LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwarming Feenstra

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

Wij waren 13 jaar lang heel tevreden over Feenstra met de nadruk op waren. Vorig jaar April zaten wij midden in een grote verbouwing radiatoren waren er overal vanaf. Er stond onaangekondigd een monteur voor onze deur, waar ik nogal verbaast aan vroeg je komt toch zeker de ketel niet schoonmaken, ja was het antwoord.
Wij hadden geen kaartje met afspraak ontvangen, en hij zag ook wel dat het beter was dat hij op een ander tijdstip terug kwam.
Ik was al helemaal verbaast omdat het schoon maken van de ketel normaal gesproken sept/okt gebeurt.
We zouden wel weer een nieuw kaartje krijgen, nou het kaartje kwam dus niet, inmiddels hebben wij alle vele malen telefonische contact gehad om te vragen wanneer ze komen om voor de onderhoud.
Iedere keer schuiven ze het vooruit, eerst okt toen nov toen dec en nee het werd Januari, nou we hebben nog steeds geen Feenstra gezien.
Ja overstappen dat gaat niet meer omdat de ketel inmiddels gedateerd is maar ik vind dit dus zeer triest.
We gaan maar eens proberen om de storingdienst te bellen kijken of die wel komen.

veronbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:00

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veronbos »

Hallo,

Het is verstandig je aan te melden bij de Vereniging Eigen Huis, tenminste als je daar lid van bent. De klachten zijn daar al volop binnengekomen. Je hebt gewoon recht op die onderhoudsbeurt. Wij zijn met een ketel van 10 jaar oud naar een kleiner bedrijf overgestapt. Geen gezeur met automatische incasso en een prima service. er is ons nooit gevraagd hoe oud onze ketel was. Na het schoonmaken kregen wij pas de rekening. |

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

Ja het klopt wij zijn lid van vereniging eigen huis ik ga daar zeker melding maken.

djb
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 08:26

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door djb »

Ik heb ook problemen met mijn contract bij Feenstra. In 2006 zijn ze voor het laatst geweest en hadden volgens contract afspraken in oktober 2008 moeten komen. Omdat ik wel een rekening verhoging kreeg omdat de ketel nu 10 jaar is, maar geen aankondiging bezoek volgens het contract ben ik vanaf oktober 2008 tot en met heden gaan bellen, inmiddels al 7X gecontact gehad!! En heb ik mijn gegevens achtergelaten op internet om met mij contact op te nemen voor een afspraak. Tevens heb ik via een telefoonnummer (via mijn nota voor levering van de ketel 10 jaar geleden van Feenstra) iemand van de vestiging zelf aan de telefoon gehad. En ook daar beloven ze je binnen een week terug te bellen, maar doen het niet!!
Omdat de vereniging eigen huis nog steeds adverteerd voor deze natalatige firma, heb ik ook contact opgenomen met de vereniging. Deze geven aan met een onderzoek bezig te zijn, vooral met deze regio. Maar ik begrijp uit het formum dat het volgens mij een landelijk probleem is. Weet iemand of ik nu gewoon de automatische incasso zou kunnen stoppen? Misschien komen ze dan?

veronbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:00

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veronbos »

Wij hebben inmiddels het contract opgezegd. Wonder boven wonder kreeg ik daar wel een bevestiging van, maar........iedere maand hebben ze het lef om geld van je rekening af te schrijven!!!!!!!!!!!Nu gaat het er ons om, het abonnementsgeld van 2,5 jaar betalen terug te krijgen. Feenstra biedt ons een jaar aan. Wij hebben de Stichting Consuwijzer gebeld en men heeft gezegd dat wij meer moeten ontvangen, temeer wij zelf steeds geprobeerd hebben contact op te nemen met Feenstra. Via de Vereniging Eigen Huis proberen wij nu weer in contact te komen met Feenstra. Wij snappen zelf ook niet dat een zo betrouwbare vereniging een contract met zo'n dubieus bedrijf aan kan bieden. Blijf je rekening in de gaten houden als je geld laat terugstorten, want ze blijven het gewoon proberen. Succes

veh
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2009 15:16

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veh »

Ik had na het lezen van alle klachten ook mijn bedenkingen bij Feenstra.
Toen ik een nieuwe ketel nodig had heb ik dan ook meerdere bedrijven uitgenodigd om een vergelijking te kunnen maken.
In totaal heb ik 7 verkopers over de vloer gehad met heel veel mooie verhalen. De opmerkelijkste adviseur was die van Feenstra.
Deze meneer voelde feilloos aan wat wij wilden en gaf een advies om 15 jaar vooruit te denken, incl. evt verbouwingen etc.
De ketel is inmiddels geinstalleerd, alles is bijna perfect verlopen, mede door de bemiddeling van de adviseur.

Behalve de coordinatie van de ketel, heeft Michel vriezen ons in kontakt gebracht met een kozijnenbedrijf die inmiddels de offerte hebben gemaakt en een keuken bedrijf, welke begin juni wordt geplaatst.

Ik ben uitermate tevreden, bedankt Michel en Nuon!

Gertjan

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

met mijn ervaringen bij feenstra op diverse vlakken geloof ik weinig van het verhaal wat hier boven staat
ken maar weinig mensen die minimaal 700 euro meer uit geven omdat een adviseur een goed gevoel gaf

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

Beste VEH Tja iets verkopen kan iedereen ik hoop alleen als het tijd word voor de twee jaarlijkse schoonmaakbeurt dat ze nog weten wie je ben.

Grappig ook eerste post en erg positief, kom je over het algemeen niet tegen op dit forum.
Laatst gewijzigd door Chief op 15 feb 2009 11:36, 2 keer totaal gewijzigd.

veh
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2009 15:16

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veh »

Beste Chief,

de toekomst zal het leren, anders laat ik het je zeker weten.

Ik was er niet van op de hoogte dat er op dit forum alleen negatieve reacties geplaatst mochten worden,

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

VEH

Natuurlijk mag je positieve berichten plaatsen, ik loop alleen al een dagje langer mee op het forum dan 1 bericht.
Over het algemeen zijn eerste post die ook nog positief zijn vaak niet te vertrouwen, vaak zijn het de medewerkers zelf die een positief bericht plaatsen. Mensen die tevreden zijn die denken niet ik ga even een bericht plaatsen op tros radar.
Als ik mijn auto weg breng en de reparatie is naar volle tevredenheid hoef ik geen bericht achter te laten, zeker niet een eerste keer.
Je naam geeft al te denken vereniging eigen huis.
En laat het laatste berichtje nou net van mijn persoon zijn op VEH met de verwijzing naar Tros radar.
Misschien denk ik te ver maar 1+1=2



veh
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2009 15:16

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veh »

naar aanleiding van uw laatste bericht heb ik even contact gehad met `mijn`installateur om het een en ander te bespreken.
Slechte bereikbaarheid? zijn mobiel nummer staat gewoon op zijn visitekaartje, maar kreeg wel zijn voicemail in eerste instantie.
Meneer was helemaal niet blij met het feit dat ik zijn naam heb genoemd op het net, ondanks mijn positieve draai, en wenst geen reactie te willen geven.
Het feit dat ik uberhaupt een reactie heb geplaatst was meer omdat vrienden van me hadden aangeraden om eens op de site van radar te kijken mbt het reilen en zeilen van de firma Feenstra.
Vooralsnog heb ik geen klachten en ik hoop van harte dat dit zo blijft.
En neen, ik ben geen medewerker van eigen huis.

Gertjan

veronbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:00

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veronbos »

mckIk ben al sinds september vorig jaar bezig om een afspraak te krijgen. Ik ben niet eens in het bezit van een naam van een monteur, want die komt nooit. Leuk dat je tevreden bent, maar dat zijn blijkbaar uitzonderingen die de regel bevestigen.

Ilona Kappert
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2009 09:59

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Ilona Kappert »

Hallo

Ook wij hebben de nodige problemen met Feenstra. Op 2 december zijn ze bijons langs geweest om de Warmte terugwin installatie na te kijken. Toen bleek dat er nieuwe filters inmoesten. Prima, bestel ze maar. Ik vroeg nog, hoelang gaat dat ongeveer duren? Ik denk 2 weken.
Nu is het 19 februari en ik heb nog steeds geen filters in huis. We hebben al verschillende keren gebeld, en iedere keer word beloofd dat ze opgestuurd worden maar dat gebeurt dus niet.
Mijn man gaat vandaag voor de 4e of 5e keer weer bellen ben benieuwd met wat voor smoes ze nu komen. Als we ze nu weer niet krijgen dan laat ik het geld wat ik betaald heb terug storten, kijken hoe snel ze dan zijn...
Maar ik denk er ook sterk aan om het contract ongedaan te maken.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

zo te zien heeft veh enkelt nog maar met de adviseur gebelt
wil hem wel eens horen als de ketel 2 jaar of ouder is en dan de service desk gaat bellen

veronbos
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 feb 2009 10:00

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door veronbos »

Afgelopen week hebben wij de firma Feenstra
schriftelijk op de hoogte gesteld van al onze klachten, met de data dat wij tevergeefs gebeld hebben . In de brief hebben wij gevraagd om de totale teruggave van ons abonnementsgeld. Wij hebben een afschrift gestuurd naar de Vereniging Eigen Huis. Wij zijn benieuwd wanneer en of wij hier een reactie op krijgen. Wordt vervolgd.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

Ik wilde toch even vertellen dat na heel veel telefoontjes en mails, feenstra op dinsdag 14 mei de ketel schoon komt maken.
Eindelijk na 3 jaar.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

roep nog maar niet te hard
14 mei is nog een eind weg en kan er nog van alles gebeuren
monteur ziek,monteur heeft een ongeluk gehad,vergeten in te plannen

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Chief »

Foutje van mij het is dinsdag 14 april ik ben benieuwd, ik laat het in ieder geval weten of ze zijn geweest.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ook hier problemen met Feenstra Verwarming,

De CV ketel viel uit op een avond, dus Feenstra gebeld voor een afspraak;,

" Sorry meneer, we hebben mensen te kort, morgen tussen 8.00 en 17.00 uur kunt u een monteur verwachten," was het antwoord van de medewerkster,

Maar..., het was -3 graden onder nul!, :shock:

Straks bevriest hier de boel, en dan heb ik schade!, daar zit ik dus niet op te wachten!,

" Maakt niet uit meneer, dan belt u de Bouwvereniging maar dat ze de boel repareren!, :shock: m.a.w. dat is uw probleem!..., :evil:

Ik vrat dit dus niet, :twisted: dus ik ging zelf met de CV ketel aan het werk, na enig speurwerk op internet was ik er al snel achter dat het een euveltje was dat dit merk CV ketel,

De condens afvoer zat verstopt, en daar kijk ik niet raar van op; we hebben al -tig keren gebeld wanneer er een monteur komt voor een service beurt van de ketel, maar nog nooit iemand gezien.., de administratie schijnt zeer waarschijnlijk ook een wanorde te zijn bij Feenstra, :(

Dus de sifon schoongemaakt van de ketel, en toen de wisselaar schoongeblazen, en dat had effect!, een lading water en nog meer vuiligheid liep met een straal de wisselaar uit , toen de boel weer aangesloten, en de ketel werkte weer naar behoren,

Je wordt dus niet correct geholpen bij Feenstra, ze laten je gewoon wachten terwijl het buiten vriest!, waar ben je dan eigenlijk mee bezig?, :evil:

Nu kan het mij niet zo veel schelen wanneer deze ketel één nachtje defect is, maar met vorst kan alles kapot vriezen!, en daar wordt dus bij Feenstra niet naar gekeken!, ze knikkeren zeer waarschijnlijk liever mensen de straat op om te bezuinigen!, zodoende de overige monteurs tropenuren moeten draaien, :evil:

Als je oud bent en de CV ketel gaat kapot, dan heb je pas écht een probleem!, geen warm water en een temperatuur in de kamer die vlak bij het nulpunt ligt!,...

"Lang leve Feenstra!..." :twisted:

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Verwarming Feenstra

Ongelezen bericht door roberto1977 »

ach anders kan ik hem ook wel schoonmaken en nakijken voor je

Gesloten