Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Kees2850

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door Kees2850 » 21 mar 2020 08:41

@manjh OK. Helder. En als je betaalt en zij gaan annuleren dan zou je alles terug moeten krijgen neem ik aan. Ik weet niet of het over veel geld gaat en of je dat kan opbrengen maar is ook een optie misschien?

Overigens elk reisbureau heeft een direct eigen contact met in dit geval Tui. Waarom kunnen zij jou niet helpen daarbij?

manjh

Ongelezen bericht door manjh » 21 mar 2020 13:19

alfatrion schreef:
21 mar 2020 08:33
Ik zou gewoon een brief sturen waarin je aangeeft dat je de betaling opschort vanwege het aannemelijke risico dat jouw reis doorgaat. Als je hierom vraagt dan heb je kans dat dit kan worden gezien dat je niet hebt opgeschort met het risico dat jij de gene bent die tekortgeschoten bent. Opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen.
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je zin niet.
Raad je aan om WÉL een brief te schrijven? Maar daarna zeg je dat ik dan de kans heb...enzovoort?
En "opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen"?

manjh

Ongelezen bericht door manjh » 21 mar 2020 13:24

Kees2850 schreef:
21 mar 2020 08:41
@manjh OK. Helder. En als je betaalt en zij gaan annuleren dan zou je alles terug moeten krijgen neem ik aan. Ik weet niet of het over veel geld gaat en of je dat kan opbrengen maar is ook een optie misschien?

Overigens elk reisbureau heeft een direct eigen contact met in dit geval Tui. Waarom kunnen zij jou niet helpen daarbij?
Als ik betaal, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. de reis gaat door, en ik zit in de na-weeen van de Spaanse lockdown. Lijkt me geen pretje.
2. de reis wordt geannuleerd door Tui, en ik krijg geen geld terug maar een voucher.
Als deze Corona problemen lang gaan duren zijn er straks heel veel mensen met een voucher, en wordt de kans steeds groter dat er klappen vallen in de reisbranche. Als Tui failliet gaat, dan garandeert de SGR de vouchers, maar kunnen zij dat aan als het zo enorm veel is?

Reisburo heeft me gezegd dat zij niets verder kunnen bieden dan dit. Ik betaal, en verval mogelijk in de voucher. Of ik annuleer, en ben dan 15% kwijt (is ongeveer de aanbetaling).
Betalen van zo'n bedrag (E. 1250) voelt een beetje vreemd, omdat de kans zeer groot is dat de reis toch niet doorgaat.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 21 mar 2020 13:27

manjh schreef:
21 mar 2020 13:19
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je zin niet.
Raad je aan om WÉL een brief te schrijven? Maar daarna zeg je dat ik dan de kans heb...enzovoort?
En "opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen"?
Ja, wel een brief schrijven. De boodschap is ala "ik schors de betaling op vanwege het risico dat u de reis niet zult kunnen uitvoeren."

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 21 mar 2020 14:15

@manjh poeh € 1250,-- is wel veel geld ja. Maar zou dan maar raad van @alfatrion opvolgen denk ik?

En begin mei zal er echt nog geen vluchten gaan naar Spanje gezien de situatie nu vermoed ik. Maar ja of je dat risico moet nemen?

manjh

Ongelezen bericht door manjh » 22 mar 2020 11:44

Eens. Ik vind dat we ons soepel moeten opstellen, maar dan geldt dat voor beide kanten (zowel de klant als de reisaanbieder).

Plaats reactie