Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig bent u onfeilbaar en werkt u bij een organisatie die ook onfeilbaar is.

Beter drie dan helemaal niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
14 mei 2021 22:20


Beter drie dan helemaal niet.
Ik noem dat ronduit geklungel.

Nee, gelukkig ben ik niet onfeilbaar.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien is dan de organisatie waar u werkt wel onfeilbaar. Meld ze aan voor dat tv programma. Dat is echt nieuws.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
14 mei 2021 19:59
Yep,we passen de gebruiksaanwijzing/bijsluiter aan en alles is weer oke.
Ik ken en snap de term "voortschrijdend inzicht"maar ik word toch wel een beetje moe van dat gehannes.
Overigens wil (europees gezien) ong. een kwart van de mensen geen prikkie.
Dat loopt erg uiteen,in Ierland wil 90% het wel,in Bulgarije ruim 50% niet.
In ons land wil 31% het niet.
Zal te maken hebben met voorlichting en misschien met het merk wat in diverse landen gebruikt wordt?
Het aanpassen van de gebruiksvoorschriften gebeurt veel vaker. Een middel wordt toegelaten en gemonitord - dat is die vierde onderzoeksfase - om uiteindelijk op de beste toepassing uit te komen.

Waar veel mensen geen vaccin willen, is het vertrouwen in de overheid traditioneel laag of zijn mensen extra vatbaar voor spookmeningen. De huisarts in Heemstede, die weigert te vaccineren, is slechts één van de voorbeelden.

In Servië blijven de Chinese vaccins in de fles, want de hele bijsluiter is in het Chinees, zodat artsen niet weten hoe het gebruiken. Daar probeert de overheid toch iedereen over te halen - bejaarden krijgen 300.000 Dinar (50 euro) bij een prik. De eerste parodie is al verschenen YouTube (Beeld is duidelijk genoeg).

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
14 mei 2021 21:37
Nou zoveel vermaak is het niet en er valt ook niets van te leren.

Uw mening dat de gebruiksaanwijzing een beetje wordt aangepast om onder aansprakelijkheid of zo uit te komen is een dwaze mening. En dat is mijn mening.

Ik zie niet direct wat de voorwaarden van de Metaalunie hier mee van doen hebben.
Ach ja,ieder zijn mening toch?
En dat van die smecoma voorwaarden heb ik er bij gezet hoor :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
14 mei 2021 23:03
Misschien is dan de organisatie waar u werkt wel onfeilbaar. Meld ze aan voor dat tv programma. Dat is echt nieuws.
Wat is je punt dame??? je raakt de tel kwijt denk ik zo.

Totaal niet relevant.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lezen is blijkbaar moeilijk.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hou toch eens op met dat gebekvecht. Daar zit toch niemand op te wachten.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
14 mei 2021 20:48
Het lijkt me compleet logisch en verstandig dat men die vaccins en wat daar ook bijkomt steeds verder wil onderzoeken. En de uitslagen van die onderzoeken worden dan bekend gemaakt.
Maar dwaasheid om dat gehannes te noemen. Als zaken verzwegen worden, is het ook niet goed.
scharrelschipper schreef:
14 mei 2021 21:34
Het is niet erg aardig om een mening dwaasheid te noemen. Maar ben het er mee eens dat onderzoek een goede zaak is. Met gehannes bedoelde ik het aanpassen van o.a.bijsluiters zodat je als het mis gaat je er niet op kunt worden aangesproken. Lijkt een beetje op smecoma voorwaarden; er kan wel eens iets mis gaan maar wij zijn nooit verantwoordelijk.
Eigenlijk is het vrij uniek, dat nu onderzoeksresultaten algemeen bekend worden. Meestal blijft dat tussen fabrikant, toelatingsinstantie, behandelende artsen en apothekers.
Alternatief woord voor gehannes is paniekvoetbal.
De bijsluiter moeten aangepast aan de nieuwste inzichten, want hier zit wetgeving achter. Fabrikanten zijn verplicht hier de juiste gebruiksadvies en mogelijke bijwerkingen op te nemen. Dat heeft weinig met aansprakelijkheid te maken, al wordt daar wel sneller aan gedacht als gevolg van de claimcultuur.

Toch gaat het de goede kant op. Nu graag verschillende overheden uit de angst- en paniekmodus krijgen, want het zinloos testen komt iedereen de neusgaten uit.
reggie2 schreef:
14 mei 2021 22:08
Diverse mensen hebben 3 x een oproep gehad, hoe zou jij dat willen noemen
Pruisische Administratie. :mrgreen:
We zouden best een uitnodiging willen krijgen, weten we tenminste wanneer we aan de beurt zijn. Tegelijk denken we: geef het nu vrij, zodat wie wil of een afspraak kan maken of op de wachtlijst van huisarts terechtkomt. Hoef je geen meer uitnodigingen te versturen.

*

We hebben er weer één. Wijs op reis (overheid) is een redirect van nederlandwereldwijd. Goed voor verwarring (zie dat topic over het maken van een vaccinatieafspraak).
Geen kaart van de wereld met kleurcodes, maar echt elk land apart, want waarom zou je de adviezen toegankelijk en overzichtelijk presenteren?
Dit is nu zeggen, dat reizen weer mag en vervolgens praktisch de hele wereld op 'alleen noodzakelijke reizen' zetten. Waarbij het zonder meer opvalt hoe grof de onderverdeling is. Spanje: Balearen en de rest. Dat schiet niet op. Gelukkig zijn het adviezen en die mag je vrolijk negeren, als de informatie vanuit het land zelf veel actueler, gedetailleerder en genuanceerder is.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb vandaag een oproep gekregen voor de vaccinatie. Wat mij opvalt is het feit dat je maar 1 vaccin krijgt als je tot 6 maanden daarvoor positief bent getest op corona. Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling en zal eraan bijdragen dat het vaccinatieprogramma niet correct zal plaatsvonden.
Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft. Daarvoor zijn de corona testen niet voor 100% betrouwbaar en kan daar dus geen beleid op worden gemaakt.
Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd en op termijn corona weer kan opvlammen en we daarmee wederom geconfronteerd gaan worden met vergaande coronamaatregelen. Ook nu geldt goedkoop is duurkoop.
Volgens de overheidssite mag ik, als ik dat wil, kiezen voor 2 vaccins. Het is alleen de vraag hoeveel mensen dit weten en hiervoor ook kiezen. het merendeel zal zich houden aan de informatie zoals deze in de brief staat.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mensen zullen wel mondig genoeg zijn en ik ga er vanuit dat ze wel bij de prikpost vertellen dat ze twee keer gevaccineerd kunnen worden als iemand dat zou willen.

Dat de administratie niet op orde is dat is overduidelijk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
15 mei 2021 17:27
Mensen zullen wel mondig genoeg zijn en ik ga er vanuit dat ze wel bij de prikpost vertellen dat ze twee keer gevaccineerd kunnen worden als iemand dat zou willen.

Dat de administratie niet op orde is dat is overduidelijk.
Niet iedereen zal mondig genoeg zijn of begrijpen dat het ook anders kan. Het betreft een officiële brief en mensen vertrouwen op de informatie die in de brief staat. Voordat ik een afspraak heb gemaakt heb ik eerst op de site van de RIVM gekeken en daarna op de site van de overheid.

Wat mijn bezwaar is, is het feit dat er beleid wordt gemaakt op iets dat niet 100% betrouwbaar is en waarvan de gevolgen verstrekkend kunnen zijn, niet alleen voor die ene persoon maar voor de hele samenleving.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 17:09
Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
.......
Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft.
.....
Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
........
Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd
......
Ik heb even gemist waar jij je medische en virologische opleiding hebt genoten.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees hier dat men de tweede vaccinatie zelf moet/kan afzeggen.

https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-vandaa ... n-halfjaar

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 17:09
Ik heb vandaag een oproep gekregen voor de vaccinatie. Wat mij opvalt is het feit dat je maar 1 vaccin krijgt als je tot 6 maanden daarvoor positief bent getest op corona.
Dit heb ik nergens gelezen trouwens, maar dan nog :
er zijn ook mensen die herbesmet zijn na vaccinatie.

Het is toch allemaal niet zo moeilijk??
Je haalt en krijgt 2 vaccinaties , ( behalve bij Janssen, daar krijg je maar één prik van) , dus gaan met die banaan.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 17:09
Ik heb vandaag een oproep gekregen voor de vaccinatie. Wat mij opvalt is het feit dat je maar 1 vaccin krijgt als je tot 6 maanden daarvoor positief bent getest op corona. Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling en zal eraan bijdragen dat het vaccinatieprogramma niet correct zal plaatsvonden.
Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft. Daarvoor zijn de corona testen niet voor 100% betrouwbaar en kan daar dus geen beleid op worden gemaakt.
Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd en op termijn corona weer kan opvlammen en we daarmee wederom geconfronteerd gaan worden met vergaande coronamaatregelen. Ook nu geldt goedkoop is duurkoop.
Volgens de overheidssite mag ik, als ik dat wil, kiezen voor 2 vaccins. Het is alleen de vraag hoeveel mensen dit weten en hiervoor ook kiezen. het merendeel zal zich houden aan de informatie zoals deze in de brief staat.
Ik kreeg ook een uitnodiging,maar daarin stond niet welk soort vaccin het zou worden,ook niet of ik kon kiezen en ook niet waar ik dan moest zijn en wanneer.
Alleen een tel. nr. waar ik dan meer info zou kunnen krijgen.
Het leek een beetje op die mails die ik wel eens krijg waarin staat dat ik tig miljoen heb gewonnen of een erfenis krijg ofzo.
In de oud papier bak dus maar.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
15 mei 2021 18:13
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 17:09
Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
.......
Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft.
.....
Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
........
Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd
......
Ik heb even gemist waar jij je medische en virologische opleiding hebt genoten.
Ik denk dat u heel wat informatie bent misgelopen de afgelopen maanden. Een beetje verdiepen in de materie zou geen kwaad kunnen. Op internet kunt u alle informatie vinden.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 19:07
kuklos schreef:
15 mei 2021 18:13
Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 17:09
Ik vind dit een zeer gevaarlijke ontwikkeling
.......
Een positieve coronatest wil niet zeggen dat iemand ook daadwerkelijk corona gehad heeft.
.....
Het enige waarmee een coronabesmetting kan worden aangetoond is testen op antistoffen. Dat gebeurt echter niet.
........
Door dit vaccinatiebeleid lopen de burgers dus het risico dat mensen onvoldoende worden gevaccineerd
......
Ik heb even gemist waar jij je medische en virologische opleiding hebt genoten.
Ik denk dat u heel wat informatie bent misgelopen de afgelopen maanden. Een beetje verdiepen in de materie zou geen kwaad kunnen. Op internet kunt u alle informatie vinden.
Dat heb je dan zelf overduidelijk niet gedaan of niet begrepen.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 19:07
Ik denk dat u heel wat informatie bent misgelopen de afgelopen maanden. Een beetje verdiepen in de materie zou geen kwaad kunnen. Op internet kunt u alle informatie vinden.
Dan neem ik ook aan dat je weet dat jouw claim over antistoffen niet klopt. Niet iedereen maakt veel antistoffen aan en ook in het laboratorium hebben ze een grens moeten stellen wanneer het positief is of negatief. Zo kun je wel corona hebben gehad en vervolgens toch negatief testen op antistoffen (terwijl er dan wel een kleine ratio antistoffen aanwezig is).

Er is nooit geen 100% bewijs. De test niet, de antistoffen niet, zelfs het vaccin geeft geen 100% zekerheid. Het vaccin zorgt er echter wel voor (al na 1 prik) dat je er een stuk minder ziek van wordt.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
15 mei 2021 19:07
Een beetje verdiepen in de materie zou geen kwaad kunnen. Op internet kunt u alle informatie vinden.
De medische faculteiten van Facebook en YouTube, daar heb je dus je opleiding genoten. Iemand die echt kennis van zaken heeft zal nooit, maar dan ook nooit roeptoeteren "verdiep je er eens in" en "google maar". Dat is een doodzonde op de universiteit, op het hbo en in de academische wereld en in serieuze discussies over wetenschap en medische zaken. Dan kan je nog beter plagiaat plegen, dat is nog minder erg.

Gesloten