Coronavirus - algemeen topic

kweenie

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kweenie » 14 mar 2020 09:38

Lowieze schreef:
14 mar 2020 07:00
Ik vraag me af of mensen, die voor een paar weken inslaan, dan ineens geen verse groente en fruit meer gaan eten. Dat lijkt me namelijk beter voor de weerstand dan alles uit blik, pakjes en zakjes te halen.
Als het om de vitamines e.d. gaat, dan kun je prima diepvries nemen. Is vaak zelfs beter dan vers, omdat 'verse' groente en fruit in de praktijk helemaal niet zo vers zijn. Niet alleen omdat er een tijd overheen gaat voordat het in de winkel ligt, maar ook omdat veel groente en fruit nog een tijd bij de mensen thuis liggen te verouderen voordat het geconsumeerd wordt.

Uiteraard zijn er ook een hoop soorten die je niet kunt invriezen, maar je zou in feite probleemloos een behoorlijke tijd zonder vers kunnen, als dat zou moeien

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 09:40

Er is in Nederland nog niemand jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende ernstige ziekte overleden direct gerelateerd aan het corona virus. De ernst van dit virus valt dus reuze mee.

Omdat er niet meer wordt getest zijn de cijfers van besmettingen onbetrouwbaar. De verhouding besmettingen en doden daarmee ook.

Het AD meldt vanmorgen dat ziekenhuizen massaal operaties en afspraken met patiënten afzeggen. Andere mensen met medische klachten worden dus meer en meer de dupe van de corona hysterie.

Is dat wat we willen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 09:46

Net terug uit de appie in het buurdorp. Inderdaad heel wat lege schappen. Het was niet drukker dan anders; eerder wat rustiger. Maar er heerste wel een vreemde, grimmige sfeer. Kan het geen oorlogssfeer noemen, maar hoe dan wel?

Er lagen enkel nog 2 zakken aardappels van 1 1/2 kilo; aan één heb ik genoeg. Dus geen paniek.

Morgen wil ik een flinke pan groentesoep (litertje of 3) maken. Helaas zonder wortels, prei, bloemkool en andere dingen die er in horen, dat was allemaal op. Dat wordt dus soep met 'vergeten groente'. 'Gelukkig' lagen er nog zakken voorgesneden soepgroente. Daar maar twee zakken van mee genomen. Heeft niet mijn voorkeur, maar ja. Overigens lagen er ruim voldoende soepballetjes en mergpijpjes, dat weer wel.

Ook maar een zak gesneden wortels en uien meegenomen, dat wordt dan van de week hutspot. Liever snij ik het zelf, maar als de wortels en uien op zijn, zul je wel moeten. Gehaktballetjes liggen in de vriezer, dat was vorige week al geregeld.

Nog even wat blikgroente in willen slaan; er lag nog, maar veel was het niet meer.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 09:54

Ik dacht dat jij voor een week of 3, 4 eten had ingeslagen, witte angora.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 09:58

Klopt, maar voor de soep had ik nog niks. En aardappelen had ik ook nog niet. Wat ik al eerder schreef: niet alles tegelijk, geen paniek.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 09:59

mh73 schreef:
14 mar 2020 09:54
Ik dacht dat jij voor een week of 3, 4 eten had ingeslagen, witte angora.
Zij heeft haar eten gedeeld met kwetsbare mensen denk je niet? 😅

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 10:01

Kees2850 schreef:
14 mar 2020 09:40
Er is in Nederland nog niemand jonger dan 70 jaar en zonder onderliggende ernstige ziekte overleden direct gerelateerd aan het corona virus. De ernst van dit virus valt dus reuze mee.

Omdat er niet meer wordt getest zijn de cijfers van besmettingen onbetrouwbaar. De verhouding besmettingen en doden daarmee ook.

Het AD meldt vanmorgen dat ziekenhuizen massaal operaties en afspraken met patiënten afzeggen. Andere mensen met medische klachten worden dus meer en meer de dupe van de corona hysterie.

Is dat wat we willen?
We willen gezonde mensen Kees, jong of oud...maakt niet uit, als je maar gezond kan genieten van het leven.

Dat is mijn uitgangspunt, daarom zit ik hier en niet daar.

Als iedereen gewoon de raad van Mark hadden opgevolgd en iedereen was gewoon zoveel mogelijk thuis gebleven, dan hadden de ziekenhuizen nog grondspeling genoeg. Maar zolang de mensen dat nog steeds niet doen, is het eigen verantwoordelijkheid en maken jullie jezelf ziek zonder er erg in te hebben.

Dat is triest, daar heb je gelijk in.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 10:02

Ik las dat ergens in het oosten van het land een voedselbank tijdelijk geen eten meer uitdeelt in verband met besmettingsgevaar.

Sorry hoor, maar dat kun je naar de groep mensen die daarop vertrouwt toch niet maken! Pak dat dan anders aan, verdeel de ophaalmomenten, probeer thuis te bezorgen. Als de locatie (bij een zorgcentrum) even niet kan, probeer dan in overleg met de gemeente tijdelijk ergens anders....

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:09

Het was trouwens, als je denkt in termen van maatregelen, bizar te zien dat er:
- bij de ingang van de appie een verzoek hing om onderling contact zoveel mogelijk te vermijden
- zoveel mogelijk gebruik te maken van de scankassa's
- indien dat niet kon of wat dan ook, dan pinnen
- indien iemand alleen contant geld had - zover heb ik niet gelezen.

Dan wil je afrekenen, en zie je bij de kassa toch wel flinke rijen staan, en van de 4 scankassa's worden er maar 2 gebruikt. Het zijn geen moeilijke scanapparaten; vergelijkbaar met de Ikea. Je kunt weliswaar een handscanner gebruiken en daar afrekenen, maar je kunt ook bij de kassa zelf scannen. En dat was allemaal niet zo moeilijk. Dus de keuze voor een kassa was ook niet zo moeilijk.

Ok, ik had deze keer geen spaarzegeltjes. Boeit even niet. De aardappelen waren ook 2 x zo duur als dat ik normaal gesproken heb.

Enneh, Kees... er zit weinig vrouwelijks aan mijn persoontje. ;)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:14

Theotrucker noemde het al, nu op RTL nieuws: Nederlandse wetenschappers ontdekken middel tegen Corona. Niet dat het morgen al beschikbaar is, maar het is in ieder geval niet meer uitzichtloos.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gen-corona

Edit: naam gewijzigd. Ere wie ere toekomt. :D
Laatst gewijzigd door witte angora op 14 mar 2020 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 14 mar 2020 10:20

Dat duurt maanden, zeiden ze. En een vaccin anderhalf jaar.

Ik vraag me dan wel af hoe ze toen aan die Mexicaanse griepvaccins kwamen? Of was dat al een bestaand virus?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 10:21

@obelix1 ook zieke mensen kunnen genieten van het leven hoor. En een keer ziek worden is iets heel anders dan chronisch ziek zijn. En ik ben bang dat door alle aandacht voor het corona virus chronisch zieken met andere aandoeningen de dupe gaan worden. Een vriendin van me met chronische ongeneeslijke kanker werd eergisteren haar scan afspraak ineens geannuleerd en op drie maanden later gezet. Ik vind dat echt zorgelijk.

En in Afrika kun je ook ziek worden toch? Sneller nog lijkt mij dan in Nederland. En als je daar ziek wordt is de zorg wel minder professioneel dan in Nederland vermoed ik.
Maar dat het leven daar aangenamer is dan hier wil ik graag geloven. Geniet er van zou ik zeggen.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 10:26

witte angora schreef:
14 mar 2020 10:09
Enneh, Kees... er zit weinig vrouwelijks aan mijn persoontje. ;)
Off topic: Wel apart. De laatste keer dat we elkaar spraken ( jaar of 5 geleden) was je toch echt een vrouw aan de telefoon. Maar dat je je identiteit geheim houdt is prima hoor.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:30

Dan is het nog aparter dat je pas ruim een jaar hier bent.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 10:34

witte angora schreef:
14 mar 2020 10:14
Kees noemde het al, nu op RTL nieuws: Nederlandse wetenschappers ontdekken middel tegen Corona. Niet dat het morgen al beschikbaar is, maar het is in ieder geval niet meer uitzichtloos.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... gen-corona
Dat was ik niet maar Theo die dat deelde.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:36

Klopt, Kees, ik heb het even aangepast.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 10:37

Klopt, je kan hier erg snel ziek worden als je niet oppast, en de zorg is zeker minder proff. Daarom pas ik ook verdomd goed op, en volg de raad van de wijzen altijd op.

Bacteriën.. man hou op, zo agressief als hier kom je ze nergens tegen. Heb ze eens onder de microscoop bekeken, monsters. Ik heb gevoelige oren en heb 3 maanden met ontsteking rond gelopen, trommelvlies kapot en zelfs de groene ziekenhuis bacterie heeft gehuisvest. Daar werd ik nou helemaal nerveus van en de KNO arts toch wel.

Maar goed, die virus krijgen ze wel onder de duim, het duurt allemaal nog eventjes. Ik hoop voor iedereen dat het snel voorbij gaat.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 14 mar 2020 10:38

witte angora schreef:
14 mar 2020 10:30
Dan is het nog aparter dat je pas ruim een jaar hier bent.
Off topic: Via o.a. mijn partner en andere website hebben we toen contact gehad, maar is niet echt belangrijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 14 mar 2020 10:42

Grappig dat ik deze accountnaam alleen hier gebruik, en zeer zeker weet dat ik jou of je partner nooit aan de lijn heb gehad - wie je ook mag zijn.

Maar nu maar weer on-topic.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 14 mar 2020 11:17

Oelala Angoro, Corona of Corono nu begin ik ook te twijfelen.

Plaats reactie