Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Vergelijking narcose// vaccinatie loopt mank idd ... :oops: Wel heeft gewicht invloed op de hoeveelheid narcose.
En medicatie // gewicht wordt wel soms meegewogen. ( bij bv antipsychotica )

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
20 apr 2021 15:37
Ach, als je maar weer een bak koffie op een terrasje kunt pakken. Nu nog even afwachten hoe het met het OV zit. Krijg toch de indruk dat 'noodzakelijk' intussen toch wel aardig opgerekt wordt.

Ben benieuwd hoe je de vaccinatie ervaart, ik ben nog lang niet aan de beurt. Hou niet van gesleutel aan mijn lijf, maar of je immuniteit nu krijgt door ziek te worden of door een vaccinatie, dat maakt volgens mij ook niet veel verschil.
Als er geen, of niet veel, verschil zou zijn, hadden we al die miljarden ook niet in die vaccins hoeven steken. :wink: Beide routes leveren een vorm van immuniteit op, maar bijvoorbeeld Pfizer beschermt tegen bijna alle bekende varianten, waar mensen in Brazilië (Manaus) zich na ronde één immuun waanden, maar doodleuk nog een keer ziek werden door de volgende mutatie, waardoor er nu zoveel problemen zijn daar.

Immuniteit door ziekte geeft risico op serieus ziek worden, met lange revalidatietrajecten als je er niet aan sterft, en dat hoef je met een vaccinatie niet allemaal te riskeren.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Lekker transparant allemaal. Een inspectie voor de Gezondheidszorg die binnen 10 minuten een advies aan artsen intrekt. Betrouwbare overheid in Nederland hebben we. Ik heb altijd gedacht dat een Inspectie voor de Gezondheid er is om onafhankelijk toezicht te houden.

Onenigheid over AstraZeneca voor 60-minners; Inspectie trekt schielijk advies in

Een advies van de Inspectie Gezondheidszorg (IGJ) over de vaccinatie van 60-minners met AstraZeneca is dinsdag na tien minuten ingetrokken. De Inspectie schreef dat artsen een professionele afweging moeten kunnen maken wanneer patiënten om dringende medische redenen vragen het omstreden vaccin toe te dienen. Dat is tegen het eerdere advies van de Gezondheidsraad en het besluit van minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) om toediening van AstraZeneca bij 60-minners niet toe te staan.

De intrekking van de publicatie maakt duidelijk dat achter de schermen een felle discussie woedt over de vraag of 60-minners die dat zelf willen, kunnen worden gevaccineerd met AstraZeneca.

Bron: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~be34b771/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
21 apr 2021 08:37
Ben benieuwd hoe je de vaccinatie ervaart, ik ben nog lang niet aan de beurt. Hou niet van gesleutel aan mijn lijf, maar of je immuniteit nu krijgt door ziek te worden of door een vaccinatie, dat maakt volgens mij ook niet veel verschil.
Als er geen, of niet veel, verschil zou zijn, hadden we al die miljarden ook niet in die vaccins hoeven steken. :wink:
Ik bedoel eigenlijk voor mij persoonlijk, en dan gaat het in de opmerking puur om de immuniteit.

Het is een keuze tussen laten sleutelen aan mijn lijf (waar ik absoluut niet van hou) en daardoor immuniteit krijgen of een grotere kans krijgen doodziek te worden en als gevolg daarvan immuniteit krijgen.

Dan is het laten sleutelen misschien toch aantrekkelijker.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

witte angora schreef:
21 apr 2021 10:15

Het is een keuze tussen laten sleutelen aan mijn lijf (waar ik absoluut niet van hou) en daardoor immuniteit krijgen of een grotere kans krijgen doodziek te worden en als gevolg daarvan immuniteit krijgen.

Hoezo doodziek van corona? Er zijn veel meer mensen die er niet of nauwelijks ziek van worden. Gezien het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames lijkt me dat toch wel duidelijk?
Zelfs mensen met onderliggend lijden hoeven er beslist niet ernstig ziek van te worden, heb ik in mijn eigen omgeving al meerdere keren gemerkt.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach ja, wat stellen 3 miljoen doden door corona wereldwijd nou eigenlijk voor? Niks toch? :mrgreen:

Waarom zou je dat voorkomen door een vaccinatie.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
21 apr 2021 12:46

Hoezo doodziek van corona? Er zijn veel meer mensen die er niet of nauwelijks ziek van worden. Gezien het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames lijkt me dat toch wel duidelijk?
Zelfs mensen met onderliggend lijden hoeven er beslist niet ernstig ziek van te worden, heb ik in mijn eigen omgeving al meerdere keren gemerkt.
Sommige mensen worden er helaas wel doodziek van , dus die gok moet je durven nemen.
Ik ken iemand van 51 jaar die in december het ziekenhuis inging, met corona en in 2021 wakker werd 6 weken later die dus nu vanalles opnieuw moet leren.

snellie

Het gaat om de kansberekening. Als je liever niet, zoals WA stelt, aan je lijf wilt laten sleutelen, hoe groot is dan de kans dat je:
1: corona gaat krijgen
2: er ziek van wordt
3: er aan komt te overlijden.

Deze kansberekening kan alleen WA voor zichzelf maken. Op basis van eigen ervaringen, en niet op basis van meningen van de "wetenschappers" op dit forum.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
21 apr 2021 12:46
witte angora schreef:
21 apr 2021 10:15

En ik heb een gezonde veertiger gedegradeerd zien worden tot een oud mannetje, die zelfs nu, 3 maanden na het corona-vrij verklaard zijn, nog niet beide trappen in zijn eigen huis op kan lopen zonder éng lange pauze op de overloop, en ipv 50 uur/week, het net 3 ochtenden vol kan houden op het werk.

En dat is dus iemand die nog niet eens in het ziekenhuis is geweest. Daarom is het geilen op die opnames ook zo kortzichtig, vóór die ziekenhuis-, en god verhoedde IC-opnames, zit een veel bredere laag van de piramide. Google maar eens op de term "long-covid".

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal met Sjohie eens. Snellie gaat zo kort door de bocht dat hij uit zijn nek begint te praten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
21 apr 2021 13:05
Het gaat om de kansberekening. Als je liever niet, zoals WA stelt, aan je lijf wilt laten sleutelen, hoe groot is dan de kans dat je:

Deze kansberekening kan alleen WA voor zichzelf maken. Op basis van eigen ervaringen, en niet op basis van meningen van de "wetenschappers" op dit forum.
Het probleem is dus dat er ook bijzonder veel mensen van mijn leeftijd en jonger nog kerngezond waren, dachten dat het allemaal wel mee zou vallen, en die het nu niet meer na kunnen vertellen. Die gok zou je misschien beter nog kunnen vergelijken met Russische Roulette.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
21 apr 2021 12:50
Ach ja, wat stellen 3 miljoen doden door corona wereldwijd nou eigenlijk voor? Niks toch? :mrgreen:
3 miljoen valt in het niet bij de 1400 miljoen mensen wereldwijd , die al antistoffen tegen Corona hebben.

snellie

WA, dan begrijp ik niet dat je je niet gewoon laat vaccineren. Dat hoeft dan toch geen afweging meer te zijn?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:

Als je dit zo vindt, waarom dan toch elke keer iemand proberen te overtuigen van het een of het ander?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
21 apr 2021 13:17
Het probleem is dus dat er ook bijzonder veel mensen van mijn leeftijd en jonger nog kerngezond waren, dachten dat het allemaal wel mee zou vallen, en die het nu niet meer na kunnen vertellen. Die gok zou je misschien beter nog kunnen vergelijken met Russische Roulette.
Slechte vergelijking
Bij russische roulette heb je circa 17% kans om te overlijden.
Nu ken ik jou leeftijd niet, maar je moet wel fors oud zijn, om op vergelijkbare kans uit te komen
Bij een jongere van 30 jaar die Corona krijgt is de kans op overlijden << 0,5%

snellie

angel1978 schreef:
21 apr 2021 13:23
snellie schreef:

Als je dit zo vindt, waarom dan toch elke keer iemand proberen te overtuigen van het een of het ander?
Ik probeer nergens om iemand te overtuigen, ik mag wel mijn eigen mening geven. Zijn 2 totaal verschillende zaken!

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja.. als je dat al niet snapt..
Maar waarom mag jij die wel geven, maar zet je de rest weg als "wetenschappers". En waarom zou iemand dan niet die mening moeten volgen, maar juist die van jou? Of doet het er totaal niet toe wat iedereen ( jij incluis ) zegt en ben je hier gewoon je tijd aan het verdoen?

snellie

Ik begrijp werkelijk niet waar dit antwoord op slaat. Ik laat WA de keus, en dan vind jij dat ik mijn mening opdring?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:

Als je niet tot een risicogroep behoort in die kans gewoon heel minimaal. Ik laat mij straks ook niet vaccineren voor mijzelf maar vooral voor andere, enkel met groep immuniteit bestrijden we het virus. Vaccinatie is heel kort vervelend maar daarmee bescherm ik mijzelf en andere om mij heen die nog niet gevaccineerd zijn of dit willen (om welke rede dan ook).

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben morgen ad beurt voor de 1e Pfizerprik.
Ik doe het tóch maar wél, simpel omdat ik niet de kans wil lopen om doodziek te worden van een Coronabesmetting of straks van een smerige mutant.
Ik vind het wél wat spannend allemaal , maar goed ik ga het meemaken..... :D

Plaats reactie