LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

Wij hebben een full-contract bij Feenstra warmte totaalzorg...en hebben nu al 4 dagen een storing....ik heb hemel en aardig bewogen om hier een monteur te krijgen...maar dat lukt gewoon niet.

4 dagen een doorgebrande ketel en geen warm water en nog geen monteur.Ik heb niet opgegeven en ben blijven bellen en nog eens bellen...ze zeiden u bent terug gebeld...ik vroeg welk nummer...hadden ze mij gebeld op een gewoon nummer (wat niet waar is,ik ben die dag niet gebeld door vreemden,heb nummerweergave) maar had een 06 doorgegeven...enz enz zo blijven ze rekken

Vandaag weer 2 x gebeld en ze zei ik ga het regelen dat u zo terug gebeld word.Na een uur wachten was ik het weer zat en weer gebeld...kreeg hetzelfde meisje aan de lijn en ze zei...kan wel iemand anders zijn geweest..ik zei nee hoor hoor het aan je stem...postcode opgegeven en ja hoor ze zei ik was het wel...momentje...na 10 minuten kwam ze terug en zei ik kan u er voor morgen op zetten dat er een monteur langs komt....heb er weinig vertrouwen in dat er morgen ook daadwerkelijk een monteur komt...aantal jaar geleden zeiden ze ook er komt iemand toen kwam er ook geen monteur...

Feenstra een onderdeel van nuon...ik heb het idee dat ze als eerste mensen van nuon helpen en dan pas mensen met een andere energiemaatchappij!!

Dit is nu al de tweede keer dat Feenstra zo met ons om gaat...de eerste keer was 1,6 jaar tijd geleden en toen heb ik een week gewacht...elke dag gebeld...toen ging het over dat er al 2,6 jaar geen onderhoud gepleegd was aan mijn ketel..terwijl we contract hebben voor 1,6 jaar....zelf eigen huis ingeschakeld want zij hebben tenslotte reclame gemaakt voor Feenstra en nog steeds doen ze dat!!

Ik denk dat het tijd word om over te stappen naar een ander bedrijf...want de naam Feenstra kan ik niet meer aanhoren!!

Helaas heb ik op de voorwaarden gelezen dat het contract loopt tot 31 december...iemand enig idee hoe we daar onder uit kunnen komen?? Ik vind het zo ie zo belachelijk dat het verlengd word met 1 jaar en dat je niet alla minuut op kan zeggen...leuk dat het kabinet voor abbonementen van dagbladen enzo bezig is om op te zeggen wanneer het jouw uit komt..maar geld dat ook voor servicecontracten??

Iemand enig idee?

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door wolk4life »

mijn vriend is service coordinator bij awb/valliant groep en die zegt dat je t contract ook kan laten ontbinden omdat hun dr verplichtingen niet na komen.

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

Na 5 dagen zeuren en bijna smeken aan de telefoon...zijn ze eindelijk geweest zaterdag...gerapareerd en we worden nogmaals terug gebeld...expansievat blijkt ook kapot te zijn...

Ze maken het wel bont vind ik....vanochtend ging de telefoon...nuon...of ik tevreden ben met de service van feenstra.....nee zei ik...afijn een heel praatje eromheen....of we willen over stappen op nuon....ik heb volgehouden dat ik bij mijn eigen energiemaatschappij blijf....ze bleef zeuren....ik zei ik heb geen tijd meer mevr...zei ze als laatste...U bent bekend met het Bel mij niet register...ik zei Ja ik sta daar ook in....ze zei omdat U een abonnement heeft bij Feenstra mogen wij U bellen omdat ze een onderdeel van ons zijn :shock: ...

Nou breek mijn klomp...ik vind niet dat als ik bij het ene een contract hebt dat een zijtak van hetzelfde bedrijf mij een verkoop praatje mag geven aan de foon...

Mag dit en kan ik dit ergens melden?

stofzuigertje

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze niet binnen 24 uur zoals beloofd een monteur sturen die het probleem oplost kunt U ONTBINDEN en elders een contract afsluiten.

Alleen is in deze koude tijd het bij vele erg druk dus zal het erg moeilijk worden.
Meestal lukt het in de winter alleen als je gelijk een nieuwe ketel met onderhoudscontract neemt bij de plaatselijke handelaar.

Dus informeer nu al waar je na einde contract dit elders kunt afsluiten.
Ook de leeftijd en achterstallig onderhoud bepalen meestal de eerste rekening, want bij achterstallig onderhoud of niet goed mogen de meeste de eerste keer instapkosten rekenen!

Dus bij Feenstra onderhoud kun je vaak elders alleen extra duur aanmelden!
Tenzij je een nieuwe ketel nodig zou hebben.
Ook zijn er die bepaalde merken en/of modellen weigeren te onderhouden, en wat Feenstra graag leverde is soms moeilijk elders te onderhouden en dat doen ze niet voor niets!

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door wolk4life »

vind t al minstens net zo apart dat ze speciaal terug moeten komen voor t expansie vat beetje goed monteur mag toch wel genoeg onderdelen in een bus hebben zeker bij bedrijven als feenstra. maar goed dat is onze mening.

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

ik vind het op zich niet raar dat ze terug moeten komen omdat er meerdere mensen geholpen moeten worden op dezelfde dag zonder verwarming of warm water...wat ik wel raar vind is dat nuon de tijd neemt om ons te bellen terwijl ik in het bel mij niet register staat...maar feenstra ons vandaag niet terug gebeld heeft voor een afpraak om het expansievat te vervangen....had niet anders verwacht dat ze vandaag niet zouden bellen...maar word er wel een beetje gek van dat ik ze achter de kont moet lopen om iets te laten gebeuren wat ze zeggen dat er gebeuren moet...vandaag maar weer de ketel bijgevuld omdat het teveel druk opbouwd en het ding dus gaat lekken om de druk te verminderen.....

erg klantvriendelijk hoor!! zeg dan niet dat ze vandaag zouden bellen..maar zeg u word vd week gebeld!

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door wolk4life »

dr begint vanzelf wat meer te spuiten moeten ze meer vervangen als ze dan in net zo'n rap tempo als dat ze nu zijn zit je van de zomer wel goed warm :lol:

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

vandaag heeft feenstra het expansievat vervangen...duurde lang maar ok opgelost! :)

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door wolk4life »

zal tijd worden ook.... maar goed jij weer blij je bent als t goed is voorlopig weer van ze af mocht nu alles gemaakt zijn dan..

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

tja nog 1 x een onderhoud laten doen dit jaar en dan stappen we over op een ander...hopelijk is het geen bezwaar dat de ketel 8 jaar oud is...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jawel,

hier nog een.

Zaterdagavond laat - CV ketel uitgevallen.
Ik bellen , wat vragen beantwoord - conclusie : waterdruk te laag - bijvullen en tot 2 bar laten stijgen.

Zo gedaan - en hop - storingscode- geen warm water of verwarming meer.
Zondagmiddag (13:19) - nogmaals gebeld - en uitgelegd.
Prima - we noteren het, en we afdeling planning belt u terug.

Inderdaad, met 30 minuten teruggebeld - monteur in de regio is ziek, kan niet eerder dan Maandag - tussen 8 en 5. U kunt vanaf 8 uur bellen voor een indicatie.

Bedrijf kan ziekte ook niet helpen, dus dan maar maandag. Leve de waterkoker voor de afwas.

Maandag, 8:15 gebeld voor een tijdsindicatie. Hun antwoord "vandaag".
Kunt u niet duidelijker zijn? Nee, hangt af van hoe snel klussen gaan - maar voor 6 uur is er een monteur.

Uiteindelijk om 18:30 maar eens gebeld - waar die monteur, die van voor 18 uur, nu bleef.. "Die komt met ongeveer 3 kwartier meneer".

Ben ik daar een dag voor thuisgebleven?
Kan ik Feenstra nu een rekening sturen voor mijn onterecht opgenomen vrije dag?

Maar, het leukste - de monteur had niet het juiste onderdeel bij zich (5 dingen vervangen, maar het laatste onderdeel had hij niet). Dus ging hij om 21:15 weer weg. Okay, de verwarming deed het in elk geval - maar warm water... niet dus.
Monteur had al geregeld dat onderdeel dan dinsdag zou komen (vandaag - 9 maart).

Bellen ze om 9 uur - sorry, maar we hebben het verkeerde onderdeel gekregen.
Nu komen ze dus (waarschijnlijk) woensdag - maar alweer kan (of wil) men geen tijdstip noemen (hoeft niet op de minuut nauwkeurig, maar "tussen 8 en 11" moet toch kunnen.

maar nee, dat kan niet.

En de monteur meldde dat er al ruim 6 a 7 maanden een kleine aansluiting was gaan lekken - waardoor de ketel nu defect is.
Met een full service contract, 1x per 2 jaar preventief onderhoud ... maar laten ze de afgelopen onderhoudsbeurt nu niet geweest zijn... vorig jaar.

Al met al is dit een probleem wat voorkomen had kunnen worden - als men gewoon doet waarvoor men betaald word. De "full-service" van Feenstra is dus niet zo "full" en weining "service".

Al heb ik medelijden met de monteurs - die krijgen al het geklaag over zich, terwijl zij daar weinig aan kunnen doen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

In aanvulling op bovenstaande :
Vandaag, woensdag, 14:03 -nog geen tijdsindicatie, en vragen of het juiste onderdeel er was moest ook weer door mij gedaan worden - geen melding van hun of wat dan ook.

Meer dan 72 uur na storingsmelding .. nog steeds maar een half apparaat...

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aanvulling -
Woensdag om16:10 kwam dan eindelijk de monteur met het juiste onderdeel.

Echter - dit hielp ook niet.
Na onderzoek bleek dat 2 draden verkeerd waren aangesloten (nog een geluk dat de hele ketel niet geexplodeerd is daardoor).

De monteur heeft ze goed aangesloten - en warm water deed het ook weer.

Die vrijdag is per mail een klacht naar Feenstra gezonden - en deze is tot op heden (week later) nog niet beantwoord.

Waardeloos bedrijf, beroerde communicatie, en overwerkte monteurs.

fharao
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 okt 2007 12:01

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door fharao »

De monteurs doen hun werk wel goed..alhoewel ze slecht bevoorraad zijn...het is de administratie die gewoon niet echt werkt zoals het hoort....

Ik snap nog steeds niet dat een Eigen Huis reclame voor Feenstra maakt....heb er tig klachten neer gelegd en ze zijn aan de slag voor mij geweest..om Feenstra terug te laten bellen...maar dat gebeurd gewoon niet..je kan zelf naar een nummer bellen wat je nog een hoop geld kost ook....beetje bijverdienen dat ik wat ze doen...door klanten naar een duur nummer te laten bellen steeds opnieuw als ze hun afpraken niet na komen....

Ben zo klaar met hun :x

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Fharao,

De monteurs zijn best vriendelijk - maar de monteur die maandagavond kwam, was erg moet, want vanaf 8 uur al op pad.
Daardoor waarschijnlijk de draadjes fout.

Wat mij stoort is inderdaad de 'backoffice' - die afspraken niet nakomt, toezeggingen doet die niet kunnen, en (nog steeds) geen enkele reactie geven op klachten.

Helaas, in dit geval, hebben ze een 'bulldog' benadeeld -in de zin van iemand die zich er in vastbijt. Als ze durven een factuur te sturen, krijgen ze een tegenfactuur voor 2x zinloos een vrije dag opgenomen hebben.

Helaas hebben ze de pech dat ze zelf met hun voorwaarden nu in conflict zijn geraakt - en dat mijn vriendin een behoorlijke rechts- en wetskennis heeft (haar werk).

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Feenstra helemaal geen zorg!!!!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Laatste update:

Zojuist telefoon ontvangen van Feenstra.
Excuses voor het uit de hand lopen van 'ons geval' - en inderdaad, er was een full-service contract oude stijl (met alleen voorrij kosten).
Als tegemoetkoming voor het ongemak worden de voorrijkosten niet verrekend.

Toch prettig, dat hoewel wat traag, men toch de verantwoording neemt voor de fouten.

Gesloten