LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kunststof voordeur.

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mverveer
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:11

Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door Mverveer »

We zijn van plan onze houten voordeur (2mtr bij 90cm) te laten vervangen door 1 van kunststof. Zie veel advertenties op het net, maar nergens staat wat ongeveer te verwachten kosten zijn. om een beetje op de hoogte te zijn voordat ik offertes aanvraag wil ik graag jullie mening bij wie ik terecht kan voor deze klus en wat de te verwachten kosten zijn. ik weet dat er veel merken en soorten zijn, maar een gemiddelde indicatie is welkom.

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door norman »

zo tussen de 3200 en 6000 euro afhankelijk van wat voor deur u kiest dit incl. montage.

jp40
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 21:44

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door jp40 »

E 3500.00
Veka.

dipsaus
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 aug 2008 08:22

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door dipsaus »

Onze voordeur in kunststof kostte enkele jaren terug iets van 3500 euro.

benno1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:30

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door benno1975 »

Ongelofelijk dat mensen bereid zijn dit ervoor te betalen en totaal niet in verhouding tot de waarde die er tegenover staat.

Een hardhouten voordeur kost je maximaal 900 euro en dan heb je echt een zeer zwaar exemplaar van extreem hoge kwaliteit. Kijk in de bouwmarktkranten en je vindt hardhouten deuren vanaf 350 euro. Een klusjesman heeft zo'n ding er binnen een uurtje in hangen, dus dat kost je ook niet meer dan 50 euro als je dat zelf niet kunt/wilt doen.


Persoonlijk vind ik kunstof deuren een afbraak voor het uiterlijk van je woning, maar over smaak valt (gelukkig) niet te twisten...

jp40
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2008 21:44

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door jp40 »

zozo,
binnen een uur een nieuwe voordeur erin gehangen,

Scharnieren frezen , arms schaven , beslag monteren ,

zo'n klusjesman zoek ik!

maximaal E900.-???

albo deuren type KES 115 Panelen hardhout E 5.298.00.
montage 5 uur x E 50.-

Totaal E 5.548.- exclusief beslag , sloten en scharnieren.

:idea:

benno1975
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 sep 2008 12:30

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door benno1975 »

Zelfs als ik de loterij zou winnen zou ik nog niet zo'n fortuin voor een voordeur uitgeven. Je noemt een van de allerduurste Albo deuren met een gietijzeren rooster. Ik gun iedere ondernemer zijn marge (die er bij Albo dik op zit), maar zoiets kan je voor een veel normalere prijs krijgen.

Kijk om met beide benen weer op aarde te komen voor een soortgelijk model eens in de huidige Hubo folder op pagina 5: buitendeur ML675 Massief Merbau, gegrondverfd, draairaam, isolatieglas en gietijzeren rooster: 759 euro. Eenvoudiger model ML 625 DUO al voor 279 euro. In alle maten te krijgen en als je het wilt al met driepuntssluiting voorgemonteerd (200 euro extra)

Dus scharnieren infrezen en stellen en je bent echt wel binnen een uurtje klaar (excl. aflakken) Ik heb mijn eigen voordeur ook binnen twee uur opgehangen en ben niet eens een professionele klusjesman (wel goed gereedschap zoals een frees etc.) Stel dat een trage klusjesman er toch 5 uur over wil doen, dan nog ben je voor 1200 euro incl. hang en sluitwerk SKG2, excl. aflakken gewoon klaar. Tenzij je een unieke maatwerk deur wilt natuurlijk, dan kan je het zo duur maken als je zelf wilt...

nathie
Berichten: 23
Lid geworden op: 22 dec 2007 22:29

Re: Kunststof voordeur.

Ongelezen bericht door nathie »

Hoi

Wij hebben een deur van OBUK oos kunstuf heeeeeeeeeel mooi.
Erin gezet door Wanders ja weer die Wanders hihi

Gesloten