LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Denise97
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2020 10:33

Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Denise97 »

Onze reisorganisatie beroept zich op artikel 504 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek en zegt dat zij niks hoeven te vergoeden, doordat het overmacht is. Maar zij krijgen toch ook een vergoeding van de gemaakte kosten, zoals de vliegtickets? We kregen een mail dat we het maar met de verzekering moesten regelen, maar die keren niks uit. Het kan toch niet zo zijn dat wij ons geld kwijt zijn en hun niet tot een passende oplossing komen? Wij hebben een pakketreis geboekt en die kunnen zij niet uitvoeren, maar dan moet het toch niet zo zijn dat wij gewoon al ons geld kwijt zijn? Helaas is het reisbureau telefonisch onbereikbaar en willen ze ons niet te woord staan. Ik weet echt niet wat ik moet doen en hoop echt dat iemand ons hiermee kan helpen.

NeoDutchio
Berichten: 12273
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dat bedrijven slechte bereikbaar zijn is niet vreemd te noemen. Heeft niets te maken met niet willen te maken, maar met minder personeel en meer werk worden antwoorden op bepaald vragen niet meer gegeven.

Wat er exact aan de hand is bij u is niet duidelijk. Uw reis is schijnbaar geannuleerd. Wat heeft een verzekering daar mee te maken? Als de reis geannuleerd is vanwege corona wordt in eerste instantie een voucher aangeboden voor een nieuwe reis. Dit om de reisorganisatie wat lucht te geven.
En om wat voor een vergoeding heeft u het? Bij overmacht hoeft er inderdaad geen schade vergoedt te worden. Externe kosten, zoals een visum of inenting zijn dan voor eigen rekening.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

U kunt naar de rechter. Artikel 7:509 BW maakt duidelijk dat u recht heeft op terugbetaling van uw geld binnen uiterlijk 14 dagen. Voor verdere vertraging heeft u recht op vermeerdering van de wettelijke rente (art. 6:119 BW).

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door piet44m »

Door het gereis en met het vliegtuig helemaal hebben we de corona pandemie aan te danken. de plagen uit het verleden waren ook dankzij de reislustigen ,de Spanjaarden brachten zonder het te weten de inca en aztheken om ,de pest kwam met vlooien op ratten in europa uit Azie .de spaanse griep kwam uit de USA . hongkong griep enz enz ,tal van vervelende insecten met ziekten geimporteerd.
En meer mensen dood dan door oorlogen en geweld .En dit toerisme is ook nog is totaal vermijdbaar

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

schrijf als eerste een aangetekende brief met daarin vermeld dat u geen gebruik wenst te maken van een voucher maar uw geld terug wilt, geef hen in deze brief een termijn waarbinnen u dit geregeld wilt hebben....

krijgt u geen bericht of een afwijzing zet er dan een gerechtsdeurwaarder op....

Ineke56
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2020 14:10

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Ineke56 »

Is deze reisorganisatie niet aangesloten bij de ANVR, want deze staan uiteindelijk garant hiervoor.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door mahadma »

De rechter gaat het druk krijgen, files en files. En daarna zijn de reisburo's faillet. Ik zie de topics al in 2021: er zijn weinig reisburo's en ze zijn duur.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door sjohie »

Hoe kom je er precies bij dat ze een vergoeding zouden krijgen voor gemaakte kosten? De overheid biedt bedrijven een aantal hulpmiddelen, oa de NOW voor het kunnen betalen van de salarissen, maar volgens mij is er niks geregeld voor tickets die zij al ingekocht hebben, of geld wat ze al aan hotels hebben doorgegeven. Dat is ook waar ze de problemen mee hebben, veel van het geld wat klanten hebben aanbetaald, hebben zij al weer verder gebruikt om de tickets en hotels bij die geboekte reizen te financieren, dus veel van dat geld hébben ze niet meer op de bankrekening staan.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hawk-Eye schreef:
10 apr 2020 14:11
schrijf als eerste een aangetekende brief (...).
Waarom toch altijd die oproep om geld uit te geven? Ik maak zelf gebruik van e-mail en gewone post en dat werkt net zo goed. Ik heb bij de rechter nog nooit het verweer gezien dat de post niet aangetekend is verstuurd.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewone aangetekende post is sowieso schijnveiligheid: het bewijst niets.

Gebruik dan gewoon een deurwaardersexploot :P

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

mahadma schreef:
10 apr 2020 14:21
De rechter gaat het druk krijgen, files en files. En daarna zijn de reisburo's faillet. Ik zie de topics al in 2021: er zijn weinig reisburo's en ze zijn duur.
En dan Frits Spits met het filenieuws. Er staan vandaag 11 files voor de rechtbanken, maar gelukkig zijn de snelwegen filevrij.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
10 apr 2020 16:54
Gewone aangetekende post is sowieso schijnveiligheid: het bewijst niets.

Gebruik dan gewoon een deurwaardersexploot :P
Ik heb van een bloempje gehoord dat we helaas geen deurwaarder hier op het forum hebben die ons kan vertellen hoe dat werkt.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Gewoon ff een aangetekende brief sturen naar de deurwaarder, dan weet je zeker dat hij de envelop heeft ontvangen.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat als mijn reisorganisatie niks wil vergoeden?

Ongelezen bericht door juliomariner »

En ik dacht dat het maken van (sluik)reclame hier niet was toegestaan. :D

Gesloten