Contact met Supersaver onmogelijk

jsteeghs
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2020 23:07

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door jsteeghs »

Ik heb in februari tickets geboekt met Supersaver. Het gaat om 250 euro, van Amsterdam naar Heraklion en terug; examenreis... De welbekende coronacrisis zorgde voor een annulering van de vlucht.
Vanaf het moment dat de vlucht geannuleerd was begonnen de problemen...
Je kreeg als tickethouder van een geannuleerde vlucht een mail toegestuurd waarin expliciet stond dat je twee keuzes had en zo snel mogelijk moest antwoorden. De keuzes waren; 1- Ik wil verder boeken met een open voucher, staat verder niks over deze voucher (wat je rechten daarmee zijn etc.). 2 - Ik ben al geholpen en hoef geen hulp meer.
Er werd verwacht dat je zo snel mogelijk reageerde. Natuurlijk was optie 1 van toepassing, ik wilde mijn geld terug.
Ik kreeg een voucher toegestuurd en wilde deze bij Lufthansa (de maatschappij waar ik mee zou gaan vliegen) invoeren. Toen stond er in zeer kleine lettertjes onderaan de policy: "Bij het aanvragen van mijn FlightVoucher vraag ik u om alle terugbetalingsopdrachten voor de opgegeven boeking te negeren."
Toen begon er een lampje te branden. Ik kan dus mijn geld terug vragen in een terugbetalingsopdracht! Maar hoe? Deze vraag heeft mij meerdere dagen bezig gehouden. Ik werd van Lufthansa weer terug naar Supersaver gestuurd en weer terug. Een zogenoemde "refund" leek onmogelijk. Verschrikkelijk duidelijk aangegeven, overal in kleine hoekjes en uitersten van de websites. Ik kreeg er genoeg van en besloot Lufthansa te bellen. Na 40 minuten in de wacht konden zij 'als luchtvaartmaatschappij en niet de "geld bewaarder" niks doen'....
Ik moest bij Supersaver zijn. Dat was zeker.
Na TWEE UUR in de wacht te hebben gestaan eindelijk gehoor! Ik sprak een zeer slecht verstaanbare vrouw die me probeerde te helpen.
Ik gaf mijn naam en vluchtinformatie. Zij herhaalde die en begon 'dingen uit te zoeken'. Ik kreeg 5 minuten geen gehoor, zelfs als ik vroeg naar hoe het ging. Toen ze terug kwam was ze onmogelijk te verstaan door de verbinding. Ik bleef geduldig. Toen zij ze dat ze nog 10 minuten nodig zou hebben. Ik vond dat wederom prima. Ik zat ondertussen al 4 uur achter elkaar op websites, die laatste 10 konden er ook nog wel bij...
Maar toen.
Verbinding verbroken.
Ik gaf op. Ik had alles geprobeerd. Er werd maanden niet gereageerd op mails, ik werd van de kast naar de muur gestuurd op de websites, Lufthansa gaf aan niks te kunnen doen en Supersaver hing simpelweg op.
Dit zijn verschrikkelijk nare praktijken. Er zullen honderden, zo niet duizenden mensen het zelfde probleem hebben als ik. Het gaat dan ook om honderdduizenden euro's aan geld wat niet meer terug wordt gezien.
Ik hoop met het schrijven van dit verhaal dat er meer met mij zullen zijn, die dit absoluut niet vinden kunnen. Ik hoop dat er zo veel mensen zijn die dit lezen en delen, dat er een uitzending aan wordt besteed. Mensen moeten gewaarschuwd worden voor dit soort bedrijven. Deel je verhaal en je kunt er meer uithalen dan bij Supersaver ooit mogelijk zal zijn!

Arjenvastenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2020 04:35

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Arjenvastenburg »

Wij hebben ook zo'n ervaring. Onze 4 afgelopen november via supersaver.nl bij KLM geboekte tickets naar Amerika zijn onlangs door de KLM geannuleerd. Op zich zijn we daar blij mee want hoewel we er lang voor gespaard hebben vonden we het niet verantwoord deze zomer een rondreis in de Usa te maken.

Het refund formulier op de KLM site geeft een foutmelding als we onze tickets invoeren waarin staat dat we de refund niet via dit formulier kunnen aanvragen maar dat we dat of bij de tussenpersoon moeten doen of bij de helpdesk reserveringen van de KLM.

Na meerdere keren in de wacht gestaan te hebben waarbij KLM steeds de verbinding verbrak hebben we uiteindelijk contact gekregen. Een vriendelijke medewerker gaf aan dat we inderdaad recht op teruggave hebben, fijn want het is bij elkaar echt een fors bedrag 4600 euro. Tot nu toe leek het goed te gaan. Omdat we echter niet rechtstreeks bij KLM geboekt hebben maar via supersaver.nl zegt KLM dat we via supersaver het verzoek tot restitutie moeten doen, ondanks dat op de KLM site staat dat dat ook kan bij de eigen helpdesk reserveringen.

Dan maar Supersaver proberen te bellen.
Supersaver is telefonisch echter niet bereikbaar (uren in de wacht) en ook is er geen emailadres op de site meer te vinden. Wel staat er tekst op de site van Supersaver dat je volgens de Europesche wetgeving ook altijd rechtstreeks bij de airline, dus KLM, de restitutie kunt aanvragen.

Met deze infornatie dan maar weer naar KLM gebeld en na meerdere pogingen en eindeloos wachten uiteindelijk weer contact gekregen maar de dame die we aan de lijn kregen was onverbiddelijk. Nee dat kunnen wij niet voor u doen ook al staat het op de KLM site dat dat wel kan en EU wetgeving dat ook aangeeft.
Hoezo van het kastje naar de muur. Een leidinggevende kregen we ook niet te spreken en uiteindelijk heeft ze de verbinding verbroken.

We zijn een hele avond bezig geweest en nog geen stap verder.

Ik koop iets via een Nederlandse site bij een Nederlandse vliegmaatschappij KLM, KLM levert niet, zegt dat ik wel recht heb op teruggave en ipv dat automatisch geld teruggestort wordt of ze me daarmee helpen doen ze niets voor je. Hoezo consumentenrechten. En dan gaan er miljarden belastinggeld naar KLM........

En ik heb liever dat KLM geld naar mij terugstort dan naar supersaver, wat als die failliet gaat of gewoon niet terugbetaald?

Uiteindelijk in een verre uithoek van de Supersaver site toch nog een refundformulier gevonden en ingevuld. Daarop een automatische mail gekregen dat op volgorde van prioriteit mails opgepakt worden en dat we niet mogen bellen of mailen voor de status. Echt vertrouwenwekkend. Geen idee of en wanneer er iets gebeurt.

Ik heb begrip voor de ongekende drukte maar dit zou zo toch anders moeten kunnen.

Ik heb voor wat het waard is voor de zekerheid maar screendumps van beide sites gemaakt en geluidsopnames van de gesprekken met KLM.

Hopelijk besteedt radar een uitzending aan dit dosssier. Het Nederlandse consumentenrecht wordt met voeten getreden.

Arjen Vastenburg

rjleen
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2016 14:09

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door rjleen »

Erg klantonvriendelijk en ronduit schandalig.
Wij hadden in de maand mei een trip naar Rome geboekt met 6 personen via Supersaver bij Alitalia. Op 19 maart 2020 heb ik dit, mede op advies van Supersaver zelf, geannuleerd en gevraagd om een refund. Ik heb daar een bevestiging van Etraveli ontvangen met een tracknummer. Begin april heb ik wederom van Supersaver verschillende mails ontvangen om de reis te annuleren en een voucher te ontvangen voor de tickets. Dat heb ik dus nogmaals gedaan en melding gemaakt dat ik het op 19 maart ook al een keer gedaan had. En vanaf dat moment krijg ik alleen maar berichten dat het meer dan 60 dagen gelden is dat ik gereageerd heb en dat de kwestie is afgehandeld.
Op 12 mei kreeg ik een bericht met mijn check-in status en daar staat nadrukkelijk bij dat de vlucht is geannuleerd. Op 14 mei krijg ik meerdere berichten over de status van onze vlucht, die nu schijnbaar gewoon doorgaat tijdens de lockdown van Italië?? Op alle berichten die ik verder stuur of probeer te bellen krijg ik steeds dezelfde antwoorden. Ik begrijp dat het in deze tijd allemaal een beetje hectisch is, maar volgens mij kunnen we naar onze euro's fluiten. Erg klantonvriendelijk en ronduit schandalig!!

ffemm
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2020 21:14

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door ffemm »

Hierbij dezelfde klacht, onmogelijk te bereiken. De website van SuperSaver staat vol met: je moet naar je vliegtuigmaatschappij voor een refund of voucher. UIteraard sturen de vliegtuigmaatschappijen je weer terug - als je daar al contact mee krijgt. Voor mij Transavia en Icelandair. Voor de vluchten heb ik geen enkele voucher ontvangen; dat lijkt mij toch het minst om te doen.
Is het dat SuperSaver deze voucher niet ontvangen heeft, wel ontvangen maar geparkeerd of simpelweg de organisatie niet aankan.
Voor mij allemaal mogelijkheden; waarbij je voor 2 respect op kan brengen van het wachten maar ik voel aan dat er gewoonweg vele consumenten de dupe zijn.

Ook de vliegtuigmaatschappijen zijn niet goed te bereiken en proberen elke toenadering af te schepen met bandjes, Whatsapp en bij Transavia wordt alvast gezegd dat je 3 maand kunt wachten op een reactie. Vandaag het schrijnende bericht dat ook Transavia na het open stellen van de vluchten tickets uitgeeft, annuleert en vervolgens niet bereikbaar is. Schrapende organisaties - wellicht om te overleven nadat de consument ze heeft uitgemergeld voor de laagste laagste prijs.

Inclusief mijzelf; ik heb geleerd en zal beter mijn best doen voor het verkrijgen van kwaliteit dan snelheid.

Wat mij nog een raadsel is, waar nu eigenlijk het probleem en dus het geld ligt. Aan SuperSaver is de betaling gedaan, indien dit direct doorgaat naar een vliegtuigmaatschappij begrijp ik zeer goed dat zij nu ook moeten wachten op het geld en niet kunnen starten met het terugbetalen. Maar in dat geval zouden vouchers wel gewoon een optie moeten zijn.

Iemand weet van een gezamenlijke (online) claim?

Marhes
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jul 2020 09:16

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Marhes »

Wij hebben voor 4 personen een retour Amsterdam - Stockholm geboekt en zouden vandaag, 9 juli 2020, vertrekken. De vlucht gaat niet door want SAS vliegt niet. Van Supersaver hebben we tot op heden niets vernomen, geen annulering maar verder ook geen enkele reactie. Supersaver is niet te bereiken, de vliegmaatschappijen, heen met SAS en terug met Norwegian verwijzen naar Supersaver. Ik zal nooit meer via een tussenpersoon een vlucht boeken in de toekomst. Al die ‘tussenpersonen’ zouden moeten verdwijnen, ze doen geen enkele moeite en strijken alleen geld op.

Merlijnn
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2020 13:49

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Merlijnn »

En wat gebeurd er als je antwoord op een door Supersaver verstuurde mail? Ik heb zojuist op een mail van hen geantwoord en kreeg geen foutmelding als "je mail is niet aangekomen door een onjuist mailadres". Dat lijkt erop dat de mail toch bij hun is aangekomen. Maar we zullen zien of ik de komende maanden ook een mail terug krijg.

Als iemand een manier heeft om een refund aan te vragen via Supersaver, hoor ik die graag!

Op de website hebben ze het over een formulier dat ingevuld moet worden. Formulier is nergens te vinden. Bellen? Blijkbaar sta je een uur in de wachtrij en krijg je dan alsnog niemand aan de lijn, als ik de reacties hier moet geloven. Heb zelf maar voor de zekerheid na 10 minuten opgehangen :)

Fazant
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:38

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Fazant »

Na 01-09-2020 geen enkele reactie meer van SuperSaver
Op 17-06-2019 voor twee personen tickets geboekt bij SuperSaver voor retourvlucht Australië. We vlogen met luchtvaartmaatschappij de Emirates. Eind maart kregen we bericht van de Emirarten dat de terugvlucht i.v.m. Covid 19 geannuleerd was.
Op 26-04-2020 bericht van SuperSaver dat terugbetalings verzoek is doorgestuurd naar de Luchtvaartmaatschappij. Daarna steeds op de 1e en 15e van de maand een bericht dat aanvraag in behandeling is. Na 1-09-2020 geen enkel bericht meer van SuperSaver.
Op 1-09-2020 nog wel een bericht dat terugbetaling was goedgekeurd en even daarna het bericht dat dit een fout bericht was. Dit is ook tevens het laatste bericht van SuperSaver.
Komt SuperSaver hiermee weg?

queensworld
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2020 14:07

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door queensworld »

Het wordt tijd dat deze organisatie wordt aangepakt. Door ons is een rechtszaak aangespannen betreffende een niet terugbetaald bedrag om dat er iets fout was gegaan bij de reservering. steeds weer het zelfde liedje. binnen 3 of 5 werkdagen krijgt u het geld.

Via onze rechtsbijstand verzekering SuperSaver BV gedagvaard. KvK op moment van dagvaarding in Nederland Heerhugowaard. Betekenis van dagvaarding op dit adres gedaan. Rechtszaak gewonnen. Wat blijkt nu, SuperSaver heeft snel het adres gewijzigd naar Zweden terwijl het een BV is naar Nederlands recht. Doel om het recht te ontkomen omdat zij denken dat klanten toch niet tot het uiterste gaan omdat het te kostbaar is.

Wij zijn opzoek naar mensen welke met ons bereid zijn een faillissementsaanvraag in te dienen dus als steunvordering kan dienen.
Dit dient wel significant te zijn om succesvol te zijn. Wij zoeken minimaal 20 vorderingen waar bewezen kan worden dat ondanks vele toezeggingen de betaling is uitgebleven.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

queensworld schreef:
04 nov 2020 14:17
Wij zoeken minimaal 20 vorderingen waar bewezen kan worden dat ondanks vele toezeggingen de betaling is uitgebleven.
Dan raad ik je aan actief op zoek te gaan. Op deze site via de zoekfunctie en een persoonlijk bericht, bij de buren van Kassa via reacties? Enz.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

queensworld schreef:
04 nov 2020 14:17
Wij zoeken minimaal 20 vorderingen waar bewezen kan worden dat ondanks vele toezeggingen de betaling is uitgebleven.
Die toezeggingen heb je niet eens nodig. Voor het voldoen aan de pluraliteitseis bij de faillissementsaanvraag is het bestaan van een onbetaalde opeisbare vordering voldoende.

AhmedAlazzawy
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2020 21:26

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door AhmedAlazzawy »

queensworld schreef:
04 nov 2020 14:17
Wij zijn opzoek naar mensen welke met ons bereid zijn een faillissementsaanvraag in te dienen dus als steunvordering kan dienen.
Dit dient wel significant te zijn om succesvol te zijn. Wij zoeken minimaal 20 vorderingen waar bewezen kan worden dat ondanks vele toezeggingen de betaling is uitgebleven.
Hallo,

Ik heb een soortgelijke ervaring met Supersaver en heb meerdere mails ontvangen waarbij ze beloven er snel achterna te gaan. Ik ben bereid om samen een faillissementsaanvraag in te dienen.

Op welke manier kunnen wij het beste contact met elkaar opnemen?

HilkeVisschers
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2020 17:23

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door HilkeVisschers »

Een goede avond,

Ryan Air heeft bevestigd de kosten over gemaakt te hebben naar Supersaver in september. Tot op heden niks terug gezien. Daarom zou ik graag zou ik mee willen doen aan het indienen van een claim. Ik hoor graag hoe ik u kan bereiken.

Mvg Hilke

AriedenBesten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2021 16:13

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door AriedenBesten »

Tja, ik lees alle reacties op Supersaver en ik heb dezelfde ervaring. We zitten inmiddels 9 maanden in het "Coronatijdperk" en communicatie is zeer matig. In mijn geval gaat het om 2 boekingen die zijn gecancelled door airlines, beide boekingen derhalve. Supersaver weigert om mij de betaalde reissommen te vergoeden (totaal EUR 900); wat kan ik hier aan doen, iemand een advies? Ik lees verontrustende berichten over een verplaatsing van een juridische entiteit naar Zweden en dergelijke, maar ik sluit mij graag aan bij een juridisch initiatief waarover gesproken is. Bij wie kan ik mij melden?

JGvRossum
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2021 17:23

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door JGvRossum »

Wij wachten ook al driekwart jaar op 800 euro die we terug zouden krijgen voor een geannuleerde vlucht.
We blijven maar informeren naar de status, maar krijgen nul op rekest.
Als er juridische initiatieven gestart worden, doen wij ook graag mee!

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Al contact opgenomen met je rechtsbijstandverzekering opgenomen?

JVTilborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2021 10:46

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door JVTilborg »

Zelfde ellende met supersaver,
Al een jaar aan het wachten en nogsteeds geen terugbetaling.
Ik doe graag mee bij wie kan ik mij melden?
Gaat hier toch bij ons om ruim €1900!!!

Mariannakl
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 okt 2018 16:39

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Mariannakl »

Hoe krijgen we het geld terug van SuperSaver ? Ik vind dit echt niet kunnen , het gaat hier om een ticket die besteld en betaald is in een EU Land en door een EU bedrijf . Al een jaar probeer ik mijn geld terug te krijgen van mijn geannuleerde vlucht naar USA , tevergeefs 😓😓😓

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Handigste manier is om bij je creditcard maatschappij een beroep te doen op aflevering garantie. Of als je een rechtsbijstandverzekering hebt, ga dan daar heen.

Zonder creditcard en rechtsbijstandverzekering kan je een deurwaarder inschakelen. Dit moet je doen in het land waar hun gevestigd zijn. Dan is het hopen dat de kip veren heeft.

Fazant
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 feb 2007 08:38

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Fazant »

Hadden geboekt via SuperSaver. Terug reis door vliegmaatschappij vanuit Australië voor twee personen geannuleerd i.v.m. corona. Betrof vlucht van april 2020. Hiervan op 13 januari een deel terug ontvangen. Over het overige deel een klacht ingediend maar hierover geen respons.

Annejur79
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2021 14:00

Re: Contact met Supersaver onmogelijk

Ongelezen bericht door Annejur79 »

Toch wel fijn om te lezen dat heel veel mensen problemen hebben met Supersaver. Ik herken heel veel in de verhalen. Ik ben nu wel benieuwd hoe het is afgelopen met veel mensen? Of loopt het nog steeds? Bij mij nl wel. Kan consumentenbond iets voor ons betekenen? Ik heb nu mijn rechtsbijstand ingeschakeld maar ik moest eerst met consumentenbond contact opnemen... En de teruggave via creditcard? Heeft iemand dat al gedaan?

Plaats reactie