Pagina 1 van 1

Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 14 nov 2020 09:34
door quantum4
Het volgende (mijn email aan [email protected]) :

---------------------------
Goedemorgen,

ik zou zaterdag 31 oktober 2020 verblijven in Fletcher hotel Putten. Echter, door (corona) omstandigheden moesten wij deze reservering helaas annuleren. Mij werd door de mensen van het hotel toen verteld dat ik alleen een voucher kon krijgen. Na enig nadenken en lezen van de onderstaande tekst op jullie website wil ik toch graag mijn geld terug vragen op basis van de door jullie verstrekte informatie:

Om u gerust te stellen bieden wij u de mogelijkheid om kosteloos te annuleren, zodat u geen geld kwijt bent en u de mogelijkheid heeft om uw boeking te verplaatsten naar een ander moment, of te annuleren. En: Bij reserveringen met aankomst tussen 13 oktober 2020 tot en met 15 november 2020 geldt kosteloos annuleren tot op de dag van aankomst.

Het lijkt me dat deze tekst voor zich spreekt en dat ik mijn geld terug ontvang.
(einde emailbericht)
---------------------------


1. mijn email verstuurd op 2 november 2020 is totaal niet bevestigd noch beantwoord door Fletcher, beetje slordig, maar kan gebeuren...
2. na telefonisch contact met Gastensupport op woensdag 11 november kunnen ze de email wel vinden, maar weet de medewerkster in kwestie me te vertellen dat ik alleen een voucher kan krijgen
3. de voucher waarin staat:
Mocht u onverhoopt geen gebruik maken van uw digitale vouchercode(s), dan kunt u na één jaar een verzoek indienen tot uitbetaling. Kijk voor saldo-informatie, geldigheid en algemene voorwaarden van uw digitale vouchercode(s) op www.fletcher.nl/vouchercode.

Ik vind dit op misleiding lijken, er staat meerdere keren dat je je geen zorgen hoeft te maken en dat je kosteloos kunt annuleren, maar als puntje bij paaltje komt, dan kun je een voucher krijgen, waarbij je na 1 jaar dan toch wel je geld kunt terug krijgen.... Ik heb fletcher voorgesteld om de tekst op de website te wijzigen, zodat het in elk geval duidelijk is, maar daar wordt niet of nauwelijks op gereageerd...

Mijn vraag: is hier wat aan te doen, zijn er meer mensen die hiermee te maken hebben gehad ?

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 14 nov 2020 09:48
door J. Deltoer
Fletcher biedt ook de mogelijkheid om pas bij aankomst in het hotel te betalen. Daar heeft u nu niets aan, maar misschien wellicht een idee voor een volgende keer.
Voor nu zou ik Fletcher schriftelijk laten weten dat u uw geld terug wilt. En laat u zich niet meer door een medewerker telefonisch afschepen

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 10:40
door meerwj
Fletcher heeft een vreemde opvatting over het begrip "kosteloos". Het renteloos financieren - door klanten van Fletcher, door hen een voucher aan te bieden - is niet kosteloos. Dat zijn dus wel annuleringskosten.
Een zeer misleidende vorm van reclame door Fletcher!
Hun argument dat men ook bij het hotel kan betalen en dan geen annuleringskosten zou hebben is- nog afgezien van het feit dat het een stompzinnig argument is- niet juist. Bij boeking via de website wordt je doorgeleid naar de "betaalpagina". Zonder gebruik hiervan kun je niet boeken.
Nogmaals misleidend. Slechte zaak van Fletcher.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 13:13
door sylvesterb
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
ik zou zaterdag 31 oktober 2020 verblijven in Fletcher hotel Putten.
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
1. mijn email verstuurd op 2 november 2020 is totaal niet bevestigd noch beantwoord door Fletcher, beetje slordig, maar kan gebeuren...
Lees ik nou goed dat u pas op 2 november heeft geannuleerd? En dus op 31 oktober niet bent komen opdagen (no-show) en u wilt nu dat Fletcher terug gaat betalen? Vind als dit klopt het eigenlijk heel netjes dat ze u nog een voucher aanbieden, annuleren doe je immers van te voren.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 14:33
door Moneyman
sylvesterb schreef:
03 jan 2021 13:13
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
ik zou zaterdag 31 oktober 2020 verblijven in Fletcher hotel Putten.
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
1. mijn email verstuurd op 2 november 2020 is totaal niet bevestigd noch beantwoord door Fletcher, beetje slordig, maar kan gebeuren...
Lees ik nou goed dat u pas op 2 november heeft geannuleerd? En dus op 31 oktober niet bent komen opdagen (no-show) en u wilt nu dat Fletcher terug gaat betalen? Vind als dit klopt het eigenlijk heel netjes dat ze u nog een voucher aanbieden, annuleren doe je immers van te voren.
Nee, dat lees je niet goed. De mail van 2 november gaat over het terugwillen van geld in plaats van een voucher.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 17:02
door sylvesterb
Moneyman schreef:
03 jan 2021 14:33
sylvesterb schreef:
03 jan 2021 13:13
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
ik zou zaterdag 31 oktober 2020 verblijven in Fletcher hotel Putten.
quantum4 schreef:
14 nov 2020 09:34
1. mijn email verstuurd op 2 november 2020 is totaal niet bevestigd noch beantwoord door Fletcher, beetje slordig, maar kan gebeuren...
Lees ik nou goed dat u pas op 2 november heeft geannuleerd? En dus op 31 oktober niet bent komen opdagen (no-show) en u wilt nu dat Fletcher terug gaat betalen? Vind als dit klopt het eigenlijk heel netjes dat ze u nog een voucher aanbieden, annuleren doe je immers van te voren.
Nee, dat lees je niet goed. De mail van 2 november gaat over het terugwillen van geld in plaats van een voucher.
Los daarvan staat nergens dat je geld terug krijgt.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 19:13
door J. Deltoer
meerwj schreef:
03 jan 2021 10:40
Bij boeking via de website wordt je doorgeleid naar de "betaalpagina". Zonder gebruik hiervan kun je niet boeken.
Je wordt alleen doorgeleid wanneer je voor de optie "direct betalen" (die standaard is aangevinkt) kiest. Er is ook een optie betalen in het hotel. Afgelopen maanden hier drie keer probleemloos gebruik van gemaakt.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 03 jan 2021 23:34
door Seinhuis
Een voucher is een gunst. Als jij niet mee akkoord gaat, dan heb je het recht op geld.

Ik heb niet kunnen ontdekken waar Fletcher is aangesloten. En (vermoedelijk) kost een advocaat meer dan de opbrengst. Ik heb geen idee hoe je je geld terug kunt krijgen.

Re: Annulering Fletcher hotel reservering in coronatijd

Geplaatst: 27 jan 2021 21:09
door frdvnsntn
Ik reserveerde voor 2 personen het 4 daagse kerstarrangement via de site. Ik belde en vroeg of ik mijn geld terugkrijg als ik moet annuleren door corona.
Dit werd telefonisch bevestigd. Ik betaalde dus vooruit. Omdat ik vernam dat ook de gereserveerde kerstdiners op de kamer moesten worden gebruikt, annuleerde ik. Ik ontving bericht dat ik geen geld terug krijg maar vouchers (3 stuks van elk € 219,00). Telefonisch meldde ik dat ik daar geen genoegen meenam. Men verbrak de verbinding. Op mijn email reactie op 16 december werd ontving ik een reactie aan een andere persoon gericht. Ik reageerde daar op. Geen reactie! 10 januari vroeg ik waar de reactie blijft en weer om geld terug gevraagd. 12 januari email: U krijgt geen geld terug staat in de voorwaarden, pas na 18 december 2021 kunt u een verzoek indienen om uw geld terug te krijgen. Conclusie: misleidend, afspraken niet nakomen, niet klantgericht, onvriendelijk. Advies: betaal nooit vooruit bij Fletcher!