Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik ben wel blij dat je in ieder geval zonder gezeur op een terrasje kunt gaan zitten. Ik heb geen smartfoon, en papieren meenemen ga ik geheid vergeten.

Smokey20
Berichten: 132
Lid geworden op: 05 okt 2020 14:07

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Smokey20 »

lievemarie schreef:
17 sep 2021 10:00
Maar dan moet je die jongeren wel in isolatie houden, anders besmetten ze de zwakkeren weer, toch?
Wanneer ze positief/besmettelijk zijn zeker!
Daarbuiten is het een ander verhaal.
Maar die zwakkeren zijn al beschermd door het vaccin, dus minder zwak tegen corona toch?
Want het vaccin haal je voor jezelf om minder kans te hebben om ernstig ziek te worden.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Intussen begint het zorgpersoneel af te haken. Ik denk dat we dat toch echt met zijn allen doen.

https://nos.nl/artikel/2398111-fnv-zorg ... rbelasting

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Des te méér reden om ervoor te zorgen niet op de IC te komen door een Coronabesmetting.

Waarom er zoveel mensen financieel gecompenseerd worden (of zijn) en het zorgpersoneel niet, is mij een raadsel.
Ik hoorde dat vd week ook aan een vd tafels. Ik meen dat Gommers het daar over had.
Knijp ze fysiek uit , geen extra bonus en de gevolgen? Voila!

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

En geef de laatste achterblijvers in de zorg vooral een applausje. Ze verdienen het.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
17 sep 2021 11:18
Waarom er zoveel mensen financieel gecompenseerd worden (of zijn) en het zorgpersoneel niet, is mij een raadsel.
Blijkbaar vindt men het redden van de economie belangrijker.
Er ging vrijwel direct alleen al 3.4 miljard naar KLM/Schiphol.
En dan nu soebatten over 600 miljoen voor de zorg
https://www.ad.nl/politiek/partijen-gee ... ~ad2d0c6c/

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Vliegen is belangrijker dan zorg. Afgelopen week stond in de tekstbalk bij Goedemorgen Nederland dat we qua uitstoot alweer op het niveau zitten van voor de coronacrisis. Dus we hebben blijkbaar niets geleerd.

Peterooievaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2021 12:14

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Peterooievaar »

Ik heb de afgelopen tijd dit hele forum zo'n beetje door zitten lezen.
Een paar dingen mis ik. Mijn mening is MIJN mening, die leg ik niemand op.
Coronamaatregelen vind ik prima. Maar de coronapas vindt ik te ver gaan.
Er is een vrije keuze. En die vrijheid in de keuze is voor mij het allerbelangrijkst.
Puntsgewijs belicht ik hieronder mijn mening.

Punt 1.
Er is echt wel wat aan de hand in de wereld.

Punt 2.
Ik ontken niet de ernst van de situatie.

Punt 3.
Ik hoor niet bij demonstrerende wappie's en heb mij altijd strikt aan de regels gehouden.

Punt 4.
Ondanks allerlei falen van de overheid zie ik de overheid wel als mijn wetgever. Hoe krom ik het soms ok vindt.

Punt 5.
Ik ben er van overtuigd dat deze wereld eens (misschien is dat punt heel dichtbij) op houd te bestaan.

Punt 6
Er word gepraat over niet gevaccineerden die de zorg extra belasten.
Maar als we consequent zijn in het één, moeten we dat ook zijn in het ander. Het is ontelbare keren in het leven dat een mens door een domme/ondoordachte/ongelukkige actie gewond raakt. Denk aan vuurwerk, te hard rijden, alcohol, wapens, klimmen op een berg etc. etc. Hierdoor word ook de zorg maar weer gevraagd om te hulp te komen. Dat is ook belastinggeld. Dus binnen blijven, op de bank blijven zitten, met je handen over elkaar. Kan er ook niets gebeuren. Kan je jezelf en een ander niet verwonden. Beetje overdreven natuurlijk, maar het gaat om het beeld.
Hiermee bedoel ik niemand persoonlijk.

Punt 7.
Krijgen we straks ook een milleupas?
Ik rijd geen auto, heb nog nooit in een vliegtuig gezeten, ben nog nooit naar het buitenland geweest, ga praktisch nooit uit eten (misschien 1 x per jaar). Milieu gaat mij aan het hart. Ook in de keuze wat ik eet en in mijn kleding.
Maar als ik zie en hoor hoe anderen deze wereld helemaal opgebruiken. Dat vindt ik onbegrijpelijk.
Door het overmatig gebruik van materialen, vervoer, recreatie door anderen is er een situatie ontstaan waarmee ook de gevolgen voor het lichaam en de natuur niet niet uitblijven. Denk aan fijnstof, enorme vermindering van natuur.

Punt 8.
In andere reacties las ik dat men een vaccinatie vergelijkt met een gordel of bouwhelm. Maar een vaccinatie betreft een aanpassing in je lichaam.
Laatst gewijzigd door Peterooievaar op 17 sep 2021 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
17 sep 2021 11:18
Waarom er zoveel mensen financieel gecompenseerd worden (of zijn) en het zorgpersoneel niet, is mij een raadsel.
Die hebben eind vorig jaar nog ieder 1000 euro bonus gekregen, of vergeten we dat even?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En het overgrote deel van de mensen die gecompenseerd werden, waren zelfstandigen die helemaal hun werk niet meer mochten uitvoeren. Kappers, pedicures, masseur en ga maar door. En daarnaast bedrijven voor personeelskosten bij verlies van omzet.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

16again schreef:
17 sep 2021 11:51
moederslink schreef:
17 sep 2021 11:18
Waarom er zoveel mensen financieel gecompenseerd worden (of zijn) en het zorgpersoneel niet, is mij een raadsel.
Blijkbaar vindt men het redden van de economie belangrijker.
Er ging vrijwel direct alleen al 3.4 miljard naar KLM/Schiphol.
En dan nu soebatten over 600 miljoen voor de zorg
https://www.ad.nl/politiek/partijen-gee ... ~ad2d0c6c/
En de politie heeft 150 miljoen te kort en moet bezuinigen. Kan de overheid die niet even bijpassen nu er weer met geld gesmeten wordt. Dat er naar de uitgaven gekeken wordt is altijd verstandig, zo vind ik het niet erg dat nieuwe uniformen uitgesteld worden, maar een vacaturestop moeten we niet willen. Daar hebben we nog jaren last van.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
16 sep 2021 21:23
Mooi artikel. Staan nogal wat zaken in die het RIVM niet benoemt. Zoals dat onderzoek laat zien dat natuurlijke immuniteit 27x beter beschermt om besmet te raken en 8x beter beschermt om in ziekenhuis terecht te komen.
Ook dat al na half jaar na tweede prik de effectiviteit van vaccins sterk terugloopt. Terwijl natuurlijke immuniteit veel langer lijkt te beschermen. Allemaal onderbouwt met studies.
Zou het RIVM die studies niet kennen?
Werkdruk is daar hoog en deze studies zijn deels pre-prints, nog niet officieel verschenen. De insteek van het HP-de-Tijd-artikel is het immuunsysteem zelf en die lijkt mij goed. Waarbij de Universiteit Utrecht vandaag met een bericht komt, dat het afweersysteem net zo uniek is als een vingerafdruk of DNA.

Ik hou mijn vraagtekens bij alle cijfers en pleidooien voor een derde prik. In de publicaties mis ik heel vaak de tijd tussen prik 1 en 2. Bij mijn weten was die in Israël aan de korte kant.

Nederland heeft de luxe van kunnen kiezen. Bij wie het immuunsysteem niet reageert op vaccin A, zou een arts de vrijheid moeten hebben om vaccin B te proberen.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij niet hoor. Ik ken meerdere mensen uit de zorg (ouderenzorg, ziekenhuiszorg, gehandicaptenzorg) zoals familie, vriendinnen en ook mijn zusje. Ze hebben allemaal 1000 euro gehad op 1 na. Die ene was pas aan het einde van het jaar ingestroomd.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Of zou het RIVM juist heel veel literatuur bijhouden en de resultaten daarvan afwegen tegen de situatie en omstandigheden hier in Nederland?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, voor sommige mensen is glas gewoon ontzettend half leeg. Er worden allerlei wetenschappelijke studies aangehaald om te laten zien hoe ontzettend half leeg dat glas wel niet is.

Tot slot wordt dan de integriteit van het RIVM in twijfel getrokken.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar een glas dat half vol is heeft toch echt dezelfde inhoud... ;)

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
18 sep 2021 12:13
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens: zou het RIVM die studies niet kennen? Of bewust weghouden uit de publiciteit?
Wellicht is de RIVM berichtgeving gebaseerd op het promoten van vaccinaties.
Met dat doel is op zich niets mis, maar dat rechtvaardigt wat mij betreft niet het middel "onvolledige info verstrekken ."

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
18 sep 2021 12:13
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens: zou het RIVM die studies niet kennen? Of bewust weghouden uit de publiciteit?
Nog een keer dan: werkdruk is hoog. Iets uitgebreider: er zijn inmiddels meer dan 28.000 studies verschenen over dit onderwerp. Probeer die informatiestroom maar eens bij te houden. Een deel van de studies zijn zo strikt medisch in hun opzet, dat de conclusies vanuit het Erasmus bij het RIVM moeten worden aangeleverd om opgemerkt te worden.

Daarnaast zitten er bij het RIVM een aantal zeer eigenwijze personen, die pas overtuigd zijn als ze niet langer om de feiten heen kunnen. Mondkapjes en Ventilatie zijn hier de voorbeelden. Voor het afstand houden was geen wetenschappelijke onderbouwing, voor het gebruik van mondkapjes en het beter ventileren werd eerst onderzoek geëist.

Samengevat: ik zie geen opzet, wel een storende mix van karaktereigenschappen en achter de feiten aanlopen als reden voor de onvolledige informatie van het RIVM. Naïviteit is misschien de beste term hiervoor.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

16again schreef:
18 sep 2021 18:14
Jose2501 schreef:
18 sep 2021 12:13
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens: zou het RIVM die studies niet kennen? Of bewust weghouden uit de publiciteit?
Wellicht is de RIVM berichtgeving gebaseerd op het promoten van vaccinaties.
Met dat doel is op zich niets mis, maar dat rechtvaardigt wat mij betreft niet het middel "onvolledige info verstrekken ."
Wellicht??

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch erg zorgelijk: in het RadboudUMC liggen vele Corona patiënten op de IC , 9 op de 10 zijn niet (!) gevaccineerd.
De rek is er uit, veel IC verpleegkundigen hebben afgehaakt.
Er wordt ook een beste griepgolf verwacht omdat we vorig jaar amper griep hebben gehad en men dus ook geen afweerstoffen heeft opgebouwd.
Laten we de basisCoronaregels toch nog gewoon in acht nemen .

Gesloten