LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Kaat67
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2020 16:37

Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Kaat67 »

Wij hadden 2 vakanties bij Landal geboekt, maart 2020 en mei 2020. In overleg met Landal is maart nu kosteloos verzet naar november. Mei komt heel erg snel dichterbij en het is een vakantie in Duitsland waar alle parken volledig gesloten zijn ivm Corona op dit moment.

Landal heeft wat info op hun site staan en over Duitsland staat er dit: "Heeft u al een boeking gemaakt voor een park in Duitsland met een aankomst in deze periode? U kunt uw reservering omboeken naar een andere periode in 2020 of naar een ander park. Het totaalbedrag van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u het verschil extra".
Omboeken naar 2021 is niet mogelijk volgens Landal en geld/voucher terug ook niet, terwijl deze opties voor ons oké zouden zijn
Wij willen deze vakantie niet ook naar het najaar verschoven hebben omdat het hier gewoon geen optie meer is.

Wij vragen ons af of Landal niet verplicht is een jaar aan te houden voor het omboeken en/of voucher (desnoods ipv geld terug) te geven die een jaar geldig blijft. Kan iemand ons helpen?
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2020 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Kikker2020
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mar 2020 15:37

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Kikker2020 »

Dat is vreemd.. Ik lees juist op https://www.klacht.nl/landal-greenparks ... eld-kwijt/ dat er vanaf afgelopen maandag wel vouchers met een jaar geldigheid verstrekt worden.. Misschien is mei nog te ver vooruit en hopen ze dat alles dan weer gewoon zijn doorgang kan vinden..

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door BL2 »

Wettelijk moet Landal gewoon het bedrag terugbetalen. Het is bizar dat klanten met hun spaargeld bedrijven overeind moeten houden !

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ja, dat zag ik ook even over het hoofd. Het 'juridisch recht hebben op geld terug' geldt natuurlijk pas als het bedrijf niet kan leveren en annuleert. Dat op dit moment de mogelijkheid geboden wordt om mei-boekingen te verzetten, sluit op zich niet uit dat het park in mei open zal zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door sylvesterb »

BL2 schreef:
24 mar 2020 21:49
Wettelijk moet Landal gewoon het bedrag terugbetalen. Het is bizar dat klanten met hun spaargeld bedrijven overeind moeten houden !
Alleen als ze in mei nog gesloten zijn. Maar is het echt nodig om in elk topic je verontwaardig te uiten over de vouchers

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door BL2 »

Ja, het advies/tip/reactie wordt hier per topic gegeven.
Kan mij immers niet voorstellen dat TS mijn bijdrage uit een ander topic gaat halen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door tttlocke »

TS kan uw bijdrage het beste negeren: op basis van de beschikbare informatie kan niet geconcludeerd worden dat het park niet open zal zijn in mei. Dus dat Landal 'wettelijk gezien gewoon terug moet betalen' is niet juist.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

Het jaar-probleem lijkt mij simpeler verklaard: bij Landal is het jaar 2021 nog niet geopend of boekbaar. Om te boeken heb je prijzen nodig en als die niet bekend zijn, kun je hooguit reserveren of een optie nemen, maar geen vaste afspraak in de agenda zetten.

jhogaarts
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008 16:32

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door jhogaarts »

Wij hebben geboekt voor Oostenrijk al in januari dit jaar. Wij gaan eind juni voor 2 weken naar Maria Alm. Ik had de vraag gesteld via FB aan een mdw van Landal of ik de laatste termijn in april nog moest betalen. Advies was om dat maar wel te doen. Anders heb je zeer waarschijnlijk nergens recht op en ben je de 1e betaling ook kwijt. Men vertelde mij ook dat mocht het niet door gaan er om geboekt kan worden of een kosteloze annulering.
Dus niet zelf annuleren maar afwachten wat Landal gaat doen denk ik.
Moet dan ook nog 2x het hotel in Duitsland (gratis) annuleren. Wij doen op de heen en terugreis een hotel nemen in Duitsland (Karlsruhe) wij vinden dat relaxter rijden.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Omboeken Landal-vakantie naar 2021 niet mogelijk

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

jhogaarts schreef:
30 mar 2020 14:23
Wij hebben geboekt voor Oostenrijk al in januari dit jaar. Wij gaan eind juni voor 2 weken naar Maria Alm. Ik had de vraag gesteld via FB aan een mdw van Landal of ik de laatste termijn in april nog moest betalen. Advies was om dat maar wel te doen. Anders heb je zeer waarschijnlijk nergens recht op en ben je de 1e betaling ook kwijt. Men vertelde mij ook dat mocht het niet door gaan er om geboekt kan worden of een kosteloze annulering.
Dus niet zelf annuleren maar afwachten wat Landal gaat doen denk ik.
Dat is het juiste advies. Niemand kan in de toekomst kijken en niemand weet wanneer wat weer open mag en kan gaan. Die onzekerheid is lastig, maar aan de andere kant kant je sowieso geen andere vakantie boeken. Gelukkig dat reisorganisaties een stukje onzekerheid al willen wegnemen door bewust tot een bepaalde datum alles al te annuleren. En voor daarna is en blijft het afwachten.

Waarschijnlijk wordt het een jaar zonder vakanties. En het voordeel is dat de vakantie voor volgend jaar dan al voor een groot gedeelte betaald is. Nu door de zure appel heen bijten ten volgend jaar genieten van een vakantie met meer budget omdat je nu meer kan sparen.

Gesloten