LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
znngwr
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2009 13:04

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door znngwr »

Ik heb zelf drie klussen op werkspot gezet. De eerste klus was voor een stucadoor en die is daadwerkelijk uitgevoerd en naar behoren uitgevoerd. Ze lieten wel een enorme bende achter, maar ik heb me laten vertellen dat stucadoors nogal rommelmakers zijn. Enfin.

Tweede klus was het verplaatsen van een cv ketel. Dat heb ik niet door laten gaan. De eerste kerel die ik langs liet komen was van een gerenomeerd bedrijf, lid van de branchevereniging Uneto/VNI. Zelden zo'n slecht en raar advies gehad. Wilde mijn halve keuken slopen om mijn cv ketel te verplaatsen. Beweerde dat alle buizen door het huis getrokken moesten worden (terwijl op de plaats waar de CV ketel kwam gewoon water en cv aanwezig was). Tweede kerel die langskwam gaf een terdege advies, maar ook weer zaken waarvan ik dacht: je kletst uit je nek.

Derde klus was het plaatsen van een buitendeur. Hardhout. Enorm idioot hoge bedragen werden daar op geboden. 700,= voor de deur en het plaatsen ervan. Enorm omslachtige oplossingen (ik zou geen standaardmaat deur hebben...). Bij de HUBO heb ik een hardhouten deur besteld voor 300,=, met dubbel glas en die wordt door een timmerman voor 150,= geplaatst. Klaar d'r mee.

Conclusie: ik was eerst positief over Werkspot, maar na die laatste twee ervaringen weet ik het zo net nog niet.

werkspotter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2009 19:15

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door werkspotter »

Onlang heb ik volgende geplaats op werkspot :

////

Geachte mensen die een vakman zoeken.

Deel uw ervaringen op de forum radar.
Ik ben van mening dat de vak lui op werkspot.nl veel te hoge prijzen vragen ,ook doen ze naar mijn mening aan de prijsafspraken wat wel verboden is in Nederland.
Overtuig U zelf en kijk verschillende biedingen na,bijna alle biedingen zijn verdacht hoog en/of laag.
Als een aannemer te lage prijs biedt,dan wordt zijn bieding verwijderd door de beheerders.

Ga naar Tros forum radar en deel uw ervaringen en of opmerkingen.
Op die manier worden wij niet bedonderd,denk aan Uw portemonnee.
Olangs krijg ik veel diverse dreig mailtjes van aannemers en beheerders van werkspot.nl om geen voorlichting te geven aan de consument.
/////

Daarop kreeg ik volgende reactie:

Beste ********,

De e-mail is verzonden door xxxx en betreft uw opdracht op Werkspot: Absurde hoge prijzen.

Ik weet niet waar je mij bezig bent???? De markt kapot maken, gaat je echt niet lukken. Verwijder deze onzin direct, zoniet dan overwegen wij een aanklacht omtrent winstderving.

Niet iedere aannemer is hetzelfde, je wimpelt wil iederen hiermee af. Mooi niet, ...

Je overtreedt in ieder geval de regels, je kan zeker niet lezen?? Ja limburg wel heel dicht bij belgie.

Heeft u deze e-mail onrechtmatig ontvangen? Laat het ons weten http://www.werkspot.nl/contact.php


/////



Het enige wat ik wil bereiken is een discussie op gang brengen.

Meer reacties volgen

[Bericht aangepast door Moderator (persoonsgegevens)]

Berenice
Berichten: 231
Lid geworden op: 03 nov 2006 13:04

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Berenice »

Wij hebben wel een klus laten uitvoeren via Werkspot, het bekleden van onze buitengevel. Het was zeker niet de goedkoopste maar het is echt supermooi geworden en keurig afgeleverd. Je zou werkspot meer kunnen gebruiken om bedrijven te vinden die de klus willen uitvoeren en je moet misschien niet de goedkoopste gelijk nemen maar meerdere een offerte laten uitbrengen als ze de klus "live" gezien hebben. Je kunt toch niet zodanige informatie geven dat ze een goede prijsopgave kunnen doen op werkspot.

Verder lijkt mij het een prima medium om snel en eenvoudig aannemers te vinden die het werk willen uitvoeren.

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door punked »

bij werkspot zijn ze echt niet wijs. ik had mijn partner ingeschreven bij werkspot dat was eerst gratis en na een periode kon je dus blijven staan op hun site of je werd uitgeschreven. dat laatste heb ik dus laten doen. toen werd ik gebeld met de vraag waarom ik me uit liet schrijven en ik antwoordde omdat mijn man zzper is en voor de prijzen die hier betaald worden kan je net zo goed weer voor een baas gaan werken. de persoon snapte wat ik bedoelde en we werden uit geschreven.

wat schetst mijn verbazing afgelopen vrijdag was er een bedrag van € 214,00 van de rekening afgeschreven voor WERKSPOT?????? direct gebeld, na veel heen en weer 5en en 6en kreeg ik toch gelijk, het geld werd zsm teruggestort. we zijn bijna een week verder BUT NO CASH.

wel worden we helemaal gek gebeld door de halfe garen van ws.

ik ben dus maar naar de bank gegaan en heb de boel laten storneren en hun rekening laten blokkeren. tevens heb ik nummer weergave en deze lambakken hebben een geheim nummer dus ik laat hem dan maar mooi rinkelen.

punked
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 dec 2008 16:57

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door punked »

sinds wij voor ons zelf begonnen zijn, staan we ingeschreven bij het SAF. deze groep met mensen vecht voor de kleine man tegen de grote internetsites waar je zonder toestemming wordt opgezet met je bedrijf en dan een vette rekening krijgt toegezonden. als er nieuws is op welk gebied dan ook dan krijg ik een mailtje. vandaag kreeg ik een mailtje dat werkspot.nl is opgenomen op een lijst met spooknota,s.

Klusjes.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2009 01:32

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Klusjes.nl »

Het aanbieden van een klus is op de meeste websites gratis terwijl de vakman een abonnement moet nemen om op een klus te mogen bieden. Het belang van de vakman is dus zoveel mogelijk biedingen te doen in de hoop dat hij met enkele daarvan succes heeft. De aanbieder van de klus krijgt daardoor te maken met spook-biedingen. Het bod wordt vaak ingetrokken zodra hij het aanvaardt omdat de vakman in kwestie elders al aan de slag kon gaan of weet dat hij te laag heeft geboden.

Wij van Klusjes.nl (medeoprichters van dakdekkers.nl) hebben in het verleden vaker contact gehad met werkspot.nl en hun gewezen op het vreemde biedgedrag van vakmannen.

Bij uitblijven van een reactie hier vervolgens maar eens goed over nagedacht en een nieuw concept opgezet.

Bij Klusjes.nl betaalt de vakman straks in plaats van een abonnement een bedrag per bieding. Daarmee slaat de site twee vliegen in één klap. De vaklui zullen hun biedingen selectiever uitbrengen en de ontvanger van de biedingen wordt niet meer overrompeld met spookbiedingen.

Omstreeks november zullen wij starten met de betaalde biedingen. Tevens zullen er een aantal eisen worden gesteld aan de vakmannen.
Om zodoende zoveel mogelijk "charlatans" te weren.

Wij zijn nog aan het overwegen om een klusgarantie in te voeren. Echter dat kan pas wanneer een opdrachtgever ook bereid zou zijn om
een vergoeding te betalen. Helaas hebben wij geconstateerd dat het animo hier nog niet voldoende voor is.

Wij kunnen voorlopig een opdrachtgever slechts adviseren om bij elke bieding via welke klussensite dan ook aandachtig informatie te vergaren over de aanbieders.

Ga pas met iemand in zee wanneer je 100% bent overtuigd dat desbetreffende vakman de juiste is voor jouw klus.

- Nodig 2 tot 4 vakmannen uit voor een informatief gesprek ( bv in bijzijn van een goede kennis of familielid)
- Informeer naar referenties.
- Vraag wat de garanties zijn.
- Vraag om een geschreven en getekende offerte
- Betaal niet vooraf.
enz...


Mvgr

Klusjes.nl

skrabedoelie
Berichten: 53
Lid geworden op: 03 sep 2008 15:57

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door skrabedoelie »

Een mooi bedrijfje, je lapt hier al de REGELS aan je laars. Wie is je volgende slachtoffer waarschijnlijk de klant!

Willem1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2009 13:39

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Willem1972 »

Bij voorbaat afkraken lijkt mij geen manier om te komen tot een positieve bijdrage.

Jaap io
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2009 19:49

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Jaap io »

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en..
medewerkers van Werkspot kunnen dit natuurlijk ook zelf doen?!
En een ieder die hier een bericht plaatst kan er ook een fake 'klus' opvoeren.
Het mooie is dat je als prutser ook nog eens 10 fake klussen kunt opvoeren -en jezelf kunt waarderen- om vervolgens als gelauwerd 'vakman' de sier te maken.

Werkspot is VOLSTREKT ongeloofwaardig! Er wordt vrijwel altijd door 'vakmannen' geboden (garantiebieding; genoemde prijs is dus vaste prijs!) op opdrachten zonder dat de (minimaal en echt) noodzakelijke informatie beschikbaar is.

Ook de vragen aan de opdrachtgever functie wordt amper gebruikt.
Een overgroot deel van de werkzaamheden is binnen no time al vergeven -het lijkt mij dat je als opdrachtgever een opdracht tenminste enkele dagen laat staan om daarna de keus te maken!-
Veel projecten op Werkspot zijn vanaf het moment van plaatsen reeds kansloos door ontbreken van budget bij de opdrachtgever.
Ben je echt van plan iets uit te voeren; Google werkt veel beter dan Werkspot!
Ben je een vakman; zorg ervoor dat je wordt gevonden door mond op mond reclame!

Ook ik heb me ooit laten verleiden tot een lidmaatschap op Werkspot, resultaat was 10tallen mailtjes per dag aan 'nieuwe opdrachten' ik heb ze laten waaien omdat ze buiten mijn doelgroep vielen (mkb) én omdat ik niet bij iedere opdracht mezelf wil hoeven verdedigen waarom kwaliteit net iets meer kost dan prutswerk.

Floris Bekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 20:03
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Floris Bekkers »

Ik heb mijn bedrijf sinds kort aangemeld om te kijken wat het zoal is, her en der een prijs neergezet. Maar het is inderdaad een heel verschil aan prijzen daarzo.
Prijzen waarvoor ik het gewoon zeker niet kan doen, het is net prijs schieten daarzo :?
Het lijkt mij een goed iets maar de consument moet zeker goed uitkijken waar ze hun geld naar toe willen loodsen, en is ff goed Google geen slecht idee.
Hoe kun je de goede eruit pikken ik heb geen idee.
Ik wacht mijn biedingen nog a,f krijg ik er niks voor de prijzen die ik daar neerzet stop ik ermee en ga ik verder hoe ik het altijd al doe internet, reclame maken en folderen.
En zo hopen dat we groeien, werkspot ik wacht het nog even af maar ik denk ook dat het beter is om er niet te komen. :wink:

Groeten Floris

r&d schoorsteentech
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 nov 2009 08:43

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door r&d schoorsteentech »

wij zijn een bedrijf aangesloten bij werkspot wij legggen rookkanalen aan tbv houtkachels en haarden nu maken wij mee dat er onder de prijs wordt geboden door bijv:een hovenier en of stratenmaker dit is toch niet normaal klanten zeggen dan tegen ons ik heb een lager bod ja maar hoe wordt het aangelegd volgens de geldende norm of zoals een kwakzalver dit zijn de problemen die we tegen komen en mensen die alvorens foto's te plaatsen een bod willen en daarna een onmogelijk te maken werk hebben als we dan uiteindelijk kunnen komen kijken . Dan willen ze je er op vast pinnen . Wij kunnen nooit een goede offerte en advies geven zonder terplaatse te hebben gekeken.
of de omschrijving moet wel zo duidelijk zijn en ondersteunt door foto's en eerst telefonisch contact om alle evt misverstanden uit de weg te ruimen.
dus mensen blijf bij je vakgebied en mensen ben heel duidelijk over de opdracht investeer wat tijd door verschillende partijen langs te laten komen en luister naar adviezen en selecteer kijk naar referenties.

glith
Berichten: 241
Lid geworden op: 27 mar 2008 10:42

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door glith »

Dat is ook in mijn vak het probleem (betonboorder) mensen die er geen verstand van hebben deden biedingen zwaar onder de prijs.
Ook kwamen er oneerbare voorstellen via de mail :evil: :twisted:
Laatst gewijzigd door glith op 08 nov 2009 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Floris Bekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 20:03
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Floris Bekkers »

nou ik heb nog 1 bod open staan maar de rest is weg voor niks als ik de prijzen zo zie, nee het word niks daar :?

Het is in mijn vak ook een ramp, gevel reiniging en vloeronderhoud.
Het moet echt voor niks geloof ik, na ja deze nog even afwachten en dan stop ik daarzo.

stucjandoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2009 14:04

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door stucjandoor »

Goedenmiddag ,

Wil jullie toch graag even duidelijk maken wat de gang van zaken is bij Werkspot .

Het is op het eerste blik een geweldig contactleggende site waarbij je snel iemand boven water kan vissen die je een helpende wilt bieden .

Tot er geld van je rek. wordt gehaald als bedrijfzijnde dan krijg je de kleine letters en kun je verbannen worden maar je inschrijfgeld ben je kwijt : wordt ke ff verteld via email u heeft zich niet gehouden aan de afspraken .

De prijzen zijn zeer aan de lage kant en we hebben dus aan gifte gedaan hierover en waarom : omdat ze naar ons zege zelf klussen invoeren die niet bestaan en zodoende zzp-ers geneigt zijn om na de vrijblijvende 2 wkn de contributie min. halfjaarlijks te betalen. wat kun je eraan doen achteraf als ze je verbannen hebben want je mag niet eens een bezichteging aanvragen bij een klant als de aanvraag bijvoorbeeld is meer danh 200m2 stucwerk is . Wij zijn overigens een stukadoorsbedrijf . Nou ik hoop dat ze blij zijn met geloof ik de 300 euro. alleen er is 1 klein probleempje wij zijn geloovige mensen en dus zal de dag bij deze mensen komen waarbij ze iets gebeuren zal en hopelijk ze terug denken aan de tijd dat ze voor werkspot hebben gewerkt en hardwerkende zzp-er het geld van de rek. hebben geplunderd. wat het is gewoon weg diefstal maar ze hebben gelijk ! alleen dat zijn die hele kleine regeltjes die er te vinden zijn op de site die je pas na 20 min zoeken gevonden hebt. hahaha gr. en veel plezier afz

Dhr bolk

[Bericht aangepast (vet, mogelijke reclame verwijderd)]

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door wolk4life »

ook bij ons hebben ze een tijd terug meer dan 200euro afsgeschreven wij hebben t meteen terug laten boeken en een mail via de advocaat laten sturen daarna nooit meer iets van ze gehoord.

stucjandoor
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2009 14:04

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door stucjandoor »

ben net 2 dgn te laat met automatisch te kunnen terugboeken maar ben vanmiddag bij de bank geweeest .

Ben nog geen maand buiten de proefperiode en wordt ineens geblokkeerd hoezo geld kloperij

oplichters !

toedan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2009 14:12

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door toedan »

wij zijn nu ruim een jaar aangesloten bij werkspot en halen hier dan ook al ruim een jaar ons werk uit. ik heb werkspot de laatste tijd flink achteruit zien gaan,maar deze wijzigingen zijn volgens mij allemaal gebaseert op vooruitgang en dan met name voor de opdracht gever.
wij hebben de mazzel dat we in de goede periode zijn ingestapt wij konden de mensen nog persoonlijk bereiken en nu we dus een mooi cijfer en een mooie lijst met waarderingen hebben opgebouwd hoeven wij ons gelukkig niet heel druk te maken, ik kan een reeël bod uitbrengen en of ik nu de laagste of de hoogste ben regelmatig ontvang ik gewoon een bezichtigings uitnodiging.
nu vind ik wel dat als je nu als zeer ervaren uiterst bekwaam vakman door omstandigheden bij werkspot terecht komt,je eigenlijk geen schijn van kans maakt de klant kijkt (uiteraard zou ik ook doen) naar de waarderingen dus elke nieuwkomer moet zich op de een of andere manier toch zien te verkopen,en hoe doe je dat,laag bieden zie het als een investering waarderingen opbouwen (kopen) want als je eenmaal binnen bent werk het echt.
ook ben ik van mening dat door de zogenaamde verbeteringen in combinatie met de beunhazen dit eigenlijk mooie concept zich zelf kapot maakt wat eigenlijk heel zonde zou zijn.
het lijkt mij ook heel dom om hieruit zwart werk te halen volgens mij zit de belastingdienst boven op dit soort site's/bedrijven.
ook is het zo dat wij een garantie bod moeten uitbrengen wat inhoud dat we het werk voor het bod moeten uitvoeren,nu is de klant een leek dus vergeet meestal een aantal zaken te vermelden maar deze mogen wij dus niet extra berekenen want dan lees je dat weer terug in de waardering.
ik lees dus altijd de opdracht nauwkeurig bedenk hoe alles er nu bijstaat en wat het eindresultaat moet worden bedenk of er eventueel iets vergeten is bereken dit ook en plaats dan mij bod.
mocht achteraf blijken dat er bepaalde dingen overbodig zijn meeberekend kan ik dit er wel aftreken en word de uiteindelijke offerte lager dan het bod.
ik zeg altijd een bod is een ongeveertje.
kort om ik ben juist wel positief over werkspot als opdrachtnemer,maar kan me alle negetieve reacties ook heel goed voorstellen.

IkkeIs52
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:55

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door IkkeIs52 »

Dat cijfer die je krijgt op werkspot is zo fraude gevoelig dat je makelijk aan jezelf kunt geven. Ik zou voor een klus nooit een 10 geven want dan zo het 100% perfect moeten zijn en dat is het nooit.
Een perfetcionist bestaat niet want als je tussen 75% en 85% haald ben je al een goede vakman en heeft de consument een goede kwaliteit.
Ik heb een aantal klussen gehad en heb een 8,5 en ben er tevreden mee omdat de klant dit aan mijn eerlijk heeft gegeven.
Dus opdrachtgevers op werkspot kijk niet naar hoge cijfer want dat is geen vakmanschap, vraag altijd meerdere vakmannen om advies kijk of de offerte goed in elkaar zit en hoe er overlegd wordt door de vakman.
Vraag om een goede en betrouwbare garantieverklaring eventueel vraag naar de branchevereniging waar de vakman is aangesloten want daar kun je wel verhaal halen als er iets niet goed is.
En het belangrijkste vraag altijd een Factuur met Btw en betaal deze per bank op de laatste dag van de werkzaamheden anders is de garantie verlopen als hij bij u uit de straat is :twisted:
Mvg. Hans

WRH
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 jan 2010 16:35

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door WRH »

heb 2x een klusopdracht op werkspot geplaatst; eerste voor het slopen van wat dingen en het verleggen van wat leidingen tbv een nieuwe keuken en als tweede het plaatsen en leveren van 2 deuren en kozijnen.

de deuren waren ok, reageerde een gewone aannemer op die een werknemer stuurde. niet briljant gedaan, maar ook niet verkeerd, gewone normale prijs voor betaald.

de leidingen etc voor de keuken was een heel ander verhaal: leek een prima eenmans zaak maar is 1 groot drama geworden. verhoudingsgewijs veel te veel betaald voor dingen die niet goed gedaan zijn en overgedaan konden worden.
bovendien tijdens de klus spullen stuk gemaakt en vooral gewoon heel veel overlast omdat ze zich niet aan hun eigen planning konden houden. alles liep vreselijk uit en we bleven vrije dagen opnemen voor uiteindelijk nog steeds het niet afmaken van de klus.

hierna een referentie op werkspot geplaatst (conform verzoek werkspot) en toen werden we vervolgens lastig gevallen en geintimideerd, of we maar wel even snel die slechte referentie wilden verwijderen, werd zelfs geld geboden als we dat deden. (ja het kan blijkbaar allemaal op werkspot).
niet gedaan en na een tijdje stopte het lastig vallen. net op tijd omdat we net op het punt stonden om aangifte te doen.
na onze referentie stonden er opeens allemaal zwaar overdreven positieve referenties op hun werkspot pagina, allemaal 10-en en verhalen dat ze zo enorm perfect zijn, erg toevallig, maar blijkbaar kan ook dat op werkspot.

nog eens via werkspot een klus? nee, nooit meer.

Kulp
Berichten: 60
Lid geworden op: 13 jan 2010 10:08

Re: Op werkspot.nl kun je je klus neerzetten en ..

Ongelezen bericht door Kulp »

Zelf heb ik geen ervaring met het plaatsen van klussen op werkspot, maar een aantal zaken waren me al wel opgevallen:

[*] De klusbedrijven hebben in de meeste gevallen nogal weinig referenties. Het is erg lastig om een weloverwogen keus te maken op basis van twee of drie positieve reacties. Enkele tientallen referenties lijkt me toch wel een must. Daarnaast viel het me op dat veel bedrijven maar 1 positieve reactie hebben, en dat dit wel erg vaak een 10 is, waarbij de recensent superlatieven te kort komt om onder woorden te brengen hoe fantastisch het geleverde werk eruit ziet. Hoe betrouwbaar is dat?

[*] Gezien de vele negatieve reacties op dit forum komt het me nogal vreemd voor dat er zo weinig negatieve referenties bij bedrijven op werkspot.nl te vinden zijn. Ik kan me niet voorstellen dat 9 van de 10 bedrijven op die site allemaal voldoende kwaliteit of vakwerk afleveren.

Gesloten