Thuis vaccinatie

rened80
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:26

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door rened80 »

Wederom Bedankt voor de vele reacties.

Ik ga gewoon kijken wat er in de toekomst mogelijk is en mocht er in de komende tijd wat veranderen (geestelijk) dan zal ik direct een prik halen en anders wachten tot de mogelijkheid voor mij tot thuis vaccinatie er is.

De wil is er zeker en geloof me. Als je in een down periode zit van je angsten (ook nav diverse dingen die zijn gebeurd) dan is het helaas niet zo makkelijk om je er "even 20 minuutjes" overheen te zetten.

Deze klachten zijn niet te volgen door mensen die dit niet hebben en zelfs niet voor mijzelf. Toen het beter met me ding (maar de angsten nog wel had) kon ik uit eten, de stad in, boodschappen doen etc. Soms met wat spanning soms ging het gewoon goed
Maar helaas zit ik nu weet ik een periode van terugval waarin ik van 0 af aan moet beginnen met terug winnen van terrein met behulp van medicatie en therapie. Ik hoop weer snel terug te zijn op de goede weg maar dit duurt weer even

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door witte angora »

rened80, jij en ik zijn verschillende personen met verschillende achtergronden en verschillende omstandigheden. Maar ik snap je. Je hebt advies gevraagd, advies gekregen, en een beslissing genomen. Hou daar lekker aan vast. Het is jouw beslissing, en dat hoef je verder niet te verdedigen. Probeer je nu maar weer op je herstel te concentreren. Die prikafspraak komt 'vanzelf' wel.

Het enige wat je nu inderdaad nog zou kunnen doen is het advies van Jablan volgen: licht, desnoods via de HA, je situatie toe aan het RIVM en vertel wat je besloten hebt. Wie weet helpt het inderdaad om de hele groep die in jouw situatie zit voor het voetlicht te brengen en er een oplossing voor te bedenken. Soms, maar niet altijd, kan dat beter uitpakken dan je je van tevoren kunt indenken.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door V045 »

rened80 schreef:
07 jun 2021 21:37
Wederom Bedankt voor de vele reacties.

Ik ga gewoon kijken wat er in de toekomst mogelijk is en mocht er in de komende tijd wat veranderen (geestelijk) dan zal ik direct een prik halen en anders wachten tot de mogelijkheid voor mij tot thuis vaccinatie er is.

De wil is er zeker en geloof me. Als je in een down periode zit van je angsten (ook nav diverse dingen die zijn gebeurd) dan is het helaas niet zo makkelijk om je er "even 20 minuutjes" overheen te zetten.

Deze klachten zijn niet te volgen door mensen die dit niet hebben en zelfs niet voor mijzelf. Toen het beter met me ding (maar de angsten nog wel had) kon ik uit eten, de stad in, boodschappen doen etc. Soms met wat spanning soms ging het gewoon goed
Maar helaas zit ik nu weet ik een periode van terugval waarin ik van 0 af aan moet beginnen met terug winnen van terrein met behulp van medicatie en therapie. Ik hoop weer snel terug te zijn op de goede weg maar dit duurt weer even
Ik vind het jammer dat je kiest voor deze uitweg. Dit zou wel eens een goede oefening kunnen zijn om van 0 uit 100 weer naar 10 te komen.

Aangezien ik zelf ook een sociale fobie heb/had heb ik misschien wat tips.

Ten eerste, maak die afspraak. Maar ga niet gelijk stressen twee weken van te voren.

Het echte stressmoment komt pas als je de vaccinatielocatie binnenstapt. Nu nog niet nodig dus.

De vaccinatielocatie is waarschijnlijk een van de veiligste plekken die je zult ervaren met je fobie. In elke hoek zit een arts of hulpverlener die jou van dienst kan zijn en iedereen houdt anderhalve meter afstand van jou.

Bedenk alvast hoe je je gaat voelen na de vaccinatie, je bent weer thuis en het is gelukt! Dat is nu al een lekker gevoel.

Ga alvast eens langs bij de locatie, je zult niet naar binnen mogen maar kijk waar de ingang is en waar de uitgang is. Waar je kunt parkeren etc.

Deel het in in stukjes.

Zo gaat het ongeveer

1. Bij de ingang melden met papieren
2. Plek wordt toegewezen
3. Je wordt opgeroepen
4. Je wordt geprikt
5. Je moet 15 minuten naar een wachtruimte
6. Je mag weer gaan

Het prikje zelf is niet het probleem geloof ik.

Twee en vijf zijn spannend. Terwijl het enige wat je daar hoeft te doen is blijven zitten. Er zijn ook mensen die juist ontzettend bang zijn voor de prik zelf...

Wat mij enorm helpt is de tijd bijhouden, dus draag een horloge of stopwatch. Je weet dat het ongeveer een half uur duurt en je kunt beginnen met aftellen bij het binnenstappen. Focus je daar op. Tel af of tel in percentages. Die 15 minuten wachten zijn lastig maar dan heb je dus al 50% gehad. En voordat je het weet sta je weer buiten.

Heel veel succes in elk geval!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je zo te lezen al met hernieuwde medicatie en therapie bezig bent, zou ik de suggesties van user V045 hierboven, zeker eens ter sprake brengen tijdens zo'n sessie. Misschien heeft je therapeut ook al eens met dit bijltje gehakt, en er nog goede ideeën over, die er mogelijk uiteindelijk voor kunnen gaan zorgen dat deze nu nog onbeklimbare berg, een te nemen drempel kan worden met wat tijd en inspanning.

Je hebt alle bekende routes al geprobeerd, en het lijkt erop dat daar de korte termijn oplossing niet te vinden zal zijn. Dus geef het even wat tijd, en wie weet wat er over een aantal weken ineens wél kan. De insteek van alle betrokkenen is dat elke Nederlander die dat wil een vaccinatie kan krijgen, dus grote kans dat als de grote bulk met een week of 6 a 8 is geweest, er bij de GGD's en/of huisartsen ook weer meer maatwerk mogelijk is.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

V045 schreef:
08 jun 2021 00:44
Aangezien ik zelf ook een sociale fobie heb/had heb ik misschien wat tips.
Bij dit soort reacties denk ik "wat is dit bij tijd en wijle toch een fantastisch mooi forum"!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
08 jun 2021 09:53
V045 schreef:
08 jun 2021 00:44
Aangezien ik zelf ook een sociale fobie heb/had heb ik misschien wat tips.
Bij dit soort reacties denk ik "wat is dit bij tijd en wijle toch een fantastisch mooi forum"!
Mee eens, het is precies waar een consumentenforum voor bedoeld is!

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Wat nog niet genoemd is: de huisarts kan je aanmelden bij de GGD voor thuisprikken onder de noemer "niet-mobiel", tenzij er daarbij ingevuld moet worden welke FYSIEKE beperking ervoor zorgt dat de persoon niet-mobiel is. Feitelijk gezien is TS namelijk niet in staat om zich naar de prik-locatie te begeven.
Wat jammer dat mensen die de criteria opstellen kennelijk denken dat ze alles meegenomen hebben en niets over het hoofd zien .... het zou zo logisch zijn om "overige reden, namelijk ......" toe te voegen.

sake1987

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door sake1987 »

TS komt zo te lezen niet in gevaar, komt er als ik het zo lees niet uit, dus weinig kans op besmetting.
TS kan dus rustig wachten tot zijn situatie verbeterd of dat het vaccinatie beleid meer wordt uitgebreid.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

sake1987 schreef:
08 jun 2021 14:15
TS komt zo te lezen niet in gevaar, komt er als ik het zo lees niet uit, dus weinig kans op besmetting.
TS kan dus rustig wachten tot zijn situatie verbeterd of dat het vaccinatie beleid meer wordt uitgebreid.
.... maar krijgt wellicht wel bezoekers over de vloer (naast eventuele huisgenoten) .... corona oplopen is thuis net zo goed mogelijk als elders

rened80
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jan 2018 11:26

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door rened80 »

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... e=whatsapp

Kijk dit is goed nieuws voor dus misschien wel 17.000 mensen die net als ik om wat voor reden dan ook tussen de wal het schip vallen.

Mijn vraag was enerzijds wel voor mezelf bedoeld maar voor een groot deel ook het probleem kenbaar maken. Inmiddels zijn ze dus hard bezig met een oplossing en zal ik redelijk snel de juiste prik(ken) krijgen.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

@rened80, u kunt nu al bij uw huisarts doorgeven dat u in aanmerking wilt komen voor thuisvaccinatie voor niet-mobiele 60-minners. Uw huisarts kan u dan alvast via een formulier aanmelden bij het RIVM.
Er wordt namelijk nog gekeken of de huisartsen dit zelf gaan doen of dat het een externe partij wordt.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Thuis vaccinatie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Er komen binnenkort prik bussen te rijden, waardoor je dichterbij huis (en misschien rustiger) geprikt kan worden. Ik denk dat na de massa vast wel mogelijkheden blijven om die prik te krijgen, al kan ik het niet beloven.

Of je rechtsom of linksom gaat, op dit moment wordt massaal gevaccineerd. Als je niet tegen drukte kan heb je op dit moment geen keuze dan wachten.

Denk maar zo, ieder ander die zich vaccineert beschermd jou.

Gesloten