Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

sjohie

Re: Reis geboekt - Overheidsregels veranderd

Ongelezen bericht door sjohie »

Revoked schreef:
04 mei 2021 06:42
scontra schreef: Volgende week komt het R.I.V.M. met een reisadvies voor de komende zomer.
Die hebben zich allang buitenspel gezet. Ze doen daar niet aan thuiswerken èn in het gebouw draagt niemand een mondkapje... En met al die veranderende regels verleggen ze, wellicht met opzet, de focus van het inenten. Dáár moet wat vaart in komen, dan is het na de zomer klaar met dat gedoe.
Het zal de ergste maatregelen wel doen laten verdwijnen, maar denken dat we na deze zomer er mee klaar zijn, is aan kinderlijke naïviteit grenzend wishful thinking. Net zoals de meeste virologen vorig jaar om deze tijd zeiden dat we er na de zomer van 2020 niet vanaf zouden zijn, hoeveel men dat ook hoopte/dacht na die 1e golf, is er ook geen viroloog die zegt dat het nu, na ronde 2, wel zo zal zijn, hoe graag iedereen dat zou willen.

SARS-CoV-2 is here to stay, maar we zullen er vermoedelijk na verloop van tijd mee leren leven, en het naar alle waarschijnlijkheid kunnen reduceren naar een impact vergelijkbaar met de jaarlijkse griep. Dus groepsimmuniteit door mild ziektebeeld en vaccinaties, en mogelijk iets van een jaarlijkse booster vaccinatie voor de kwetsbaren onder ons.

Dat zal volgens mij betekenen dat de meeste vakanties dit jaar, in een vorm of andere, door corona beïnvloed zullen gaan worden. En daar zal je als vakantieganger, rekening mee moeten houden. Dus niet zoals TS denken dat net als altijd, je máánden van te voren boekt, en er helemaal niks veranderd.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Nu boeken is gokken.

Jasper45

Ongelezen bericht door Jasper45 »

WalterCraanen schreef:
03 mei 2021 12:16
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja .. hoe pak ik dat dan aan, want de annuleringsverzekering dekt dit voorval niet.
Schade te claimen bij de veroorzaker.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Jasper45 schreef:
04 mei 2021 08:22
WalterCraanen schreef:
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja .. hoe pak ik dat dan aan, want de annuleringsverzekering dekt dit voorval niet.
Schade te claimen bij de veroorzaker.
Zou eerst even de voorwaarden lezen, oktober vorig jaar waren de meeste namelijk al zover aangepast, dat wereldwijde pandemieën er niet meer door gedekt werden.. :wink:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

WalterCraanen schreef:
Heb ik recht op kosteloze annulering en terugstorting van reeds betaalde bedragen en zo ja ..
Neen. De algemene voorwaarden worden niet aangepast. De prestatie wordt nog steeds geleverd, er wordt geen wanprestatie geleverd. Je komt dan al snel uit op overmacht en de onvoorziene omstandigheid, maar je hebt in Corona geboekt, had kunnen voorzien dat de overheid de regels zou veranderen en partijen hadden dat als ontbindende voorwaarde kunnen opnemen. Partijen hebben om hun motiverende reden er voor gekozen om een overeenkomst te sluiten zonder een dergelijke ontbindende voorwaarde.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

WalterCraanen schreef:
Daar kunnen we kort over zijn: nee

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

kweenie schreef:
03 mei 2021 23:29
Nijogeth schreef:
03 mei 2021 13:27
kweenie schreef:
03 mei 2021 12:43
dan snap ik sowieso niet dat je met een vliegvakantie het veel grotere risico wilt nemen dat je besmet raakt en twee weken thuis moet blijven.
Is dat risico nou daadwerkelijk zoveel groter? Volgens mij valt het op Gran Canaria alleszins mee en lopen er hier meer besmette mensen rond dan daar. Daarbij zul je daar veelal buiten vertoeven.
Ja, het risico is behoorlijk wat groter als je twee keer met z'n allen in het vliegtuig gaat en dat waarschijnlijk ook waarschijnlijk veel vaker dicht bij elkaar zit in het hotel, bv rond etenstijd.
Er is al vaak genoeg aangetoond dat een vliegtuig 1 van de veiligste omgevingen is die je kunt bedenken op het moment. De lucht wordt daar heel vaak ververst, zeker als je het vergelijkt met een huis, winkelpand of kantoor. En in hotels zullen ongetwijfeld maatregelen zijn genomen om afstand te houden, net zoals dat bij ons gebeurd. En je kunt altijd buiten gaan eten als het binnen niet ziet zitten.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Vliegen is weliswaar een van de veiligste manieren van transport, maar de luchtkwaliteit in die gesloten buis is zeker niet gezond te noemen.

https://www.gezondheidenwetenschap.be/r ... -en-ziekte

En dan nog het milieu aspect. Gezien de hoeveelheid uitstoot, samen met de corona toestand wereldwijd, zijn vliegvakanties in mijn ogen af te keuren.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Zelf wou ik ook op vakantie naar het buitenland. Maar gezien de omstandigheden in Nederland gaan we dit jaar maar weer in Nederland lekker op vakantie. Met een heerlijke jacuzzi en sauna bij het huisje. Zelf neemt u de gok ik neem het niet. U kunt misschien geen vakantie opnemen maar de werkgever hoeft u ook niet te betalen als u in zo’n situatie thuis moet zitten.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Het is nog geen juni. Landen rondom de Middellandse Zee hebben de toeristen in de zomer nodig.
De regels kunnen dan wel weer versoepeld zijn.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

PeterPeters1966 schreef:
04 mei 2021 09:58
Er is al vaak genoeg aangetoond dat een vliegtuig 1 van de veiligste omgevingen is die je kunt bedenken op het moment. De lucht wordt daar heel vaak ververst, zeker als je het vergelijkt met een huis, winkelpand of kantoor. En in hotels zullen ongetwijfeld maatregelen zijn genomen om afstand te houden, net zoals dat bij ons gebeurd. En je kunt altijd buiten gaan eten als het binnen niet ziet zitten.
Gaat niet alleen om die vlucht zelf, maar ook
(vooral) om de tijd in en om het vliegveld en de reis daar naartoe en daar vandaan. En natuurlijk ook de tijd in de hotels. Daar zullen vast ook maatregelen zijn genomen, maar als iedereen zich daar net zo 'goed' aan houdt als hier in Nederland, laat dan maar zitten...

WalterCraanen

Ongelezen bericht door WalterCraanen »

Iedereen hier hartelijk dank voor uw reacties. Ik heb er veel aan gehad.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen, er gaan mogelijk landen of gebieden naar code geel of groen waarbij je niet meer in quarantaine hoef bij terugkomst.

Hou het goed in de gaten. Het kan elke dag anders zijn.

Plaats reactie