LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3Kozijnen Almere

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
wonderwanda
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door wonderwanda »

Ik weet nog steeds niet of ze nou failliet zijn.Ik weet wel dat hun website(van de showroom)niet meer bestaat.Wie weet iets meer over die uitspraak van de rechter.
Ik wil heel graag weten wanneer ik een ander bedrijf kan inschakelen.

hansmo
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 11:03

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door hansmo »

Ook ik heb (al sinds september) problemen; 6 dubbelglasramen en 1 kozijn in nota staan. € 1000 aanbetaald. Dez\e mensen zijn nog nooit hun beloftes nagekomen. Kozijn is geplaatst zonder glas - was echter te groot. Ik zou een nieuwe krijgen (ingemeten toegezegd in januari) Zou afgelopen week 12 geplaatst worden. Maar eigenaar [persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] is nergens te bekennen, de zaak is op slot en zijn mobiele telefoon is permamnet in gesprek. Ook de beheersmaatschappij Twnty Nine Beheer in Hoofddorp is niet te bereiken. Het telefoonnummer dat er bij staat is van een argeloze mevrouw in Wageningen die van niets weet.
Ik heb m'n recxhtsbijstandverzekering ingeschakeld maar ik vrees dat er weinig te halen valt. Ze hebben alleen een computer en een aanhangwagen.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik heb begrepen dat het faillissement nog niet is uitgesproken. Ik heb zelf mijn brief bij de gesloten winkel in Almere bezorgd maar daar zag ik een stapeltje post van een paar dagen liggen. Als er niet besteld is dan is er sprake van oplichting.

lichtwerker2012
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2011 10:47

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door lichtwerker2012 »

Het Centraal Insolventieregister op Rechtspraak.nl bevat de gegevens van faillissementen en surséances van betaling die in de lokale registers bij de verschillende rechtbanken worden bijgehouden. 3 Kozijnen BV komt hier nog niet in voor. Volgens de Kamer van Koophandel is dit de site om na te gaan of een rechtspersoon failliet gaat. Zoals het er nu naar uit ziet zijn de heren alleen maar verdwenen, zijn de activiteiten gestaakt, is 3 Kozijnen BV nog niet failliet en is er nog geen curator benoemd. Iemand moet natuurlijk wel het faillissement aanvragen.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Twee toeleveranciers zijn bezig met de voorbereiding van een proces. Ze zijn met elkaar in kontakt.
Ik zal ze morgen vragen naar de stand van zaken en daar -indien toestemming- over berichten.
Indien je zelf aangifte wilt doen, stuur me dan even een berichtje; ik ben daar zelf al mee bezig.

Groet

kozijnenleed
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2011 10:43

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door kozijnenleed »

Radboudcc voor een betrouwbare firma zou ik bijvoorbeeld Remu zelf benaderen. Via hun site kwam ik er achter dat zij allang geen erkend dealer van Weru meer zijn (volgens mij sinds juni 2010). Dit was ten tijde dat zij toch met de nodige problemen bij ons Weru ramen hebben geleverd (met volgens hun veel fouten van Weru). Ik heb toen Weru gebelt en daar hoor je toch een heel andere verhaal. Ook zij waren bezig met zaken tegen hun. Weru kon mij toen wel aangeven wat eventueel betrouwbare echte dealers waren.
Ik kan persoonlijk niet wachten tot ze failliet zijn en ik de zaken die zij vernageld hebben zelf kan gaan oplossen.
Heb ook geconstateerd dat de website het niet meer doet, vorige week nog wel.
Ik wens iedereen succes en sterkte.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik zoek aluminium kozijnen, geen kunststof en ik denk dat ik die in Duitsland ga kopen. Daar had ik bij een bedrijf net over de grens ook een offerte gekregen maar 3Kozijnen was zogenaamd nog wat goedkoper. En nu heb ik natuurlijk spijt dat ik daar niet heb besteld. Ik kom er nu ook achter dat de offertes van 3Kozijnen eigenlijk onrealistisch laag waren. Zo hebben ze nog even snel wat geld bij mensen afhandig gemaakt, lekker makkelijk verkopen met een fopofferte.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Naar mijn mening zijn de offertes niet onrealistisch laag; als je kijkt naar mijn gespecificeerde offerte i.v.m. btw-splitsing kun je zien, dat er een ruime marge zit op de materialen (opgave fabrikant) en dat er voldoende ruimte zit in de montagekosten. Er zit iets anders fout bij 3kozijnen.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

[persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Gisteren (dinsdag) aangifte van oplichting gedaan bij de politie in Almere. Deze was van mening, dat er volkdoende hard bewijs is om de aangifte te rechtvaardigen.
Wordt vervolgd (!?).

hansmo
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 mar 2011 11:03

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door hansmo »

Herman,
Mocht je ondersteuning nodig hebben bij de aangifte met bewijsstukken e.d., mail mij dan even.
Zelf heb ik mijn rechtsbijstandverzekering Stichting Achmea Rechtsbijstand ingeschakeld. Die gaan ook actie nemen.
Ik ben ook bij de Villa geweest van waaruit Twenty Nine beheer opereert. Alles zit potdicht en er is niemand te bekennen.
gr. Hans

tonjo
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 08:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door tonjo »

[Dit bericht voldeed niet aan de gedragsregels. Het is verwijderd door de Moderator.]

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Nou ja , de gegevens zijn weggehaald maar de mensen die het aangaat weten het toch wel. Hoe zou ik nou het beste aangifte kunnen doen? In Almere, en dan meeliften op iemands anders zijn aangifte? Als ik hier in Amsterdam aankom dan kan ik het hele verhaal opnieuw doen en heb ik kans dat ze zeggen: wacht nou eerst maar tot ze failliet zijn verklaard.

Almere52
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2011 19:25

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Almere52 »

Bij mijn weten is de politie verplicht om een aangifte op te nemen. Kan me in sommige gevallen de weerstand van oom agent wel voorstellen, maar de agent kan uiteindelijk niet aan de balie beslissen of de aangifte gedaan mag worden of niet dan wel opgenomen wordt of niet.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Zo ziet de wereld van oom agent er niet uit!
Als je aangifte doet moet er voldoende hard bewijs zijn, dat er inderdaad sprake is van een misdrijf. Als je iemand via justitie wilt beschuldigen moet duidelijk zijn, dat het niet om een grap of zo iets gaat. Overigens heeft de politie in mijn geval ruim de tijd genomen om mij duidelijkte maken, wat er voor het doen van de aangifte nodig is, en ook tijdens het opnemen van de aangifte.
Als je op de politie wilt mopperen, prima, maar doe het dan op een goed argument.

Groet

Timo b.
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2011 22:35

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Timo b. »

[Dit bericht voldeed niet aan de gedragsregels. Het is verwijderd door de Moderator]

lichtwerker2012
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2011 10:47

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door lichtwerker2012 »

Beste mensen,

Ik ben vanmiddag bij de politie geweest voor informatie over het doen van aangifte van oplichting door 3 Kozijnen BV en eventueel haar medewerkers. Het doen van aangifte heeft alleen zin, indien veel gedupeerden aangifte doen. Alle gedupeerden kunnen echter ook gezamenlijk een aangifte doen. Op basis van één of twee aangiften zal een Officier van Justitie niet tot vervolging overgaan. De OvJ zal dit alleen doen bij een groot aantal aangiften en bij voldoende bewijs. In mijn geval zijn de kozijnen nooit geproduceerd, want het bedrijf in Twente leverde al vanaf medio december niet meer aan 3 Kozijnen BV en toch hebben zij een afspraak voor plaatsing gemaakt. Ik had telefonisch een afspraak tot plaatsing gemaakt met GM, maar krijg een dag voor de plaatsing de brief dat zij niet kunnen leveren en de order over willen dragen aan Van Zijl Kozijnen BV. Ik kan niet bewijzen dat ik deze afspraak had. Ik ben ook lang aan het lijntje gehouden. Indien gezamenlijk aangetoond kan worden dat het niet nakomen van afspraken een patroon is, dat door GM en RH werd gebruikt dan kan oplichting aannemelijker worden gemaakt. Misschien is het zinvol dat alle gedupeerden elkaar een keer ontmoeten, zodat wij met elkaar iets kunnen bereiken in plaats van ieder individueel. Het lidmaatschap van de Vereniging Eigen Huis heeft voor mij in dit geval geen toegevoegde waarde gehad. Wij kunnen als gedupeerden bijvoorbeeld een keer bij elkaar komen voor de winkel en daarna afhankelijk van het aantal mensen dat komt besluiten waar wij heen gaan. Laat even weten of hier behoefte aan is.

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Ik heb inmiddels aangifte van oplichting gedaan bij de politie van Almere, Operetteweg. De politie was van mening, dat er sprake was van voldoende hard bewijs: een brief, dat na aanbetaling de leveringsprocedure zou worden opgestart en de schriftelijke verklaring van de op het briefpapier genoemde leveranciers, dat er vanaf september geen bestellingen van 3kozijnen meer zijn binnengekomen. Dat houdt in, dat iedereen die na september 2010 besteld heeft en aanbetaald heeft, is opgelicht.
Ik steun het voorstel om gezamelijk actie te ondernemen, zeker als dat méér kans van slagen heeft.
Doe maar een voorstel voor een bijeenkomst, eventueel in een cafe of buurthuis, op een avond rond 20.00 uur.
De betreffende stukken zijn wat mij betreft voor eenieder beschikbaar. Ik zal daartoe nog even contact opnemen met de betreffende bedrijven.

Groet

mio64
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 14:46

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door mio64 »

Dhr. R. van Zijl ( Kozijnen/Kroon Kozijnen)is ook niet betrouwbaar. Hij werkt samen met 3Kozijnen en geeft de meeste klachten als fout van/door fabrikage of door andere.
Daarbij is hij ook niet erg goed met het nákomen van afspraken.

Kijk uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door mio64 op 14 apr 2011 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

kozijnen1
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2011 12:16

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door kozijnen1 »

Wij zijn er inmiddels achter dat ze al een tijd bezig zijn met het bewust oplichten van klanten, bedrijven en instanties.

Wij hebben gisteren gehoord dat ze al wel in september 2010 een aantal glas isolatie subsidie waardebonnen hebben geïncasseerd. Dit zijn bonnen die verrekend zouden worden voor de klanten die deze via hun digiD hadden aangevraagd.

Ze hebben de bonnen geïncasseerd door valse papieren te overhandigen aan SenterNovem die de uitbetaling doet. In een van de stukken die ze moesten overhandigen was de pakbon van levering en de factuur waarop stond vermeld dat dit bedrag aan de klant in minder was gebracht. Ik probeer nu deze stukken in handen te krijgen, zodat er echt hard bewijs is van vervalsing van papieren.

Ze hebben hiermee duizenden euro's binnengehaald, zonder dit terug te geven aan de klanten.

Ben zeker geïnteresseerd om binnenkort eens bij elkaar te komen om ze strafrechtelijk te vervolgen.

Gesloten