Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 22:16
scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 20:57
scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 20:55


Dit is een onzinnege reactie.
Sorry voor de taalfout.
Wat is daar onzinnig aan? Als je vindt dat je rechten beknot worden of, is de rechtbank de aangewezen plek om je recht te halen.
We zijn toch niet in de usa?
"ik sleep je voor de rechter"
Als je demonsteerd en je word gemept door de me,denk je dan echt dat je daar bij de rechter iets kan bereiken?
De demonstatie word met terugwerkende kracht verboden verklaard dus.......
Droom lekker verder.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor die demonstratie was al geen toestemming, dus heel terecht.

En als je verzocht wordt je te verwijderen en je gaat niet, dan is het simpel, wie niet horen, wil moet maar voelen.

Als de politie je iets verzoekt, moet je daar gehoor aangeven.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
09 mei 2021 20:13
Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
Niet om het één of het ander, maar daar is toch niets geks gebeurd. Geen geweld, geen plunderingen en geen vernielingen. Juist dat bevestigt wat ik al vaker zeg.

Mensen die menen voor hun vrijheid te moeten strijden, omdat deze volgens hen te veel is ingeperkt, die gaan natuurlijk geweld gebruiken als hun vrijheid om tegen deze vrijheidsbeperkende maatregelen te demonstreren ook wordt afgenomen. Bij de rechter kun je schijnbaar je heil ook niet halen, dan moet je iets.

Laat ze lekker hun gang gaan, uitrazen en het gaat allemaal goed, zonder schade of gewonden, zoals in het voorbeeld dat je aanhaalt. Hoe vaak is nou zo'n demonstratie waarbij de politie wel ingreep zo geëindigd? Juist, helemaal nooit.

En ja, ook ik ben van mening dat de coronamaatregelen nog steeds te ver gaan. Er wordt veel te veel gekeken naar corona en veel te weinig naar andere dingen naar mijn mening. Ik zal nooit daar tussen gaan staan, maar dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat de maatregelen al te lang duren en te ver gaan en er eens keiharde deadlines gesteld moeten worden.

Ik stel dit voor. Is de crisis voor 1 juni nog niet onder controle, dan gaan we niet versoepelen, maar concluderen we dat de maatregelen misschien toch niet zijn effect hebben, geven we alles vrij en doen we het alleen met adviezen, waarvan iedereen vrij is deze op te volgen of niet. Alle gevolgen zijn voor de mensen zelf, raak je besmet, dan heb je zelf ervoor gekozen je ergens niet aan de adviezen te houden en kun je de hand in eigen boezem steken. Want als je je netjes aan de adviezen houdt, dan is de kans corona te krijgen alsnog bijna nul. En dit zeg ik met in het achterhoofd dat alle ouderen en risicogroepen dan gevaccineerd zijn. Persoonlijk denk ik dat veel mensen blij zouden zijn als mensen weer hun eigen leven mogen leiden en dit niet door de overheid gedaan wordt.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En leg ze dan maar op de stoep of de gang van het ziekenhuis. Wat kan het jou bommen? Vrijheid blijheid.

Alle ouderen en risicogroepen zijn nog helemaal niet gevaccineerd.

En niet gelezen of gezien over die jongeren die nog maanden en maanden de naweeën ondervinden van covid?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 mei 2021 22:47
Voor die demonstratie was al geen toestemming, dus heel terecht.

En als je verzocht wordt je te verwijderen en je gaat niet, dan is het simpel, wie niet horen, wil moet maar voelen.

Als de politie je iets verzoekt, moet je daar gehoor aangeven.
Er is tegenwoordig nooit meer toestemming voor een demonstratie,zegt dat niet genoeg?
En tot voor kort leefden wij in een land waar als de politie je iets vroeg je daar over in dialoog kon gaan.
Nu dus blijkbaar niet meer :cry: :cry: :cry:

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom zouden er dan meer mensen in het ziekenhuis komen? Als je concludeert dat de maatregelen niet werken, dan zou er dus geen verschil zijn.

Er is wel een duidelijkheid en dat is dat als je de maatregelen naast de cijfers gaat leggen, dat je de maatregelen er niet in terugziet. De avondklok kwam, de cijfers werden erger. Avondklok eraf, cijfers verbeteren. Om maar een voorbeeld te noemen. De drukte in de ziekenhuizen neemt af, zelfs nu de drukte op alle andere plekken toeneemt. Dat zijn gewoon keiharde cijfers die vanuit het RIVM gecommuniceerd worden.

Ik kijk liever de positieve kant op, in plaats van elke keer de negatieve. Die hele grafiekjes die het OMT hanteert die hebben zo'n hele mooie lijnen, waarbij ze dingen verwachten. Eentje is de middelste, dat is de meest realistische, daar kijkt helemaal nooit iemand naar. Het OMT kijkt extreem negatief naar de bovenste, waarbij men op 18 januari zelfs op 1 maart 1800 bezette ic-bedden voorspelde zelfs als de avondklok werd ingevoerd. Gek genoeg werd daar de 1200 van de middelste lijn niet gehaald. De onderste lijn was toen zelfs de meest realistische. Net zoals bijna elke keer als er weer doemscenario's aankomen en de hoge heren van het OMT weer iedere dag zichzelf laten zijn bij elke talkshow (want ze hebben het zo druk), blijkt ook nu weer dat ze waarschijnlijk heel erg zwaar overdrijven.

Nee, ik denk dat we echt geen volle ziekenhuizen zouden krijgen als we op 1 juni de maatregelen veranderen in adviezen en iedereen de vrijheid zouden geven eigen keuzes te maken en zelf de risico's in te schatten.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 23:21
Lady1234 schreef:
09 mei 2021 22:47
Voor die demonstratie was al geen toestemming, dus heel terecht.

En als je verzocht wordt je te verwijderen en je gaat niet, dan is het simpel, wie niet horen, wil moet maar voelen.

Als de politie je iets verzoekt, moet je daar gehoor aangeven.
Er is tegenwoordig nooit meer toestemming voor een demonstratie,zegt dat niet genoeg?
En tot voor kort leefden wij in een land waar als de politie je iets vroeg je daar over in dialoog kon gaan.
Nu dus blijkbaar niet meer :cry: :cry: :cry:
Er worden regelmatig toestemmingen gegeven voor demonstraties. En waarom zou de politie een dialoog moeten aangaan? Zij moeten handhaven wat anderen besluiten.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er moet overleg mogelijk zijn over de muziek die gedraaid wordt. En hoeveel bier er voor de demonstranten ingekocht moet worden door de politie.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 10 mei 2021 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 23:28
Nee, ik denk dat we echt geen volle ziekenhuizen zouden krijgen als we op 1 juni de maatregelen veranderen in adviezen en iedereen de vrijheid zouden geven eigen keuzes te maken en zelf de risico's in te schatten.
Ik help het je hopen, echt , maar vergeet niet dat er pas zo.n 6 miljoen prikken zijn gezet. Sowieso de ouderen, de kwetsbaren en bv het zorgpersoneel .
Nu komen er toch voornamelijk jongeren in de ziekenhuizen en dat komt
a) doordat ze nog niet zijn ingeënt of
b) gewoon doorgaan en zich niet aan de maatregelen houden.
Ik denk echt dat wanneer iedereen 2x is ingeënt dat je dan pas alles of bijna alles weer kunt opengooien.
Maar dan zijn we er misschien nog niet hè, er wordt straks weer gevlogen, men gaat op vakantie en men landt hier uit verre oorden en we hebben ook nog steeds te maken met dominante varianten.
Zijn we met onze inentingen voldoende hiertegen beschermd?

Demonstreren is je goed recht, je verstand gebruiken is in ieders belang , voor jezelf , voor je vrienden en dierbaren, voor alle Nederlanders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Vakantie wordt hooguit binnen Europa dit jaar, misschien volgend jaar hier en daar wat verder weg en eerst in 2023 worden nog meer landen vrijgegeven. Verre oorden blijven nog een tijdlang een droombestemming.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb je ineens profetische gaven, Jablan?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
09 mei 2021 23:21

Er is tegenwoordig nooit meer toestemming voor een demonstratie,zegt dat niet genoeg?
En tot voor kort leefden wij in een land waar als de politie je iets vroeg je daar over in dialoog kon gaan.
Nu dus blijkbaar niet meer :cry: :cry: :cry:
Voor wat betreft Barneveld is er ruimschoot, voor er werd ingegrepen, een dialoog geweest tussen de politie en de actievoerders.
De burgemeester had voor de dorpskern een 'noodbevel' afgegeven om de dorpskern te sparen voor het mogelijk op handen zijnde geweld door de, in ruime mate aanwezige, beroepsdemonstranten.
Er was buiten de dorpskern meer dan genoeg gelegenheid om het ongenoegen op vredige wijze kenbaar te maken.
Toe er toch naar de dorpskern werd opgetrokken en het bevel tot stoppen niet werd gehonoreerd, is de ME in actie gekomen.

Van de politie actie worden op de sociale media ,heel selectief, beelden getoond en daar laat "jan en alleman" zich door beïnvloeden en meent er zijn/haar mening over te moeten ventileren.

Dus dat janken :wink: kan wel achterwege blijven, want dat is complete onzin.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
10 mei 2021 07:25
Heb je ineens profetische gaven, Jablan?
Bijwerking van profylactische Bossche Bollen :wink:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
09 mei 2021 22:55
moederslink schreef:
09 mei 2021 20:13
Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
Niet om het één of het ander, maar daar is toch niets geks gebeurd. Geen geweld, geen plunderingen en geen vernielingen. Juist dat bevestigt wat ik al vaker zeg.
Het was een vergunningsplichtig evenement, spontaan ontstaan of niet, en die vergunning hadden ze niet, dus dat is niet alleen wél gek, maar gewoon handhaafbaar, want strafbaar. De club kon dit mijlenver zien aankomen. Godbetert een krappe week ervoor gebeurde hetzelfde in Leeuwarden. Het feit dat "de driehoek" uiteindelijk besluit om niet te gaan handhaven om voor hen moverende redenen, maakt niet dat het daarmee ineens wel ok is.

Jouw redenatie volgend zou ik grenzend aan de tuin van je ouder een nucleaire reactor kunnen bouwen, en dat zou dan ook ok zijn, zolang er "niets geks gebeurd"?

We zijn een land van wetten en vergunningen, soms zeker te veel, maar dit soort eigen interpretaties is precies wat dat tracht te voorkomen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
10 mei 2021 10:52
Nijogeth schreef:
09 mei 2021 22:55
moederslink schreef:
09 mei 2021 20:13
Wat moet je dan? Net zoals bij de Ajaxfeesten? Het maar laten? Niet ingrijpen?
Niet om het één of het ander, maar daar is toch niets geks gebeurd. Geen geweld, geen plunderingen en geen vernielingen. Juist dat bevestigt wat ik al vaker zeg.
Het was een vergunningsplichtig evenement, spontaan ontstaan of niet, en die vergunning hadden ze niet, dus dat is niet alleen wél gek, maar gewoon handhaafbaar, want strafbaar. De club kon dit mijlenver zien aankomen. Godbetert een krappe week ervoor gebeurde hetzelfde in Leeuwarden. Het feit dat "de driehoek" uiteindelijk besluit om niet te gaan handhaven om voor hen moverende redenen, maakt niet dat het daarmee ineens wel ok is.

Jouw redenatie volgend zou ik grenzend aan de tuin van je ouder een nucleaire reactor kunnen bouwen, en dat zou dan ook ok zijn, zolang er "niets geks gebeurd"?
Maar ja, er worden geen vergunningen meer uitgegeven, dus die vergunningplicht kun je niet serieus nemen. Dat is alsof je zegt dat je met alcohol op mag rijden, maar dat het promillage dan wel 0,0 moet zijn. Je weet dat het eerste het tweede altijd uitsluit. 'je mag overal in Nederland 200 kilometer per uur rijden, behalve tussen 00.00 en 24.00'. Net zo nutteloos.

Dat 2e is natuurlijk onzin. Het ging erover hoe je moet omgaan met zo'n menigte als gemeente en politie. Bij de Arena, overigens ook in Leeuwarden, was juist het bewijs dat er zonder ingrijpen niet gereld, vernield of geplunderd wordt. Juist ingrijpen leidt tot zulke dingen. Vandaar ook dat ik eerder zei dat de politie pas moet ingrijpen als men zulke dingen gaat doen en niet bij voorbaat al het plein of grasveld moet leegvegen omdat men mogelijk dat gaat doen.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens denk ik nu meteen aan Theo Maassen die niet de discotheek in mocht.
'sorry, je mag alleen binnen met een pasje'
'hoe kom ik dan aan zo'n pasje?'
'ja, die uh moet je binnen uh halen'.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 mei 2021 17:25
Maar ja, er worden geen vergunningen meer uitgegeven, dus die vergunningplicht kun je niet serieus nemen. Dat is alsof je zegt dat je met alcohol op mag rijden, maar dat het promillage dan wel 0,0 moet zijn. Je weet dat het eerste het tweede altijd uitsluit. 'je mag overal in Nederland 200 kilometer per uur rijden, behalve tussen 00.00 en 24.00'. Net zo nutteloos.
Onzin. Er worden nog genoeg vergunningen verleend.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
10 mei 2021 17:31
Nijogeth schreef:
10 mei 2021 17:25
Maar ja, er worden geen vergunningen meer uitgegeven, dus die vergunningplicht kun je niet serieus nemen. Dat is alsof je zegt dat je met alcohol op mag rijden, maar dat het promillage dan wel 0,0 moet zijn. Je weet dat het eerste het tweede altijd uitsluit. 'je mag overal in Nederland 200 kilometer per uur rijden, behalve tussen 00.00 en 24.00'. Net zo nutteloos.
Onzin. Er worden nog genoeg vergunningen verleend.
Niet voor evenementen. Dat ligt helemaal stil. Dus zeggen dat zoiets vergunningplichtig is, dat kan wel, maar dan moet er wel een reëele kans op zo'n vergunning zijn.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er lijkt mij een principieel verschil te bestaan tussen een demonstratie en een evenement.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.hartvannederland.nl/coronav ... cwu--FkfmU

Mocht je nog willen, anders gaat het in de prullenbak :-)

Gesloten