Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
09 mei 2021 16:16
Met die uitleg leg je de oorzaak bij de politie.
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.

In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 17:26

In veel gevallen denk ik dat het een veel betere uitkomst geeft als de politie in plaats van met geweld en wapenstokken komt, gewoon gezellig met bierkratten en muziek komt aanzetten. En dan een plein omturnen tot festival, waar die mensen waarschijnlijk wel behoefte aan hebben. Maar ja, coronamaatregelen über alles.
In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.

Inderdaad .....corona het woord wat de meesten zowat niet meer kunnen horen , maar wat een feit is.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
09 mei 2021 17:56
Nijogeth schreef:

In deze tijd denk jij er wel weer vrij simpel over, er zijn nog genoeg mensen in het ziekenhuis.
En die lagen er ook, toen vorige week op nog grotere schaal een kampioensschap werd gevierd. Met de politie opzettelijk als afwezige.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ja en ....wat is je punt @16again?

Daar heb ik namelijk dezelfde mening over geuit, ook nog steeds dezelfde gedachten daarover.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat de politie het momenteel niet goed kan doen?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien moet de politie voor dat tuig ook nog wat pizza’s meebrengen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou eerder aan een kopje thee denken.

Lady1234

Misschien hier eens naar luisteren.

https://youtu.be/ME7GnQiG9zA

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Nee, toch niet. Ik zeg alleen dat je escalatie kan voorkomen door een demonstratie niet op te breken. De oorzaak is het niet tolereren van de demonstratie, waar we gewoon een grondrecht toe hebben.
Demonstreren is een grondrecht : check!
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Dan is er niets aan de hand :idea: .

En dan daarbij : dit zijn voornamelijk jonge mannen ook nog met hoody.s op.
Ze zijn uit op een potje rellen.
Ik pleit de politie niet vrij , goed begrijpen, maar al dat woedende gedemonstreer met al die rellende mannen ben ik wel zat .
Laatst gewijzigd door moederslink op 09 mei 2021 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
08 mei 2021 21:48
En weet u wat voor gesprekken er al allemaal gewisseld zijn tussen die journalist en de politie?
Er was geen gesprek,uitstappen en slaan,dat was wat ik zag.

scharrelschipper

moederslink schreef:
09 mei 2021 19:26
Nijogeth schreef:
Bob Schurkjens schreef:
Vraag toestemming van te voren en ga dan ' vreedzaam ' demonstreren en neem geen paraplu.s en knuppels mee , maar loop rustig met spanborden door de straten of zo of verzamel je op een grasveld of plein met afstand tot elkaar.
Knuppels meenemen is natuurlijk niet goed,maar paraplu`s lijkt me in ons klimaat nou weer niet direct verkeerd.
Het moet niet gekker worden: straks is het verboden om met een plu over straat te lopen!

moederslink

scharrelschipper schreef: Het moet niet gekker worden: straks is het verboden om met een plu over straat te lopen!
:lol: tja wie weet ! Het kan een potentieel moordwapen zijn :D

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

De paraplu's uit Bulgarije waren moordwapens. Dodelijk giftig.

*

Voor anderen, die besmet zijn geweest, onze draai met het vaccineren op een rij:
- Niet nodig, we zijn immuun (paar maanden terug)
- Misschien toch, want het reist makkelijker (iets minder lang geleden)
- Jazeker, want een vaccin helpt om sneller van de laatste klachten af te komen (dit weekend)

Nu is het wachten op de uitnodiging ...

Lady1234

Heeft toch echt helemaal niets met demonstreren voor het een of ander van doen. Gewoon rellen en rotzooi trappen, dat is het.

Nijogeth

moederslink schreef:
09 mei 2021 19:26
Is het probleem niet deels dat de gemeente vaak geen toestemming geeft, zonder goede redenen (zoals ze in grondwet vastgelegd zijn). Overigens hoeft er volgens de grondwet niet per se om toestemming gevraagd te worden, alleen is het dan toegestaan de demonstratie te beëindigen als de veiligheid in het geding is. In veel gevallen zie ik tot aan de politie inzet weinig problemen met de veiligheid van de demonstranten en omstanders. Het is pas bij escalatie dat politie inzet nodig is, maar vaak escaleert het pas bij beëindiging met politie inzet. En daar zit een dubbele standaard.

Ik vind het geweld ook erg idioot, maar denk nog steeds dat de politie pas moet ingrijpen als er daadwerkelijk extremen bereikt worden. Dat het tegen de coronamaatregelen is, is geen extreem iets, in mijn ogen. En ook in de ogen van de mensen die juist tegen de coronamaatregelen protesteren is dat dus geen reden. En logisch ook, want ze zijn er niet voor niets tegen.

Overigens is het ook raar dat als je tegen de coronamaatregelen demonstreert, dat je je dan aan diezelfde maatregelen zou houden. Dat is hetzelfde als als zwarte piet verkleed tegen zwarte piet gaan demonstreren. De man die dat deed werd ook voor gek verklaard (want dat is provoceren).

Ik zeg overigens niet dat ik erachter sta, maar ik vind dat we tegenwoordig veel te snel over gaan op politie inzet, waar dit nog niet nodig blijkt te zijn en wat de situaties waarschijnlijk alleen maar erger maakt.

Nijogeth

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:49
Heeft toch echt helemaal niets met demonstreren voor het een of ander van doen. Gewoon rellen en rotzooi trappen, dat is het.
Maar dat is toch juist het punt. Je mag ze aanpakken als ze dat doen, geen enkel probleem. Nu doen ze nog niets fout en wordt de politie al ingezet, dat is gewoon kortweg tegen de grondwet om zonder zwaarwegende reden een demonstratie op te breken.

Lady1234

Ga naar de rechter.

moederslink

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 19:57
Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:49
Maar dat is toch juist het punt. Je mag ze aanpakken als ze dat doen, geen enkel probleem. Nu doen ze nog niets fout en wordt de politie al ingezet, dat is gewoon kortweg tegen de grondwet om zonder zwaarwegende reden een demonstratie op te breken.
Nijogeth , met alle respect, maar een kind kan zien dat dit geen vreedzame demonstranten zijn.
Men jut en roept elkaar op via social media en men gaat er met honderden op af, gewapend met knuppels en plu.s.
En het is waar : de politie staat zeker op scherp. Ze zijn ook zwaar gefrustreerd en gespannen.
Er gaat van allebei de kanten toch een bedreiging uit...

Er zijn nu meer dan genoeg voorbeelden van .
Weet je nog Den Bosch? Bij het ingaan vd avondklok? De halve binnenstad werd geplunderd en gesloopt.
Ik zag ook beelden uit het buitenland , ook daar waterkanonnen om de demonstranten uit elkaar te drijven. Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
We zitten toch ook nog steeds in een pandemie ?

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Voor veel demonstranten is het een plandemie.

scharrelschipper

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 19:59
Ga naar de rechter.
Dit is een onzinnege reactie.

Plaats reactie