Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 » 28 mar 2020 22:47

BL2 schreef:
28 mar 2020 22:22
Even hard terug naar de realiteit, op slechts zo'n 1000 km afstand, in Italië zijn er nu meer dan 10.000 doden te betreuren.

Alleen daarom graag wat meer algemeen respect in dit topic ! Dat geplaag onderling is nu echt compleet ongepast.
Dit is helemaal geen kwestie van geplaag. Het is het aantonen van leugens en verzinsels.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 28 mar 2020 22:50

Kees2850 schreef:
28 mar 2020 21:36
[...]Overigens heb ik. n.a.v. Al die berichten puur op de man / persoon gericht gemeld bij de moderatoren. Ik ben "de kliek" spuugzat.
Ik zie het.
Ook mijn bericht van '28 mar 2020 14:06' is gemeld. Dat was nochtans keurig op de inhoud gericht. Weliswaar op inhoud die voornamelijk door de persoon Kees2850 te berde gebracht, maar dat mag en is zeker niet tegen de huisregels. Van 'op de man spelen' is immers geen sprake. Dat Kees2850 er niet blij mee is, het zij zo.

Voor iets wat dichter tegen het overtreden van regels aanschurkt verwijs ik graag naar de opmerking van scontra in zijn bericht van '28 mar 2020 18:06'.

Laten we er maar op vertrouwen dat de moderatie het goed begrijpt en deze keer de juiste conclusies trekt.

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 » 28 mar 2020 23:37

tttlocke schreef:
28 mar 2020 22:38
Zou Bobo.Monteiro een notificatie krijgen iedere keer dat Obelix1 een bericht plaatst?
Hij/zij liked gewoon iemand, net zoals Lady altijd Erthanax liked. Liefde op het eerste gezicht zeg maar.

Of denk jij pttlocke dat het iets anders zou kunnen zijn? vraag het de moderator eens waarom Bobo mij zo vaak liked. Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!

breien

Ongelezen bericht door breien » 28 mar 2020 23:47

Ik denk dat dit topic een beetje ontspoord.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 28 mar 2020 23:50

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 23:37
Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!
Merkwaardig om dat aan de moderator te vragen.

Het ligt meer voor de hand die vraag aan Bobo.Monteiro zelf te stellen.
Waarom ziet u die mogelijkheid over het hoofd?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke » 28 mar 2020 23:52

breien schreef:
28 mar 2020 23:47
Ik denk dat dit topic een beetje ontspoord.
Valt wel mee. Bijna alle berichten hebben direct betrekking op 'corona'. Dat blijft zo.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 28 mar 2020 23:53

Het aantal werkelijke besmettingen is hoger dan het aantal gerapporteerde, omdat er weinig wordt getest. Dat geldt ook voor het aantal overledenen volgens NOS/Nieuwsuur.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 29 mar 2020 00:01

Wat ik zelf nog steeds vreselijk vind is het sterven van een oudere die alléén moet sterven.
Die oudjes hebben al zoveel meegemaakt , van WOII tot misschien al heel lang akelige ziektes onder de leden hebbend.
Dat zoveel verzwakte ouderen overlijden ligt natuurlijk in de lijn der verwachting____op termijn.
Maar nú op déze manier dat vind ik écht heel verschrikkelijk, voor henzelf maar ook voor hun dierbaren. En zoveel eerder. 🥺

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 mar 2020 00:16

Obelix1 schreef:
28 mar 2020 23:37
tttlocke schreef:
28 mar 2020 22:38
Zou Bobo.Monteiro een notificatie krijgen iedere keer dat Obelix1 een bericht plaatst?
Hij/zij liked gewoon iemand, net zoals Lady altijd Erthanax liked. Liefde op het eerste gezicht zeg maar.

Of denk jij pttlocke dat het iets anders zou kunnen zijn? vraag het de moderator eens waarom Bobo mij zo vaak liked. Om eerlijk te zijn word ik er zelf ook wel een beetje wispelturig van, want ik ken de persoon totaal niet. Ik wil het de moderator ook wel vragen hoor, geen punt. Zal het meteen doen!
U mag best uzelf liken hoor. Dat is geen probleem.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 29 mar 2020 00:18

moederslink schreef:
29 mar 2020 00:01
Wat ik zelf nog steeds vreselijk vind is het sterven van een oudere die alléén moet sterven.
Die oudjes hebben al zoveel meegemaakt , van WOII tot misschien al heel lang akelige ziektes onder de leden hebbend.
Dat zoveel verzwakte ouderen overlijden ligt natuurlijk in de lijn der verwachting____op termijn.
Maar nú op déze manier dat vind ik écht heel verschrikkelijk, voor henzelf maar ook voor hun dierbaren. En zoveel eerder. 🥺
Ik dacht dat men daar nu iets aan gaat doen, met die palliatieve centra.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 29 mar 2020 00:25

Ik heb erover gelezen op internet en op tv gezien.
Hopelijk wordt dit dóórgezet naar iedere ziekenhuis waar deze patiënten liggen.
Het was niet zo , tot nú toe.
En als ik dan die enorme aantallen kisten zie, gaat dat wel door mij heen.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 29 mar 2020 11:23

Het verzorgingstehuis waar ik voor werk, zit op slot. Geen bezoek meer en niemand naar buiten. Video bellen ingesteld om toch contact met de familie te hebben, er staan containers bij de ingang waar de was wordt gehaald en gebracht ( voor familie die zelf wast) en voor boodschappen. Wat het ergste is, dat als er iemand op sterven ligt de familie er maar met 2 personen zeer beperkt bij mag.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 mar 2020 11:36

sake1987 schreef:
29 mar 2020 11:23
Het verzorgingstehuis waar ik voor werk, zit op slot. Geen bezoek meer en niemand naar buiten. Video bellen ingesteld om toch contact met de familie te hebben, er staan containers bij de ingang waar de was wordt gehaald en gebracht ( voor familie die zelf wast) en voor boodschappen. Wat het ergste is, dat als er iemand op sterven ligt de familie er maar met 2 personen zeer beperkt bij mag.
Hoe dramatisch ook lijkt mij dit de enige manier om de mensen in uw verzorgingshuis te beschermen. De vraag is wel hoe lang dit zal gaan duren. Want het virus is overal aanwezig en zal de meest kwetsbaren ongetwijfeld bereiken zodra de beschermende maatregelen worden versoepeld of opgeheven.
Je kunt je afvragen of de gevolgen van die afsluitingen zoals u ook beschrijft wel opwegen tegen de kans om te overlijden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 29 mar 2020 11:40

Terwijl op 12 maart een Italiaanse verpleegkundige al waarschuwde voor een ramp. Bron: NOS.
Terwijl het aantal slachtoffers in Italië inmiddels is opgelopen tot meer dan 10.000. Bron: NOS/Johns Hopkins Univ.
Terwijl Steve Kasspedis, IC-arts in New York, zegt: "It's hell. Biblical. I kid you not. People come in, they get intubated, they die, just like on repeat." Bron: NOS.
Terwijl vier dagen geleden al meer dan 300 patiënten uit Brabantse ziekenhuizen werden verplaatst om de situatie beheersbaar te houden. Bron: Brabants Dagblad
Terwijl in Nederland het uiterste geprobeerd wordt om het aantal ic-bedden te vergroten, beademingsapparatuur te regelen en aan goede mondkapjes te komen. Bron: Volg gewoon het nieuws maar.

Terwijl dat allemaal aan de hand is schrijft Kees2850 hier op het forum:
Kees2850 schreef:
26 mar 2020 22:47
[Nederlandse IC-artsen] hebben de infusen met hoog gedoseerde vitamine C nog niet ontdekt. Maar komt wel goed nu ze in New York daar wel mee werken. Daar heb ik wel vertrouwen in.
"Ze in New York"? Dat blijkt te gaan om welgeteld een (1, één) arts, op basis van een bericht in een rioolkrant (dat overigens herhaaldelijk is overgenomen in andere kranten, zonder enige toevoeging of controle. Precies zoals Nick Davies van The Guardian beschrijft in Flat Earth News/Gebakken lucht, dat elke journalist wel kent).

En welke concrete resultaten behaalt die ene arts? Nou, deze:
Daily Mail schreef:'The patients who received vitamin C did significantly better than those who did not get vitamin C,' he said. 'It helps a tremendous amount, but it is not highlighted because it's not a sexy drug.' Bron: Daily Mail.
Hoeveel patiënten? Welke verbetering? Leven ze nu nog? Geen idee.
Heeft hij zijn collega's bij andere ziekenhuizen op de hoogte gebracht? Of gouverneur Cuomo? Het lijkt er niet op.

Op basis van dit flutbericht, en op basis van een onderzoek dat loopt in Wuhan, China, waarvan de resultaten op zijn vroegst in september verwacht worden maar die Kees2850 kennelijk al kent, heeft hij daar "wel vertrouwen in."

Gewoon infusen met een flinke overdosis vitamine C en zelfs de zwaarste patiënten genezen. Net als vrijwel alle jongeren. Het zijn immers eigenlijk alleen oudjes met onderliggend lijden die kreperen. Gewoon open die scholen. Niks om je druk over te maken. Gewoon een flink griepje. Dat is het beeld dat hij oproept. En dat is het beeld dat ik bestrijd.

Spuugzat ben ik die kliek van dwaallichten en kwakzalvers, die de dodelijke ernst van deze wereldwijde crisis steeds weer bagatelliseren.

Want Goethe schreef het al:
Goethe schreef:Am Morgen sind wir am klügsten, aber auch am sorglichsten; denn auch die Sorge ist eine Klugheit, wiewohl nur eine passive. Die Dummheit weiß von keiner Sorge.

Jasper45

Ongelezen bericht door Jasper45 » 29 mar 2020 11:45

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 11:36
...Want het virus is overal aanwezig...
Hoe kom je daarbij?? dacht zelf: (bijna) alleen in door besmette mensen uitgehoestte druppeltjes en op oppervlakken, waar die met hun handen aangezeten hebben?

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 mar 2020 12:03

@erthanax je levert weer een mooie positieve bijdrage aan al die mensen die in de ziekenhuizen liggen met het corona virus.

En ik ga niet opnieuw links geven naar bewijzen van effectiviteit van infusen met hoog gedoseerde vitamine C. Die heb ik al enkele malen hier gegeven.
Dat jij dat maar niks vindt prima.
Dat ik en met mij de Chinese 'RIVM' en een aantal artsen op IC's in New York dat wel als een aanvullende effectieve behandeling zien mag hier in Nederland ook gezegd worden lijkt mij.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker » 29 mar 2020 12:05

Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Stuur die bewijzen maar rechtstreeks naar Trump. Die gelooft je!

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 mar 2020 12:05

Jasper45 schreef:
29 mar 2020 11:45
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 11:36
...Want het virus is overal aanwezig...
Hoe kom je daarbij?? dacht zelf: (bijna) alleen in door besmette mensen uitgehoestte druppeltjes en op oppervlakken, waar die met hun handen aangezeten hebben?
Ik bedoel dat het virus te veel verspreid is dat het niet meer geëlimineerd kan worden. Het zal steeds weer de kop opsteken.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 » 29 mar 2020 12:11

Theotrucker schreef:
29 mar 2020 12:05
Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Trump is een op de en top zakenman, dat snapt hij. Dit probleem gaat zijn pet ver te boven, dit kan hij beter aan een ander delegeren en zich stil houden.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 29 mar 2020 12:12

Theotrucker schreef:
29 mar 2020 12:05
@Theo je verbindt twee zaken met elkaar die niets met elkaar te maken hebben.
Ook ik en met mij miljoenen anderen heb al drie maanden mijn kinderen en kleinkinderen niet gezien behalve op de App. Dat is ook moeilijk.
Maar dat heeft niets te maken met vitamine C informatie.

Plaats reactie