Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Jose2501

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Radar schreef:
08 mar 2021 13:35

Hier gaan we ook scherper op zijn..... of andere niet-inhoudelijke berichten......

....... In dit topic vanaf nu graag inhoudelijk over het coronavirus.

Groet, 
Radar Forummoderatie
@moneyman als reactie op je vorige bericht. De moderatie speelt hierin ook een rol naar mijn mening. Bij een onderwerp blijven is voor veel mensen moeilijk. Maar wordt ook toegestaan dus blijft het zo doorgaan.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach MM, komt allemaal door corona .

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Erthanax schreef:
17 mei 2021 12:00
Jose2501 schreef:
17 mei 2021 08:43
(...) Waarom plaatst @erthanax dan een CBS overzicht van overleden mensen aan corona in dit topic?
Wat bedoelt hij daarmee te zeggen?
Vindt hij dat veel of weinig?
Leest u even de laatste berichten op pag. 123. Daar was een discussie over (a) of het CBS het aantal coronadoden bijhoudt en (b) over hoog dat aantal is. Mijn bericht met de verwijzing naar het CBS brengt daar duidelijkheid in.
Om forumleden te helpen dat aantal van ruim 24.000 te kunnen duiden, plaatste ik in een later bericht een link met het aantal overledenen naar doodsoorzaak.

Of ik die ruim 24.000 coronadoden veel vind, lijkt me voor anderen niet heel interessant. Voor wat het waard is: ja, dat vind ik veel.
Bedankt voor dit antwoord @erthanax. Ik vind het ook veel. Maar afgezet tegen wat de pandemie allemaal heeft teweeg gebracht vind ik het meevallen. Ook omdat er veel mensen zijn overleden die toch niet meer zo lang te leven hadden. De echte gevolgen zullen komende jaren pas duidelijk worden ben ik bang.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was. Helemaal niet erg toch? Veel mensen piepen graag voor. :shock:

De echte gevolgen, duurdere vakanties, faillissementen en ander economisch leed is veel erger. :mrgreen:

snellie

Ongelezen bericht door snellie »

Persoonlijk heb ik inderdaad meer te doen met bijna failliete ondernemers die niet hebben gekozen voor een algehele lockdown dan met kasplantjes die iets eerder komen te overlijden. Maar ja, dat is slechts mijn mening.

Lady1234

Blijkbaar hebt u geen, nog levende, ouders of grootouders meer. Jammer.

snellie

Heb ik wel. Is dat relevant?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
17 mei 2021 12:03
@moneyman als reactie op je vorige bericht. De moderatie speelt hierin ook een rol naar mijn mening. Bij een onderwerp blijven is voor veel mensen moeilijk. Maar wordt ook toegestaan dus blijft het zo doorgaan.
Ach. Verantwoordelijkheid begint bij jezelf, niet bij de moderatie.

snellie

Radar schreef:
08 mar 2021 13:35
Waar moet je op letten als je iets post?
-Dit forum is openbaar en voor iedereen toegankelijk. Weet dan ook dat elke mening is toegestaan. Iedereen is vrij om hier zijn of haar gedachten/ervaring te delen.

-We zien soms dat er heftig wordt gereageerd als er een verschil in mening/opvatting is. Probeer hierop te letten. Als je het ergens niet mee eens bent, moedigen wij het aan om de discussie aan te gaan, maar houd deze dan wel respectvol en inhoudelijk. En je kunt natuurlijk ook altijd besluiten om even niet te reageren, als je opmerking niets meer is dan een sneer richting een andere gebruiker.

Groet, 
Radar Forummoderatie
:)

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

@Lady: kan het zijn, dat je vandaag een cynische dag hebt?
Moneyman schreef:
17 mei 2021 09:25
Ligt het aan mij, of was dit topic voorheen een stuk leerzamer en constructiever...? :roll:
De ontwikkelingen gaan langzamer.
snellie schreef:
17 mei 2021 11:11
Mijn interesse in dit onderwerp is iig tanende. Als er maar meer versoepelingen komen vind ik alles wel best. Zo'n beetje alles is er al over geschreven, lijkt mij.
Op zich gebeurt er genoeg.

Virus: er wordt nog genoeg gepubliceerd, het meeste is vooral interessant voor artsen.
Vaccins: de campagne loopt.
Medicijnen: veel onderzoek, tot nu toe weinig resultaten. Wel belangrijk om de ziekenhuisopnames te verminderen of korter te krijgen.
Beperkingen: worden stapsgewijs afgebouwd.
Lichamelijke nawerkingen: Long-Covid, PIMS, alles nieuw
Psychische nawerkingen: veranderingen in de hersenen als gevolg van alle beperkingen of ziekteverloop
Economische nawerking: nog onvoldoende zicht op.
Omgang en reactie overheden met alles: intelligent, testosteron of we doen maar wat.
snellie schreef:
17 mei 2021 13:04
Faillissementen daarentegen vind ik veel erger. Ondernemers hebben niet om deze draconische maatregelen gevraagd.
Ondernemers krijgen erg weinig steun. Gisteren een dame gesproken met 3 zaken. Vaste lasten 2000 per maand, verplicht gesloten en ze krijgt ... 400 per maand. We kennen haar nu zo'n 15 jaar en normaal houdt ze de façade goed overeind, maar het lukt haar niet meer. Zo vreet het aan mensen.

Lady1234

@jablan

@Lady: kan het zijn, dat je vandaag een cynische dag hebt?

Hoezo?

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Je reacties van vandaag in dit onderwerp geven die indruk.

snellie

Nou, niet alleen vandaag i.m.o.

Lady1234

Jablan schreef:
17 mei 2021 15:41
Je reacties van vandaag in dit onderwerp geven die indruk.
Dus dat ik het leven van mensen belangrijker vind dan bijna faillissementen van ondernemers, vindt u cynisch? Dat vind ik dus weer heel cynisch.

Overigens heb ik vandaag twee reacties geplaatst in dit topic als reactie op @snellie, die dus die bijna faillissementen erger vindt dan het wat eerder overlijden van “kasplantjes”.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 17 mei 2021 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

snellie

Volgens mij gaat het meer om de manier van communiceren.

Wat betreft de kasplantjes, dat was een reactie op een ander die er net zo over dacht als ik.
Jose2501 schreef:
17 mei 2021 12:09
Maar afgezet tegen wat de pandemie allemaal heeft teweeg gebracht vind ik het meevallen. Ook omdat er veel mensen zijn overleden die toch niet meer zo lang te leven hadden. De echte gevolgen zullen komende jaren pas duidelijk worden ben ik bang.
En je mag hier een mening geven, zoals uit bovenstaande opmerking van Radar blijkt. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, sterker, dat is vaak zelfs goed om dingen vanuit een ander perspectief te bekijken. Maar jouw manier van communiceren is, zeker in mijn richting, meer afbranden. Dat je me niet mag, prima. Daar kan ik oud mee worden. Maar communiceer normaal!
Er zijn al meerdere van jouw "opmerkingen" door Radar verwijderd. Trek er eens lering uit.

C'est le ton qui fait la musique.

En nu weer terug naar corona.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik geef Lady1234 groot gelijk, elke overlijden is er één teveel. Of het nu jong of oud is.
Een faillissement is overheen te komen, een overlijden is niet meer terug te draaien. Elke overledene laat iemand achter, soms vrouw en kinderen, soms man en kinderen, soms overlijdt een kostwinner en mag de rest van het gezin naar de bijstand, soms een ouder iemand enz. Elk overlijden is een drama op zich met onvoorstelbaar veel leed.
Volgens sommige allemaal niet zo erg als zij maar hun normale leven voort kunnen zetten en op vakantie kunnen gaan in het buitenland.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 mei 2021 12:58
Ach, dan mochten ze wat eerder gaan dan hun tijd was.
Daar zit natuurlijk ook een nuance aan. Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen. Tot op zekere hoogte is dit ook geen probleem, maar in mijn ogen moeten we niet continue maar alles doen om iemand maar te laten ademen. Soms moeten we ook een grens stellen en accepteren dat de dood net zo goed onderdeel van het leven is. Wat dat betreft ben ik blij dat mijn opa nu bijna 2 jaar dood is, als die had meegemaakt dat ie opgesloten moest zitten, dan had die man helemaal niets meer en hij had er al zoveel moeite mee dat hij nog leefde, wetende dat zijn lichaam er steeds meer mee ophield, maar zijn geest nog met de tijd meeging (die heeft na zijn 85e nog geleerd met een smartphone om te gaan).

snellie

I rest my kees :D .

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Veel mensen leven al voorbij hun tijd, doordat we er alles aan doen levens te verlengen.
Vervang hier mensen door ondernemingen en we zijn het eens.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Oh ja, maar bij ondernemingen ben ik het er ook mee eens. Zeker de coronasteun zorgt ervoor dat bedrijven die op omvallen stonden nu ineens langer hun vaste lasten kunnen blijven betalen en uiteindelijk als de steun wegvalt toch om gaan vallen.

Plaats reactie