf over zich af, we zetten wat info en foto's op werkspot en daar moeten de bedrijven het mee doen.
Geen gemail en gebel als je de goedkoopste bent mag je het maken.
Ik heb er geen medelijden meer mee dat ze bij de neus worden genomen.

En normale bedrijven stoppen op den duur met werkspot omdat je alleen maar calculatie bureautje aan het spelen bent waar tijd en geld in gaat zitten en niks oplevert.

Jammer

Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

Klopt sjonnie654.
We spelen hoofdzakelijk calculatiebureautje.
Maar vaak komt dat er nog niet van.
We moeten een bod plaatsen op iets wat we niet hebben gezien.
Vraagt men om eens vrijblijvend langs te komen voor vrijblijvende offerte houd men de boot af.
Je krijgt als vakman geen reactie van de opdrachtgever die op werkspot zijn opdracht plaatst.
En een fatsoenlijke boterham houd je er helemaal niet aan over.
Nee ook ik maak m,n abbonnement af voor dit termijn en dan stop ik er ook mee.
Mensen kunnen zelf ook de goudengids open trekken en 3 of 4 bedrijven uitnodigen voor een offerte.
Het mooie is er wel af op werkspot!!!!
En als men aan mij zou vragen op de bouw of het interessant is om zich in te schrijven, dan zal ik zeggen wat ik er als bedrijf wijzer van ben geworden.
Ze kunnen hun zuur verdiende geld dan beter aan mij geven dan krijgen ze er een bak koffie voor terug :D

Divers
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 sep 2010 16:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Divers »

Beste mensen.
www.werkspot.nl/opdracht/223405/afwerke ... n-en-vloer
Ik vind het wel zeer vreemd dat deze opdracht al zo snel gesloten word.
Als men deze ellende zo ziet dan wil je het toch opgeknapt hebben of zie ik het verkeerd.
Afgelopen weekend plaatst de opdrachtgever deze ellende en nu is de opdracht al gesloten :? :roll: :shock:
Heeft de eigenaar dit gedaan of werkspot zelf omdat er een kluns bij hen staat ingeschreven.
Het zet bij mij in ieder geval hele grote :?: :?: :?:

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door klusr »

Werkspot heeft alleen maar euro tekens in de ogen joh, zoveel mogelijk abbonomenten verkopen voor een fiks bedrag! Wrm niet gewoon een 10tje per maand en hoppa laat iedereen maar reageren?

Ze geven geen ene moer om klanten, aangezien er een hoop polen, illegalen, zwartwerkers tussen zitten. De marktwerking gaat eraan op deze manier. Ik zelf moet minimaal 27,5 per uur vragen om winst te maken werkspot "mannen"vragen soms wel 11,5 per uur excl btw ja hoe moet je hiertegen op?
Ik zeg werkspot doek je bedrijfje op en adiosz ermee!

Testpanel
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2010 16:10

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Testpanel »

Op zich is het een leuk idee maar in de praktijk is he niet allemaal rozegeur en maneschijn.
Probleem is dat dankzij de huidige economische situatie er weinig werk is, de ZZP'ers die via werkspot werk zoeken maken elkaar kapot door absurd lage prijzen. Als klant moet je je afvragen hoe men tot de prijs komt, hoe goed zijn de after sales etc.
Meestal is het klus klaren geld vangen en doei. Als ondernemer moet je je afvragen waar je mee bezig bent als je voor bijna alleen maar kostprijs aan het werk bent. Je zal toch ook de ruimte moeten creeren om te kunnen investeren.
Lees de referenties van de vakmannen maar eens goed er staan soms dingen bij die een goede impressie geven van de werkwijze.
Werkspot zelf heeft de mazzel van het economische tij, als dit keert blijven alleen de mensen over die vanwege gebrek aan kwaliteit geen opdrachtgevers kunnen vinden. Dan zie je de echte waarde van deze site.

Sucses met het overleven van de crisis, daarna krijgt iedereen weer de rekening waar hij recht op heeft.

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door bdi »

Mijn ervaring is exact omgekeerd. Ik heb op Werkspot een simpele klus neergezet. Het verwijderen van een 2 jaar oude bestaande radiator en deze vervangen door een van te voren gekozen designradiator inclusief leidingwerk ca 50 cm in onze badkamer.
De gekozen en gevraagde designradiator kost bij de groothandel ca 250 euro inkoop excl BTW.

Geen bieding, wel twee emails met vraag om te kijken en daarin één prijs van 2000 euro. Ben toch niet gek.

Heb loodgieter in het dorp gebeld. Deed het voor een derde van de prijs met een ietsje betere radiator. Heb hem ook ingeschakeld voor de rest van de werkzaamheden in de badkamer.

derooijenkinket
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2011 19:20

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door derooijenkinket »

Beste mensen,

Wij van De Rooij & Kinket Schilderwerken,
Kunnen helaas uit ervaring spreken dat werkspot terrein is voor oplichters

Veel bedrijven vinden het hier nodig om of boven de markt prijs te bieden of zwaar onder de normale prijs te werken

Wij zijn een nieuw bedrijf op de markt dachten hier een paar mooie klussen uit te kunnen verkrijgen dus je neemt een abonnement voor 134.95 per 3 maanden mag dan op 120 klussen reageren waar van er wel geteld 120 boven of onder de markt prijs zaten soms zaten er aanbiedingen tussen waar al in de aanbieding werd verteld als je uurloon meer als 20 euro per uur is dan hoef je niet te reageren

dit is echter veel te goed koop als je hier je verzekering belasting en andere bijkomende kosten af moet trekken kan je ongeveer 7.50 per uur overhouden dit is voor iedereen te begrijpen dat dit te weinig is

ik raad ook iedereen aan GEEN klus op werkspot.nl te zetten of je krijgt prutsers of te dure beunhazen

esther987
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jul 2011 23:36

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door esther987 »

Ga alleen met erkende bedrijven in zee, zo bent u zeker van garantie.
Voor 20 euro per uur hoeft u echt geen garantie te verwachten.
Ik ben zelf ook bij Werkspot als schilder en glaszetter ingeschreven geweest.
Maar als glaszetter moest je opboxen tegen stukadoors, tegelzetters en hoveniers voor het zetten van glas.

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Rebellian »

Veel vakmensen die hier reageren, zo slecht is werkspot niet, ik heb er diverse klussen op geplaatst en allen zijn goed afgerond (vanaf een kraan tot schutting).

Maar het kernwoord is 'klussen'. Complete verbouwingen zou ik er niet op zetten maar gewoon aannemers uitnodigen. En ook dan kan het fout gaan natuurlijk.

bugmenott
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 mei 2010 21:27

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door bugmenott »

Gewoon een paar bedrijven uit die bedrijvengids op de site bellen en vragen wat hun ervaringen zijn!

Koopjesjagers zijn van alle tijden, slechte ondernemers ook!

uw bouwcoach
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 aug 2011 09:20

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door uw bouwcoach »

Belangrijke (eerste) stappen bij verbouwingsklussen zijn:
1. zorg voor een betrouwbare aannemer
2. zorg voor een goede werkomschrijving en afspraken
Lukraak maar een prijs opvragen is vragen om problemen! Het is van het niveau dat je aan een kind gaat vragen om voor pappa een goedkope auto uit te zoeken.....
Maak goede heldere afspraken met een betrouwbare aannemer. Dit is een lastige stap maar moet je zeker doen. Vraag ook altijd advies aan een ander! Dat kan de buurman zijn, een ander die al ervaring heeft met het bedrijf of een "externe" (bijvoorbeeld een bouwkundig adviseur).
En zet deze afspraken, om misverstanden (aan beide zijde) te voorkomen, op papier. Een van de belangrijkste zaken is dat je "samenwerkt" en dat je elkaar vertrouwt/kunt vertrouwen. Dit begint met een reëel vraag en een reëel aanbod.
Als ik vraag om een auto zegt dit niks zo ook als ik vraag om een serre (welke kwaliteiten en kwantiteiten moet de serre hebben?). Een aanbod waarbij er minder dan 25 euro per uur wordt gevraagd is niet reëel. Hiervoor kan mijn adviesbureau en geen enkel ander bedrijf werken. Want naast mijn indirecte kosten bestaat een klus namelijk altijd uit mijn directe uren (de uren daadwerkelijk besteed aan de klus) en mijn indirecte uren (de uren besteed aan het maken van offertes, reistijd en risico zoals ziekte). Natuurlijk bestaat er allerlei gradaties: een bouwkundig adviseur heeft een ander uurtarief dan een advocaat. Maar denk even aan de monteur in de garage ook die kost tegenwoordig meer
dan 25 euro......

Hopelijk heb je wat aan deze tips!

Jerome Brands uw bouwcoach

Biancahm
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2011 09:58

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Biancahm »

Ik heb mij ingeschreven op werkspot in 19 augustus 2010 3 november 2010 heb ik mij alweer uitgeschreven omdat ik totaal niet tevreden was met het opdrachten aanbod en de prijs waar andere aannemers voor willen werken.
door de lage prijzen wordt de markt flink verpest.

ik heb me dus ruim optijd uitgeschreven nu kreeg ik op 22-6-2011 een e-mail dat ze mijn volgende termijn willen afschrijven :shock:

na herhaaldelijk contact met werkspot blijven ze volhouden mijn brief niet te hebben ontvangen en hebben in middels een incassob.ingeschakeld.

Ben ik de enige met dit probleem?

SHIELD
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2012 11:27

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door SHIELD »

aan alle opdrachtgevers wou ik het volgende melden ga met een bedrijf in zee die aangesloten zit bij een bond ten tweede kijk eerst of het bedrijf een site heeft meestal aan het logo enzo kunt u al zien wat u krijg want als een aannemer zelf al geen geld besteed aan uitstraaling en huisstyle dan neem maar van mijn aan dat het zaken vullen wordt maar het zou wel iets voor werkspot zijn om het telefoon nr bij de referenties te plaatsen zodat de mensen met elkaar kunnen bellen hoe de aannemer het daadwerkelijk heeft gedaan meer controle zou niet verkeerd zijn ik ben nu 20jaar schilder ben trouw aan mijn vak maar merk steeds weer dat je je eigen steeds weer moet bewijzen bij iedere klant opnieuw en dat kom toch zeker wel door de rotte appels, zonder al mijn klanten krijgen dubbel en dik wat ze verdienen,en ik wou ook nog iets kwijt over het geen van dat er haast geen werk van werkspot kom belachelijk echt als u eens wist wat ik vanaf januari heb binnen mogen halen is gewoon om te schrikken aankomen de vrijdag start ik het een monumentale boerderij
vervolg met nog 3 hele grote werken dus ik denk dat er dan toch vaak iets mis is met het contact op zicht want je moet als vakman niet te veel met de neus om hoog lopen maar gewoon een mens blijven die geef wat een klant verwacht van je als zelf iets koop heb ik ook een verwachting kwa kwaliteit,maar nogmaals werkspot en de vakmannen kunnen er vaak niks aan doen want het blijf toch de keuze van de opdrachtgever goedkoop is duurkoop wel zonder want als ik iets doe voor een klein bedrag krijgen de mensen de zelfde kwaliteit wat ik doe vaak werk voor mensen die het wat minder hebben dan de meeste van nederland maar dat wil niet zeggen dat ze minder zijn 10 keer 250 euro is ook 2500 euro zeg ik altijd maar zo en wat je achter laat is je visitekaartje nou ik hoop dat het wat beter wordt in klus land als het aan mijn ligt gaat het goed komen.

[Commerciële boodschap verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 17 jun 2014 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële boodschap verwijderd

Freyja
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2012 09:43

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Freyja »

Wat is het verschil tussen een klusjesman en een vakman?

Een klusjesman of manusje-van-alles is een breed begrip. Het komt er op neer dat het iemand is die handig is en goed is in klussen van allerlei aard. Door het grote aanbod aan klussers wat volgens deze definitie ontstaat, blijkt wel dat het kiezen van dé echte vakman uit al deze klusjesmannen, het zoeken naar de spreekwoordelijke naald is.

Onder vakman of vakvrouw verstaan we iemand die zich bekwaamd heeft in een of slechts enkele activiteiten binnen zijn of haar vakgebied. Hij of zij verstaat zijn vak zoals het heet in het spraakgebruik. Dat kan zijn het handmatig en/of machinaal maken van producten. De meeste van de daarvoor benodigde vaardigheden worden in de praktijk geleerd. In de opleidingsperiode volgt zo'n iemand vaak een dag- of dagdeel theorie aan een ROC of een ander opleidingsinstituut ter ondersteuning van zijn vakkennis en vaardigheden.

Waarom vraagt men niet gewoon aan de klusjesman of vakman welke vakbekwaamde opleiding deze heeft genoten?

Misschien een tip voor werkspot om zo te selecteren of de betreffende klusser/vakman wel aan zijn ingevulde kwaliteiten kan voldoen. Dat zij ze verplicht naar hun klanten toe.

Zo bespaard het iedereen een hoop ellende en geld.

Gesloten