LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
25 mar 2020 09:00
Om de verwarring onder de mensen nog wat groter te maken.
Kan aan mij liggen, maar als men de moeite nam om op de site van de Rijksoverheid te kijken, was er toch niets onduidelijk? Alle einddata waren gewoon gecommuniceerd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb die helderheid in ieder geval niet gemist.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk. Er is -zoals steeds- op hoofdlijnen gecommuniceerd. De verdere uitwerking en informatie wordt onder meer via FAQ's en de informatiepagina's gecommuniceerd. En nu "wordt (volgens Lowieze) de verwarring alleen maar groter" als die meer gedetailleerde informatie alsnog wordt verstrekt? Het zal wel...

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over de vraag: wat mag een mensenleven kosten?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4fdc48f/

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nog betere communicatie: de einddatum van 6 april is voorlopig. Begin april wordt over verlenging beslist.


Overigens had het ZDF vanmorgen meer informatie over de doden in Italië. Slechts 3 hadden geen andere ziekte, slechts 0,8% van de mannen was onder de vijftig en bij de vrouwen was dit 0,1%. Eigenlijk zoals met alle andere ziektes: hoe jonger je bent, hoe beter je conditie is, hoe groter de overlevingskansen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
25 mar 2020 09:33
Eigenlijk zoals met alle andere ziektes: hoe jonger je bent, hoe beter je conditie is, hoe groter de overlevingskansen.
Exact. En hoe ouder je wordt, hoe meer moeite je moet doen om die conditie op peil te houden. Mensen zullen hoe dan ook in beweging moeten blijven. Door die frisse neus te halen. Alleen: niet allemaal massaal op een kluitje.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 mar 2020 09:31
Over de vraag: wat mag een mensenleven kosten?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4fdc48f/
Goed verhaal !
Als ik deze zin lees, vraag ik me af , of de huidige weg de juiste is:
Volgens hoogleraar Ira Helsloot betaalt de overheid tijdens de coronacrisis honderd keer meer voor een gewonnen levensjaar dan de gebruikelijke norm is.Volgens hoogleraar Ira Helsloot betaalt de overheid tijdens de coronacrisis honderd keer meer voor een gewonnen levensjaar dan de gebruikelijke norm is.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik begon gisteren aan mijn dagelijkse rondje door de polder, maar ik heb rechtsomkeert gemaakt. Ik kon zie dat het verderop drukker was dan mij lief is. Wandelaars in beide richtingen (ook nog irritante rechtslopers!), skaters, fietsers, loslopende honden (BASCO, HIER. HIER BASCO. NEE. AF. NIET DOEN. BASCO, HIER. Gôh, datdoettie andersnooit.), buggies, enz. Nee, daar kon ik met mijn straffe wandeltempo nooit veilig tussendoor slalommen. Terug dus.

Was het maar weer lekker regenachtig weer. Dan is de polder aan het gedierte des velds en het gevogelte des hemels -- en de enkele wandelaar of fietser waarmee je een knikje van verstandhouding uitwisselt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmorgen was het hier in het duin lekker rustig. De eerste paar honderd meter wat wandelaars, daarna nagenoeg niks meer. Een enkele vogelspotter met een toeter van een lens op de camera, en dat was het dan. Richting de fiets werd het weer drukker, onder andere met twee van die toetercamera's die niet snappen dat als een wandelpad een meter of drie breed is, er gevraagd wordt anderhalve meter afstand te houden, en er komt een witte angora tegemoet, dat je dan met zijn tweeën even moet inschikken.

De dranghekken staan bij de ingang trouwens al klaar, nu nog in de berm. Kennelijk wordt er in het weekend weer heel wat drukte verwacht. En dan ben ik dus elders.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Voorzichtig positief nieuws. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar het lijkt er op dat de genomen maatregelen hun vruchten beginnen af te werpen. Lees dit maar eens:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ho ho... we hebben geen idee hoeveel doden we op het ogenblik al voorkomen hebben, en hoeveel er nog voorkomen zullen worden. Dat zou zomaar vele duizenden kunnen zijn, vergeleken met de situatie dat er niks gedaan zou worden. Waarbij de economie, vanwege de vele zieken en een gezondheidszorg die op zijn gat zou liggen, waarschijnlijk compleet stil zou liggen.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
25 mar 2020 11:14
Voorzichtig positief nieuws. Uiteraard zijn we er nog lang niet, maar het lijkt er op dat de genomen maatregelen hun vruchten beginnen af te werpen. Lees dit maar eens:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... issel-rivm

Ik heb het eerste stuk gezien op TV. Geen paniekvoetbal maar een rustige uitleg, duidelijk uiteengezet waar ze allemaal mee bezig zijn, hoe vroeg ze eigenlijk al begonnen zijn met het monitoren van allerlei zaken. De diverse scenario's nog eens naast elkaar gelegd. Laten zien welke maatregelen wat voor gevolgen hebben gehad. Zo'n verhaal geeft vertrouwen.
Laatst gewijzigd door mh73 op 25 mar 2020 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Nog gekker. De ambulancediensten zijn hier bezig met "steriele handschoenen" aan, om de vloeren af te plakken in winkels, zodat je weet wanneer je twee meter afstand moet houden. Ook dat nog: Bij de Aldi moet je nu een winkelwagentje gebruiken vanwege de "Corona crisis".
Als er nu iets smeriger is dan een winkelwagentje of een mandje pakken, dat door duizenden ongewassen handen is gegaan en NOOIT wordt schoongemaakt. Dus je besmet jezelf met micro-organismen en het "gevaarlijke" Coronavirus en pakt vervolgens een artikel op, dan besmet je dat artikel immers ook met die virussen en bacteriën en wat er al niet meer aankleeft.
Heel de economie ligt op zijn g*t om een op zich niet bijzonder gevaarlijk griepje. De gewone griep eist per jaar veel meer doden dan deze Corona variant. Maar dat vermelden ze niet. Corona is in een bio-lab gefabriceerd. Corona is een van de vele uit een familie. Gewone griep is er ook een.
De hype is een rookgordijn om de wereld in een crash te storten. Deden ze ook voor de WWII. Dit plan bestond al jaren.
Contant geld wordt afgeschaft "wegens smetvrees", reisverboden, verplaatsingsverboden, verplichte quarantaine, gedwongen "vaccinaties" enz. RFID chips. Crowd controle. De meeste mensen die overlijden aan Corona hebben andere ernstige onderliggende maar primaire gezondheidsproblemen. In Italië heeft een minister gepubliceerd dat er wellicht niet meer dan 2 mensen zijn overleden aan Corona 19. Tot overmaat van ramp zijn de artsenpraktijken gesloten en mag er niet meer dan een persoon in de apotheek verblijven.
Sorry hoor, maar hoever laten we die gekte nog komen? De massahysterie opgezweept door de pers is veel gevaarlijker dan dit virus.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

In alle winkels is het nu verplicht een winkelwagentje of mandje te gebruiken. Worden deze, na het boodschappen doen, weer ingeleverd, dan worden ze door een medewerker schoon gemaakt.
Voor het winkelpersoneel zijn de te nemen maatregelen ook niet gemakkelijk. Maar ik ben erg blij dat ze zich nog steeds beschikbaar stellen om dit werk te blijven doen. Wat kunnen wij zonder hen?
Ik hoor al van verschillende kanten dat mensen zich maar “ziek” melden om niet naar het werk te hoeven terwijl ze niks mankeren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
25 mar 2020 12:00
In alle winkels is het nu verplicht een winkelwagentje of mandje te gebruiken. Worden deze, na het boodschappen doen, weer ingeleverd, dan worden ze door een medewerker schoon gemaakt.
Voor het winkelpersoneel zijn de te nemen maatregelen ook niet gemakkelijk. Maar ik ben erg blij dat ze zich nog steeds beschikbaar stellen om dit werk te blijven doen. Wat kunnen wij zonder hen?
Ik hoor al van verschillende kanten dat mensen zich maar “ziek” melden om niet naar het werk te hoeven terwijl ze niks mankeren.
Ik zit in de OR, en als ik kijk naar de reacties van de achterban naar ons over bijvoorbeeld de maatregelen in ons bedrijf, dan zie je dat er grofweg 2 groepen zijn. Mensen die denken in oplossingen, en mensen die denken in problemen. De ene groep is adaptief, en past er op verwonderlijke en bewonderenswaardige manieren een mouw aan, en de andere groep meer passief, en die kijken naar de werkgever/overheid/school/KDV voor oplossingen, en vinden daar dan weer van alles van, dat wel.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn man ging vanmorgen naar de supermarkt. Op zich alles netjes geregeld. Bijna iedereen alleen in de winkel, op een aantal oudere stelletjes na. Op zich niet zo'n punt, maar wel dat juist die oudere stelletjes zich niet aan de regels hielden. Geen afstand houden, heel lang treuzelen bij schappen, uitgebreid kletsen met andere oudjes.
Hij was wel een beetje boos toen hij thuiskwam. Juist mensen uit de groep waar wij allemaal rekening mee moeten houden, doen net alsof er niets aan de hand is, zei hij.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

mh73 schreef:
25 mar 2020 12:08
Mijn man ging vanmorgen naar de supermarkt. Op zich alles netjes geregeld. Bijna iedereen alleen in de winkel, op een aantal oudere stelletjes na. Op zich niet zo'n punt, maar wel dat juist die oudere stelletjes zich niet aan de regels hielden. Geen afstand houden, heel lang treuzelen bij schappen, uitgebreid kletsen met andere oudjes.
Hij was wel een beetje boos toen hij thuiskwam. Juist mensen uit de groep waar wij allemaal rekening mee moeten houden, doen net alsof er niets aan de hand is, zei hij.
Is hier ook zo hoor, een oude dame met rollator tegen de met pijlen aangegeven rijrichting in: ja maar, ik moet dáár zijn.
Misschien denken ze: iedereen past zich aan ons aan, dan hoeven wij dat niet meer te doen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
25 mar 2020 12:08
Mijn man ging vanmorgen naar de supermarkt. Op zich alles netjes geregeld. Bijna iedereen alleen in de winkel, op een aantal oudere stelletjes na. Op zich niet zo'n punt, maar wel dat juist die oudere stelletjes zich niet aan de regels hielden. Geen afstand houden, heel lang treuzelen bij schappen, uitgebreid kletsen met andere oudjes.
Dat is hier dus exact zo. Alles moet op hun manier, en alles moet maar voor hun wijken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik voel me gelukkig niet aangesproken 😉 , maar je ziet het vaak zat.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lady1234 schreef:
24 mar 2020 16:11
Schiet lekker op. Stickers op generaties plakken.
Misschien kan de RIVM wat met deze aanbeveling?

:wink:

Gesloten