LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuwbouwhuis

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
parvinasan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 21:50

nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door parvinasan »

Beste allemaal,
1,5 jaar geleden hebben we onze eerste huis gekocht. Een nieuwbouwhuis.
In al die tijd zijn er maar 10 van de 40 huizen verkocht. Van de week kwam ik toevallig achter dat de huisprijzen flink gezakt zijn. Er zit prijsverschil van 50.000-60.000 euro :(
Ik voel me belazerd. Verening Eigen huis kan niks voor mij betekenen. En de rechtbijstand ook niet. Van de week heb ik een afspraak bij een advocatenkantoor.
Hoe moet ik verder.
groetjes

betweter
Berichten: 45
Lid geworden op: 17 okt 2008 14:25

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door betweter »

Er mee leren leven.

Als je aandelen niks meer waard zijn en je hebt ze gekocht voor € 30,00 stuk hoef je ook geen advocaat te consulteren.

Echt, het is gewoon de speling van de antuur dat je dit overkomt. Plat gezegt: Je had ook moeten wachten met kopen.

Groetjes hieran niet te veel kosten aan maken!

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door norman »

als de huizen nu is voor 50000 meer zouden worden verkocht, lijkt het me niet leuk als er dan een advocaat bij u op de stoep staat om nog even de meerprijs van u in ontvangst te nemen, dat is nu eenmaal de marktwerking iets kan stijgen maar dan hoor je niemand maar het kan ook zakken, hoe vervelend dat ook voor u is.

ik77
Berichten: 105
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:39

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door ik77 »

1,5 jaar geleden vonden jullie het het geld waard om deze woning voor die prijs te kopen. Als jullie het huis toen eigenlijk 50-60 duizend te duur vonden, hadden jullie een ander huis moeten kopen.
Wanneer de woningen niet verkocht worden, moet een makelaar op een gegeven moment toch iets om de huizen te verkopen... want onverkocht is alleen maar verlies voor hem.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door Wubo »

sorry schat, maar dat is dan toch echt een risico op de markt.
als ze toen hadden geweten wat we nu weten dan kan je beter niets doen ook.

dan nog, je gaat in een huis wonen omdat je er wilt wonen en niet omdat het nieuwbouw huis notabene met 1,5 jaar meer-minder waard zou worden, als je dat toen de moeite waard vond, dan ie die het in jou ogen ook waard, anders had je toen de brutale schoenen moeten aantrekken.
Als je het echt bijvoorbeeld enkelt koopt als inversteringsobject dan zou je dit soort situaties moeten kunnen handelen anders moet je niet investeren in huizen als je hiervan al de kast opgejaagd wordt, dat bezorgd je aardige hartproblemen namelijk, maar ik begrijp dat dat in deze niet aan de orde is.

zet strax ook mijn huis in de verkoop, maar voor minder dan ik had gewild omdat meerdere mensen in mijn buurt het huis ook in de verkoop hebben, waar ik het snel kwijt wil omdat ik het nieuwe huis zsm wil betrekken.
Dan maak ik mogelijk ook een bedrag verlies op als ik het binnen 6 maanden zou verkopen, maar mijn huis staat vervolgens niet 2 jaar in de verkoop. De bewoners die nu het huid 2 jaar in de verkop houden om die richtprijs te halen die pakken mogelijk 10.000 extra.

Op die 10.000 extra na mogelijk 2 jaar wachten die je dan mogelijk wel zou behalen ga ik niet zitten wachten, dat wachten alleen al kost mij al meer dan die 10.000

Ook dat is niet leuk want het zijn precies dezelfde huizen en precies even oud.
uiteraard is het niet leuk te zien dat het soort huis dat je net kocht nu mogelijk voor 40.000 minder gaat... but that's just bad luck.
same als aandelen of kopen van een brood.

week 1 koop jij het brood voor 1,50
2 weken later koopt je buurman het in de aanbieding voor 0.99
dan zet je daar toch ook geen advocaat op? hoewel het principe gelijk is.

Nounouphoehphoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:39

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door Nounouphoehphoe »

Ik ben bang dat je daar inderdaad niks aan kan doen. Het kan nog erger, ik ben juli 2008 jl opgeleverd in Amsterdam. Hillen en Roosen - je weet wel, van het Bos en Lommerplein dat toen is ontruimd omdat het hele project op instorten stond vanwege fouten in de bouw en constructie - is projectontwikkelaar/aannemer. Zij zijn ver over het aantal werkbare dagen heen gegaan (heel erg veel te laat opgeleverd) en toen ze dat beseften zijn ze vóór de bouwvak alle woningen op gaan leveren voordat ze af waren. Ik had 106 opleverpunten, de keuken was vergeten, de designradiator, de badkamervloer lag nog open, badkamer nog neit gekit, 4 lekkages in de vloer dus alle vloeren open dus geen CV ketel (die doet het nu nog steeds niet goed, de vloerverwarming ook niet), een grote chaos en troep, alles blijkt kapot en fout, terassen worden nu voor de 4e keer aangepast, eerst plantengbakken te lang, toen te kort, sowieso heel lelijk, terrasafscheiding fout gemonteerd (4 x!!!), deuren die er nog niet inzaten, niet geschilderd, stopcontacten die het niet deden (gewoon geen leidingen erachter, echt bizar), ik heb 9 weken verlof moeten nemen (onbetaald dus) om het nog op orde te krijgen en tot op de dag van vandaag (6 maanden later!!!! ) nog al mijn vrije dagen kwijt aan mensen die het huis af komen maken. KOOP NOOIT EEN HUIS DAT WORDT GEBOUWD DOOR HILLEN EN ROOSEN, want dan haal je je een enorme troep met veel schade, ergernis en rechtzaken op de hals. :evil: :(

bdi
Berichten: 135
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:52

Re: nieuwbouwhuis

Ongelezen bericht door bdi »

Waarom accepteer je een woning met 106 opleverpunten waar je, volgens jouw verhaal, niet in kunt wonen want geen keuken, badkamer en cv????

Gesloten