Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

juliomariner
Berichten: 4807
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik ben op het werk besmet. Door iemand waar ik dus dagelijks veel mee te maken heb. En ja ik hield met aan de maatregelen maar 100% veiligheid bestaat niet.

16again
Berichten: 16083
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
07 apr 2021 22:20
Maar je kunt toch enkel besmet raken als jezelf niet aan de maatregelen houdt?
Je ziet het erg zwart-wit. Met je aan de maatregelen houden verklein je vooral de kans op besmetting.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
07 apr 2021 22:26
Ik ben op het werk besmet. Door iemand waar ik dus dagelijks veel mee te maken heb. En ja ik hield met aan de maatregelen maar 100% veiligheid bestaat niet.
Voordat je personen (on)terecht beschuldigt:
- Hoe is de ventilatie op je werkplek geregeld? Hint: hoe lang blijft de parfum/zweetlucht van anderen hangen?
- Mondkapjesplicht op de werkplek?
- Lukt het afstand houden goed genoeg?

Als je hier een negatief antwoord (nee/slecht/matig) op zou geven, dan is het al zinloos om anderen te beschuldigen. Waarschijnlijk heb je de Britse variant, die heeft 2 dagen meer incubatietijd en dat betekent anderhalve week voor je eerste dag ziek terug in de tijd gaan, waarbij het ook mogelijk is, dat jij anderen hebt besmet in plaats van omgekeerd.

Ik snap je frustratie, maar echt, hou je niet te lang bezig met de vraag 'wie'. Belangrijker is nu de dagen volhouden en op jezelf en je vrouw letten. Blijf wel voldoende eten en drinken, ook al smaakt alles naar karton of kattenzeik.
snellie schreef:
07 apr 2021 20:45
Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik zo'n corona ontkenner herken.
Merk je alleen als je in gesprek bent. Maak een keuze uit
- gelooft in complotten
- snapt het verschil tussen een virus en bacterie niet
- vindt alles onzin
- tegenwoordig ook: heeft FvD gestemd.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook: weet het beter dan een viroloog.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik kan niet begrijpen dat AstraZeneca nu weer wél goedgekeurd is en waarom?
Er staat nu in de bijsluiter wat de risico.s zijn , daarom is het dan ok? :roll:
Of.....toch maar niet?
Niet aan vrouwen onder de 30 hoorde ik ook nu weer.
60- weer wél?

Ik hoor Ernst Kuipers nu vanavond ook zeggen dat er weer véél méér patiënten op de IC liggen.
Er is wéér een piek.
Er komen mutanten , de immuniteit gaat toch ook afnemen , dus dit wordt een herhaling, ieder jaar.
Er van af komen? Gaat niet gebeuren .
En dan nu versoepelen? In het najaar maken we onze borst wel weer nat .
Ernst Kuipers waarschuwt......

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
07 apr 2021 23:33
Ik kan niet begrijpen dat AstraZeneca nu weer wél goedgekeurd is en waarom?
Er staat nu in de bijsluiter wat de risico.s zijn , daarom is het dan ok? :roll:
Het is oké omdat deze specifieke bijwerking erg zeldzaam is, 1 op 100.000 volgens de Volkskrant. Morgen komt de Gezondheidsraad nog met een 'advies' over de inzet in Nederland.
Het beeld in Europa is erg wisselend. Sommige landen/regio's zijn helemaal gestopt, anderen werken nu met leeftijdsgrenzen en er is ook een groep landen, die juist nu met AstraZeneca begint.
Verder is het oké, omdat deze bijwerking goed behandeld kan worden. Niet met heparine, want dat verergert de auto-immuunreactie, wel met andere medicijnen.

*

Dan zag ik vandaag hier al een opmerking staan over de verschillen tussen Nederland en Duitsland. Wat cijfers (t/m dinsdag)

D 83,2 miljoen inwoners; 2.910.445 positief getest (3,48%) en 77.401 overleden aan of met Covid19; vaccineren: 1e prik 10.800.637 (12,98%) en 2e prik 4.633.859.

NL 17,5 miljoen inwoners; 1.335.312 positief getest (7,63%) en 16.826 sterfgevallen; vaccineren: in totaal 2,9 miljoen prikken gezet. Waardeloze registratie als je niet bijhoudt wie nu volledig of deels een vaccin heeft gekregen, daarom de helft 1,45 miljoen => 8,29%

Het virus heeft in Nederland wat harder toegeslagen dan in Duitsland en dat leidt tot verschillen in de benadering. Nederland denkt na over opengaan (eerst zien, dan geloven) en Duitsland denkt na over Zero-Covid-Strategie. Dit idee is met Pasen door de minister-president van de deelstaat Nordrhein-Westfalen opgepakt en echoot nu na. Stöber van Bayern is voor, Angela Merkel ook, maar alleen als het hele land meedoet en om dit in de praktijk te brengen, moeten er nog 14 deelstaten mee instemmen.

Zelf denk ik, dat met 15% van de bevolking ingeënt of besmet geraakt, het nog te vroeg is. 21 april is over twee weken en pas 2 weken na de 1e prik is je immuunsysteem zover, dat je beter beschermd bent. Bovendien zit je met de incubatietijd...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook Diederick zegt vanavond dat over 2 weken versoepelen, dus per 21 april, niet slim is.
Er wordt nu met man en macht alweer gezocht naar IC bedden, operaties worden weer uitgesteld, er is veel ziekteverzuim onder de verpleegkundigen, kortom, jongens het is nog steeds CRISIS.
Het vaccineren gaat te langzaam, ziekenhuizen worden niet ingeschakeld om mee te helpen prikken , nu nog maar zo.n 2 miljoen mensen ingeënt en de boel gaat voor een groot deel weer open?
Echt, ik vind sommige dingen moeilijk te snappen.
Je moet maar vertrouwen hebben , maar ja.....vertrouwen nog? In deze regering?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hoogleraar medische ethiek: ‘Doordat de overheid géén riscio wil nemen met AstraZeneca, is er juist méér risico ontstaan’

Waarom was stoppen een slecht idee?
‘De overheid is er voor het belang van de volksgezondheid. De minister had niet moeten denken: wat als die ene gevaccineerde een bijwerking krijgt? Nee, hij had moeten denken: wat als al die anderen ziek worden? Door vaccinaties stil te leggen, schaad je de volksgezondheid, een overheid moet op groepsniveau kijken.’

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ho ... ntent=free

Wat gaat het vaccineren langzaam. In Nieuwsuur kwam een prikkende huisarts aan het woord. Ze gaf aan dat de koelkast nokvol met vaccin ligt. En ze eigenlijk "langs de deuren" moeten om mensen in te enten. Lege priklocaties. Mensen worden (ernstig) ziek of gaan dood terwijl dat niet nodig is. Gebrek aan regie?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tja, veel ziekteverzuim onder verpleegkundigen. Zoals in Helmond zeker? Daar hadden ze net voor het stoppen nog even een groot deel van het personeelsbestand gevaccineerd met AstraZeneca. Tijdens het paasweekend waren er ineens problemen met de bezetting, omdat er veel ziekmeldingen waren vanwege de bijwerkingen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
08 apr 2021 08:13
Tja, veel ziekteverzuim onder verpleegkundigen. Zoals in Helmond zeker? Daar hadden ze net voor het stoppen nog even een groot deel van het personeelsbestand gevaccineerd met AstraZeneca. Tijdens het paasweekend waren er ineens problemen met de bezetting, omdat er veel ziekmeldingen waren vanwege de bijwerkingen.
Ergens een bron hiervan? Want zover ik weet is al het ziekenhuis personeel al lang gevaccineerd.

https://www.elkerliek.nl/elkerliek/nieu ... start.html

In januari zijn ze al begonnen. Klinkt dus een beetje als fake nieuws wat je verspreid?

Bezorgjongen
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 apr 2021 22:17

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bezorgjongen »

Ik hoop op versoepelingen dinsdag en hoe denken jullie erover?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Liever wat later, hierboven al aangegeven.
Jablan schreef:
08 apr 2021 00:09
Het is oké omdat deze specifieke bijwerking erg zeldzaam is, 1 op 100.000 volgens de Volkskrant.
Die krant heeft vannacht de kans weer verlaagd, nu 1 op 150.000

Kort over een onderzoek, dat zou aantonen, dat Corona leidt tot meer neurologische en psychiatrische klachten. Het is een bureau-onderzoek met vooral mensen uit de VS in de database, vergelijkbaar met een analyse op basis van dbc-codes.
Wij nemen dit niet te serieus, omdat in de VS een psychiatrische diagnose snel wordt gesteld, de onderzoekers vergelijken met griep en verkoudheid en je de kip-ei vraag moet stellen: heeft het virus de klachten veroorzaakt of alleen aan het licht gebracht? Resultaten zijn niet 1 op 1 van toepassing op Europa, omdat op dit continent de gezondheidszorg anders is georganiseerd.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
08 apr 2021 08:19
Nijogeth schreef:
08 apr 2021 08:13
Tja, veel ziekteverzuim onder verpleegkundigen. Zoals in Helmond zeker? Daar hadden ze net voor het stoppen nog even een groot deel van het personeelsbestand gevaccineerd met AstraZeneca. Tijdens het paasweekend waren er ineens problemen met de bezetting, omdat er veel ziekmeldingen waren vanwege de bijwerkingen.
Ergens een bron hiervan? Want zover ik weet is al het ziekenhuis personeel al lang gevaccineerd.

https://www.elkerliek.nl/elkerliek/nieu ... start.html

In januari zijn ze al begonnen. Klinkt dus een beetje als fake nieuws wat je verspreid?
Ik hoorde het van mijn zusje, die er pas stage heeft gelopen. Echter meldde het Eindhovens dagblad ook zoiets.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/z ... ~a44357dc/

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit artikel op de homepages in Urk en Krimpen c.s. wordt gedeeld.
https://www.rd.nl/artikel/921504-kerkga ... orona-niet

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Moneyman schreef:
08 apr 2021 11:27
Nou, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dit artikel op de homepages in Urk en Krimpen c.s. wordt gedeeld.
https://www.rd.nl/artikel/921504-kerkga ... orona-niet
Waarschijnlijk alleen een samenvatting zonder het stukje
Samenzang is er verboden. Bezoekers dienen tijdens de hele kerkdienst een medisch mondkapje te dragen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
07 apr 2021 23:33
Ik kan niet begrijpen dat AstraZeneca nu weer wél goedgekeurd is en waarom?
Er staat nu in de bijsluiter wat de risico.s zijn , daarom is het dan ok? :roll:
Of.....toch maar niet?
Niet aan vrouwen onder de 30 hoorde ik ook nu weer.
60- weer wél?

Ik hoor Ernst Kuipers nu vanavond ook zeggen dat er weer véél méér patiënten op de IC liggen.
Er is wéér een piek.
Er komen mutanten , de immuniteit gaat toch ook afnemen , dus dit wordt een herhaling, ieder jaar.
Er van af komen? Gaat niet gebeuren .
En dan nu versoepelen? In het najaar maken we onze borst wel weer nat .
Ernst Kuipers waarschuwt......

Dat is typisch Nederland eerst alles dichthouden maar met een rotgang zowat alles weer open. Najaar.....ach dan mogen we weer opnieuw beginnen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
08 apr 2021 10:08
sylvesterb schreef:
08 apr 2021 08:19
Nijogeth schreef:
08 apr 2021 08:13
Tja, veel ziekteverzuim onder verpleegkundigen. Zoals in Helmond zeker? Daar hadden ze net voor het stoppen nog even een groot deel van het personeelsbestand gevaccineerd met AstraZeneca. Tijdens het paasweekend waren er ineens problemen met de bezetting, omdat er veel ziekmeldingen waren vanwege de bijwerkingen.
Ergens een bron hiervan? Want zover ik weet is al het ziekenhuis personeel al lang gevaccineerd.

https://www.elkerliek.nl/elkerliek/nieu ... start.html

In januari zijn ze al begonnen. Klinkt dus een beetje als fake nieuws wat je verspreid?
Ik hoorde het van mijn zusje, die er pas stage heeft gelopen. Echter meldde het Eindhovens dagblad ook zoiets.
https://www.ed.nl/dossier-coronavirus/z ... ~a44357dc/
Maar dit artikel spreekt over 1 ziekenhuis en jij maakt er direct een generiek probleem van? Je weet dat door dit soort aannames/veronderstellingen fake nieuws ontstaat.

Voor je informatie bij de griepvaccinaties kun je ook goed ziek worden en zorgpersoneel krijgt deze ook. Probleem in de zorg is dat het ziekteverzuim erg hoog is door de extreme druk die er non-stop is in de ziekenhuizen door Corona.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En dan nog wordt gesproken over medewerkers en niet per se over verplegend personeel. Het kunnen net zo goed schoonmakers of receptionisten zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het is geen fake-nieuws, de hele gezondheidszorg heeft te maken met een hoog ziekteverzuim. Trouw en Nieuwsuur houden dit bij.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is wel heel selectief lezen

Gesloten