Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

ben.rietveld

Re: Dikke 'boete" bij annulering Corendonvlucht

Ongelezen bericht door ben.rietveld »

Update Corendon per 09-06-2020:

Nieuwe omboekregeling

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen die worden genomen, merken we dat een deel van onze klanten nu liever niet op reis gaat. Daar hebben we begrip voor. We hebben eerder aangegeven dat klanten desgewenst hun reis kunnen omboeken, maar dat daarvoor de beperking geldt dat vertrekdatum en reisduur hetzelfde moeten blijven. Dit beleid wijzigen we; we geven u nu veel meer mogelijkheden om uw boeking te wijzigen.

Hieronder geven we details van ons nieuwe omboekbeleid weer:

◾ Iedereen die een reis heeft geboekt met een boekingsdatum tot en met 3 juni 2020 en met een vertrekdatum tot en met 31 oktober 2020, mag zijn reis kosteloos omboeken.

◾ Uitgezonderd zijn de boekingen van Formule 1 reizen, zeecruises en vakanties waarbij de bestemming Nederland of België is.

◾ U kunt de bestemming, de vertrekdatum, de reisduur en het reisgezelschap (de deelnemers aan de reis) wijzigen.

◾ De uiterste vertrekdatum van uw nieuwe reis is 31 oktober 2021.

◾ U kunt uw omboeking uiterlijk tot en met maandag 15 juni 2020 aan ons doorgeven. U kunt dit doen via dit webformulier. U ontvangt een schriftelijke bevestiging van ons wanneer wij uw omboeking hebben verwerkt. We behandelen de binnengekomen wijzigingen in volgorde van de vertrekdatum van de oorspronkelijk reis. Het kan daarom even duren voordat u een reactie van ons krijgt, wanneer de oorspronkelijke vertrekdatum later in dit jaar ligt.

◾ We vragen u dringend om geen telefonisch contact op te nemen met ons Contact Center, tenzij het echt noodzakelijk is. Het is hier momenteel erg druk en we willen zoveel mogelijk de wachtrij proberen te beperken.

Tot slot

We hopen dat we met ons nieuwe omboekbeleid bij een deel van onze klanten zorgen weg hebben kunnen nemen. Voor degenen die deze zomer graag met ons op vakantie gaan: we werken er achter de schermen hard aan om u snel duidelijkheid te geven over uw vakantie. We hopen van harte dat we u deze zomer bij ons aan boord of in het hotel mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jun 2020 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsnaam verwijderd

Ton Quichot

Ongelezen bericht door Ton Quichot »

Anderzijds was Corendon een van de eerste die in het begin al meteen voor een langere periode alle vluchten annuleerde. Tot eind mei dacht ik. Dit in tegenstelling tot vele anderen die meer salami-techniek (elke keer een beetje verder annuleren) volgden.
En nu verwachten ze in juli weer te kunnen vliegen en zien zelf geen reden te annuleren.
De enige manier om iets gedaan te krijgen voor de VOORBIJE periode is in EU verband. Er zou dan sprake moeten zijn van voor de consument bezwaarlijke reisvoorwaarden. Hierbij teken ik aan dat een negatief reisadvies slechts een INDICATIE is die tot annuleren kan leiden. Geen wet van Meden en Perzen dus. Een verkapt negatief reisadvies (woorden van premier Rutte) of een steeds voortschrijdend negatief reisadvies, of code oranje, zijn wellicht ook een geldige reden.
Maar helaas moet dat allemaal juridisch uitgeplozen worden wat voor de individuele consument een te zware zaak lijkt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar wat moet er gedaan worden dan? Gewoon op vakantie gaan als u kunt, waarom zouden mensen ineens niet gaan?

Afrit

Ongelezen bericht door Afrit »

Lieve mensen... Even een update
Ondertussen heb ik de vliegtickets geannuleerd (na 95 minuten telefonisch wachten).
Ze houden 30 procent in als "boete" (ze noemen het zelf boete)
Maarrrrrr; het geld wordt pas overgemaakt 2 maanden nadat het reisverbod wordt opgeheven.
Als ik vraag: Waarom? Ze zeggen dat het door COVID-19 maatregelen komt. Dus COVID maatregelen zijn eenzijdig.
Tevens; ik weet niet over welke reisverbod ze hebben. Ik was vorige week naar Turkije gegaan en nu ben ik terug in Nederland.

1 ding weten ze goed: niemand gaat naar een advocaat voor dit soort bedragen. en ze maken daar vies misbruik van. Maar goed: corendon en mijn naam komen nooit meer samen (totdat ik mijn resterende bedrag terug heb).

De Gelaarsde Kat

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

^^ U heeft toch zelf geannuleerd? Ja, dan betaalt u annuleringskosten. Corona of geen corona.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Afrit schreef:
22 jun 2020 19:41
Tevens; ik weet niet over welke reisverbod ze hebben. Ik was vorige week naar Turkije gegaan en nu ben ik terug in Nederland.
Dus u maakt heisa over Corendon die niet mee wil werken en 'boetes' oplegt bij annulering terwijl dat toch niet eerlijk is omdat van u niet verwacht kan worden om 'bij 45 graden met een mondkapje op te lopen' en omdat aan u quarantaine opgelegd zal worden en vanwege de enorme gezondheidsrisico's die u te zijner tijd in Turkije zal gaan lopen, terwijl u de afgelopen week Turkije even tussendoor bezoekt?
:roll:
Het zijn geen tijden om vakantie-plezier te hebben.
Als we daar zijn moeten we wellicht 1 week in isolatie zitten.
Daarnaast moeten we onder 45 graden met mondkapjes rondlopen.
We kunnen ook niet zomaar overal heen.
En bij terugkomst zijn we ook verplicht om 2 weken thuis te zitten, wat ongebruikelijk is ivm werk en school.
EN het alle gevaarlijkste: we gaan hele hoge gezondheidsrisico's lopen, niet alleen voor onszelf maar ook voor de mensen die we gaan contacteren.

TaifunMckinsey

Ongelezen bericht door TaifunMckinsey »

Ik zit exact met hetzelfde verhaal.

Vandaag geeft de minister nog aan dat het asociaal is om op vakantie te gaan naar Turkije.

Wat moet ik doen? Ik krijg geen voucher of geld.
Het is vakantie maar desondanks gaat de vlucht toch door.

Politiek zou of code geel of rood moeten geven voor Turkije. Oranje dekt de reisverzekering en aanvullende verzekering niet, losse vluchten gaan door, geen voucher of geld terug.

reismaatje

Ongelezen bericht door reismaatje »

Nooit zelf annuleren, want dan betaal je inderdaad annuleringskosten. Neem contact op met je annuleringsverzekering maximaal 14 dagen voor vertrek. Zij vertellen dan wat je moet doen , of je via hen terugbetaling kunt krijgen en welke stappen je moet ondernemen.

Plaats reactie