LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3Kozijnen Almere

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
tonjo
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 feb 2011 08:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door tonjo »

ik doe graag mee
dit zootje moet naar de vervelend geholpen worden ook die er omheen hangen

theolona
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2011 16:18

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door theolona »

Bij mij gaat het om een niet geplaatste kamerdeur.
Wel [weken later dan de planning was] een nieuw houten kozijn geplaatst gekregen ; deze plaatsing echter met veel schade aan kamermuur.
Afspraak met mijn schilder om de hal + het nieuw geplaatste te laten schilderen heb ik door laten gaan. Schilder heeft inmiddels de hal geschilderd, maar dus zonder de kamerdeur en kozijn, waarvoor hij ook nog eens moet terug komen
[ èn gronden, èn afschilderen ].
In vergelijk met anderen valt mijn schadebedrag geloof ik nog mee. Maar de toestand erom heen (bijv. de schade en in de winter geen kamerdeur) niet.
Ik wil dan ook graag naar een evt. ontmoeting komen, ik zal berichten in de gaten houden.
-- zie ook mijn eerdere berichten op 24 feb en 03 mrt --

giel1
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:01

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door giel1 »

Waarom aanbetalen als je nog niets hebt?????
Betalen pas bij oplevering en niet eerder, gaat een bedrijf daar niet mee akkoord
Nou lekker laten gaan dan zegt al genoeg over het bedrijf. Vooral die bedragen die jullie hebben overgemaakt das toch niet normaal. Je wordt er zo vaak voor gewaarschuwd en dan nog trappen mensen daar in.
Zie nu je geld maar is terug te krijgen, zie het erg somber voor jullie in.
Deze strijd is eindeloos !!!!!!

giel1
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:01

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door giel1 »

felicitas schreef:denk dat elk bedrijf het wel kan overnemen, maar als je nog niks heb aanbetaald zou ik zeker weer een nieuwe ronde offertes opvragen doen en dan ook echt goed vergelijken en niet alleen een prijs want al die mooie goedkope aanbiedingen .....
als dat bedrijf inderdaad alles overneemt dus ook de ellende die is veroorzaakt door 3 k zonder dat daar nu opnieuw voor betaalt moet worden als je al heb aanbetaald is dat natuurlijk prachtig, maar ik zou zeker kijken wie dat andere bedrijf is en even checken bij de kvk of dat geen banden heeft met de oude eigenaren van 3 k, want niks is makkelijker om de deur dicht te trekken en gewoon de boel de boel laten en dan vervolgens weer fijn opnieuw beginnen, want hoe komt dat bedrijf aan deze adressen?? van gedupeerde klanten, misschien is het klanten bestand wel verkocht door 3 k??
Waarom nieuwe ronden wat betreft offertes er zijn genoeg bedrijven die wel erkent zijn.Kozionkozijn, Alkuplus, dat zijn bekende bedrijven met goede prijzen.
Nee mensen willen de goedkoopste. goedkoop is duurkoop.
Suc6

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik ben natuurlijk ook van de partij als we gezamenlijk actie ondernemen! Laat iemand een voorstel doen voor een ontmoeting. We kunnen bijvoorbeeld al wel al onze papieren bewijzen scannen en naar een centraal persoon mailen. Dhr Bakker heeft al een aangifte lopen in Almere. Mijn voorstel is om daarbij aan te haken.

wonderwanda
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door wonderwanda »

Als jullie een voorstel krijgen van van Zijl om de boel af te handelen,NIET DOEN!!!!!!
Hun hebben ons benadert en ze zouden langs komen om het een en ander te bekijken.Maar ze zijn net als 3k want de eerste keer kon hij niet weg van de zaak vanwege dat zijn telefoniste naar de tandarts moest en bij de tweede keer heeft hij niet eens de moeite genomen om de afspraak af te zeggen.We hebben dus voor niks gewacht.Dus net zo onbetrouwbaar als 3k.Ze spelen waarschijnlijk onder 1 hoedje.
Ik zou ook mee willen doen als jullie gezamenlijk iets gaan ondernemen.Afspreken voor de winkel of zo.Dan ben ik van de partij.

mio64
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 14:46

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door mio64 »

Beste Giel1,

Goedkoop is duurkoop inderdaad. Maar 3Kozijnen was helemaal niet goedkoop en wij zijn er zeker niet zomaar ingestapt.

Ben ooit begonnen met dit forum omdat wij vanaf vorig jaar januari al bezig zijn met deze heren. Hebben ook een hele tijd niet betaald en geld achtergehouden. Uiteindelijk leek het allemaal goed geregeld op een klein dingetje na. Dachten dat we alles afgehandeld hadden maar een jaar later bleek dat ze niet het merk hadden geplaatst waar we voor getekend hadden. Ook wij zijn dus gewoon opgelicht alhoewel wij wel alles geplaatst hebben gekregen maar je moet niet vragen hoeveel tijd en telefoontjes dat heeft gekost. En ook nu nog komen we achter verschillende gebreken en het feit dat de kozijnen en deur gewoon niet goed zijn geinstalleerd. Zijn druk bezig met een advocaat maar dat haalt niets uit vrees ik. Hebben contact gehad met Weru, Nedko, Gealan en Schuco maar ook die hebben allemaal problemen met 3K. Lijkt ons inderdaad ook een goed idee om allemaal bij elkaar te komen en de boel gezamenlijk te regelen. Alleen op die manier kan er misschien wat aan gedaan worden en deze mensen worden gestopt en op hun verantwoordelijkheden worden gewezen. Laat maar weten waar en wanneer.

theolona
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2011 16:18

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door theolona »

Reactie op ''Giel1'' mbt tot het gek zijn om aan te betalen en te goedkoop ??

in mijn beleving over 3K ; bij mijn diverse bezoeken:
-- dus niet over 1-nacht ijs gegaan --

Mooie showroom, veel personeel, 2 receptionistes,
kopje koffie, een goed hollands produkt besteld.
En ja aanbetaald. Daarna was niet alles meer koek-en-ei/Helaas.
Maar bij welke bedrijf betaal je niet aan ;
*nieuwe keuken aanschaffen: aanbetalen!
*nieuwe meubels kopen : aanbetalen! etc.

Dus leg nou niet de moeilijkheden bij de klant of die onnozel is
en of je het bij 3K voor niks kreeg.

giel1
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 feb 2011 12:01

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door giel1 »

theolona schreef:Reactie op ''Giel1'' mbt tot het gek zijn om aan te betalen en te goedkoop ??

in mijn beleving over 3K ; bij mijn diverse bezoeken:
-- dus niet over 1-nacht ijs gegaan --

Mooie showroom, veel personeel, 2 receptionistes,
kopje koffie, een goed hollands produkt besteld.
En ja aanbetaald. Daarna was niet alles meer koek-en-ei/Helaas.
Maar bij welke bedrijf betaal je niet aan ;
*nieuwe keuken aanschaffen: aanbetalen!
*nieuwe meubels kopen : aanbetalen! etc.

Ik begrijp heel goed wat jij voelt, Oke daar moet je ook aanbetalen maar geen duizenden euro`s als je een voorstel doet kun je ook bijv. 250,00 betalen,daar gaan ze ook mee akkoord. die kozijnen bestellen moeten ze toch.. Maar in de wereld van kozijnen is het vaak foute boel. Teveel sjoemellaars die er met de aanbetaling vandoor gaan.
als je er nog niets voor hebt gehad. Goede kozijnen zijn niet eens zo duur.
Gewoon rechtstreeks bij de leverancier bestellen, die de kozijnen maken en plaatsen en zonder tussen personen.

Nogmaals Suc6

Dus leg nou niet de moeilijkheden bij de klant of die onnozel is
en of je het bij 3K voor niks kreeg.
Jij bent er toch zelf ingetrapt !!!!!!!!!!!!!!!!!!! je had meer informatie moeten verzamelen. Maar ik vind je niet onnozel dat maak jij ervan en ik begrijp je frustatie heel erg goed.

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door felicitas »

mensen vergelijken vaak ook niet echt!, je kunt referenties natrekken waar geplaatst is, ook kun je kijken bij www.kvk.nl hier kun je bv nakijken hoelang een bedrijf eigenlijk bestaat, je zult verbaasd zijn hoe kort sommige bedrijven bestaan.
trek het adres ook is na op bv google maps, met streetvieuw kun je ook al een aardige kijkje nemen hoe het bedrijf er uitziet, je zult verrast zijn.

en natuurlijk is helaas niets uit te sluiten in deze wereld en zullen dit soort zaken altijd blijven bestaan.

maar het is altijd sneu voor mensen als ze dit overkomt laten we dat vooropstellen.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ook ik heb meerdere offertes aangevraagd en mensen over de vloer gehad. Ik ben zelfs naar Duitsland gegaan omdat het daar goedkoper zou zijn. 3Kozijnen was dichtbij, ik heb G.M. 2 keer over de vloer gehad en ik ben in de winkel geweest voordat ik tekende. Alles leek in orde, ik had er nog meer vertrouwen in dan bij andere aanbieders! Het zijn echte gehaaide oplichters. Hij belde zelfs toen mijn aanbetaling op zich bleef wachten: hij had namelijk nog een klant die zwarte aluminium kozijnen had besteld en dan kon hij twee bestellingen in een keer doen. Achteraf blijkt het allemaal gelogen, maar dat verwacht je niet als er zo'n verhaal komt. Deze heren zijn gehaaide oplichters die juist weten hoe ze betrouwbaar over moeten komen. En een bestelling doen van 13500 zonder aanbetaling? Doe je best maar! Ik ga het voortaan ook proberen, maar ik denk dat het niet lukt. Het enige wat je kan doen is een derde inschakelen, bijvoorbeeld een notaris.

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »


kozijnen1
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 feb 2011 12:16

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door kozijnen1 »

herman bakker schreef:Ik heb inmiddels aangifte van oplichting gedaan bij de politie van Almere, Operetteweg. De politie was van mening, dat er sprake was van voldoende hard bewijs: een brief, dat na aanbetaling de leveringsprocedure zou worden opgestart en de schriftelijke verklaring van de op het briefpapier genoemde leveranciers, dat er vanaf september geen bestellingen van 3kozijnen meer zijn binnengekomen. Dat houdt in, dat iedereen die na september 2010 besteld heeft en aanbetaald heeft, is opgelicht.
Ik steun het voorstel om gezamelijk actie te ondernemen, zeker als dat méér kans van slagen heeft.
Doe maar een voorstel voor een bijeenkomst, eventueel in een cafe of buurthuis, op een avond rond 20.00 uur.
De betreffende stukken zijn wat mij betreft voor eenieder beschikbaar. Ik zal daartoe nog even contact opnemen met de betreffende bedrijven.

Groet
Wat dachten jullie van donderdagavond 21 april om 20.00 uur voor de deur van 3 Kozijnen in Almere? We kunnen vanuit daar bepalen (afhankelijk van het aantal aanwezigen pers etc.) waar we vanuit daar dan evt naar toe gaan.

Graag reacties/aanmeldingen via dit forum zodat we al een beetje een inschatting kunnen maken van de opkomst en dan kunnen bepalen of het zin heeft om de afspraak door te laten gaan.

Groet

felicitas
Berichten: 159
Lid geworden op: 17 jun 2005 20:12

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door felicitas »

gewoon niet betalen bij opdracht, maar zo'n waarborgfonds is natuurlijk wel een goed middel, dit is een verzekering en die screent eerst een bedrijf voor ze de waarborg verzekeren, als ze het dus niet verzekeren weet je meteen hoe laat het is

herman bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 07 mar 2011 20:58

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door herman bakker »

Donderdag 21 april 20.00 uur is wat mij betreft prima.
Ik zal er zijn.

groet
herman

santen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2011 11:43

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door santen »

Hallo,
Ook wij hebben problemen met 3kozijnen. Zij hebben onze pui wel geleverd maar een raam was kapot en de buitenkant niet goed afgewerkt. Ook bleek bij navraag dat we waarschijnlijk helemaal geen WERU kozijnen hebben , die leverde namelijk al niet meer aan hun. Maar ja dat is achteraf.
Hebben nu dat grote raam laten vervangen door de glasverzekering en de buitenkant maar zelf afgewerkt. Ze hebben ons maanden aan het lijntje gehouden. Leken zulke vriendelijke mensen met een mooie winkel waar ik notabene bijna elke dag langs fiets als ik naar mijn werk ga.Bij vervanging van het raam bleek het op meerdere plekken beschadigd te zijn.

mio64
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 nov 2010 14:46

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door mio64 »

Donderdag 21-ste as. zullen wij ook aanwezig zijn.
Tot dan.

Superstans
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jan 2011 17:13

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Superstans »

Donderdag zal ik niet aanwezig kunnen zijn, maar ik ben wel zeer benieuwd naar het verdere verloop. Hoop dat jullie ook hier blijven updaten.
Bij ons is wonder boven wonder dus wel uiteindelijk alles geleverd, hoewel niet al te netjes, en na maanden wachten, omdat er eerst verkeerde bestellingen waren gedaan. Ook subsidie is verrekend op de laatste factuur, (die wij dus ook wel betaald hebben) Maar waar wij natuurlijk mee zitten is de service en garantie, wat normaal toch 10 jaar zou moeten zijn. Waar kan je nu heen als er over een tijd een probleem komt?

Radboudcc
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 mar 2011 08:56

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door Radboudcc »

Ik zal er ook zijn, donderdag!

wonderwanda
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 mar 2011 09:19

Re: 3Kozijnen Almere

Ongelezen bericht door wonderwanda »

Ja,ik kom ook a.s. donderdag.

Gesloten