LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Revoked »

De voordeur dicht, de achterdeur op een kier. What's new?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ben vanmorgen naar de apotheek geweest om mijn medicijnen te halen. Ze hadden kratten voor de balie gezet zodat klanten wel gedwongen waren om afstand te bewaren. Bovenop de kratten lagen briefjes met de uitleg waarom deze er stonden en: “als u de kratten gaat verzetten, zullen wij u verzoeken de apotheek te verlaten.”

Vond ik wel een goed idee.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De stand in Italië is nu 1809 doden op 24747 besmettingen, ofwel 7,3%.
Het probleem is niet de ziekte op zich, maar de (on)mogelijkheid de juiste zorg te verlenen. Al zou het werkelijke aantal besmettingen het dubbele zijn, in de ergst getroffen gebieden is het nu niet meer mogelijk de juiste zorg te verlenen, omdat de gezondheidszorg de vraag bij lange na niet aankan. Het is daarom absoluut noodzakelijk om de instroom te beperken, alleen dan blijft het beheersbaar.

Helemaal niets doen, "de bevolking immuniseren", is écht geen optie. Dat zou leiden tot een volledige instorting van de maatschappij.

De GGD's schatten nu ruim 6000 patiënten in Brabant. Die 10% IC-patiënten komt niet uit de lucht vallen.

Er is hier gelukkig geen reden tot paniek, er is wel alle reden om de richtlijnen nauwgezet op te volgen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Helemaal verstandig, maar dat wist men 2 weken geleden ook al zoals vele malen hier ook gezegd.
Wat mij stoort is dat het kalf half verzopen is, dat men dan pas gaat nadenken hoe de put te dempen.
Ongelooflijk voor een land als Nederland, het zou moeten laten zien....kijk, zo lossen wij dat even op.

De schokgolf komt nog, en dan zal het minderen. Goede les voor de volgende keer zal maar zeggen.

Hier ook geen coronaatje te vinden in de wijde omtrekken niet. Houden zo!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
15 mar 2020 22:35
[...]
Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021
[...]
Als deze ellende nog tot in 2021 duurt, dan hoeven we de 'Parlementaire Enquête COVID-19' niet voor 2022 te verwachten.

Ridder777

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb een vraagje over de volgende actie van Thuisbezorgd.

Als ik een bestelling heb moet ik die voor de deur zetten en aanbellen bij de klant.
Ik mag het niet aan de klant geven.

Ik heb gelezen dat het virus dagen kan leven op vrijwel elk voorwerp.

De vraag:
Maakt het een groot verschil tussen de bestelling aan de klant geven of de bestelling bij de deur zetten?
Ik heb het idee dat het geen balk uitmaakt.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan kook je toch zelf!
Sorry, jij bezorgt, je bestelt niet. Als het echt zo erg zou zijn is het einde van de wereld nabij. Het gaat volgens mij om druppeltjes van hoesten en niezen. Niet uren later.
Laatst gewijzigd door Theotrucker op 16 mar 2020 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ridder is bezorger, Theo. Bij de mensen thuis gaan koken gaat het niet worden denk ik. ;)

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
16 mar 2020 12:28
Helemaal niets doen, "de bevolking immuniseren", is écht geen optie. Dat zou leiden tot een volledige instorting van de maatschappij.
En wat is er van de maatschappij over, als we de huidige toestand een jaar vol moeten houden?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ridder777 schreef:
16 mar 2020 13:08
Ik heb een vraagje over de volgende actie van Thuisbezorgd.

Als ik een bestelling heb moet ik die voor de deur zetten en aanbellen bij de klant.
Ik mag het niet aan de klant geven.

Ik heb gelezen dat het virus dagen kan leven op vrijwel elk voorwerp.

De vraag:
Maakt het een groot verschil tussen de bestelling aan de klant geven of de bestelling bij de deur zetten?
Ik heb het idee dat het geen balk uitmaakt.
Ik zou gewoon even op e site van de RIVM kijken... dan had je dit gezien:
Kun je besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)
Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein.
Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
16 mar 2020 13:21
Erthanax schreef:
16 mar 2020 12:28
Helemaal niets doen, "de bevolking immuniseren", is écht geen optie. Dat zou leiden tot een volledige instorting van de maatschappij.
En wat is er van de maatschappij over, als we de huidige toestand een jaar vol moeten houden?
Genoeg, al zal de schade aanzienlijk zijn. Maar als er echt niets gedaan zou worden, dan zou de schade niet te overzien zijn.

Als er nu al een incidentele vechtpartij ontstaat om een pak wc-papier, wat denkt u dan wat er gebeurt als essentiële processen stilvallen?

Keep calm and carry on, maar houdt u aan de richtlijnen.

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Keep calm and carry on, maar houdt u aan de richtlijnen.

Over richtlijnen gesproken: ik was net even bij Appie, waar staat vermeld dat je 1,5 meter afstand moet houden. Prima. Maar de (grote) lift stond vol met mensen. Naar mijn mening zou daar ook bij moeten staan met max. 2-3 personen tegelijk.

Maar wat ik me afvroeg: weet iemand of je ook besmet kunt worden als je pal daarna in die lift stapt? Ik heb geen idee namelijk.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

ZeerPrivé schreef:
16 mar 2020 13:43
Keep calm and carry on, maar houdt u aan de richtlijnen.

Over richtlijnen gesproken: ik was net even bij Appie, waar staat vermeld dat je 1,5 meter afstand moet houden. Prima. Maar de (grote) lift stond vol met mensen. Naar mijn mening zou daar ook bij moeten staan met max. 2-3 personen tegelijk.

Maar wat ik me afvroeg: weet iemand of je ook besmet kunt worden als je pal daarna in die lift stapt? Ik heb geen idee namelijk.
Zal er een beetje aan liggen hoe hard iemand gehoest heeft, troep zakt naar benee,
ikzelf draag hier in de flat handschoentjes ivm de deuren en liftknopjes.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er nu al een incidentele vechtpartij ontstaat om een pak wc-papier
Dan is er een illegale Bokswedstrijd met 16 pak Toiletpapier als Hoofdprijs!

[] bij Appie, waar staat vermeld dat je 1,5 meter afstand moet houden,
Dus ik mag op 1½ meter afstand de caissière met muntjes bekogelen?

Zullen we ons toch maar niet aan de regels houden die ze zo aangeven? :mrgreen:

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
16 mar 2020 13:43
Maar wat ik me afvroeg: weet iemand of je ook besmet kunt worden als je pal daarna in die lift stapt? Ik heb geen idee namelijk.
20 minuten voor je vraag schreef ik in ditzelfde topic dit:
Moneyman schreef:
16 mar 2020 13:22
Ik zou gewoon even op e site van de RIVM kijken... dan had je dit gezien:
Kun je besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)
Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein.
Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

money, het kan dus wel.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

marnix schreef:
16 mar 2020 14:27
money, het kan dus wel.
Ja, dat staat er toch?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Via een Deur kruk kun je niet besmet raken, wel door een Deur waarder.... :mrgreen:

Maar even serieus, als je nieste in de lift, naar buiten ging en gelijk een andere naar binnen, dan kan het wel!
Alleen als er enige tijd tussen zit en die tijd durfde het RIVM niet te noemen, vermoedelijk minder als 1 minuut,
maar weet niet voor elk virus hoe lang het in de lucht kan blijven zweven en overleven.

Tussen Niezen en besmet worden, hoeveel tijd bleef dit leven.... voor elk virus andere tijden dus elk jaar een Andere Griep variatie en dus is hier volgens mijn geen betrouwbaar antwoord mogelijk hoeveel tijd tussen lift verlaten en ik erin moet zitten!

ZeerPrivé
Berichten: 5314
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@MM: Dat had ik al gelezen op de RIVM site. Het gaat niet over aanraken van oppervlakten, maar of je besmet kunt raken als er mensen in de lift hebben staan hoesten en jij er pal na hun instapt. Er staat op de site dat het virus buiten het leven niet goed kan overleven, dus het kan wel.

Ik ga de RIVM wel 'even' bellen. De betreffende AH heb ik in ieder geval ingelicht, ze gaan er meteen een maximum op zetten, ze hadden er niet over nagedacht.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Precies, tot nu toe.
Ook in Engeland is de incurbatietijd gewoon 2 tot 3 weken !

Gesloten