LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
ombre
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jan 2007 21:12

SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door ombre »

Vorige week schoorsteenveegbedrijf De Hertog uit Den Bosch laten komen voor het vegen van een rookkanaal van mijn houtkachel. Zomertarief van € 27,50 en op de website te zien een keurig bedrijf met mooie bedrijfsbus en de naam groot afgebeeld op de zijkant. Afspraak maken ging ook correct. Dan komt een donker busje voorgereden, geen opschrift. Twee mannen: "open haardje meneer?" Nee, houtkachel had ik gezegd. Eentje het dak op, de ander prepareerde de kachel. Plotseling roept de man vanaf het dak dat de kap op de dubb. wandige pijp muurvast zit. "Creosoot, meneer" Kap moest volgens hem losgeknipt en vervangen worden. Mijn advies om de kap met een rubber hamer los te tikken werd afgewimpeld. Hij kon kappen leveren van 130 tot 300 euro. Ik verzocht om er maar mee te stoppen want dat was niet de bedoeling. Hij zou nu wel voorrijkosten rekenen en schreef een bon van, jawel € 27,50. Niet redelijk vond ik. De mannen waren boos en lieten dat goed merken. Betalen en anders zouden ze wel eens iemand bellen. Het werd bedreigend, ze wilden geld zien, het volle pond. Ik herhaalde mijn eerdere voorstel om de schoorsteen van onder af te vegen. "Heb u niks van gezegd meneer". Uiteindelijk werd dat toch gedaan. "Op uw eigen risico meneer". Enfin de schoorsteen werd uiteindelijk toch geveegd. De rotsooi mocht ik zelf opruimen.
Maar die kap dan? Op de bon stond: "excl kap ivm teer". Vandaag zelf maar eens de ladder op gegaan. Enkele tikken met een rubber hamer en hij was los! Niks vastkoeken, gewoon de normale situatie. Is dit een poging tot oplichting geweest of niet soms? Nooit geen "Hertog" meer op mijn dak. (Naam verwijderd i.v.m. privacy)
Laatst gewijzigd door ombre op 19 jul 2010 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Jeanclaude Dereumaux
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 jul 2010 13:19
Locatie: Vaals

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door Jeanclaude Dereumaux »

ombre schreef:Is dit een poging tot oplichting geweest of niet soms?
Ik zou zeggen: ja.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door tennis »

Contact met het bedrijf opgenomen?
Wat zegt het bedrijf zelf over dit?

wesdeu
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 14:29

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door wesdeu »

snap niks van dit verhaal. enkele malen is hij bij mij geweest en netjes behandeld. ook goed advies. doorgestuurd naar familie en ook die lof over de hertog. waarom niet even samen op het dak om te kijken (als je toch het dak op durft) of hij inderdaad bezig is met oplichting? de schoorsteen is nu wel geveegd dus de voorrijkosten zijn terecht, niet?

de hertog
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2010 15:03

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door de hertog »

beste meneer uit oisterwijk....(of moet ik zeggen meneer de politieagent?)

u laat in uw verhaal over ons bezoek bij u ,enkele belangrijke aspecten achterwege....is dit om toch ergens uw gelijk te halen of om schoorsteenveegbedrijf "de hertog" in een kwaad daglicht te zetten?

u "vergeet"er namelijk bij te zeggen dat zodra mijn collega bij u boven op het dak was u verteld heeft dat als hij de kap er op een normale manier vanaf wilde halen , de kans erg aanwezig was dat de kap stuk zou gaan en het risico voor uzelf zou zijn (creosootvorming in het hele kanaal...dus ook in de kap!)
u zei dat u hiervan wist omdat uw altijd zelf de schoorsteen veegde?
de kans dat er dan daarna een andere kap op zou moeten zou erg groot zijn!
waarop "u" sommeerde dan maar direkt van het dak af te komen en "het hele feest niet doorging"??? (u laat ons komen en u stuurt ons met onverrichte zaken weer weg?)

u "vergeet"erbij te zeggen dat toen we van het dak af kwamen we tegen u vertelde hiervoor wel voorrijdkosten in rekening moesten brengen.
u kwam vervolgens met tien euro aan zonder te vragen wat dan de kosten waren.(om ons af te schepen???)
is het niet zo dat "wij" de prijzen bepalen en niet u???
daarna heeft u gezegd de voorijdkosten a 27,50 niet te kunnen betalen omdat er niet meer geld in huis was.(hoe had u dan gedacht het vegen ...mocht dit doorgang kunnen vinden...te kunnen betalen?
om verdere discussie met u te voorkomen hebben wij u voorgesteld om de politie er dan maar bij te halen....waarop uw antwoorde dat uzelf bij de politie werkte??? (leeftijd in de 70 en nog bij de politie?)


daarna de schoorsteen zo fatsoenlijk mogelijk geveegd van onderaf en uw op de hoogte gesteld van de nadelen hiervan....meer kans op roet in de kamer bijv.
er kwam vervolgens erg veel roet uit....meer dan normaal! (en u veegde de schoorsteen toch elk jaar zelf?)

u "vergeet"erbij te zeggen dat na verrichte zaken u toch ondanks alles zeer tevreden was en tot op de koop toe ons nog koffie aanbood....(deze sloegen wij af)...en ofdat het niet op kon gaf u ons ook nog een fooi van 2,50!!!!!!!

heb je ooit zo zout gegeten????????

nee meneer de politieagent, u moet niet alle schoorsteenveegbedrijven over een kam scheren.......dat doen wij met onze rechtelijke macht toch ook niet?

ik wens uw in ieder geval een prettige vakantie toe en veeeeel succes met de volgende schoorsteenveger!!!
en ik hoop dat aankomende klanten zelf hier hun oordeel over willen geven en dit terzijde leggen.

p.s. de oranje bus op de website is vervangen door een nieuwe zwarte caddy...en inderdaad nog zonder opdruk....is een afspraak voor gemaakt.
maar hoef daar gelukkig geen voorrijdkosten voor te betalen (laat de werkzaamheden gewoon uitvoeren door de 'vakman"!)

mvgr
schoorsteenveegbedrijf de hertog
Laatst gewijzigd door de hertog op 18 jul 2010 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

u "vergeet"er namelijk bij te zeggen dat zodra mijn collega bij u boven op het dak was u verteld heeft dat als hij de kap er op een normale manier vanaf wilde halen , de kans erg aanwezig was dat de kap stuk zou gaan en het risico voor uzelf zou zijn (creosootvorming in het hele kanaal...dus ook in de kap!)
Klassieke Truc. Goedkoop schoorsteenvegen maar wel kapje scoren.
TS heeft helemaal gelijk, Oppassen met de Hertog uit Den Bosch

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Laat dit een les voor allen zijn. Schoorsteenvegen is een vak appart en kan onmogelijk voor: € 27,50 als men het goed wil doen. De prijs klopt alleen al niet. Dan weet je op voorhand dat je bedonderd wordt.

Wat komt er kijken bij schoorsteen vegen?
1e, Verwijderen kachel (houtkachel of wat dan ook maar) of Openhaard, (Kleppen verwijderen)
2e, Roetzak ophangen in schoorsteen of onder rookgaskanaal.
3e, De weg naar en op het dak begaanbaar maken.
4e, De schoorseenplaat of kap verwijderen.
5e, Het rookgaskanaal reinigen middels een schoorsteenijzer (Ramoneur)
6e algehele schoorsteeninspectie op leggage
7e Opruimen en terugplaatsen van verwijderde componenten.
8e Stofzuigen en schoonmaken.
Klaar.
Dit kan ik niet voor:€ 27,50 verrichten. Wie welk?

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef: Dit kan ik niet voor:€ 27,50 verrichten. Wie welk?
Hoeveel vraag je dan voor dit klusje?
Je gaat mij toch niet vertellen, dat je als jurist een schoorsteen gaat schoon maken?

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dat is een correcte opmerking, het is echter bij wijze van spreken, heb vroeger ooit nog eens een diploma brandwacht behaald. Maar als troubleshooter moet wel wat meer van technisch verstaan.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door tennis »

troubleshooter schreef:Dat is een correcte opmerking, het is echter bij wijze van spreken, heb vroeger ooit nog eens een diploma brandwacht behaald. Maar als troubleshooter moet wel wat meer van technisch verstaan.
Dat moet je mij nog eens uitleggen wat je daarmee bedoeld!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door sjoegel »

Mensen pas toch op voor dit soort lieden. Topic starter heeft gelijk, dit riekt naar oplichting. Een zeer misselijke streek om voor weinig geld je diensten aan te bieden en eenmaal op het dak de boel te slopen en voor veel te veel geld een nieuw kapje aansmeren.
Hertog, heel misselijk. Ook wanneer je zo oude dametjes met oude pandjes oplicht. Ik zie het al helemaal voor me. " ja mevrouw die oudjes veeg ik ook nog". En een nieuw kapje erbij voor een "schappelijk" prijsje. "En een schilder weet ik ook nog wel"

Wacht maar tot je een keer de verkeerde tegen komt.

Hertog was vroeger al eens op TV

http://www.youtube.com/watch?v=7j8cKvJTeKU

malis
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 jul 2010 11:40

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door malis »

@troubleshooter
Je heb vergeten de nodige maatregels voor veiligheid werken op dak volgens arbowet.
Dit werk zal €150,= tot €300,= moeten kosten, de kosten van een nieuwe kapje dus.
Wordt wachter mensen, een bedrijf kan niet voor €27,50 met 2 men dit werkt vakbekwaam uitvoeren.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Wordt wachter mensen, een bedrijf kan niet voor €27,50 met 2 men dit werkt vakbekwaam uitvoeren.
Dat is precies de reden waarom je dan ook een oplichtingstruc kan verwachten

wesdeu
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2010 14:29

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door wesdeu »

als jullie een beetje kijken op het internet, dan zul je zien dat er een prijs wordt gehanteerd tussen de €25 en €40. €27,50 is dus helemaal niet zo verkeerd.
daarbij is het inderdaad een truc om goedkoop binnen te komen bij een klant en vervolgens materialen te verkopen. daar zit de winst bij een bedrijf. het is aan de klant zelf om te beslissen. denk aan kwikfit die een apk-keuring aanbied voor €25. gegarandeerd dat de monteurs ook maar iets vinden dat afkeur is wat bij een ander twijfel is die €45 vraagt en gewoon goedkeurt. of hebben jullie dit niet door. zijn jullie gewoon goedgelovig? het is 2010!!!

@@@
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2010 23:55

Re: SCHOORSTEENVEGER DE HERTOG UIT DEN BOSCH: OPPASSEN

Ongelezen bericht door @@@ »

beste mensen en/of mensen die denken dat ze het beter weten?

ik als persoon met zo'n 30 jaar ervaring als schoorsteenveger mag toch wel aannemen er iets of wat van te weten.
ik heb na enige frustraties in berichten van enkele mensen de proef op de som genomen,en het bedrijf gebeld om een afspraak te maken voor bij mij thuis ook de schoorsteen te laten vegen!
ik heb hun niets verteld over mijn vak en ze gewoon hun gang laten gaan.
ik moet toch toegeven dat..a-het aardige jongens zijn.
b-het bedrijf goed hun afspraken nakomt.
c-de heren toch wel weten waar ze mee bezig zijn.
d- de prijs wel laag ligt
de heren zijn vrij snel op het dak,en onderwijl dat diegene op het dak bezig is de ander mijn kachel demonteerde van de non-brando plaatjes(kartonachtige vuurplaat die zorgt dat het vuur niet in het kanaal kan komen)
dit gebeurd ook niet overal!
ben er een gesprek mee aangegaan en heb ze een beetje uit de tent gelokt maar moet toegeven dat ze er wel degelijk verstand van hebben.
niet zoals bijv de brandwacht die verteld dat een schoorsteen geveegd moet worden met een ramoneur????
dit is namelijk een voorwerp die de brandweer gebruikt om bij een schoorsteenbrand het vuur te doven!!!
dit zijn kettingen om een vuur uit te slaan en niet om een schoorsteen te vegen!!!
wanneer je dit gebruikt zijn de rampen erg dichtbij(de kans dat je het kanaal stuk slaat is erg groot)
in duitsland word dit gebruikt om de teerlaag(creosoot) te verwijderen...maar dit lukt meestal niet .
mocht een schoorsteenveger daar deze creosoot constateren bij een klant word ter plekke (met de brandweer op de stoep) een kanaal gecontroleerd in brand gestoken...ben je het hier niet mee eens ,dan krijg je een stookverbod!
let wel....de (meester) schoorsteenveger daar heeft meer te vertellen als de plaatselijk burgemeester aldaar

en wat betreft oplichten...het is zoals mijn voorlaatste persoon zegt,als je bij kwikfit binnenkomt met je auto en zegt dat je stuur trilt, dan hebben ze het al over je kale banden en schokbrekers die niet goed meer zijn en een ander frutselt al aan je uitlaat!!!
men moet tegenwoordig overal voor op je hoede zijn

a jansen
meester schoorsteenveger(3 jaar opleiding duitsland)
30 jaar actief met 8 gazel medewerkers
te utrecht

Gesloten