LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
17 mar 2020 00:22
Ja het klinkt misschien l***lig , maar Nederland is nu tóch uit zijn bubbel gekomen en we staan er .....voor elkaar . Dit was misschien wel even nodig om weer wat nederig te worden en om te zien naar elkaar. Laten we dit ook vasthouden met zn allen.
Waar baseer je dat op?
Als ik het aantal corona+vakantie topics zie, denk ik toch meer aan ik,ik,ik dan aan allen, voor elkaar.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Helaas ook weer een dieptepunt.
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/c ... a4b434645/

Een waarschuwing voor ouderen die hulp aangeboden krijgen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zie nu, gelukkig op afstand, hoe snel het kan gaan. Een vrachtwagenchauffeur. Gisteren middag voelde hij zich niet lekker. Gisteravond in afzondering thuis, geen lucht, hoesten, pijn en 40° koorts.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kweenie »

tttlocke schreef:
17 mar 2020 01:12
Theotrucker schreef:
16 mar 2020 22:35
Als het nog niet te laat is!
Waarom zou het te laat zijn? Ieder land de aanpak die het best past bij de situatie ter plaatse en we hebben gezien, in Nederland, dat zo'n aanpak iedere paar dagen kan veranderen. Zo ook in het VK.
...
De politiek verslaggever van dienst merkte terecht op dat de speech van Boris johnson eigenlijk de speech was die Rutte een paar dagen geleden hield. En zo schuiven we allemaal op in dezelfde richting. Als de tijd daar rijp voor is.
Waarom het te laat zou kunnen zijn? Omdat je besmettingen pas een tijd later merkt en je in de tussentijd een hoop andere mensen, waaronder zwakken, kunt hebben besmet. Nog voordat je ook maar iets van ziekteverschijnselen hebt. Als in de tussentijd een hoop senioren (of hulpverleners) al besmet zijn, dan zullen maatregelen om ouderen te beschermen/isoleren geen zin meer hebben. Die paar dagen verschil kunnen daarin juist het verschil maken.

Uit je verhaal proef ik dat je bijvoorbeeld niets hebt gelezen over Lodi en Bergamo? En wat een paar dagen verschil kan uitmaken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Corendon-Annulering op de vorige pagina (is het nu echt zo moeilijk om een vraag te beantwoorden, mensen?):

Corendon is aangesloten bij ANVR. Je krijgt een 'Corona Voucher' en daarmee mag je later een nieuwe reis boeken.

Bij alle andere reizen ben je afhankelijk van de verhuurder, de vliegmaatschappij en de reismogelijkheden. Wij hebben alle gasten afgezegd en de aanbetalingen terugbetaald, omdat we al zagen komen, dat reizen de komende tijd moeilijk tot onmogelijk is.


Ophokplicht in diverse landen. Oostenrijk boete 2000 euro, Italië 200. De bedragen voor Frankrijk en Spanje ken ik niet, kan iemand die zoeken? Houden we het informatief hier.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Roermond ook een mogelijke brandhaard voor Duitse en Nederlandse Coronavirus besmetting.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5809116741

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Op Gran Canaria Spanje zijn al boetes van € 3000 uitgedeeld en arrestaties geweest voor zonder goede reden op straat aanwezig te zijn. Vrij grof wordt er opgetreden door Politie en leger. Ik heb films gezien die mijn broer heeft opgenomen vanaf zijn balkon.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan ga jij maar in Roermond winkelen of bij de IKEA nu Duitsland en België de winkels dicht maakt. Veel plezier ermee. Uit de eerste hand.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
17 mar 2020 07:35
Roermond ook een mogelijke brandhaard voor Duitse en Nederlandse Coronavirus besmetting.

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5809116741
De link werkt niet meer. Kennelijk was het fake-nieuws?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Bij mij werkt hij wel. Blijkbaar alleen voor abonnees. Sorry. Is geen fake nieuws. Kopiëren zal ik het maar niet doen. Krijg ik ruzie met de krant.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Kees2850 schreef:
17 mar 2020 08:12
Er wordt inmiddels vanuit gegaan dat het gecontroleerd besmetten beter is dan het tegenhouden. Om zo groepsimmuniteit op te bouwen en daarmee te voorkomen dat het elke herfst, winter terugkomt.
Voorspelling is dat 50 tot 60 procent van de bevolking nodig is voor groepsimmuniteit.

Aanpak in Engeland en nu in Nederland zou beter zijn dan het totale stilleggen van het dagelijks leven zoals in Frankrijk en Spanje bv. Dit klinkt voor mij ook veel logischer.

Zie Nieuwsuur gisteravond.
De meeste landen werden verrast door de snelheid van de ontwikkeling van de virus. Als ieder land van de eerste dag af aan het virus gecontroleerd en beheersbaar hadden aangepakt, was het ook niet zo enorm uitgebroken zoals in Italië.

Gewoon te laat, en goede les.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Theotrucker schreef:
17 mar 2020 09:05
Bij mij werkt hij wel. Blijkbaar alleen voor abonnees. Sorry. Is geen fake nieuws. Kopiëren zal ik het maar niet doen. Krijg ik ruzie met de krant.
Facebook? Ik heb een account, maar het bericht is verwijderd. Kun je anders een link geven naar het krantenartikel, in plaats van naar facebook?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »


Moneyman
Berichten: 30087
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kees2850 schreef:
17 mar 2020 08:12
Er wordt inmiddels vanuit gegaan dat het gecontroleerd besmetten beter is dan het tegenhouden. Om zo groepsimmuniteit op te bouwen en daarmee te voorkomen dat het elke herfst, winter terugkomt.
Voorspelling is dat 50 tot 60 procent van de bevolking nodig is voor groepsimmuniteit.

Aanpak in Engeland en nu in Nederland zou beter zijn dan het totale stilleggen van het dagelijks leven zoals in Frankrijk en Spanje bv. Dit klinkt voor mij ook veel logischer.

Zie Nieuwsuur gisteravond.
Dit is inderdaad ook de samenvatting van de speech van Rutte (die ik overigens zeer goed vond). Dit is het gekozen 1e scenario. Ik vond de argumentatie (dus ook waarom een lockdown voor ons niet de juiste keuze is) ook plausibel klinken.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, helemaal niets mis met die toespraak.

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Deze werkt wel. Ik zie een hoop bezorgdheid, of die bezorgdheid terecht is weet ik eigenlijk niet. Het lijkt daar in Roermond erg rustig te zijn, net als hier overigens.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
17 mar 2020 09:46
Ja, helemaal niets mis met die toespraak.
Goede toespraak, al miste ik een essentieel element:
Dat gecontroleerd besmetten van 50..60% van de bevolking: Hoe lang gaat dat naar verwachting duren?

Het zou zo maar kunnen dat we straks meer ZZP zelfdodingen hebben dan corona slachtoffers

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Kijk, dat is beter nieuws dan wat de Amerikanen van de week nog probeerden. Ook mooi dat ook China er bij betrokken is.

https://nos.nl/artikel/2327356-amerikaa ... accin.html

Moneyman
Berichten: 30087
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 mar 2020 10:12
Lady1234 schreef:
17 mar 2020 09:46
Ja, helemaal niets mis met die toespraak.
Goede toespraak, al miste ik een essentieel element:
Dat gecontroleerd besmetten van 50..60% van de bevolking: Hoe lang gaat dat naar verwachting duren?
Volgens mij zei hij expliciet dat dat maanden gaat duren, mogelijk een jaar.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Was het zoiets als "maanden of langer" ?
Dat interpreteer ik als 1 jaar, terwijl het woord jaar vermeden wordt

Gesloten