LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
JJSC
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2009 21:02

Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Ongelezen bericht door JJSC »

Ik laat mijn huis momenteel verbouwen door een aannemer/ klusbedrijf en deze heeft het over het aan ons doorberekenen van een winstmarge (toeslag) op de materiaalkosten van maar liefst 20%.

Weet iemand of het gebruikelijk is om een winstmarge te berekenen bovenop de aanschafprijs van materiaal en zo ja, of een percentage van 20% dan gebruikelijk is?

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Ongelezen bericht door norman »

het lijkt me toch wel logisch dat mensen die bij u werk komen doen wat moeten verdienen 20% is helemaal niet zo veel, van die winstmarge moet wel alles betaalt worden salaris, auto pand enz enz.

snap ook niet dat u kunt zeggen dat het rijkelijk veel is 20 % waar is dat op gebaseerd?

je kunt natuurlijk gewoon zelf de spullen kopen en alles zelf doen, alleen als u in de winkel spullen koopt zit daar ook diverse marges op voor de winkelier de leverancier enz, alleen daar is het niet zichtbaar.

roberto1977
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 jul 2005 16:39

Re: Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Ongelezen bericht door roberto1977 »

je hebt ook nog het verschil van kwaliteit
alles wat bij de bouwmarkt ligt is toch b keus
meestal wat een bedrijf lever is a kwaliteit wat ook weer duurder is

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Ongelezen bericht door rvkeuken »

20% vind ik veel, als het goed is wordt een er fatsoenlijk uurloon gerekend, hiervan worden alle kosten + winst betaald. Materiaal is iets wat daar buiten valt.

norman
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jun 2008 20:47

Re: Winstmarge/ toeslag materiaalkosten

Ongelezen bericht door norman »

ach ja het moet uit de lengte of de breedte komen, de meeste mensen willen altijd maar goedkoop en ze vinden alles te duur, is het niet het materiaal dan is het wel weer het uurloon.

je kunt dan beter een goedkope klusser op zoeken dan ben je voor de eerste termijn goedkoper uit, maar ga dan niet op deze forums lopen zeuren dat het allemaal zo slecht is want verlang geen mercedes voor een lada prijs.

daar komt bij een bedrijf krijgt korting op zijn spullen, had u het zelf gekocht had u waarschijnlijk ook de meerprijs betaalt als consement, daar komt bij administratie, garantie, het ophalen dat kost allemaal tijd, ik denk dat iedereen het maar helemaal zelf moet doen dat is die het goedkoopste uit.

Gesloten