Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jose2501

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Bij worldometer kun je veel beter statistieken bekijken. Bv. Bij mensen onder de 45 jaar die overleden had 99% onderliggende ziektes.
Van 45 tot 75 jaar had 90% onderliggende ziektes

Bron: https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens het Coronadashboard Terneuzen zijn ook daar de cijfers stijgende.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
10 apr 2021 22:43
Bij worldometer kun je veel beter statistieken bekijken. Bv. Bij mensen onder de 45 jaar die overleden had 99% onderliggende ziektes.

Bron: https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
Maakt dat het minder erg? Of juist erger?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
10 apr 2021 22:02
scharrelschipper schreef:
10 apr 2021 19:12
In de regio waar ik officieel woon ( en nu niet ben) zijn er 0 opnames en 0 overledenen, gelukkig maar. Alle andere cijfers zijn ook dalend. Ik ga niks ontkennen of bagatelliseren,maar waarom al die al die angst en paniekzaaierij?
De link van Lady (hé, Lady's Link, klinkt als ?) laat zien, dat sinds begin april de bezetting in de ziekenhuizen weer stijgt. Ze probeerde je op een vriendelijke manier te laten zien, dat je met dalende cijfers abuis bent.

Waarom alle angst en paniek?

Echt de vinger erop leggen, lukt mij niet. De afgelopen week is de toon wel verhard. Linksom de plannen om te gaan versoepelen, rechtsom de paniekreactie vanuit de ziekenhuizen, dan nog het gestunt met Vaxzevria, tussendoor de feestjes van FieldLab - het is chaotisch, er is geen overzicht, al maanden geen heldere koers, terwijl iedereen zit te popelen om deze zomer erop uit te gaan, iets te hebben om naar uit te kijken. Samengevat: iedereen is een beetje zoekend.
Die dalende cijfers baseerde ik op de gegevens van het corona dashboard.
Aangezien dit blijkbaar iets anders laat zien,moet ik dus concluderen dat ze elkaar een beetje tegen spreken.
Jammer;dat bevorderd de duidelijkheid niet.

scharrelschipper

Erthanax schreef:
10 apr 2021 22:49
Volgens het Coronadashboard Terneuzen zijn ook daar de cijfers stijgende.
Dat betreft alleen de positief geteste.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Laten we nu maar concluderen dat eigenlijk niemand meer weet wat te doen, met als gevolg dat iedereen maar wat roept en wat doet.

M.i. is er even een poosje rust in de tent nodig. Een stukje perspectief, binnen acceptabele grenzen. Gooi net als vorig jaar musea, bibliotheken, zwembaden, terrassen en alles open, wel op afspraak/reservering, maar geen 4 uur van tevoren. Is er plek, dan is er plek. Mensen kunnen er dan weer op uit. In het najaar zien we dan wel weer. Winkelen op afspraak is misschien even niet anders, maar ook dat hoeft misschien geen 4 uur van tevoren.

breien

Ongelezen bericht door breien »

In Buthan is al de meerderheid van de bevolking ingeënt.
De gezondheidszorg staat daar op een hoog niveau en de regering vindt het BNG (Bruto Nationaal Geluk) heel belangrijk.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Is dit nou stemmingmakerij? Ik schrik hier wel van. Bron: https://www.ad.nl/binnenland/maanden-na ... ~ac5bfa3e/

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is de realiteit. Vorig jaar rond deze tijd hadden we ons ingesteld op zeven jaar hersteltijd voor de longen. Het gaat veel vlotter, per saldo zijn onze longen over één tot twee jaar op het oude niveau en die van onze jongen wat sneller, omdat zijn longen meegroeien met zijn lichaam.

In het artikel ontbreekt nog iets, wat ik wel via de ndr-podcasts en onze artsen heb meegekregen: bij een aantal long-covid-patiënten heeft het virus zich verstopt, is alleen via de ontlasting nog aan te tonen, op een laag pitje actief. Ondertussen zijn er eerste observaties bekend geworden: voor deze patiënten heeft vaccineren zin, omdat het immuunsysteem dan ook de laatste virusresten opruimt en daarna volledig herstel mogelijk is.

De symptomen uit het artikel:
- Vermoeidheid
- Reuk- of smaakverlies
- Verwardheid
- Hoesten
- Kortademigheid
- Spierpijn

Het zijn allemaal symptomen, die ook tijdens Covid19 optreden. Met name reuk-/smaakverlies wijst op een sluimerende aanwezigheid van het virus. Vermoeidheid, kortademigheid en spierpijn horen bij een verminderde longfunctie (te weinig zuurstof in het bloed). Hoesten wijst op slijmvorming als gevolg van littekenweefsel in de luchtpijp en bovenin de longen. Verwardheid is een combinatie-symptoom: te weinig zuurstof, te weinig vocht of overreactie van het immuunsysteem.

Morganlefay

Ongelezen bericht door Morganlefay »

Heb afgelopen woensdag mijn eerste prik gehaald. Zal best wat iedereen roept en denkt. Heb m binnen en mijn baas zei. Zo nu beland je tenminste wat betreft Corona niet meer op de IC.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Morganlefay schreef:
11 apr 2021 12:37
Heb afgelopen woensdag mijn eerste prik gehaald. Zal best wat iedereen roept en denkt. Heb m binnen en mijn baas zei. Zo nu beland je tenminste wat betreft Corona niet meer op de IC.
Dan weet je baas meer dan de artsen weten.

Ik help het je hopen dat je nooit op de IC beland.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Jose2501 schreef:
Bij mensen onder de 45 jaar die overleden had 99% onderliggende ziektes.
Dan rijst nog steeds de vraag: overlijdt iemand dan aan corona, of aan de onderliggende ziekte? En is corona dan alleen de druppel die de emmer deed overlopen?

Lady1234

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 11:37
Is dit nou stemmingmakerij? Ik schrik hier wel van. Bron: https://www.ad.nl/binnenland/maanden-na ... ~ac5bfa3e/
Is toch gevoeglijk bekend?

Waarom zou dit stemmingmakerij zijn? Er is toch juist een project opgezet voor extra zorg, fysio en ga maar door, voor patiënten die nog langdurige en erge klachten overgehouden hebben?

Maar ja, dan moeten ze inzage geven in hun gegevens en dat willen sommigen dan weer niet.

Lady1234

snellie schreef:
11 apr 2021 12:48
Jose2501 schreef:
Dan rijst nog steeds de vraag: overlijdt iemand dan aan corona, of aan de onderliggende ziekte? En is corona dan alleen de druppel die de emmer deed overlopen?
En wat doet dat er dan nog toe? Of je door die druppel overlijdt, of door de eerste 10 liter?

snellie

Nu wordt men bang gemaakt door vele corona doden. Maar als het merendeel van deze doden toch al op het punt stond het aardse met het hemelse te verruilen, geeft dat een heel ander beeld van deze pandemie, en is angstzaaien dus niet nodig.

Lady1234

Er wordt geen angst gezaaid. Er worden cijfers verstrekt. Dat u daar zelf bang van wordt, is aan u.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 13:04
snellie schreef:
11 apr 2021 12:48
Jose2501 schreef:
En wat doet dat er dan nog toe? Of je door die druppel overlijdt, of door de eerste 10 liter?
Nou ja, het feit dat ze ze dan bij coronadoden tellen, maar mensen die door de vaccinatie die laatste druppel krijgen, die zijn dan weer niet overleden aan de vaccinatie. Een beetje een dubbele standaard.

Als je ze niet als overleden door vaccinatie telt, dan moet je zulke gevallen dus ook uit de coronacijfers halen.

Of je pakt altijd die druppel die de emmer deed overlopen en geeft dat als doodsoorzaak of je pakt juist alle andere druppels en geeft dat als doodsoorzaak. Daar moet je wat mij betreft 1 lijn in trekken en niet wat net het beste uitkomt.

Zoals ik al langer roep, we zullen over een aantal jaar wel zien hoeveel doden daadwerkelijk extra zijn gevallen door corona of dat veel mensen toch al een bijna volle emmer hadden. Ik gok dat we ondersterfte gaan krijgen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jose2501 schreef:
11 apr 2021 11:37
Nee, dat is het niet. Ook ik merk wel eens dat mijn longfunctie een jaar na dato nog niet zo goed is als toen. Mijn longfunctie was extreem goed, net als mijn longinhoud.

Zeker in de eerste maand heb ik daar flink aan moeten werken om een voor mij respectabel niveau te krijgen. Dat was wel eens door de pijn heen werken om die grenzen weer op te rekken. In het dagelijks leven merkte ik het eigenlijk niet, maar tijdens het sporten was het wel duidelijk minder. En dat merk ik nog steeds wel eens, vooral als ik gewichten op het randje van mijn kunnen probeer te tillen. Daar waar ik voorheen makkelijk 100 kilo boven mijn hoofd trok zonder buiten adem te raken, moet ik daar nu toch echt van bijkomen. Terwijl ik voorheen vooral tegen de grenzen van mijn lichaam aanliep door verzuring in de spieren, zijn het nu de longen die als eerste de grenzen aangeven.

Echter denk ik dat het sneller te herstellen is als je grotere schade hebt dan nu. Ik moet echt lichamelijke grenzen opzoeken om het verschil te merken en dus over die grenzen gaan om die oude longfunctie terug te krijgen. Als jouw lichaam het allemaal wel aan kan, maar de longen niet, dan is dat makkelijker op te trainen, lijkt me.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
11 apr 2021 13:17
Er wordt geen angst gezaaid. Er worden cijfers verstrekt. Dat u daar zelf bang van wordt, is aan u.
Laat ik het dan anders stellen;er van uit gaande dat die cijfers kloppen,zou je de conclusie kunnen trekken dat een groot deel van de overledenen dus niet aan corona gestorven zijn.
Overdreven en hard gesteld:voor die paar die aan corona overlijden zijn al die maatregelen niet nodig.

snellie

Die maatregelen zijn alleen nodig om de ic's niet te overbelasten. En blijkbaar ook om iedereen een vaccinatie aan te praten.

Plaats reactie