LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
27 mar 2020 09:29
Enerzijds vind ik dit wel een zorgelijk bericht. Anderzijds geeft het ook wel vertrouwen dat alles uit de kast wordt gehaald om niemand te laten vallen. Mensen kunnen een hoop zeggen, maar deze premier gaat maar door en door en door. Respect.
Rutte: er wordt keihard gewerkt om ic-capaciteit verder op te bouwen

Premier Mark Rutte heeft gereageerd op het bericht van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), dat de stijging van het aantal mensen dat op de ic terechtkomt 'veel te hard gaat'. Gisteren kwamen er 117 mensen bij: 761 mensen liggen nu met corona op de intensive care.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... eit-immuun

Ik vond het debat gisteren hierover een diep trieste zaak. Een minister die zich drie slagen in de rondte werkt aanvallen op het feit dat er niet genoeg IC bedden zijn tijdens een pandemie die iedereen overvallen heeft. Maar dat is mijn mening.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb het niet gevolgd, maar ik denk dat het nu tijd is om met elkaar de mouwen op te stropen in plaats van elkaar aan te vallen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
27 mar 2020 10:01
@erthanax beiden hechten we belang aan goed wetenschappelijk onderzoek. Jij maakte die lopende placebo gecontroleerde gerandomiseerde studie belachelijk door er aan toe te voegen dat 'het laten inlopen bij 3 of 4 personen' geen echt goed onderzoek zou zijn.

Ik vind dat een belachelijke bewust denigrerende opmerking.
Waar leest u dat die Amerikaan Weber een placebo gecontroleerde gerandomiseerde studie uitvoert? Dat staat niet in het stukje in de Daily Mail, noch in de New York Post waaruit het is overgenomen.

Op de andere punten gaat u weer niet in. Dat had ik ook niet verwacht.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Kees2850 schreef:
27 mar 2020 08:05
[.].]

@drthanax ik weet niet wat voor doel jij hebt met dit soort berichten te bagatelliseren. Maar jij weet donders goed dat er een placebo gerandomiseerde onderzoek loopt, @Berndv heeft het studieprotocol hier geplaatst vorige week.
Mocht je het niet meer kunnen vinden ga maar naar onze website daar staat dat onderzoek ook en nog veel meer wetenschappelijk bewijs over hoge dosis vitamine C.

En in de praktijk wordt er in de ziekenhuizen wereldwijd volop mee gewerkt.
Als ik over de wetenschappelijke bewijzen zou beschikken met betrekking tot de behandeling van COVID-19, die ik graag zou willen delen, zou ik dat bewijs, concreet en met precisie, er gewoon bijzetten. Vetgedrukt ook nog. Geen vage 'verwijzingen', en andere nietszeggende claims ('ziekenhuizen werken volop mee', 'er loopt een bepaald soort onderzoek').

Bovendien, een onderzoek 'dat loopt' (en waarvan het 'studieprotocol' gedeeld kan worden) zal nog wel geen resultaten hebben opgeleverd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Helemaal waar, tttlocke. Momenteel wordt er alleen geëxperimenteerd en wat bij de ene patiënt werkt, kan bij een andere patiënt juist tegenovergestelde effecten hebben. Onverwachte bijwerkingen is hier het steekwoord.
mh73 schreef:
27 mar 2020 09:55
Ik vond het debat gisteren hierover een diep trieste zaak. Een minister die zich drie slagen in de rondte werkt aanvallen op het feit dat er niet genoeg IC bedden zijn tijdens een pandemie die iedereen overvallen heeft. Maar dat is mijn mening.
Waarmee ik het behoorlijk eens ben. Omdat vrijwel alle partijen in het parlement de afgelopen twintig jaar of in de regering zaten of het kabinet aan een meerderheid hebben geholpen, komt deze houding op mij over als de volgende poging tot ZelfproMotie en de debatten als etalage van een uitgevallen lange termijn geheugen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn vraag blijft ook nog overeind staan :
waarom is er niet op grote schaal met infusen met VIT C gewerkt in al die andere landen , als er in China zovelen zijn ' genezen ' door deze oplossing ? Dan zou je dit toch acuut toepassen wereldwijd?
Kees jij verwijst steeds naar jouw website. : zou je mij een link via PB willen sturen naar jouw website?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees kan niet met de forumsoftware overweg, Moederslink. ;)

Een PB sturen: kijk rechts van het bericht naar de naam, berichten en onder 'lid geworden op' staat een grijs babbel-icoontje. Daar moet je op klikken en dan kun je direct een PB schrijven. Klaar? Druk op verzenden.
PB lezen: klik bovenaan de pagina op Gebruikerspaneel, daarna op 'privé berichten' en dan op het bericht.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Waar is dat bewijs? Waarom is er nog onderzoek nodig als er bewijs is? Of zit de crux in uw kwakzalversformulering met "helpen" en "kan werken"?
Wie bewijst dat vitamine C niet zal kunnen werken, ze zijn het aan het uitdiepen en onderzoeken. Niks mis mee lijkt me, als jouw weerstand afneemt kan je extra vitamine C tot je nemen om de weerstand op peil te houden.

Dat is geen kwakzalverij maar een bewezen stelling.
https://www.orthokennis.nl/nutrienten/vitamine%20C

Bij Corona neemt je weerstand af, dus ik eet sinaasappelen om mijn weerstand optimaal te houden met tal van ander fruit.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

769 Spaanse slachoffers op één dag overleden !

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Boris is intussen ook besmet. Hoe lang gaat het nog duren voor de eerste politicus aan de beademing ligt?

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@kees2850 Ben 'Zonodig dwars' aan het bekijken, heftig. Maar fantastisch dat je je eigen wijze hebt gekozen!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Via een andere groep kwam een interessante observatie binnen:

Er viel ineens iets op wat betreft het spoorbeleid en het (tot nu toe gevoerde) corona-beleid: beide zijn capaciteitsgestuurd (in plaats van doelgestuurd).
Toevoeging van mij: op het spoor is niet gekozen voor extra rails, maar voor een lagere snelheid om de capaciteit te vergroten. In 2007 is NS daarom teruggegaan van intercity, snel- en stoptrein naar intercity en sprinter, van drie naar twee treinsoorten.

- de NL-overheidsbeleidsmakers stellen de beschikbare capaciteitsruimte centraal. Voorkomen moet dat 'het systeem' overbelast raakt.

- dit 'capaciteitsdenken centraal' zie je zowel bij IntensiveCare-capaciteit als bij Corona-testcapaciteit

- dit denkmodel is bepalend voor het RIVM en de koers van de Regering

- het (wel vaker eigenwijze) Noorden des Lands wijkt af van deze aanpak, en kiest voor een meer technisch-inhoudelijke aanpak (!), waarbij 'meten is weten' het startpunt en centrale leitmotiv is

- de beperkingen in de testcapaciteit worden in Noord-Nederland *NIET* gezien als een beperking en een gegeven, maar juist als kernpunt van aandacht, inzet en innovativiteit. Er wordt letterlijk 'alles op alles' gezet om die technische capaciteitsbeperkingen op te ruimen.

Dit laat exact het cultuurverschil tussen enerzijds de beleidsmakers, systeembureaucraten en spreadsheetmanagers (m.n. Alfa's & Gamma's, die vooral met cijfermatige modellen & beelden & indrukken werken), en anderzijds de meer inhoudelijk, ondernemend, praktisch, innovatief denkende vakmannen & vakvrouwen, waarbij technische onmogelijkheden niet bestaan, maar juist gedacht wordt vanuit kansen, mogelijkheden en 'de schouders eronder' zien.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Obelix1 schreef:
27 mar 2020 12:22
Wie bewijst dat vitamine C niet zal kunnen werken, ze zijn het aan het uitdiepen en onderzoeken. Niks mis mee lijkt me, als jouw weerstand afneemt kan je extra vitamine C tot je nemen om de weerstand op peil te houden.
Dat is geen kwakzalverij maar een bewezen stelling. (...)
Dat vitamine C heel gunstige effecten heeft, ontkent niemand. Scheurbuik is een akelige ziekte.

Dat er onderzoek gedaan wordt naar intraveneuze overdosering vind ik prima, zoals ik eerder en duidelijk heb aangegeven. Het zou echt heel mooi zijn als daar snel, in september mogelijk al, resultaten over worden gepubliceerd.

Waar ik over val is dat Kees2850 mij herhaaldelijk beweringen toeschrijft die ik niet gedaan heb, zodat ik mogelijk in een kwaad daglicht kom te staan bij onzorgvuldige lezers.

Bovendien doet Kees2850 aantoonbaar onjuiste beweringen. Daarmee geconfronteerd reageert hij niet, begint hij over iets anders of speelt hij op de man.

Waar staat nou bijvoorbeeld dat dr Andrew Weber van Northwell Health gerandomiseerd onderzoek doet, zoals Kees2850 beweert?
Niet in dat stukje uit de Daily Mail dat Kees2850 aanhaalt als bron. Maar waar dan wel?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

En ik heb ook nog geen linkje via PB naar de website :(
De rest heb ik allemaal gelezen.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Weber, 34, said vitamin C levels in coronavirus patients drop dramatically when they suffer sepsis, an inflammatory response that occurs when their bodies overreact to the infection.

“It makes all the sense in the world to try and maintain this level of vitamin C,” he said.

A clinical trial on the effectiveness of intravenous vitamin C on coronavirus patients began Feb. 14 at Zhongnan Hospital in Wuhan, China, the epicenter of the pandemic.

The randomized, triple-blind study will involve an estimated 140 participants and is expected to be complete by Sept. 30, according to information posted on the US National Library of Medicine’s website.

https://nypost.com/2020/03/24/new-york- ... vitamin-c/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, maar waarom wordt dit niet per direct en wereldwijd toegepast dan??

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Je reageert op mijn quote, prima. Waarna je meteen weer Kees opzoekt over iets wat je dwars zit.

Misschien is het handig om het gewoon onpartijdig te houden, maar mijn mening telt niet als buitenbeentje natuurlijk.

Linkje vragen, als Kees dat zou willen had je hem natuurlijk allang gehad. Respecteer het gewoon en laat iedereen in zijn waarde.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

A clinical trial on the effectiveness of intravenous vitamin C on coronavirus patients enz.
Om het vet gemaakte dus.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
27 mar 2020 12:32
Boris is intussen ook besmet.
Regering aldaar zette eerst in op "natuurlijke verspreiding" voor het kweken van groepsimmuniteit. Boris geeft in ieder geval zelf dan het goede voorbeeld

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
27 mar 2020 14:30
Ja, maar waarom wordt dit niet per direct en wereldwijd toegepast dan??
Omdat het onderzoek nog niet is afgerond, het loopt tot 30 september.

Positieve effecten bij een kleine groep patiënten zeggen niets over de algemene toepassing. Verder geldt, dat voor niet-wetenschappelijk-bewezen behandelingen altijd toestemming van de patiënt nodig is. Bijkomend probleem: productiecapaciteit. De meeste medicijnen worden in Azië gemaakt en je kent de tekorten aan sommige medicamenten? Dat geldt ook hiervoor.

Gesloten