LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwe HR ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Wolk1
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 22:09

nieuwe HR ketel

Ongelezen bericht door Wolk1 »

Hallo allemaal ,

Ik sta op het punt te beslissen welke hr-kombi ketel ik ga nemen.
Ik hoop dat er iemand hier ervaringen heeft met de volgende ketels en mij nog een advies kan geven.

1 Vaillant VHR CW4/3

2 Nefit type Smartline CW4

bij de 2e ketel zit volgens de instalateur een ingebouwd expansievat , wat ruimte besparing oplevert , ik vraag me alleen af of dit ook handig is als deze kapot gaat .. zal ongetwijfeld ook duurder zijn om te vervangen.

wie kan hier iets over zeggen ??

groeten Wolk

miraltje
Berichten: 155
Lid geworden op: 26 okt 2003 16:09

Re: nieuwe HR ketel

Ongelezen bericht door miraltje »

het leverd idd ruimte besparing op.

er dient bij het instaleren rekening mee gehouden worden dat er boven de ketel minimaal 50 cm vrije ruimte behouden blijft daar het ingebouwde expansievat bij eventuele vervanging bij een defect anders niet mogelijk is.

bovendien is een ingebouwd expansievat qua kosten duurder in aan schaf dan een standaard expansievat.

bovendiep moet je je afvragen wanneer het expansievat defect is of de installateur deze wel op voorraad heeft, een standaard over het algemeen wel maar een cv ketel merk gebonden is de vraag.

standaard wordt de smartline geleverd zonder expansievat, het een optie die er bijbesteld wordt.

tussen de merken zit geen verschil,het is in dat oogpunt belangrijk welke de installateur het meeste plaats ivm storingen/ onderdelen.

Gesloten