LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Patrick_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:11

Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Patrick_1980 »

8 December 2019 hebben wij tickets geboekt bij Tix.nl.
Woensdag 8 juli zouden wij vliegen rond 10 uur en 22 juli weer terug.
19 juni kregen wij een email van Vueling doorgestuurd door Tix.nl dat de vlucht tijd is gewijzigd naar 7 uur 's ochtends een ook de VY (Vueling) code werd VK(Level) Maar nu komt het die zelfde dag word Level failliet verklaard en blijkt dat mijn vlucht nu niet doorgaat.
Ik vind dit op zijn zacht gezegd een misselijke streek van Vueling. Waarom ze dit precies hebben gedaan is mij een raadsel.
Probleem op dit moment is dat je heel slecht de bedrijven te pakken krijg en een nietszeggend antwoord krijg op je mail.
Tix.nl reageerd zo,
Beste Patrick,

Dank je wel voor je bericht.

Ik heb je boeking nagekeken en we verwachten dat Vueling de vlucht uit gaat voeren. Voor de meest up-to-date vluchtstatus wil ik je adviseren om de website van de luchtvaartmaatschappij in de gaten te houden en wellicht nog een keer contact met hun op te nemen.

Wij hebben, omdat het een lowcost maatschappij is, geen toegang tot het reserveringssysteem van deze luchtvaartmaatschappij.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Best Regards / Cordialement / Mit freundlichen Grüßen,

Lynn
Travel Consultant
(Tix, Gate1, Flighttix
Van Vueling krijg ik een mail dat ik me moet wenden tot de rechtbank van oostenrijk waar Level is ingeschreven.
met de volgende website link.
Dear customer,
We regret to inform you that Level Europe has filed for insolvency proceedings on 19 June 2020. All claims must be submitted to the court. Further details can be found at the following link:

https://edikte.justiz.gv.at/edikte/id/i ... 3186887936

Sincerely,

Customer Services Department

LEVEL
Ik ben van mening dat Tix.nl het in beginsel voor mij moet oplossen. Aangezien ik bij hun een koop heb gedaan en een overeenkomst met hun heb. Maar die geloven nog dat Vueling de vlucht wel overneemt, maar dat is niet het geval.
Ook krijg ik geen voucher, helemaal niks, ik moet mijn recht maar halen bij het fallisement als schuld eiser.
Het is toch te gek voor woorden dat Vueling mij overzet naar een vlucht van Level en ik de sjaak ben. Ik heb hier immers niet zelf voor gekozen. Aangezien wij volgende week een accomodatie en autohuur hebben op de vakantie bestemming heb ik maar bij een andere vliegtuigmaatschapij snel nieuwe tickets geboekt. zodat onze vakantie wel kan plaats vinden.

Graag zou ik ook in contact komen met meerdere gedupeerde. Om te kijken wat we hier tegen kunnen doen.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Cro »

Ik zou eersteen goed uitzoeken met welke partij je daadwerkelijk contractueel een overeenkomt hebt, dat is immers de partij waarbij je moet zijn als voor de oplossing, voordat je bij Tix dan wel Vueling gaat klagen. Als jij inderdaad een overeenkomt hebt met Level dan moet je bijvoorbeeld inderdaad daar zijn voor een oplossing.

Volgens mij is Tix normaal gesproken niet de partij waarmee men overeenkomsten aan gaat.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Het gaat er om bij welke luchtvaartmaatschappij u de vlucht geboekt heeft, niet wie de vlucht zou uitvoeren, aangezien dat niet dezelfde hoeft te zijn.

Als u via tix geboekt heeft bij vueling is er op zich niets aan de hand, vueling is niet failliet, level wel. Als u bij vueling geboekt heeft, maar zij de vlucht lieten uitvoeren door level (andere onderneming binnen dezelfde holding), dan krijgt u óf uw geld terug, óf de vlucht wordt door een andere partij uitgevoerd.

Als u geboekt heeft bij level, maar de vlucht in eerste instantie door vueling zou worden uitgevoerd, dan maakt het niets uit dat ze dat op het laatste moment gewijzigd hebben, ook al hadden ze dat niet gedaan, was u niet op die vlucht terecht gekomen. Als u geboekt heeft bij level, mag u aansluiten bij de (steeds langer wordende) rij schuldeisers en hopen dat er nog iets te halen valt.

Patrick_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:11

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Patrick_1980 »

Ik heb mijn ticket geboekt via Tix.nl die heb ik ook betaald. Dan is de consumenten recht toch dat ik daarmee een overeenkomst heb ?
Tevens heb ik via Tix geboekt bij Vueling dat was ook eerst een VY vlucht deze hebben ze 19 juni omgezet naar een VK vlucht van Level.
Dus mijn boeking is ten alletijde bij Vueling gedaan via Tix. Ik zelf heb niks met Level te maken. Maar krijg wel een mail dat ik maar bij Level moet wezen.

Heb inmiddels de rechtbijstand erbij gehaald. Kijken wat die kan doen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Patrick_1980 schreef:
02 jul 2020 15:14
Ik heb mijn ticket geboekt via Tix.nl die heb ik ook betaald. Dan is de consumenten recht toch dat ik daarmee een overeenkomst heb ?
in uw overeenkomst zal staan met wie u een overeenkomst heeft. Tix is normaliter hier alleen het platform waar u gekocht heeft, niet de partij waar u een overeenkomst mee heeft.
Patrick_1980 schreef:
02 jul 2020 15:14
Tevens heb ik via Tix geboekt bij Vueling dat was ook eerst een VY vlucht deze hebben ze 19 juni omgezet naar een VK vlucht van Level.
Als u daadwerkelijk bij Vueling geboekt heeft, dan is er op zich geen grote nood, vueling is niet failliet, level is een zusterbedrijf en wel failliet, maar de partij die de vlucht uitvoert is niet zo relevant, het gaat om de partij waar u de overeenkomst mee heeft.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Patrick_1980 schreef:
01 jul 2020 21:33
Ik ben van mening dat Tix.nl het in beginsel voor mij moet oplossen. Aangezien ik bij hun een koop heb gedaan en een overeenkomst met hun heb.
De overeenkomst met Tix is om tussen u en X een overeenkomst tot stand te brengen. Tix is een tussenpersoon. U moet bij X zijn. Ik weet niet of X Vueling of Level is. U moet bij X zijn. Dit valt buiten de scope van uw overeenkomst met Tix.

Patrick_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:11

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Patrick_1980 »

MichielFRL schreef:
02 jul 2020 21:42
Level ziet er niet failliet uit https://www.flylevel.com/
Dat is Level, dat is de spaanse tak. Het betreft Level Europe.
Hoop verwarring want logo is ook het zelfde.

Patrick_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:11

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Patrick_1980 »

Ik weet niet hoe het kan, maar vandaag opeens een mail in de mailbox dat ik een voucher kan nemen van de heen vlucht die door Level Europe zou worden uitgevoerd. Deze voucher word aangeboden door Vueling. Wel staat er dat je hem instant krijg als je op de link klikt. Dit blijkt niet het geval. staat nu op terugbetaling in behandeling
Ik wacht nog even af, maar begin weer wat hoop te krijgen.
Laatst gewijzigd door Patrick_1980 op 02 jul 2020 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door tttlocke »

berndv schreef:
02 jul 2020 16:48
Patrick_1980 schreef:
02 jul 2020 15:14
Tevens heb ik via Tix geboekt bij Vueling dat was ook eerst een VY vlucht deze hebben ze 19 juni omgezet naar een VK vlucht van Level.
Als u daadwerkelijk bij Vueling geboekt heeft, dan is er op zich geen grote nood, vueling is niet failliet, level is een zusterbedrijf en wel failliet, maar de partij die de vlucht uitvoert is niet zo relevant, het gaat om de partij waar u de overeenkomst mee heeft.
En toch wordt er door partijen zoals ANVR aangegeven dat ook in zo'n geval de maatschappij die de vlucht uitvoert de partij is die aangesproken dient te worden. Of dat klopt weet ik niet. Het kan een ongelukkig gevolg zijn van de EU-verordening op basis waarvan men tot die conclusie komt.
Zie: https://www.anvr.nl/lists/anvrnieuws/ar ... spx?ID=725

Daarin staat ook dat als geboekt is bij Vueling en Level is de uitvoerder van de vlucht, dat Vueling heeft aangegeven (aan ANVR) vouchers te verstrekken voor die vluchten.

Edit: te laat ;)

OscarH
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2020 17:01

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door OscarH »

Zelf heb ik precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk geboekt bij Vueling, maar nu Level Europe failliet is verklaard, is de vlucht geannuleerd. Ik heb zelf niks te maken met tix.nl, maar het is toch opmerkelijk dat ik geld heb overgemaakt naar Vueling en dit bedrijf nog gewoon bestaat.

@Patrick_1980 jij dus uiteindelijk ook geen voucher van Vueling gekregen?

Patrick_1980
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jul 2020 20:11

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Patrick_1980 »

OscarH schreef:
10 jul 2020 17:08
Zelf heb ik precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk geboekt bij Vueling, maar nu Level Europe failliet is verklaard, is de vlucht geannuleerd. Ik heb zelf niks te maken met tix.nl, maar het is toch opmerkelijk dat ik geld heb overgemaakt naar Vueling en dit bedrijf nog gewoon bestaat.

@Patrick_1980 jij dus uiteindelijk ook geen voucher van Vueling gekregen?
Ik heb ze wel aangeboden gekregen. Maar staan nog steeds op, in behandeling. Terwijl ik inmiddels nu op vakantie ben. Heb nieuwe tickets geboekt bij transavia. Als ik op vueling of tix.nl had moeten wachten was de vakantie naar zijn ...... Nooit geen Tix.nl of vueling meer.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »


Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wegens traag uitbetalen of niets betalen zullen vele van deze trage of niet betalers volgend jaar failliet zijn.

Tix.nl die alleen bemiddelde in verkoop en bekijk het maar als eerste...
maar ook Vueling + alle Dochters zullen sneuvelen.

Wie gaat er in 2021 iets boeken bij een dergelijke firma.
Ze hebben vermoedelijk tekort in kas om terug te betalen als iedereen geld terug eiste....
En Boeing, die verkocht vele aan dit soort bedrijven en die parkeerplaats zal MAXimaal gevuld blijven als ze weg mogen!

ErnestOtte
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 aug 2020 18:39

Re: Faillissement Level/Vueling boeking via Tix.nl

Ongelezen bericht door ErnestOtte »

Ik heb op 10 februari van dit jaar via Expedia een hotel en vlucht geboekt naar Lissabon. De vlucht zou geregeld worden door LevelEurope maar uitgevoerd door Vueling. De betaling voor de vlucht is rechtstreeks naar Vueling gegaan. Een dag later heb ik nog twee stoelen en 1 koffer op de site van Vueling geboekt en betaald.
Van Level ontving ik in maart van dit jaar een mail waarin ik kon aangeven of ik flightcredit wilde of een refund. Ik koos toen al voor refund. Wat schetst mijn verbazing? Een week later was dit flightcredit geworden. En ik zou dat terug kunnen vinden op de site van Vueling. Eerst zou je dat alleen kunnen terugzien wanneer je een nieuwe vlucht met Vueling zou boeken om daarna af te rekenen met deze flightcredit. Ik wil dit jaar niet meer vliegen. En zou tot en met 31 december van dit jaar kunnen boeken om daarna tot halverwege juni 2021 een vlucht te hebben. Ik wil die kleine 400 euro terug.
Expedia heeft voor mijn non-refundable hotel mij ook credit gegeven, dat kan ik op korte tripjes nog wel gebruiken. Ze kunnen echter NIETS betekenen in zake Vueling/LevelEurope
Nu weigert Vueling haar verantwoordelijkheid en verwijst mij naar het failliete LevelEurope, Vueling is het moederbedrijf,waar je 23 euro moet betalen om nooit ergens iets terug te zien. Dit voelt aan als een plot om mensen te duperen.

Gesloten