Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
05 mei 2021 21:52
Buiten toch niet?
Nou, zoals sommigen elkaar vasthielden ...

Wij zijn benieuwd. Op het werk van mijn man zijn er twee uit de productie positief getest en één daarvan was zondag bij de Arena. ^^
snellie schreef:
05 mei 2021 20:48
Wel triest dat zulke mensen er zijn. "Ik ben immuun, dus alles moet weer mogen. En regels gelden alleen voor anderen".
Liever deze mensen dan de groep, die 'allemaal onzin' of 'dat is een complot' als reden geeft om de regels flexibel te negeren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Iets heel anders: over een paar jaar kan prikken zonder naald. Zie filmpje.

Interessant is dat 1 op de 5 prikangst heeft; ik had geen idee dat het er zoveel zijn. Maar interessant is ook dat het tot veel en veel minder afval leidt. Ben benieuwd of dit inderdaad doorgang gaat krijgen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... -naaldloos

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 mei 2021 22:19
Sinds wanneer is vaccineren een verplichting? Heb ik iets gemist?
José heeft wel een punt, Snellie.

Jij vindt, dat iedereen zich aan alle regels en adviezen moet houden. Het gros daarvan is een gedragsregel.

Een erg dringend advies aan iedereen is om je te laten vaccineren. Dat is net zo'n gedragsregel en ik kan je nu al meegeven, dat dit een behoorlijk dwingende regel gaat worden, zodra er voldoende vaccins op voorraad zijn en iedereen mag kiezen welk vaccin het wordt.

Het is krom om van anderen iets te verlangen als je zelf je er niet aan houdt.

Ik geef het toe, wij zijn net zo dubbel hierin. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
05 mei 2021 22:08
Liever helemaal geen mensen die de regels negeren. Des te eerder zijn we overal vanaf.
Nop. Corona is here to stay. Dit virus krijg je pas de wereld uit, wanneer de volledige wereldbevolking kan worden beschermd en dat is een illusie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Flauwekul, mensen zijn vrij om zich te laten vaccineren.

De andere dingen zijn regels waar iedereen zich aan heeft te houden.
Dus geen feestjes van wie of wat dan ook.
Houdt iemand zich daar niet aan, dan ben je asociaal.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als er genoeg mensen zich laten vaccineren, dan zijn zij die dat niet kunnen of willen ook tamelijk beschermd.

Maar zover is het nog lang niet. Dus voordat het zover is, dienen in ieder geval diegenen die niet kunnen of willen zich echt in acht te nemen om te zorgen dat zij geen bron van besmetting voor anderen zijn.

En diegenen die niet kunnen, zullen dat zeker doen. Maar over diegenen die niet willen, heb ik grote twijfels.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
05 mei 2021 17:58
Ik zag een leuke huldiging van Ajax die dik verdiend kampioen zijn geworden. De spelers en trainer genoten ervan. De supporters ook. Mag het aub?
De rol van die voetbalploeg is nog het meest kwalijk.
Vooraf had men gewoon moeten communiceren, dat kampioensfeestje in de kleedkamer zou worden gevierd, life te volgen op AT5.
Dit om de mensen aan de buis te kluisteren.
Nu heeft men juist een massa bijeenkomst gefaciliteerd. Wat een dikke vinger is, naar de mensen die op reguliere zorg wachten.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

https://www.lc.nl/buitenland/Britse-50- ... 17046.html

Zou hier in Nederland ook al over nagedacht zijn en voorbereidingen voor getroffen worden?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat denk je zelf met de huidige regering en alle adviseurs erom heen?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
06 mei 2021 09:30
Wat denk je zelf met de huidige regering en alle adviseurs erom heen?
Eigenlijk niet dus 😄

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het VK heeft er natuurlijk meer haast mee, omdat de 2e prik daar is uitgesteld. In principe is men daar een beetje ingeënt, waar hier tenminste compleet gevaccineerd wordt.
Nijogeth schreef:
05 mei 2021 19:22
Er is natuurlijk veel meer dan de ontwikkeling van de persoonlijkheid. De hele seksuele ontwikkeling die je doormaakt tussen je 12e en laten we zeggen 21e die ligt nu helemaal stil. Waar je normaal tussen die tijd ergens bij een soos of in de kroeg of discotheek iemand leert kennen en daar allemaal dingetjes mee uit gaat proberen, is de sociale kring nu heel erg beperkt in die zin. Die jeugd loopt daar nu gewoon een achterstand in op die echt wel belangrijk is voor de rest van hun leven en daarbij waarschijnlijk ook flink wat onzekerheid en frustratie.
Jup. De hele vaardigheid hoe je met anderen in contact komt, het flirten, versieren, veroveren, jezelf presenteren - nee, niet in een joggingbroek - zit in de wachtkamer, terwijl dit juist iets is wat je als puber het beste leert om er daarna een leven lang van te genieten.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Krijg net een mail in de bus van de Museumkaart: volgens planning kunnen op 26 mei de musea weer open. Inderdaad, volgens planning. Nog maar even afwachten dus. Maar als het zover is: ik ga ervoor!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
06 mei 2021 08:45
https://www.lc.nl/buitenland/Britse-50- ... 17046.html

Zou hier in Nederland ook al over nagedacht zijn en voorbereidingen voor getroffen worden?
Hopelijk niet, zo blijf je aan de gang met mensen te vaccineren.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
06 mei 2021 11:52


Natuurlijk wel. Farmaceutische industrie moet ook wat verdienen. En gaat gelijk op met de jaarlijkse griepprik straks.
De griepprik wordt alleen aangeboden aan kwetsbare mensen. Het lijkt me toch niet dat heel Nederland jaarlijks gevaccineerd gaat worden tegen het Coronavirus.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lowieze schreef:
06 mei 2021 11:55
Jose2501 schreef:
06 mei 2021 11:52


Natuurlijk wel. Farmaceutische industrie moet ook wat verdienen. En gaat gelijk op met de jaarlijkse griepprik straks.
De griepprik wordt alleen aangeboden aan kwetsbare mensen. Het lijkt me toch niet dat heel Nederland jaarlijks gevaccineerd gaat worden tegen het Coronavirus.
Als het nodig is wel. Maar dat staat los van het onzinargument dat Jose2501 geeft. Als artsen het niet nodig vinden gebeurt het niet (tenzij je natuurlijk denkt dat alle artsen corrupt zijn en in het complot zitten).

Wij hebben jaren in de luxe geleefd dat er hier geen ziektes waren waar dat voor nodig was, maar er zijn gebieden in de wereld waar je eigenlijk altijd gevaccineerd moet zijn. Helaas zijn dat vaak landen waar de lokale bevolking niet de middelen heeft om fatsoenlijk gevaccineerd te worden. Wij hebben gelukkig wel de mogelijkheid dat het kan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wij kunnen die luxe wel hebben, maar het moet nog altijd op "vrijwillige " basis zijn. Niet met dwang, niemand moet zich verplicht voelen zich te laten vaccineren.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Vaccin herhalen of niet ... momenteel lijkt de halve wereld uit te gaan van een jaarlijkse update. Christian Drosten en Sandra Ciesek, de twee Duitse virologen, die alles op zijn plek zetten in een podcast, verwachten een lagere frequentie, elke 2 tot 5 jaar, omdat het virus weliswaar muteert, maar de vaccins zo goed in elkaar zitten, dat ze vele mutaties aankunnen.
snellie schreef:
06 mei 2021 19:41
Een beetje late reactie maar ik was een dagje weg. Het verschil zit hem er in mijn ogen in dat een mondkapje niet wordt ingespoten, 1,5 meter afstand niets doet aan mijn immuunsysteem en een vaccin wel. Ik snap dat het hypocriet over mag komen, maar als ik een vaccin kon opsprayen in plaats van in mijn bloedbaan injecteren zou ik er mogelijk anders over denken. En inderdaad is de kans groot dat ik t.z.t. wel overstag moet gaan, omdat ik anders nergens meer naartoe kan. Leve de vrijheid.
Witte angora heeft gisteren een link naar RTL over vaccineren zonder naalden geplaatst, dat past hier helemaal bij.

Ik trek lichaam en geest niet zo ver uit elkaar zoals jij dat doet. Noem het hoe je wilt, mentale gezondheid vind ik net zo belangrijk als fysieke gezondheid. Alle regels opvolgen ... de meeste mensen hebben het gedaan en zijn erop achteruitgegaan. Lichaam en geest zijn lui geworden. Meer kilo's, minder conditie, minder alert, sneller beïnvloedbaar. In dit verband brengen vaccins meer dan een bescherming tegen een virus. Ze herstellen ook vertrouwen.

*

Testen.

Testen voor toegang. Vanmiddag hier thuis nagevraagd: zouden jullie dat doen als je daarmee naar de bioscoop mag of naar een concert? Het antwoord was duidelijk. Alleen opgestoken middelvingers. Goed, weten we dat ook weer. Netflix en Youtube hebben gewonnen.

Met het testen voor grensforenzen is het nog interessanter. Als ik het goed heb onthouden, is de testplicht in Duitsland op Witte Donderdag (vlak voor Pasen) ingegaan. De regering had vijf weken nodig om iets op te zetten aan deze kant van de grens. Misschien niet zo bedoeld, maar een postduif is sneller of Den Haag ligt toch te ver van de grens met Duitsland.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet toch ook niets? Simpel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
06 mei 2021 20:27
Jablan schreef:
06 mei 2021 20:24
Witte angora heeft gisteren een link naar RTL over vaccineren zonder naalden geplaatst, dat past hier helemaal bij.
Maar dit komt ook in je bloedbaan, en dat weiger ik.
@ snelle, Jablan denkt dat je bang voor naalden bent.
Komt waarschijnlijk niet in iemand op dat je gewoon die chemische zooi niet in je lijf wil hebben.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 06 mei 2021 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch geen schurft of malaria? Daar helpt het in ieder geval bij.

Gesloten