LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groothuisbouw Emmeloord

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Hallo,

Wij zijn van plan om een woning te laten bouwen door Groothuisbouw in Emmeloord. Wie heeft er ervaring met dit bedrijf? Hoe is dit bevallen?

Alvast bedankt voor de reactie!

jan500
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 14:32

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door jan500 »

Hallo Anne

Ik heb geen ervaring met Groothuisbouw maar wel goede ervaringen met de jongens van Bouw en Tuintotaal ook uit Emmeloord

troubleshooter
Berichten: 471
Lid geworden op: 08 mar 2008 07:39

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Inzake dit soort moeilijke beslissingen kunt het best een uittreksel bij de kamer van koophandel over deze onderneming opvragen om te bepalen hoe lang het bedrijf al bestaat.
U kunt het bedrijf zelf ook om referenties vragen.

Pullesap
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2010 10:15

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Pullesap »

Hoi Anne,

Laatst kwam ik tijdens het surfen deze recensie tegen over een soortgelijk bedrijf maar dan uit Urk dat ligt daar ergens in de buurt.

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 16&t=85087

Misschien dat je er wat aan hebt.. :wink:

----
*edit* wat mijn voorganger hierboven zegt is ook wel slim ;)

Groetjes,

superkoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jul 2010 09:33

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door superkoe »

Geen ervaring mee, maar ik heb al wel met de zelfde vraag gezocht op het internet. Er is niet zo heel veel te vinden, maar wat ik vond was positief. Geen enkel negatieve reactie verder.

Hier een weblog van iemand die igg tevreden is: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/poon15/index.php

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

superkoe schreef:Geen ervaring mee, maar ik heb al wel met de zelfde vraag gezocht op het internet. Er is niet zo heel veel te vinden, maar wat ik vond was positief. Geen enkel negatieve reactie verder.

Hier een weblog van iemand die igg tevreden is: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/poon15/index.php
Bedankt voor deze link! Ik kan inderdaad ook niet veel vinden op internet over ervaringen met Groothuis. En de berichten die ik dan zie zijn wel positief...

Echter ben ik zeer benieuwd of je zou kunnen onderhandelen over de prijs? Heeft iemand hier ervaring mee??

superkoe
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 jul 2010 09:33

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door superkoe »

Proberen kun je altijd natuurlijk, maar wat ik zo opmaak uit de manier van werken, denk ik dat het kansloos is.

Wat ze doen is een standaard product op de markt zetten voor een vrij scherpe prijs, die voor iedereen in te zien is. Als het voor nog minder kan, zetten ze die prijs wel op de website.

Waar eventueel nog wat winst valt te behalen is eventueel goedkoper materiaal (als je dat zou willen). Maar meestal is het met de catalogusbouwers wel zo dat het echt een vanafprijs is en dat het eerder meer wordt dan minder.

Bert-Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010 09:58

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Bert-Jan »

Anne,

wij hebben ervaring met Groothuis en dat is ons heel goed bevallen :P . Wanneer we weer een woning zouden bouwen, zouden wij zo weer voor Groothuis kiezen.

Wij hebben afgelopen winter een Herenhuis met veel jaren '30 deails door Groothuis laten bouwen. Onze wensen en droom is bij Groothuis uitgekomen. Bij Groothuis is afspraak = afspraak en ze bouwen super snel (ca 15 weken), dus maar een korte tijd dubbele lasten. Elke dag gebeurt er wel wat. Wat bij Groothuis ook goed geregeld is dat je pas na de bouw (bij opleveren) hoeft te betalen, dat scheelt je bouwrente en een goed gevoel :P .

Wij hadden bij opleveren iemand van Eigenhuis (op advies van Groothuis) en ondanks dat onze woning zo groot was (volgens de man van Eigenhuis) hadden wij relatief zeer weining oplever punten en de puntjes die er waren, waren maar klein en werden snel verholpen.

Ik zou gewoon gaan kijken en in gesprek met ze gaan. De modelwoningen in Emmeloord zijn super om te bekijken, je krijgt dan een indruk hoe groot, groot is.

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Bert-Jan schreef:Anne,

wij hebben ervaring met Groothuis en dat is ons heel goed bevallen :P . Wanneer we weer een woning zouden bouwen, zouden wij zo weer voor Groothuis kiezen.

Wij hebben afgelopen winter een Herenhuis met veel jaren '30 deails door Groothuis laten bouwen. Onze wensen en droom is bij Groothuis uitgekomen. Bij Groothuis is afspraak = afspraak en ze bouwen super snel (ca 15 weken), dus maar een korte tijd dubbele lasten. Elke dag gebeurt er wel wat. Wat bij Groothuis ook goed geregeld is dat je pas na de bouw (bij opleveren) hoeft te betalen, dat scheelt je bouwrente en een goed gevoel :P .

Wij hadden bij opleveren iemand van Eigenhuis (op advies van Groothuis) en ondanks dat onze woning zo groot was (volgens de man van Eigenhuis) hadden wij relatief zeer weining oplever punten en de puntjes die er waren, waren maar klein en werden snel verholpen.

Ik zou gewoon gaan kijken en in gesprek met ze gaan. De modelwoningen in Emmeloord zijn super om te bekijken, je krijgt dan een indruk hoe groot, groot is.
Beste Bert-Jan,

Bedankt voor je reactie! Ik ben blij te lezen dat jullie een goede ervaring hebben gehad.

We zijn inmiddels in gesprek met Groothuis. Tot nu toe hebben we ook een goed gevoel bij het bedrijf.

Echter horen we ook veel verhalen over duitse aannemers omdat ze veel goedkoper zouden kunnen bouwen! Hebben jullie ook elders (nederlandse/duitse aannemer) een offerte aangevraagd voor een soortgelijke woning?

Bert-Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010 09:58

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Bert-Jan »

Anne,

Wij zijn uiteindelijk niet ingesprek geweest met een Duitsebouwer. Een kennis van ons heeft dit wel gedaan en in het begin was hij enorm trots dat hij heel goedkoop ging bouwen. Totdat er van alles mis ging en de verwachtingen die er waren niet nagekomen werden (kwaliteit en gebruik materialen). Overal kwam lage kwaliteit in en er moest steeds extra bijbetaald worden voor betere materialen. Vervolgens kwam de gemeente nog een keer kijken en bleek de woning geheel niet aan het bouwbesluit te voldoen. Je denkt dan eenvoudig de aannemer te sommeren alles in orde te maken, maar toen trok de aannemer zich terug en die hebben ze nooit meer gezien. Zit je daar met een onafgebouwde woning. Vervolgens een rechtzaak beginnen en tijdens de rechtzaak laat de Duitsebouwer zich failliet verklaren. Weg bedrijf..... nou dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Ze hebben volgens mij uiteindelijk twee of drie jaar met dubbele woonlasten gezeten. Wij waren toen opeens helemaal genezen van goedkoop bouwen. Hier in de omgeving worden trouwens wel meer woning met Duitse bouwers gebouwd, die volgens mij wel tevreden zijn. Je kunt ze natuurlijk niet allemaal in één hokje duwen. De bouwwijze vind ik persoonlijk wel heel anders dan de bouwwijze in NL, je moet er van houden..... Aangezien wij midden in de kredietkrisisch zijn gaan bouwen en je niet wist welk bedrijf bleef bestaan (weet je nu volgens mij nog niet), gaf het ons een heel goed gevoel om pas na oplevering te betalen. Daarnaast maakte Groothuis op ons een zeer goede indruk en hadden wij vertrouwen. Dat gevoel is toch wel heel belangrijk het is namelijk niet niets. Bouwen doe je misschien maar één of twee keer in je leven.

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

Veel succes bij het kiezen van een aannemer.
Laatst gewijzigd door Weardye Mineur op 19 jun 2013 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Hallo Weardye Mineur,

Inmiddels hebben wij de keuze gemaakt en onze woning is gebouwd door Groothuisbouw. Wij hebben er (gelukkig) absoluut geen spijt van! De woning is prachtig gebouwd en ontzettend snel! Wij hebben de woning casco laten bouwen.

Het klopt dat de uitvoerder nooit op de bouw te vinden is en dat alles via de mail gaat. Echter vonden wij dit geen probleem. We kregen vrijwel direct een antwoord op onze mail. Bij de oplevering hebben we de uitvoerder voor de eerste keer ontmoet. Uiteraard waren er een aantal kleine opleverpuntjes die nog wel hersteld moeten worden. Maar omdat wij de woning casco hebben laten bouwen is dit geen probleem voor ons, wij zijn zelf nog volop bezig met de afwerking!

klavertje6
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2012 21:24

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door klavertje6 »

Hallo Anne,

Ook wij zijn van plan een woning te laten bouwen door Groothuisbouw uit Emmeloord. Ik ben benieuwd of je uiteindelijk inderdaad met Groothuisbouw in zee bent gegaan. En hoe het is bevallen. Graag zou ik van je horen.

Ik las dat Bert-Jan goede ervaringen heeft gehad met Groothuisbouw. Ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat van zijn herenhuis. Wij willen namelijk ook graag een herenhuis laten bouwen. Weet je misschien hoe ik met hem in contact kan komen?

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,
Ronny

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Beste Ronny,

Wij hebben inderdaad de woning door groothuis laten bouwen en we zijn ontzettend tevreden! Als we ooit weer een huis zouden gaan bouwen dan wordt dit weer met groothuis. Inmiddels wonen we er met zeer veel plezier. Veel zaken worden per mail besproken. Wij hebben dit als zeer prettig ervaren, ook omdat alles zwart op wit staat en omdat emmeloord voor ons niet naast de deur is.

Ik kan je aanraden om een keer naar groothuis te rijden. Op het terrein hebben ze 3 modelwoningen staan. Je krijgt dan echt een goed beeld van de woningen en de ruimtes.

Misschien als je quote op de reactie van bart-jan dat je een reactie van hem krijgt.

Succes!
Gr. Anne

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

...
Laatst gewijzigd door Weardye Mineur op 19 jun 2013 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Weardye Mineur schreef:Ik zou ook graag met Bert-Jan in contact willen komen!

Ik heb een flauw vermoeden dat Bert-Jan helemaal geen herenhuis heeft laten bouwen maar dat de aanemer achter dit bericht zit. Het lijkt wel een commercial van Groothuisbouw zelf!
Dit vind ik raar...waarom zou achter het bericht van Bert-Jan de aannemer zelf zitten? Omdat hij een ander bedrijf afkraakt / een slechte ervaring met een andere aannemer deelt?

Zo kan je ook denken dat ik Groothuis zelf ben, omdat ik ontzettend positief over dit bedrijf ben!

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

...

.
Laatst gewijzigd door Weardye Mineur op 19 jun 2013 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.

anne-12
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010 11:14

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door anne-12 »

Weardye mineur,

Hebben wij het wel over hetzelfde bedrijf? Bij ons was elke ondernemer nederlands en alles is goed geleverd. Tevens zijn er 2 bedrijven die groothuis heten. Heb je een vrijstaande woning gebouwd? Zoja, welk type?

Gr. Anne

Bert-Jan
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010 09:58

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Bert-Jan »

Beste Ronny en Mineur,

Ik leef echt hoor en werk niet bij Groothuis, ik zit in een heel andere branche. Het lijkt mij trouwens een prima bedrijf om er te werken.
Je mag gerust contact met mij opnemen of een keer langs komen om ons Heerenhuis te bekijken. Wij zijn er na twee jaar nog steeds erg blij mee. Ook nog steeds met Groothuis.
Ik zet mijn telefoonnummer en email adres liever niet op deze site, maar wanneer je contact met Groothuis in Emmeloord opneemt willen ze je vast mijn gegevens geven.
Vanuit mijn branche zie ik dat veel bouwbedrijven het financieel erg zwaar hebben. Het is dan ook zomaar mogelijk dat een bouwbedrijf tijdens de bouwperiode failliet gaat en je al een paar aanbetalingen hebt gedaan. Wie gaat het huis dan afbouwen? En wie gaat dan de extra kosten vergoeden? en hoe lang gaat het duren voordat de curator het huis vrij gaat geven. Bij Groothuis heb je dit risico niet, je betaalt namelijk pas bij oplevering. Daarnaast heeft Groothuis onlangs de Graydon Award gewonnen, dat is een prijs voor het meest solide en financieel gezondste bedrijf in de branche, zie ook:http://www.denoordoostpolder.nl/nieuws/ ... financien/
Misschien ben ik soms 'te' enthousiast, maar wij zijn trots dat dit bouwbedrijf in Emmeloord zit en dat wij er op een plezierige manier zaken hebben mogen doen, want je bouwt een huis waarschijnlijk maar één keer en dan moet het wel naar je wens gebeuren.

Weardye Mineur
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 nov 2007 13:30

Re: Groothuisbouw Emmeloord

Ongelezen bericht door Weardye Mineur »

...
Laatst gewijzigd door Weardye Mineur op 19 jun 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten