Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

Raar woord: polarisatie. Polen zijn bij uitstek de koudste plekken op aarde. Terwijl de discussies hier steeds verhitter worden. Zal vast met de opwarming van de aarde te maken hebben :lol:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er is volgens mij helemaal geen tweedeling. In de omschreven situaties moet iedereen een QR-code laten zien. Of die code gebaseerd is op vaccinatie of testresultaat is niet van belang. Wie zich niet wil laten vaccineren ondervindt dan wel de gevolgen van zijn/haar keuze.

Wie zich niet kan laten vaccineren, heeft helaas geen andere mogelijkheid dan zich te laten testen. Maar ook daarin zie ik geen tweedeling. Pas als uitsluitend gevaccineerden toegang zouden kunnen krijgen, dan zou er van een tweedeling sprake zijn.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Tuurlijk is er een tweedeling. Je mag naar binnen. Of niet.
Hugo de Jonge ziet geen tweedeling:
https://www.parool.nl/nederland/hugo-de ... ~b66d84ef/
Maar mensen die wel een tweedeling zien, wordt het zwijgen opgelegd
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd5906d5/

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, maar als er een directievergadering van de ABN-Amro is mag ik ook niet naar binnen. Wordt ik dan gediscrimineerd? Is er dan sprake van een tweedeling? Of voldoe ik simpelweg niet aan de voorwaarden?

16again

Goede vergelijking, de directievergadering met de bioscoop !
De voorwaarden voor bioscoopbezoek zijn gewijzigd, bij de directievergadering niet.
De horeca wordt door de overheid op onethische wijze misbruikt, om de vaccinatiegraad te verhogen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
27 sep 2021 20:29
Moneyman schreef:
27 sep 2021 17:34
Wat ben je weer heerlijk uit de losse pols aan 't polariseren. Goed bezig man!
Ik ageer juist tegen die polarisatie. Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.

Maar de artiest wordt hier neergesabeld, hij zou door zijn weigering de ZZP-ers van de stage crew een mes in de rug duwen.
Doet me denken aan: "you are either with us, or against us"

Mij gaat het om het statement, niet om die ZZP-ers: Laat het zaaltje maar iemand anders inhuren om te zingen, en dan kan de stage crew daar de boel voor opbouwen.
Het betreft geen zaaltje bij FC vooruit in schubbejeukveen waar ome Cor op één avond in maand zijn 60e verjaardag viert ofzo, maar best grote locaties met complexe schema's van toerende artiesten die allemaal ingepast moeten worden, waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.

Maar goed, iedereen geloofd in een eigen waarheid tegenwoordig.

16again

sjohie schreef:
28 sep 2021 08:27
......waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.
Moet je die schil om je heen dan zwaarder laten wegen dan de eigen principes?

Een link naar kinderverkrachters en chips die geimplanteerd worden is natuurlijk een zwaktebod.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 sep 2021 08:49
sjohie schreef:
......waar hij zo tussenuit stapt. Dat heeft gevolgen voor een schil van mensen om hem heen, in een zwaar getroffen en nét opkrabbelende sector, en over die gevolgen hoor ik hem niet één woord zeggen, het is alleen maar ik dit en ik dat.

Een link naar kinderverkrachters en chips die geimplanteerd worden is natuurlijk een zwaktebod.
Een link naar Neurenberg ook, maar daar horen we je dan vanzelfsprekend weer minder moeite mee

sjohie

16again schreef:
28 sep 2021 08:49
sjohie schreef:

Eigen principes als deze zijn geen bewezen natuurwetten, maar een pakketje emoties en gevoelens die men als hamer gebruikt om wat piketpaaltjes in de morele grond te slaan. Hoe/of je die hamer gebruikt, en waar je die paaltjes slaat, bepaal je zelf. Maar je kan er ook voor zorgen dat je zo'n piketpaaltje even niet in de voet van de buurman slaat. Dat betekent niet dat je nergens een eigen stukje moraliteit af kan bakenen.

Hij zou met zijn social media slagkracht ook iets kunnen doen met zeg het publiek in de zaal, die bijvoorbeeld hun telefoon met QR code voor het gezicht houden, en waar hij dan een foto van maakt ofzo. Hij weet echt wel welke journalisten hij in moet seinen om dat wat tractie te geven. Helemaal als hij dat met die andere B-klasse weigeraars als Jandino en Fresku zou doen,

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
28 sep 2021 07:12
Het zwijgen opgelegd? Is ze vermoord dan? Volgens mij hield Mona Keizer zich niet aan de simpele afspraak dat een kabinet 1 geluid naar buiten brengt, dit is ook goed! En toen week ze daar vanaf, want ze kon het niet meer rijmen met haar verstand en geweten, maar toch wilde ze deel blijven uitmaken van het kabinet.

In haar partij werd dit haar erg kwalijk genomen. Het CDA staat er al niet goed voor en dan is een kabinet lid wat zich niet aan een simpele afspraak houdt om de rust te houden in het land het laatste wat je wilt hebben.

Het enige wat voor haar spreekt is dat ze haar zetel heeft opgegeven nu kan ze heerlijk gaan genieten van bijna 4 jaar wachtgeld op onze kosten, want dat gaat dan weer niet in tegen haar verstand en geweten.

Dit heeft niets te maken met het zwijgen opleggen. Als je in een directie zit bij een groot bedrijf spreek je ook namens de directie en niet op persoonlijke titel en heb je bezwaren tegen het gevoerde beleid dan neem je afscheid, onlangs deed de directeur van Funda dit ook.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

16again schreef:
Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.
Douwe Bob wordt geweigerd bij een bioscoop, omdat hij niet voor een QR code heeft gezorgd, en vervolgens neemt hij wraak op de mensen met wie hij een contractuele relatie heeft. Zijn statement: "Als ik niet mag, dan jullie ook niet!" Toen ik dit nieuws hoorde was mijn eerste gedachte: "wanprestatie!" Douwe Bob is aansprakelijk naar de klanten die een kaartje hebben gekocht en moet de crew gewoon betalen. Los van het juridische verhaal kun je wijze dit statement moreel verwerpelijk vinden, en daarbij dan wijzen op de gevolgen van dit statement: mensen zonder werk.

sjohie

sylvesterb schreef:
28 sep 2021 09:47
16again schreef:
28 sep 2021 07:12
Het zwijgen opgelegd? Is ze vermoord dan? Volgens mij hield Mona Keizer zich niet aan de simpele afspraak dat een kabinet 1 geluid naar buiten brengt, dit is ook goed! En toen week ze daar vanaf, want ze kon het niet meer rijmen met haar verstand en geweten, maar toch wilde ze deel blijven uitmaken van het kabinet.

In haar partij werd dit haar erg kwalijk genomen. Het CDA staat er al niet goed voor en dan is een kabinet lid wat zich niet aan een simpele afspraak houdt om de rust te houden in het land het laatste wat je wilt hebben.

Het enige wat voor haar spreekt is dat ze haar zetel heeft opgegeven nu kan ze heerlijk gaan genieten van bijna 4 jaar wachtgeld op onze kosten, want dat gaat dan weer niet in tegen haar verstand en geweten.

Dit heeft niets te maken met het zwijgen opleggen. Als je in een directie zit bij een groot bedrijf spreek je ook namens de directie en niet op persoonlijke titel en heb je bezwaren tegen het gevoerde beleid dan neem je afscheid, onlangs deed de directeur van Funda dit ook.
Het is wel wat meer dan een afspraak, het is onderdeel van het reglement van orde van de ministerraad, in vorm en functie een wet, waar zij zich aan dient te houden. (art. 26, met een vleugje 12.2 volgens mij).

16again

sjohie schreef:
28 sep 2021 11:55
Het is wel wat meer dan een afspraak, het is onderdeel van het reglement van orde van de ministerraad, in vorm en functie een wet, waar zij zich aan dient te houden. (art. 26, met een vleugje 12.2 volgens mij).
Art 26 gaat over inhoud vergadering , heeft niets te doen met geven van een eigen mening
Art12.2 snijdt dan meer hout.
Opvallend: regelgeving uit je link is met het oog op Corona aangepast. Zie art 26a, wat als een carte blanche leest.

angel1978

alfatrion schreef:
28 sep 2021 11:12
16again schreef:
Ik zie vooral een artiest die een statement maakt door niet op te treden nav coronapas gedoe.
Douwe Bob wordt geweigerd bij een bioscoop, omdat hij niet voor een QR code heeft gezorgd, en vervolgens neemt hij wraak op de mensen met wie hij een contractuele relatie heeft. Zijn statement: "Als ik niet mag, dan jullie ook niet!" Toen ik dit nieuws hoorde was mijn eerste gedachte: "wanprestatie!" Douwe Bob is aansprakelijk naar de klanten die een kaartje hebben gekocht en moet de crew gewoon betalen. Los van het juridische verhaal kun je wijze dit statement moreel verwerpelijk vinden, en daarbij dan wijzen op de gevolgen van dit statement: mensen zonder werk.
https://www.nu.nl/muziek/6159498/band-d ... -code.html
https://nos.nl/artikel/2399501-ook-tech ... -artiesten
https://dvhn.nl/cultuur/Kunstenbond-ove ... 66229.html

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
28 sep 2021 09:02
Hij zou met zijn social media slagkracht ook iets kunnen doen met zeg het publiek in de zaal, die bijvoorbeeld hun telefoon met QR code voor het gezicht houden, en waar hij dan een foto van maakt ofzo.
Waarom zou hij zoiets doen? Dat is toch juist een statement voor de QR code, terwijl hij (en ik zelf ook) tegen de manier waarop het nou gebruikt wordt is. Het is een soort pressiemiddel, waarmee je de horeca en entertainment inzet als joker om dit pressiemiddel toe te passen. Het probleem waar hij tegen aanliep (namelijk ergens niet binnen mogen) wil hij anderen niet aandoen.

angel1978

Maar dan is je 'eigen' medewerkers, band en anderen die afhankelijk van jou zijn, zeker financieel, toch zeker geen betere oplossing?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou ja, als je dat mensen niet aan wil doen, kun je niet optreden. Ik zie niet veel andere opties, behalve gewoon niet controleren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat is er mis met anderen gewoon simpelweg hun eigen keuzes laten maken, in plaats van jouw keuze aan hen op te dringen - met alle financiële gevolgen van dien?

sjohie

Nijogeth schreef:
28 sep 2021 14:58
sjohie schreef:
28 sep 2021 09:02
Hij zou met zijn social media slagkracht ook iets kunnen doen met zeg het publiek in de zaal, die bijvoorbeeld hun telefoon met QR code voor het gezicht houden, en waar hij dan een foto van maakt ofzo.
Waarom zou hij zoiets doen? Dat is toch juist een statement voor de QR code, terwijl hij (en ik zelf ook) tegen de manier waarop het nou gebruikt wordt is. Het is een soort pressiemiddel, waarmee je de horeca en entertainment inzet als joker om dit pressiemiddel toe te passen. Het probleem waar hij tegen aanliep (namelijk ergens niet binnen mogen) wil hij anderen niet aandoen.
Nou, hij kan in ieder geval op zoek naar een nieuwe band, want die verbreken de samenwerking met hem hierom.

16again

Wie dringt keuzes op aan wie?
Douwe Bob laat de rest de vrijheid om ook af te haken, of aan een andere show mee te doen. (....of boa te worden)
Het appel aan financiele afhankelijkheid zie ik als het opdringen van keuze in juist de andere richting, van crew naar Douwe.

En die hele coronapas is een opdringen van de keuze tot vaccineren.

Plaats reactie