Onkruid71 schreef: ↑28 jun 2022 08:53
Ik schrijf het hier neer, omdat het meerendeel van Nederland gewoon denkt , dat het allemaal wel goed komt voor die mensen met long covid (...)
Denkt het merendeel dat echt? Ik zie nooit berichten in de media dat het wel meevalt, integendeel. Ik zie vooral berichten over patiënten die tegen allerhande problemen aanlopen.
(...) en dat er genoeg gebeurt in Nederland. (...)
Genoeg is een subjectief begrip. Er gebeurt in ieder geval heel wat.
(...) Dus kennis delen, maar ik krijg er elke keer zoveel verweer op, dat het onderhand wel lijkt dat ze dat gewoon niet willen weten. (...)
Met "ze" bedoelt u vermoedelijk "jullie, de forumleden actief in dit topic". Laat ik voor mezelf spreken: Inmiddels is het mij ruimschoots duidelijk wat uw standpunt is. Dat standpunt geduriglijk blijven herhalen maakt het niet duidelijker en zorgt ook niet voor meer begrip, eerder voor irritatie of -- nog erger! -- onverschilligheid.
(...) Er wordt genoeg door bepaalde stichtingen gedaan om dat duidelijk te krijgen in de politiek. (...)
Uit uw pen noem ik dat goed nieuws. Maar wat is dan de meerwaarde van uw berichten in dit topic?
(...) Moet ik dan nog meer actie ondernemen, of mensen laten zien dat het niet zo is wat ze denken met feiten. Dan denk ik het laatste. (...)
Als "nog meer actie ondernemen" (jegens beleidsmakers) volgens u geen zin heeft, wat is dan de meerwaarde van uw berichten in dit topic? Welke denkbeelden van de lezers van dit topic wilt u dan met feiten bestrijden? Volgens mij ontkent niemand de ernst van long covid. Niemand zal bezwaar hebben tegen feiten, maar uw standpunt dat er in Nederland te weinig onderzoek naar wordt gedaan is geen feit maar uw mening.
(...) Het is geen ver van je bed show, het is allemaal behoorlijk dichtbij. Die mensen hebben ook recht op een toekomst, goede levenskwaliteit en duidelijkheid. (...)
Daarmee ben ik het natuurlijk volledig eens.
(...) Als er goede dingen gebeuren schrijf ik ze ook. Maar slechte dingen mogen ook geschreven worden.
Natuurlijk mag dat, maar wat schieten u en ik (en de andere forumleden) ermee op? Weinig tot niets, vrees ik. U voelt zich steeds meer onbegrepen en gefrustreerd, een groeiend aantal forumleden (is mijn indruk) raakt geërgerd. Dat is wat mij betreft een "lose/lose situation".
Ik raad u nogmaals aan de weinige energie die u hebt te gebruiken voor iets wat u een meer positief gevoel kan geven. Als er bv over u een human-interestartikel of een interview zou verschijnen op een website, in een lokaal nieuwsblad, in een nieuwsbrief of in een periodiek van een vereniging, stichting, vakbond of zorgverzekeraar, dan zou u dat veel meer voldoening en erkenning geven, dunkt me.