Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jose2501

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jose2501 »

reggie2 schreef:
06 mei 2021 11:44
Lowieze schreef:
06 mei 2021 08:45
https://www.lc.nl/buitenland/Britse-50- ... 17046.html

Zou hier in Nederland ook al over nagedacht zijn en voorbereidingen voor getroffen worden?
Hopelijk niet, zo blijf je aan de gang met mensen te vaccineren.
Natuurlijk wel. Farmaceutische industrie moet ook wat verdienen. En gaat gelijk op met de jaarlijkse griepprik straks.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
06 mei 2021 11:52

Natuurlijk wel. Farmaceutische industrie moet ook wat verdienen. En gaat gelijk op met de jaarlijkse griepprik straks.
De griepprik wordt alleen aangeboden aan kwetsbare mensen. Het lijkt me toch niet dat heel Nederland jaarlijks gevaccineerd gaat worden tegen het Coronavirus.

Jose2501

Lowieze schreef:
06 mei 2021 11:55
Jose2501 schreef:

De griepprik wordt alleen aangeboden aan kwetsbare mensen. Het lijkt me toch niet dat heel Nederland jaarlijks gevaccineerd gaat worden tegen het Coronavirus.
Ik weet dat niet precies maar naast kwetsbare mensen met onderliggende kwalen kan iedereen ouder dan 65 jaar via de huisarts een griepprik krijgen toch? In Engeland willen ze vanaf 50 jaar lees ik. Kan in 1 moeite door dan.

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Jablan schreef:
05 mei 2021 22:44
snellie schreef:
05 mei 2021 22:19
Sinds wanneer is vaccineren een verplichting? Heb ik iets gemist?
José heeft wel een punt, Snellie.

Jij vindt, dat iedereen zich aan alle regels en adviezen moet houden. Het gros daarvan is een gedragsregel.

Een erg dringend advies aan iedereen is om je te laten vaccineren. Dat is net zo'n gedragsregel en ik kan je nu al meegeven, dat dit een behoorlijk dwingende regel gaat worden, zodra er voldoende vaccins op voorraad zijn en iedereen mag kiezen welk vaccin het wordt.

Het is krom om van anderen iets te verlangen als je zelf je er niet aan houdt.

Ik geef het toe, wij zijn net zo dubbel hierin. :mrgreen:
Een beetje late reactie maar ik was een dagje weg. Het verschil zit hem er in mijn ogen in dat een mondkapje niet wordt ingespoten, 1,5 meter afstand niets doet aan mijn immuunsysteem en een vaccin wel. Ik snap dat het hypocriet over mag komen, maar als ik een vaccin kon opsprayen in plaats van in mijn bloedbaan injecteren zou ik er mogelijk anders over denken.
En inderdaad is de kans groot dat ik t.z.t. wel overstag moet gaan, omdat ik anders nergens meer naartoe kan. Leve de vrijheid.

PeterPeters1966

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lowieze schreef:
Jose2501 schreef:

Als het nodig is wel. Maar dat staat los van het onzinargument dat Jose2501 geeft. Als artsen het niet nodig vinden gebeurt het niet (tenzij je natuurlijk denkt dat alle artsen corrupt zijn en in het complot zitten).

Wij hebben jaren in de luxe geleefd dat er hier geen ziektes waren waar dat voor nodig was, maar er zijn gebieden in de wereld waar je eigenlijk altijd gevaccineerd moet zijn. Helaas zijn dat vaak landen waar de lokale bevolking niet de middelen heeft om fatsoenlijk gevaccineerd te worden. Wij hebben gelukkig wel de mogelijkheid dat het kan.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wij kunnen die luxe wel hebben, maar het moet nog altijd op "vrijwillige " basis zijn. Niet met dwang, niemand moet zich verplicht voelen zich te laten vaccineren.

snellie

Maar als je straks nergens meer in kunt of naartoe kunt zonder vaccinatiebewijs, word je wel degelijk "gedwongen". Tuurlijk, je kunt ook de rest van je leven thuis blijven.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Vaccin herhalen of niet ... momenteel lijkt de halve wereld uit te gaan van een jaarlijkse update. Christian Drosten en Sandra Ciesek, de twee Duitse virologen, die alles op zijn plek zetten in een podcast, verwachten een lagere frequentie, elke 2 tot 5 jaar, omdat het virus weliswaar muteert, maar de vaccins zo goed in elkaar zitten, dat ze vele mutaties aankunnen.
snellie schreef:
06 mei 2021 19:41
Een beetje late reactie maar ik was een dagje weg. Het verschil zit hem er in mijn ogen in dat een mondkapje niet wordt ingespoten, 1,5 meter afstand niets doet aan mijn immuunsysteem en een vaccin wel. Ik snap dat het hypocriet over mag komen, maar als ik een vaccin kon opsprayen in plaats van in mijn bloedbaan injecteren zou ik er mogelijk anders over denken. En inderdaad is de kans groot dat ik t.z.t. wel overstag moet gaan, omdat ik anders nergens meer naartoe kan. Leve de vrijheid.
Witte angora heeft gisteren een link naar RTL over vaccineren zonder naalden geplaatst, dat past hier helemaal bij.

Ik trek lichaam en geest niet zo ver uit elkaar zoals jij dat doet. Noem het hoe je wilt, mentale gezondheid vind ik net zo belangrijk als fysieke gezondheid. Alle regels opvolgen ... de meeste mensen hebben het gedaan en zijn erop achteruitgegaan. Lichaam en geest zijn lui geworden. Meer kilo's, minder conditie, minder alert, sneller beïnvloedbaar. In dit verband brengen vaccins meer dan een bescherming tegen een virus. Ze herstellen ook vertrouwen.

*

Testen.

Testen voor toegang. Vanmiddag hier thuis nagevraagd: zouden jullie dat doen als je daarmee naar de bioscoop mag of naar een concert? Het antwoord was duidelijk. Alleen opgestoken middelvingers. Goed, weten we dat ook weer. Netflix en Youtube hebben gewonnen.

Met het testen voor grensforenzen is het nog interessanter. Als ik het goed heb onthouden, is de testplicht in Duitsland op Witte Donderdag (vlak voor Pasen) ingegaan. De regering had vijf weken nodig om iets op te zetten aan deze kant van de grens. Misschien niet zo bedoeld, maar een postduif is sneller of Den Haag ligt toch te ver van de grens met Duitsland.

snellie

Jablan schreef:
06 mei 2021 20:24
Witte angora heeft gisteren een link naar RTL over vaccineren zonder naalden geplaatst, dat past hier helemaal bij.
Maar dit komt ook in je bloedbaan, en dat weiger ik.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U moet toch ook niets? Simpel.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
06 mei 2021 20:27
Jablan schreef:
@ snelle, Jablan denkt dat je bang voor naalden bent.
Komt waarschijnlijk niet in iemand op dat je gewoon die chemische zooi niet in je lijf wil hebben.
Laatst gewijzigd door reggie2 op 06 mei 2021 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Jose2501

PeterPeters1966 schreef:
06 mei 2021 19:42
Lowieze schreef:
Jose2501 schreef:

Als het nodig is wel. Maar dat staat los van het onzinargument dat Jose2501 geeft.
Welk onzin argument schrijf je aan mij toe?

Jose2501

Jablan schreef:
29 mar 2021 15:41
Ivermectine

Ik raad je een cursus biologie op de Volksuniversiteit aan, zodat je zelf kunt ontdekken waarom Ivermectine weggegooid geld is.
Heb je daar bewijs voor @jablan? Ik lees toch hele andere berichten hierover. Ivermectine is een van de effectiefste medicijnen indien gegeven in een vroeg stadium.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt toch geen schurft of malaria? Daar helpt het in ieder geval bij.

Lowieze

@Jablan
“Testen voor toegang. Vanmiddag hier thuis nagevraagd: zouden jullie dat doen als je daarmee naar de bioscoop mag of naar een concert? Het antwoord was duidelijk. Alleen opgestoken middelvingers. Goed, weten we dat ook weer. Netflix en Youtube hebben gewonnen.”

Voor nu misschien. Ik snap dat bezwaar niet zo en ik verwacht ook, als de groep waar je mee omgaat zich wel wil laten testen om eindelijk weer eens uit te kunnen, je je daar al heel snel door laat overhalen.
Jongeren willen heel graag bij “de groep” horen en geen uitzondering zijn.

Jablan

Jablan schreef:
Ivermectine Ik raad je een cursus biologie op de Volksuniversiteit aan, zodat je zelf kunt ontdekken waarom Ivermectine weggegooid geld is.
Jose2501 schreef:
06 mei 2021 20:44
Heb je daar bewijs voor @jablan? Ik lees toch hele andere berichten hierover. Ivermectine is een van de effectiefste medicijnen indien gegeven in een vroeg stadium.
Als jij kunt aangeven waar je die onzin hebt gelezen. ;)

Sars-COV2 is een RNA-virus en dat heeft een andere cel om zich te vermenigvuldigen. Ik hoorde vandaag een mooie uitleg: De cellen hebben een slot, het virus heeft een hele set sleutels en als één van die sleutels past, dan is het binnen.

Ivermectine is een middel tegen parasieten. Parasieten zijn kleine, levende organismen, die zichzelf prima kunnen vermenigvuldigen (ze hebben DNA) zonder daarvoor andere cellen binnen te dringen. Een parasiet is alleen te lui om zelf voedsel te zoeken en brengt daarom zijn hele leven door op een plek met gratis voedsel. Sommige soorten zijn nuttig, andere schadelijk.

Ivermectine blokkeert niet het slot van je eigen cellen en kan daarom het virus niet tegenhouden.

Meer bewijs vind je op Wikipedia. Gewoon doorklikken en lezen.

snellie

reggie2 schreef:
06 mei 2021 20:36
snellie schreef:
06 mei 2021 20:27
Jablan schreef:
@ snelle, Jablan denkt dat je bang voor naalden bent.
Komt waarschijnlijk niet in iemand op dat je gewoon die chemische zooi niet in je lijf wil hebben.
Ik denk dat er 4 soorten vaccinatieweigeraars zijn.
1: de mensen met prikangst
2. de mensen met vrees voor het vaccin of de bijwerkingen
3: de corona ontkenners
4: de mensen die gewoon simpelweg het nut niet zien van vaccineren, omdat ze vertrouwen op hun immuunsysteem.
Ik behoor tot de laatste groep. Laat dat duidelijk zijn. Nooit bang geweest voor naalden, en eventuele bijwerkingen van een vaccin schrikken mij niet af. En ik ben al helemaal geen corona ontkenner. Dit wou ik even rechtgezet hebben :D

Jablan

Genoteerd, Snellie. :!:
Lowieze schreef:
06 mei 2021 20:56
Voor nu misschien. Ik snap dat bezwaar niet zo en ik verwacht ook, als de groep waar je mee omgaat zich wel wil laten testen om eindelijk weer eens uit te kunnen, je je daar al heel snel door laat overhalen. Jongeren willen heel graag bij “de groep” horen en geen uitzondering zijn.
De groepsnorm ligt hier wat anders ;-) De PCR-testen zijn heel slecht bevallen (citaat: alsof de wattenstaaf je hersens wordt ingedrukt) en ze vinden het onzin om een test te doen, als ze de uitslag al weten: negatief.

Jose2501

Jablan schreef:
06 mei 2021 20:59
Jablan schreef:
Ivermectine Ik raad je een cursus biologie op de Volksuniversiteit aan, zodat je zelf kunt ontdekken waarom Ivermectine weggegooid geld is.
Jose2501 schreef:
06 mei 2021 20:44
Als jij kunt aangeven waar je die onzin hebt gelezen. ;)

Sars-COV2 is een RNA-virus en dat heeft een andere cel om zich te vermenigvuldigen. Ik hoorde vandaag een mooie uitleg: De cellen hebben een slot, het virus heeft een hele set sleutels en als één van die sleutels past, dan is het binnen.

Ivermectine is een middel tegen parasieten. Parasieten zijn kleine, levende organismen, die zichzelf prima kunnen vermenigvuldigen (ze hebben DNA) zonder daarvoor andere cellen binnen te dringen. Een parasiet is alleen te lui om zelf voedsel te zoeken en brengt daarom zijn hele leven door op een plek met gratis voedsel. Sommige soorten zijn nuttig, andere schadelijk.

Ivermectine blokkeert niet het slot van je eigen cellen en kan daarom het virus niet tegenhouden.

Meer bewijs vind je op Wikipedia. Gewoon doorklikken en lezen.
Als je beetje zoekt vind je nog eens wat. Bron: https://ivmmeta.com
Laatst gewijzigd door Jose2501 op 06 mei 2021 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

Jablan schreef:
06 mei 2021 21:10
De groepsnorm ligt hier wat anders ;-) De PCR-testen zijn heel slecht bevallen (citaat: alsof de wattenstaaf je hersens wordt ingedrukt) en ze vinden het onzin om een test te doen, als ze de uitslag al weten: negatief.
Alsof een wattenstaaf je hersens worden in gedrukt, kom op zeg, laat me niet lachen.
Ik mag hopen dat ze niks ergers in hun leven mee zullen maken.
Maar goed, ik spreek u daar graag over een paar maanden over. Dan ook maar niet klagen dat je in een isolement zit.

Plaats reactie