Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jablan schreef:
26 jul 2021 23:23
sylvesterb schreef:
26 jul 2021 21:53
Maar niet relevant omdat je altijd een internationale QR code krijgt en je voor Frankrijk maar 1 week volledig gevaccineerd hoeft te zijn.

Gele boekje bevat daarbij ook niet de Corona besmetting die je al hebt gehad.
Voor k2p relevant, want volledig gevaccineerd. De besmetting in maart verloopt in september, is slechts beperkt geldig voor reizen.
Maar dan is zijn 2de vaccinatie ouder dan 2 weken en krijgt hij voor de Nederlanse QR gewoon een vinkje.

F84
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jun 2021 21:27

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door F84 »

Tenzij je je verspreekt, heb je geen recht op een QR. Je moet korter dan een halfjaar geleden zijn hersteld.
Dit is aangepast. Ook wanneer het langer dan een half jaar geleden is heb je voldoende aan 1 vaccinatie.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
27 jul 2021 00:25
Maar dan is zijn 2de vaccinatie ouder dan 2 weken en krijgt hij voor de Nederlanse QR gewoon een vinkje.
Ja. En voor de ene week verschil tussen de Franse en Nederlandse regels helpt het gele boekje.

Hilbert1
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2021 15:00

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Hilbert1 »

Je krijgt in de app geen groen vinkje, maar een QR-code. Als degene die je moet toelaten de code scant, krijgt die een groen vinkje.

Omdat ik corona heb gehad behoefde ik maar één prik. Ik kreeg in de app wel de internationale code, maar niet de code voor Nederland. Gebeld met RIVM en de beheerder van de app. De bestanden blijken niet altijd op orde. Ik kreeg ook de waarschuwing: elk land heeft zijn eigen toelatingsbeleid. Men kan aan de code zien welke prikken je gehad hebt. Als een land één prik niet genoeg vindt, kom je er niet in. Dus de GGD gebeld om een tweede prik te halen en kon dezelfde dag terecht. Let dus goed op wat de toelatingsregels zijn in het land van bestemming.

Let op dat je in de app wel zelf in het menu 'bewijs toevoegen' moet kiezen, een (nieuwe) code verschijnt niet automatisch in de app. Code ophalen twee weken na de prik. Dan krijg je de meest recente informatie in de code.

Monty5
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:17

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Monty5 »

Stuur Hugo de jonge een mailtje, hij heeft dit gedoe veroorzaakt, of koop het gele vaccinatieboekje en ga langs de prikpost waar je gevaccineerd bent en laat het daar afstempelen. Is ook in Frankrijk geldig. 8)

Lora51
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 jul 2015 15:15

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Lora51 »

Op zich helemaal eens met de frustratie van k2p. Behalve dat ze de schuld geeft aan de programmeur. De programmeur doet alleen wat de ontwerper zegt dat hij moet doen, en die zegt alleen dat wat de opdrachtgever aangeeft welke functionaliteit moet worden ingebouwd. Ik veronderstel dat het RIVM de opdrachtgever is, dus ... de zoveelste onnozelheid van het RIVM.

Erikdepooter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mei 2018 15:14

Re: Vrijwillig 2e keer gevaccineerd (na herstel)? Geen groen vinkje!

Ongelezen bericht door Erikdepooter »

Op topic Coronaccheck-app - 2e vaccinatie heb ik de volgende oplossing gepost. Die werkte perfect!:

lfieten schreef:
20 jul 2021 18:36
ik ben al sinds 1 juli bezig mijn corona app op groen te krijgen. Vorig jaar september corona gehad (getest bij GGD ). Een afspraak gemaakt voor 2x vaccineren. Toen kwam in het nieuws dat maar 1x nodig was.. de 2e geannuleerd, precies zoals de bedoeling was. Ik heb ondertussen al een aantal keer gebeld met de GGD, ook mijn man heeft dit meerdere malen gedaan. ... Heeft er iemand een tip voor mij?
Ik heb het aldus opgelost: Corona gehad in februari dit jaar. Astra Zeneca vaccin gekregen eind mei. Vorige week stond in de krant dat je je (geboortejaar 1956) kon aanmelden voor een extra vaccin. GGD gebeld, afspraak gemaakt, zelfde avond een Pfizer er overeen gekregen. En nu: zowaar: ik heb mijn QR code met bewegend fietsje! En alles ook netjes in mijn gele boekje gemeld. Bijkomend voordeel: Astra+Pfizer schijnt je de beste bescherming te geven.

Gesloten