LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
KoosHopeloos
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2007 07:08

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door KoosHopeloos »

Ik denk dat Mightylord & Theo5 of daar zelf werkzaam zijn bij Laweto, of familie er van is, of zelf die xxx is op dit Forum om zo Laweto nog even in een positief daglicht te plaatsen. Want hun berichtjes zijn te overdreven positief!! Zij weten vast meer en laat ze dan ook eerlijk zijn i.p.v. al die gedupeerden nu met al de problemen te laten zitten!!!

theo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2008 11:55

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door theo5 »

Na het eerste bericht van "felicitas", voelde ik me behoorlijk aangesproken maar heb ik het maar laten zitten. Nu er weer een "aantijging" mijn richting op komt, wil ik toch reageren.
Als je alle postings leest, zul je zien dat ik me een tijd geleden zeer negatief uitliet over Laweto. Ik ging ervan uit dat ik mijn geld kwijt was. Ik heb zelfs een oproep gedaan aan alle gedupeerden om zich te melden en om op die manier samen iets te ondernemen!
Tot mijn verbazing kreeg ik daarop GEEN ENKELE reactie!
Mag ik je er vervolgens nog op wijzen dat ik een van de zeer weinige ben die niet anoniem reageert.

Ik leef mee met iedereen die minder gelukkig is geweest als ik.
Sterkte.

Theo (net niet gedupeerd).

KoosHopeloos
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 apr 2007 07:08

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door KoosHopeloos »

Theo,

Jij bent toch ook gedupeerde? Waar ga jij heen als er straks misschien iets niet goed blijkt te zijn met je claim qua garantie? Op welk telefoonnummer kreeg jij ze wel te pakken? Heb je misschien een mobielnummer van ze? ken je werknemers Laweto die misschien nadere info kunnen verstrekken over waar ze zich nu (gaan) vestigen?

theo5
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 mar 2008 11:55

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door theo5 »

Hallo Koos,

Fijn om ook een keer een normale reactie te krijgen.
Ik had er nog niet bij stil gestaan dat er een garantie issue zou kunnen ontstaan. Hopelijk gebeurt dat niet. Op de kozijnen staat natuurlijk wel ergens een naam van de fabriek waar ze vandaan komen, dus dat is dan mijn enige houvast. Jammer genoeg kan ik je niet meer vertellen dan je al weet. Het nummer dat ik altijd belde is gewoon het nummer dat op hun briefpapier staat vermeld. Een oud werknemer heeft me een keer benaderd omdat hij in dezelfde branche begon en gedupeerden wilde helpen. Klopt natuurlijk ook niet, goed beschouwd. Omdat het via hem in elk geval veel te duur werd, heb ik verder geen gegevens genoteerd. Als je meer wilt weten, stuur me dan een persoonlijke mail.
Groeten,
Theo

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door felicitas »

Voorlopig wil ik tegen iedereen zeggen:
Geef Laweto alle vertrouwen, er zijn opstart problemen maar uiteindelijk komt het goed.

Een tot nu toe tevreden klant!

Naar boven

beste Theo,

het is wel duidelijk dat je gedupeerd bent, maar het is niet echt een beschuldiging tenminste zo is het niet bedoeld, maar het gaat om wat je schrijft, het is niet zozeer dat er geen positief bericht op deze forums gezet mogen worden , want er zijn heus goede bedrijven, alleen wat jammer is dat in eens laweto alle vertrouwen moet krijgen omdat het toevallig bij jou wel goed is opgelost, want dat moest nog blijken en dat is nu andes uitgevallen, het is wel duidelijk dat jij niet namens het bedrijf schrijft en ik hoop voor jou dat alles goed is gemonteerd en dat je verder geen gebreken zult krijgen want als het bedrijf er niet meer is kun je daar weinig van verwachten

axlbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2008 10:04

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door axlbo »

Bij mij zijn vorige maand (eindelijk) de kozijnen geplaatst. Op de 2 installateurs (uit Groningen) heb ik niets aan te merken, maar zij hadden een andere offerte dan ik (gelukkig bewaard) had. Volgens hun offerte zat er geen buitenafwerking bij. Dit konden ze dus niet installeren. Nu zitten mn kozijnen er mooi in, maar de regen wordt met vuilniszakken tegengehouden.

Mijn probleem is nu dat ik ze niet kan bereiken over de afwerking. Ik heb het geluk dat ik nog niets heb betaald, maar er moet natuurlijk wel wat aan gedaan worden.

Iemand toevallig een suggestie?

avandervlist
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2008 13:21

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door avandervlist »

:(
Laatst gewijzigd door avandervlist op 15 mei 2008 10:20, 2 keer totaal gewijzigd.

Nad&Sam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:18

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Nad&Sam »

Wij zijn ook gedupeerd, helaas..
Vandaag (13 mei) kwamen we er achter!! We kregen ze maar telefonisch niet te pakken. Ze hebben de ramen in de babyslaapkamer en badkamer verkeerd afgemeten (en in spiegelbeeld), dit bleek tijdens het plaatsen begin april). Laweto zou nieuwe bestellen bij de leverancier. De ramen in onze slaapkamer zijn geplaatst en afgewerkt, maar de horren zouden nog nageleverd worden. Hier kunnen we nu dus naar fluiten. We hebben het grootste gedeelte al betaald helaas, kon ook niet anders anders zouden ze niets plaatsen. Die xxx moet eens aangepakt worden!! Hoe doen we dat?
Kunnen jullie ons helpen. Aangifte bij de politie is een begin? Melding maken bij Radar/opgelicht via de Tros?
Dus ze opereren nu in Duitsland? Dat kan toch zomaar niet. Nogmeer slachtoffers maken, hoe durven ze.

wilco100
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2008 16:28

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door wilco100 »

Helaas ben ik ook de dupe van Laweto kozijnen uit meppel. ben zo stom geweest om een aanbetaling te doen (maar ja ze waren erg goedkoop). voor het plaatsen van een schuifpui. De pui heeft hier in de voortuin gestaan. voordat de heren begonnen met het slopen van mijn oude houten raam kwam ik erachter dat de pui verkeerd om was gemaakt, en de meebestelde hor deur was ook niet aanwezig.
En ook ik heb geprobeerd ze te bellen maar op alle nummers geen gehoor of geen reaktie,
vandaag (13 mei)op aanraden van mijn rechtsbijstand een ingebrekenstelling gestuurd. Ik denk dat er geen reactie op komt en dat we dan de gang naar de rechter gaan maken. zal helaas een jarenlange procedure gaan worden, ik ga ervanuit dat ik mijn geld kwijt ben en misschien komt er nog iets van terug maar ik ben helemaal klaar met laweto uit meppel. ik weet niet wat hier aan woorden mag staan maar bedenkt het ergste en dat wens ik die lui.
Mocht iemand nog info hebben over Laweto, nieuwe vestiging namen van de baas etc. ik houd me aanbevolen.
Wilco

roy_kalter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2008 21:49

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door roy_kalter »

Dat er nu nog iemand een bericht durft te plaatsen met geef de heer xxx de tijd...... dan heb je wel lef![/quote]

Nad&Sam
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:18

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door Nad&Sam »

De mensen die als laatste een offerte hebben aangevraagd bij Laweto
hebben betaald voor de anderen die zaten te wachten op kozijnen.
Het is net een piramidespel.
Nu de betalingsachterstand bij de leveranciers zo hoog was opgelopen en hij uit eindelijk niets meer op de pof kon krijgen, is hij met de noorderwind vertrokken,(waarschijnlijk op de fiets naar Duitsland)
Wie weet waar de oplichter Bram van de velde zich nu bevindt, laat het ons a.u.b. weten, zodat wij de juiste stappen kunnen ondernemen.
Want wij voelen ons echt goed genaaid.(zijn pist off).
Sterkte allemaal!!!

wilco100
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2008 16:28

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door wilco100 »

Ik heb een officieel aangetekende brief gestuurd naar het adres in Meppel wat ik heb(steenwijkerstraatweg 4) maar die kan niet bezorgd worden. die komt retour, zag vandaag dat ook de site uit de lucht is, telefoon werkte al niet meer.
Ik kreeg steeds een zekere meneer xxx aan de telefoon. Ik heb tros opgelicht al een mail gestuurd wil iedereen aanraden dit ook te doen.
Als ik namen etc. heb ga ik ook aangifte doen van oplichting.
samenvattend wie heeft info? graag op forum zetten of mailen.
Wilco

maarmir
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 08:19

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door maarmir »

ook wij hebben een aanbetaling gedaan en al 8 maanden tevergeefs geprobeerd om hen te pakken te krijgen u is het ons gelukt om hem, bram te spreken te krijgen en nu hebben we een afspraak dat hij wel levert maar niet plaatst. ik moet het nog zien gebeuren als er iemand is die deze ervaring ook heeft dan lees ik het graag hij zei dat er geen geld is om onze aanbetaling fe te betalen en dat ze naar groningen waren verhuisd.

wilco100
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2008 16:28

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door wilco100 »

vervelende is dat als xxx toezeggingen doet de kans heel erg groot is dat hij de afspraak niet of nauwelijks nakomt. Ik zou er niet vanuit gaan dat ie nog iets gaat leveren. als die wat levert is het geheid niet goed of niet kompleet. Hij krijgt het misschien voor elkaar om ergens weer een fabriek te vinden die hem op de pof iets wil leveren... probleem is dat je dan niet weet wat je krijgt..
Samenvattend ik ben helemaal klaar met meneer xxx en zie hem het liefst achter de tralies. Het is gewoon een ordinaire oplichter.

maarmir
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2008 08:19

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door maarmir »

kunnen we als benadeelde niet gezamelijk iets ondernemen tegen dit bedrijf ? want samen sta je sterk.
een leverancier van laweto heeft met ons contact opgenomen en wil de kozijnen direct aan ons leveren als dit tot een goed einde komt dan laat ik het weten via deze media.

johaneneline
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2008 12:02

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door johaneneline »

johaneneline


Geplaatst op 06 Apr 2008 11:42 door johaneneline


--------------------------------------------------------------------------------

wij hadden een offerte aangevraagd bij LAWETO uit Meppel. Eerst leek het wel in orde, maar later las ik op deze site andere verhalen. Nu hoorde ik gister dat er beslag is gelegd en dat het bedrijf failliet is. Wij hadden nog geen aanbetaling gedaan gelukkig. En ik zag ook dat hij nu weer onder een andere naam verder gaat. Van een andere kozijnenleverancier kregen we te horen dat hij zijn betaalverplichtingen niet nakomt. Dus pas op mensen dat je niet in zee gaat met deze leverancier. Misschien is het iets voor tros opgelicht? gr johan en eline

TJA We hadden dit al eerder zien aankomen. Een beetje rot voor de mensen die wel met ze in zee zijn gegaan. Ik wil hem wel aanpakken. Heet hij wel xxx? Dit soort types gaat gewoon weer overnieuw beginnen onder een andere naam en adres.
groeten johan en eline

axlbo
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2008 10:04

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door axlbo »

Bij mij zijn wel mn kozijnen geplaatst, maar nog niet de afwerking gedaan.
Dit is uitgevoerd door 2 mannen uit Groningen. Weet niet van welk bedrijf. Ik heb ergens in dit forum gelezen dat deze mannen vaker werk voor Laweto hebben uitgevoerd. Weet iemand toevallig de naam van dit bedrijf en/of het nummer van deze mannen?

edwingeijsen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:37

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door edwingeijsen »

Hallo mensen,

Als je een hele goede tip wilt krijgen, koop dan NOOIT kozijnen bij laweto.
Volgens mij is dit bedrijf niet te vertrouwen.
Ik heb verleden jaar Augustus kozijnen besteld maar die zijn na een levertijd van 6-8 weken geplaatst not.......!!!! :x Ik heb alle smoesjes wel voorbij horen komen met als resultaat dat deze kozijnen pas in Februari zijn geplaatst met tot mijn verbazing een verkeerde voordeur die tot op heden niet is geruild, de raamlatjes zijn verkloot en ook wacht ik nog steeds op 5-raam horen die met dit voorjaar best handig hadden kunnen zijn. Ik heb zo'n 30 x gebelt en in gesproken maar krijg geen respons. Wat nu verder!!!!!! Ik heb geen idee, ben het aan het uitzoeken maar ik denk dat ik het laat voorkomen zodat ik een vergoeding qua overlast e.d. laat betalen.

Dus mensen, wees niet zo naief zoals ik, koop niets bij laweto kozijnen.
Vriendelijke groeten, ed

op-lichters
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:02

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door op-lichters »

even voor jullie info
hij kan er wat van

maar ik pas hem aan
als jullie willen kunnen we het samen doen.

Laweto 01117393 0000
Vledderstraat 1, 7941LC Meppel Hoofdvestiging
Laweto Alarmsystemen 01117393 0000
Vledderstraat 1, 7941LC Meppel Hoofdvestiging
Laweto Keukens 01117393 0000
Vledderstraat 1, 7941LC Meppel Hoofdvestiging
Laweto Kozijnen 01117393 0000
Vledderstraat 1, 7941LC Meppel Hoofdvestiging

RoseSmit
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 mei 2008 17:09

Re: [b]Ervaringen met Kunststof kozijnen van Laweto uit Meppel??

Ongelezen bericht door RoseSmit »

Nou da's lekker dan.Ben ik m'n aanbetaling kwijt!Verdomme! Tegenwoordig is de klant echt geen koning meer!
Ik had juist Laweto genomen omdat de vertegenwoordiger een hele goede uitleg gaf.Ik heb geen idee hoe ik dit verder moet afhandelen,iemand een idee ? Rose

Gesloten